Altijd dezelfde ouders.....

Idd gewoon je mening en jou ideeen over dingen blijven geven hoor en daarnaast tegen de reactie’s die daarop komen kunnen :thumbup:

Ik denk ook niet dat het helpen op school een reden hoeft te zijn voor contact met andere ouders te hebben. En natuurlijk hoef je ook niet contact met andere ouders te willen, alleen uit de reactie van Franka maak ik op dat ze dat perse niet wil en contact met andere ouders juist afhoud…en dat vind ik een beetje vreemd. Je kunt toch wel een beetje sociaal zijn denk ik dan, maargoed wie ben ik… :wink:

Frank@: Dan zijn jij en ik lekker samen vreemd!!! :wink: Gewoon je mening blijven geven hoor! Doe ik ook, hoe bot die soms ook mag zijn… :lol:

Mama: Nee, ik kan dus echt niet ‘een beetje sociaal zijn’! Als ik dat proberen zou, zou mijn gezin daar onder te lijden krijgen. En mijn gezin gaat toch echt voor schoolbelang.

Mama: Nee, ik kan dus echt niet 'een beetje sociaal zijn'! Als ik dat proberen zou, zou mijn gezin daar onder te lijden krijgen. En mijn gezin gaat toch echt voor schoolbelang.

Dus als je een gezin hebt kun je verder geen sociaal leven hebben ?? Je kunt niet sociaal zijn omdat je een gezin hebt ? Heb je verder naast de je gezin dan helemaal geen sociale contacten.. :think:

Ja hoor, ik heb genoeg sociale contacten, maar die spreek ik wanneer ik daar de ruimte voor heb. En niet omdat het moet…

En ja, soms zit daar wel eens een half jaar tussen, en af en toe zelfs een jaar, voordat ik ze weer zie…

Maar zij begrijpen dat, en kennen het van mij, en ze respecteren dat ook.

@Tweet wrote:

Ja hoor, ik heb genoeg sociale contacten, maar die spreek ik wanneer ik daar de ruimte voor heb. En niet omdat het moet…

En ja, soms zit daar wel eens een half jaar tussen, en af en toe zelfs een jaar, voordat ik ze weer zie…

Maar zij begrijpen dat, en kennen het van mij, en ze respecteren dat ook.

Wie zegt dat het moet, als ik een keer geen tijd heb zeg ik dat ook gerust een andere keer is er altijd wel weer eens tijd voor een praatje…En andere sociale contacten zie ik hier ook totaal niet als verplichting, gelukkig niet zeg!

Niet iedereen reageert hetzelfde op situaties Mama.

Dat kun je abnormaal vinden, dat is het niet.

Er zijn meer mensen die WEL moeite hebben met sociale contacten, dan mensen die er geen moeite mee hebben…

@Mama wrote:

Idd gewoon je mening en jou ideeen over dingen blijven geven hoor en daarnaast tegen de reactie’s die daarop komen kunnen :thumbup:

Ik denk ook niet dat het helpen op school een reden hoeft te zijn voor contact met andere ouders te hebben. En natuurlijk hoef je ook niet contact met andere ouders te willen, alleen uit de reactie van Franka maak ik op dat ze dat perse niet wil en contact met andere ouders juist afhoud…en dat vind ik een beetje vreemd. Je kunt toch wel een beetje sociaal zijn denk ik dan, maargoed wie ben ik… :wink:

Dat heb je echt verkeerd begrepen idd, ik hou niet bewust andere ouders op afstand. Alleen als iemand de reden aandraagt dat helpen op school leuk is voor mijn sociale contacten dan zeg ik dat ik daar geen behoeft aan heb. Ik praat heus wel met andere moeders op het schoolplein, zo contactgestoord ben ik nu ook weer niet ;-). Sterker nog, ik kom ze ook wel eens in het wild tegen in de supermarkt of iets dergelijks en dan praat ik ook wel eens met ze :smiley:

Enfin… ik hou er gewoon niet van, dat hele schoolgedoe… ik doe genoeg voor tigo op andere vlakken, maar dat hele helpende handjes gedoe op school is gewoon echt niks voor mij. Dat mag toch. Ik breng mijn vrije tijd gewoon liever door met de dingen die ik echt graag wil doen.

Niet leuk als iemand anders jou dan een heilig boontje noemt, toch?

Daar lees ik maar gewoon overheen, als Franka mij en misschien anderen hier zo wil noemen prima! Ik heb ook zo mijn ideeen over Franka..maar die hou ik maar voor mezelf..wel zo verstandig denk ik :silenced:

@Mama wrote:

Niet leuk als iemand anders jou dan een heilig boontje noemt, toch?

Daar lees ik maar gewoon overheen, als Franka mij en misschien anderen hier zo wil noemen prima! Ik heb ook zo mijn ideeen over Franka..maar die hou ik maar voor mezelf..wel zo verstandig denk ik :silenced:

...
Triest, dit soort opmerkingen... Echt heel erg triest...

Dit vergeten te lezen zeker, Mama???

@Frank@ wrote:

Is inderdaad een klein beetje kinderachtig van mij die laatste opmerking, was ook meer een referentie naar een topic met die titel (heilige boontjes van kok) die ooit in het discussieforum heeft gestaan.

