Altijd dezelfde ouders.....

O Franka wat ben je zielig en kinderachtig meid, ben jij echt moeder van een kind ?? wat erg, meen het serieus…echt diep triest! Heb medelijden…vreselijke! Arm kind…

Nee dát is volwassen…

@Mama wrote:

O Franka wat ben je zielig en kinderachtig meid, ben jij echt moeder van een kind ?? wat erg, meen het serieus…echt diep triest! Heb medelijden…vreselijke! Arm kind…

LOL

@Tweet wrote:

Nee dát is volwassen…

Ja jij bent volwassen zeker, wil je dat ermee zeggen…wat wil jij eigelijk ??

Ik wil in ieder geval niet langer reageren op dergelijke nonsens. :wink:

@Tweet wrote:

Ik wil in ieder geval niet langer reageren op dergelijke nonsens. :wink:

O reageer dan ook niet steeds, snap helemaal niet waar jij je mee bent komen bemoeien eigelijk… :snooty: :hand:

Gos, was ik toch even vergeten dat het niet de bedoeling is dat je daadwerkelijk je mening geeft over een onderwerp waarover een topic gepost wordt… Sorry, mijn fout!

Whoehahahahahahaha

:shock:

Ik wilde graag lezen wat anderen over ´steeds dezelfde ouders´ vonden maar dit had ik niet verwacht…

Ik ben ben zelf klassenmoeder en mijn man en ik doen met vrijwel alle activiteiten mee bij inmiddels twee kids. We werken allebei 32 tot 40 uur per week en hebben drie kids dus wat dat betreft geen tijd teveel ofzo. We nemen de kleine meestal mee en dat gaat prima. Ik spreek andere ouders gewoon allemaal aan als er te weinig animo is en eigenlijk willen ze allemaal best eens helpen.

Ik ben dan ook verbaasd als ik lees dat mensen het echt niet willen. Sorry maar dan vind ik dat erg egoistisch. In het leven moet je soms dingen doen die je niet altijd even leuk vindt. En hier gaat het nota bene om je eigen kind!

Ook iemand met sociale problemen zou inzet kunnen tonen. Je kunt vaak een klein groepje begeleiden met een activiteit. Drie of vier kinderen maar. Dan ben je met de kids bezig en niet met de andere ouders. Dat lijkt me toch geen enkel probleem als je zelf kinderen hebt! Je kiest gewoon een activiteit die bij je past. En wil of kun je echt niet, dan kan je partner toch gewoon eens gaan!

Met veel ouders kun je met relatief weinig inzet heel wat voor school en dus de kinderen betekenen. En voor de kinderen is het een groot feest als mama of papa mee gaat. Denk dus nog eens goed na voor je zegt dat je niet kunt of wilt! Het gaat niet alleen om jou maar ook om je kind en de kinderen van anderen…

Tot zover mijn pleidooi als klassenmoeder…

:pray: Amen…

@mamaartje wrote:

En om die site moet ik eerlijk gezegd heeeeeeeeel erg lachen :? Mijn stichting bestaat geloof ik uit meer dan 50 scholen, dus dat budget zegt niets. Iedereen die een beetje rondkijkt in het onderwijs, kan zien dat het echt geen rijkdom is :wink:

Dan zou je de toelichting eens moeten lezen, want daar staan duidelijke percentages over de financiele situatie van scholen, compleet met kleurcode. Je kunt dus heel goed de financiele situatie inschatten. O ja, je hebt gezien dat de site opgericht is door de Algemene Onderwijsbond? De grootste vakbond in alle sectoren van het onderwijs? Misschien ben je geen lid van een vakbond? 't Zou best een idee zijn als je denkt dat er geen rijkdom in het onderwijs is.

@Gerry wrote:

@mamaartje wrote:

En om die site moet ik eerlijk gezegd heeeeeeeeel erg lachen :? Mijn stichting bestaat geloof ik uit meer dan 50 scholen, dus dat budget zegt niets. Iedereen die een beetje rondkijkt in het onderwijs, kan zien dat het echt geen rijkdom is :wink:

Dan zou je de toelichting eens moeten lezen, want daar staan duidelijke percentages over de financiele situatie van scholen, compleet met kleurcode. Je kunt dus heel goed de financiele situatie inschatten. O ja, je hebt gezien dat de site opgericht is door de Algemene Onderwijsbond? De grootste vakbond in alle sectoren van het onderwijs? Misschien ben je geen lid van een vakbond? 't Zou best een idee zijn als je denkt dat er geen rijkdom in het onderwijs is.

Ik ben al ruim 15 jaar lid van het AOB, maar nog zegt de site me echt niks.. Ik heb gezocht op mijn eigen school en krijg een algemeen plaatje van de stichting te zien. Ik vind het echt geen duidelijke site hoor... Maar je weet toch zelf wel hoe de scholen er financieel voor staan? Dat is echt geen rijkdom hoor :lol:

Nee Maartje, en dat is dus waar het scheef gaat. Want het geld is er gewoon wel, maar staat vaak op de rekening van stichting. (Veel) meer dan nodig is, als de cijfers oranje zijn. Dus als school de schoonmaak niet kan betalen, dan wordt het tijd om de jaarrekeningen van de stichting eens te bekijken waar dat geld dan gebleven is. Als er op school nooit geld is voor extra’s of nieuwe vloerbedekking dan wordt het tijd om eens te kijken naar de financieeen van de stichting. Daar is waar die site over gaat. De cijfers zijn van het Ministerie overigens, voor degene die dacht ze niet te kunnen vertrouwen.

Dat is precies hetzelfde als wat ik bedoel Gerry. De stichting heeft geld genoeg, maar de scholen niet. Ik weet dat mijn vorige directeur al meerdere malen heeft gevraagd om het inzicht in die cijfers, maar die krijg je als school echt niet zomaar. Vandaar dat ik zeg dat stichtingcijfers mij niets zeggen. Ik heb net de laatste informatie eens even nagekeken en mijn stichting heeft 78 scholen onder haar hoede. Dat er veeeeeeeeeel te geld in alle lagen van bovenschoolsmanagement gaat zitten is wel duidelijk, maar hoe het verder verdeeld is voor ons niet.

Dan heeft jullie vorige directeur jullie behoorlijk in de steek gelaten want school heeft gewoon recht op inzage in de cijfers. Jullie MR moet minimaal een keer per jaar schriftelijk geinformeerd worden over de financieen m.b.t. jullie school. Als jullie stichting geen inzage wil geven, dan blijft ze wettelijk in gebreke en dat had jullie directeur moeten weten.

De stichting waar Aniek en Peter hun school onder valt, hebben ruim voldoende in kas, maar dat kasgeld is OOK bedoeld voor onderhoud van gebouwen, renovatie en nieuwbouw. Het is een gezonde stichting en dat moet wel zo blijven.

De school word wekelijks geheel gereinigd door een schoonmaakbedrijf, maar dit gaat onder tijdsdruk vrij oppervlakkig.

De toiletten worden dagelijks gedaan.

De school doet zijn best om de school op een hoog niveau te houden.

Toch zijn er 3 schoonmaakavonden per jaar, daarvoor worden ouders gevraagd. Ook omdat ze dan met eigen ogen kunnen zien dat een school voor 500 leerlingen, ook door 500 leerlingen behoorlijk word gebruikt en dat een schoonmaakploeg niet overal komt.

Ik heb me voor de schoonmaakavond op 28 januari gewoon opgegeven, zie er nu al tegenop, maar ik vind het gewoon niet kunnen om als ouders wel je kind mee te laten vervuilen, mee te laten gebruiken en op geen enkele wijze bereid te zijn een steentje bij te dragen, hoe groot of hoe klein dat steentje dan ook is.

Afgelopen maandag was er ook schoonmaakavond, toen heb ik me niet opgegeven omdat ik deze week ook al collecteer voor de blinden en slechtzienden.

Ik heb het trouwens gedaan een beetje door dit topic… ik zou het vreselijk vinden als mensen mij ook achter mijn rug om bestempelen als die moeder die nooit wat wil doen.

Het valt me wel moeilijk, maar er is geen onwil, dus gaan we het gewoon toch proberen.

Top Cell! :thumbup: Vind het erg leuk dat je toch probeert om te helpen ‘voor de schermen’, ook al kost het je veel moeite door je aandoening (weet even de naam niet meer). Het is alleen jammer dat het voorkomt uit het gevoel dat je niet wilt dat mensen achter je rug om slecht over je spreken. Dat zou niet moeten. Een ieder moet elkaar in zijn waarde laten en je weet nooit iemand zijn achtergrond.