Maar ik merk gewoon dat ik vooraf al twijfel of ik mijn eerlijke mening zal geven omdat ik weet dat ik zulke reacties krijg (en ben ik dus blijkbaar vreemd). Maarje om het dan maar te laten om te reageren, dat kan ik dan weer niet :smiley:

@Tweet wrote:

@Frank@ wrote:
Is inderdaad een klein beetje kinderachtig van mij die laatste opmerking, was ook meer een referentie naar een topic met die titel (heilige boontjes van kok) die ooit in het discussieforum heeft gestaan.

Maar ik merk gewoon dat ik vooraf al twijfel of ik mijn eerlijke mening zal geven omdat ik weet dat ik zulke reacties krijg (en ben ik dus blijkbaar vreemd). Maarje om het dan maar te laten om te reageren, dat kan ik dan weer niet :smiley:

Idd lees ik nu pas

Het is heel erg makkelijk mensen te beoordelen…

Maar het is niet makkelijk, om eerst te wachten tot je het gehele verhaal achter een persoon’s beweegredenen kent, voordat je ergens een oordeel over geeft…

@Mama wrote:

@Tweet wrote:

@Frank@ wrote:

Idd lees ik nu pas

en???

Fr@nka, ik vind je helemaal niet vreemd… je hebt je eigen mening… en dat is een mening die misschien de meesten niet hebben, so what… dat hoeft toch ook niet… Wat dat betreft ‘steun’ ik je in dit topic… Ieder zn ding, en f*ck wat de rest ervan vind toch… ik kan dat juist wel waarderen dat iemand ergens achter staat ondanks wat de rest van de wereld ervan vind…

@Frank@ wrote:

@Mama wrote:
@Tweet wrote:

@Frank@ wrote:

Idd lees ik nu pas

en???

Dom van mij ? Had beter moeten lezen, … ? Wat wil je horen (lezen) Franka ?

Zou namelijk niet weten waarom…Omdat jij er later op terug komt dat je mensen eigelijk niet meteen heilige boontjes had moeten noemen moet ik ook maar op mijn reactie terug komen…En een heilig boontje, ik ? Nee hoor helemaal niet, maar help wel graag mee op een school waar mijn kinderen naar toe gaan. Omdat ik vind dat iedere ouder wel iets voor school kan doen, vele handen maken licht werk, ik het wel leuk vind…omdat ik mijn kind er een plezier mee doen enz enz en dan ben je toch geen heilig boontje volgens mij.

Iemand die graag voor een ander klaar staat is een betere benaming denk ik…

@Mama wrote:

Omdat jij er later op terug komt dat je mensen eigelijk niet meteen heilige boontjes had moeten noemen moet ik ook maar op mijn reactie terug komen…

Nee, niet omdat zij op haar opmerking terug komt, maar omdat JIJ niet alles gelezen hebt, en dus reageert op iets dat alweer achterhaald is…

Ook dat is sociaal bezig zijn, Mama…

Dat getuigt van een stukje respect voor een ander.

En ik heb niet het gevoel dat jij nu erg veel respect toont voor mensen als Frank@ en ikzelf, als ik zo eerlijk mag zijn…

Je bent erg bezig met wat JIJ vindt, maar ook jij hebt niet de waarheid in pacht.

Wij ervaren dingen op een andere manier, hoe moeilijk is dat te accepteren???

Als iemand naar anderen roept dat ze heiligeboontjes zijn en er later achterkomt dat dat toch wel een beetje kinderachtig was om te zeggen…wil dat nog niet zeggen dat het niet gezegt is he :wink:

Jammer meiden dat dit uit is gelopen op een discussie,was niet de bedoeling van het topic…

Maar moet ook wel even kwijt dat ik hier lees dat iemand vind dat anderen snel oordelen voor ze het hele verhaal kennen…en dat ik toch ook zelf gemerkt heb dat diegene daar zelf ook heel goed in is…dat vind ik dan weer jammer…maar goed…is een ander punt…

Heb genoeg ervaringen van andere ouders gelezen,en ook gezien dat er op andere scholen wel veel mensen de handen uit de mouwen steken…bij ons op school is nu een nieuw beleid,nieuwe directeur,dus ik ben benieuwd wat het komende jaar gaat brengen…ik blijf het in ieder geval met plezier doen…

@nomi wrote:

Maar moet ook wel even kwijt dat ik hier lees dat iemand vind dat anderen snel oordelen voor ze het hele verhaal kennen…en dat ik toch ook zelf gemerkt heb dat diegene daar zelf ook heel goed in is…dat vind ik dan weer jammer…maar goed…is een ander punt…

ROFL

@Mama wrote:

Als iemand naar anderen roept dat ze heiligeboontjes zijn en er later achterkomt dat dat toch wel een beetje kinderachtig was om te zeggen…wil dat nog niet zeggen dat het niet gezegt is he :wink:

ik heb gezegd “heilige boontje” dus tussen " "…

Op de een of andere manier komt dat niet over denk ik…

Maar aangezien je gezegt met een t op het einde schrijft begrijp ik nu dat je kennis van de nederlandse taal niet optimaal is.

Daarom vergeef ik je :stuck_out_tongue:

Zo als die niet onder de gordel was dan weet ik het ook niet meer.

Maar je had hem verdiend (met een d)