Maar ik begrijp aan de andere kant ook wel waar dat vandaan komt, omdat er teveel mensen zijn zoals (sorry dat jouw naam weer moet vallen) Franka die gewoon geen zin hebben om te helpen. En daar heb ik geen begrijp voor. En ben het dan eens met LindyLindy :thumbup:

@jet wrote:

Maar soms heb ik wel het idee dat mensen die buitenshuis werken soms dingen makkelijker erbij doen. Dat ze wat flexibeler zijn. Dat is in ieder geval zeker het geval bij een aantal mensen direct in mijn omgeving. Diegene die thuis zijn, zijn vaak wat huiverig om (nieuwe) dingen te doen bijvoorbeeld. Weet niet waarom het is :think:

Hier dus juist niet zo op school… hier zijn het dus met name thuisblijfmoeders of moeders met een ‘kleine’ parttime baan die er zijn.

Het zijn wel over het algemeen altijd dezelfden.

Zelf vind ik het leuk om dingen te doen, maar het moet wel kunnen.

Toen onze oudste vorig jaar naar school ging was ik nog zwanger van de jongste en had behoorlijke bekkenklachten. Hoewel ik graag mee had geholpen met bijv. aankleden leerplein… zat dat er gewoon niet in toen.

Heb toen bij het voorleesontbijt voorgelezen in de klas, dat kon wel… en na de geboorte van de jongste heb ik gewoon gekeken hoe het ging en als er hulp nodig was en het ging… dan hielp ik.

Zo ben ik uiteindelijk mee geweest naar de kinderboerderij, groepje begeleid op de sportdag en aan het eind van het schooljaar de klas lopen ‘poetsen’.

Dit jaar help ik wel met speel/leerplein versieren. Voorwaarde: op een dag dat de middelste op de psz zit, hoef ik maar op 1 te letten terwijl ik bezig ben. :wink:

En als er een vraag is… kijk ik of het kan met de andere 2 kids (die zijn er namelijk ook nog, het draait niet alleen om de oudste en zijn school :lol: ). Oh ja… op de psz help ik 1x in de 6 week ongeveer bij boekenuitleen. Daar zijn meerdere ouders voor, dus hoeft het niet zo vaak en is dan een uurtje ongeveer. Dat is net te doen met slaapjes van de jongste.

En als ik niet kan… ga ik geen redenen aandragen… ik ben dan wel een thuisblijfmama, maar dat betekent niet dat ik de hele dag thuis zit te wachten tot ze me nodig hebben op psz of school :stuck_out_tongue:

@Mama wrote:

En voor een jonger kind thuis is toch vast wel iets te regelen zodat je die niet mee hoeft te nemen en daar dus niet op hoeft te letten. Vindt het ook vreemd om een jonger kind mee te nemen (waarvan je weet dat je je handen daar vol aan hebt)als je iets komt doen op school.

Voor mijn jongste 2 kan ik dus geen opvang regelen over het algemeen. Die neem ik dus wel mee als ik naar school ga om te helpen… laatst werkjes zitten plakken in de kleuterboeken samen met 2 andere moeders. De middelste zat gezellig in de huishoek op het leerplein (dus niet in de klas) en de jongste zat met duplo te spelen in een grote zitzak.

Oh ja… luizenmoeder… daar moet je mij ook niet voor benaderen :roll: wil best dingen doe die ik niet zo leuk vind, maar dat doe ik dus echt niet.

Ik kom nog maar pas kijken met alleen de oudste die net naar school gaat, maar er worden heel veel leuke dingen georganiseerd en daar is hulp van ouders bij nodig.

Ik vind het juist ook leuk om eens van de andere kant te kijken en dus te helpen. Heb er twee weken geleden een ochtendje voor vrij genomen om mee te gaan met de klas.

Het zou in mijn ogen ook goed zijn als alle ouders een steentje bijdragen.

Goed zo Cell! Inderdaad je goede wil tonen is al heel belangrijk… En je zult zien dat het dan best gaat…

Bij m’n dochter wilde ook niemand luizenmoeder zijn… Dus ja, ik heb me natuurlijk weer laten strikken, haha! Ach, die paar keer per jaar. En dan weet ik meteen met wie ze de komende tijd niet mag afspreken :mrgreen: