Altijd dezelfde ouders.....

Helemaal eens met schoen, het leven bestaat helaas niet alleen uit dingen doen waar je zin in hebt…

Waarom moet er nou iemand persoonlijk worden aangevallen…iemand die er gewoon heel eerlijk voor uit komt dat ze geen zin heeft om op school te helpen??? Ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben, er zijn zat mensen die in dat soort dingen op school geen zin hebben maar altijd een smoes verzinnen om niet te helpen. Zij zegt gewoon eerlijk dat ze er geen zin in heeft en wordt aangevallen, beetje jammer!!

Ik vind persoonlijk dat je iemand niet kan verplichten om te helpen op school, en waarom zou je…er zijn zat ouders die het heel leuk vinden om te helpen met wat dan ook, waarom die belemmeren en een ander het tegen zijn/haar zin in laten doen???

Bij Nick op school kan je aan het begin van het schooljaar een lijstje invullen voor wat voor acties je beschikbaar bent. Vorige week ben ik (met ng 3 andere moeders) mee geweest naar de bieb…hartstikke leuk natuurlijk, maar ik ga het zeker niet elke keer mee. Dit is niet goed voor mij, maar ook zeker niet voor Nick want die hangt dan dus de hele tijd bij mij ipv dat hij lekker onbezorgd meedoet met de rest van de klas. Ja dan heb ik dus liever dat er volgende keer een andere ouder meegaat in mijn plaats, zodat mijn zoon gewoon mee doet met de rest!

En ik heb nog een kleine meid tijd, dus ook niet altijd tijd om mee te gaan.

Schoonmaken is volgens mij bij ons op school niet aan de orde, behalve het aan het eind van het schooljaar het speelgoed…maar dit kan dan mee naar huis genomen worden en een dag of 2 later weer ingeleverd. Dus dat zou ik ook niet zo erg vinden om te doen, maar ik zie het niet zitten om verplicht “gezellig” met andere moeders op school schoon te maken.

@Sunshine81 wrote:

Waarom moet er nou iemand persoonlijk worden aangevallen…iemand die er gewoon heel eerlijk voor uit komt dat ze geen zin heeft om op school te helpen??? Ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben, er zijn zat mensen die in dat soort dingen op school geen zin hebben maar altijd een smoes verzinnen om niet te helpen. Zij zegt gewoon eerlijk dat ze er geen zin in heeft en wordt aangevallen, beetje jammer!!

ehummmmmmmmmm Frank@ reageert op mijn post en dan reageer ik terug. Mag dat niet?

@schoen wrote:

.

Nou ik ga weer wat zinnigs doen nu.

Dit is idd een hele normale manier van reageren :roll:

Ik ben ook zo’n thuisblijfmoeder die op school weinig doet.

Ik was van plan me dit jaar aan te melden als klassenmoeder voor de klas van mijn dochter. Maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Ten eerste heb ik, nog steeds, en voor de rest van mijn leven, al sta ik al jaren niet meer onder behandeling, last van een aantal gecombineerde psychiatrische stoornissen. Die combi maakt dat ik erg slecht ben met sociale contacten, en dat sociale activiteiten extreem veel energie van me vergen.

Daarnaast ben ik inmiddels ruim over de helft van mijn zwangerschap, en heb ik te kampen met BI.

Dat alles te samen maakt dus dat ik dit jaar toch (nog) niet de stap heb genomen, actiever te worden op school.

Echter wil dat niet zeggen dat ik helemaal niet actief ben in het leven van onze kinderen. Zo ben ik bijvoorbeeld vrijwilliger bij KinderVakantieWerk. Ik werk daar achter de schermen, zodat ik alleen contact hoef te hebben met een kleinere groep mensen, volwassenen, die ondertussen grotendeels allemaal weten hoe ik in elkaar steek, en waarom. Ik kan mijn eigen momenten kiezen, om me toch overdag ook met de kinderen te bemoeien, in een dagorganisatie, of langs de zijlijn, als extra daghulp, wanneer ze handen te kort komen.

Door mijn activiteiten op die manier te doseren, kan ik mijn, soms extreme, reacties op kinderen en andere volwassenen, beter in de hand houden. En kan ik er dus ook voor zorgen, dat de energie die op zo’n dag van mij gevergd wordt, weinig tot geen negatieve invloed heeft op ons huishouden en gezin. En ook op mij!

Dus nee, ik help, nog, niet op school, maar inactief ben ik ook niet. Zelfs al zal bijna niemand van school dat zien! :wink:

@schoen wrote:

@Sunshine81 wrote:

ehummmmmmmmmm Frank@ reageert op mijn post en dan reageer ik terug. Mag dat niet?

Ja, maar het mag best wat minder aanvallend. Ieder mag het toch voor zichzelf beslissen???

Dat dacht ik dus ook sunshine, maar blijkbaar denkt schoen dat ze voor mij zaken mag bepalen…

@Frank@ wrote:

@schoen wrote:
.

In dit topic wel lijkt me.
Het is geen discussie topic.En daar begon het wel op te lijken mi.
Dus vandaar mijn besluit om weer wat zinnigs te gaan doen.

En nu vind ik het best.
Ik reageer niet meer op wat wordt geschreven.
Jou standpunt is duidelijk Frank@,de mijne is anders en ook verwoord. Dus klaar wat mij betreft.

@schoen wrote:

[

En waarom zou jij niet willen schoonmaken op de school waar je kinderen verblijven Franka?

Jij hebt liever dat de ouderbijdrage verhoogd wordt zodat ze een schoonmaakploeg kunnen inhuren voor de grote schoonmaak?

Want neem aan dat dat het gevolg is als er geen ouders meer zijn die willen schoonmaken.

ROFL, schoonmaken van de vrijwillige ouderbijdrage, het moet niet zotter worden. Helpen schoonmaken is al van de zotte, daar hoort gewoon budget voor te zijn, daar krijgen scholen namelijk geld voor. Daar betalen we belasting voor met zijn allen. En school heeft dat geld echt hoor, de meeste schoolbesturen zijn rijk genoeg.

http://www.hoerijkismijnschoolbestuur.nl/

@schoen wrote:

@Frank@ wrote:
@schoen wrote:
.

In dit topic wel lijkt me.
Het is geen discussie topic.En daar begon het wel op te lijken mi.
Dus vandaar mijn besluit om weer wat zinnigs te gaan doen.

En nu vind ik het best.
Ik reageer niet meer op wat wordt geschreven.
Jou standpunt is duidelijk Frank@,de mijne is anders en ook verwoord. Dus klaar wat mij betreft.

Note voor Frank@: als het niet in het discussietopic staat mag je niet discussieren en hoef je je niet fatsoenlijk te gedragen.
Okee, genoteerd en opgelsagen :D

En nu reageer ik even als juf :mrgreen: natuurlijk zijn ouders niet verplicht om mee te helpen en heb ik liever gemotiveerde hulpouders dan ongemotiveerde, maar vergeten jullie niet een belangrijk ding? Kinderen vinden het namelijk echt heeeeeeeeeeeeel erg leuk als ouders hun betrokkenheid tonen door te helpen op school. Je wilt niet weten hoe trots kinderen zijn als ouders hebben geholpen het lokaal te poetsen, de herfsttafel hebben gemaakt of mee zijn geweest met een excursie.

En om die site moet ik eerlijk gezegd heeeeeeeeel erg lachen :? Mijn stichting bestaat geloof ik uit meer dan 50 scholen, dus dat budget zegt niets. Iedereen die een beetje rondkijkt in het onderwijs, kan zien dat het echt geen rijkdom is :wink:

Nogmaals, ouderparticipatie vind ik ontzettend belangrijk. Niet alleen om het “handig” is of het de leerkracht zou ontlasten… maar omdat je op zo’n moment toch een ander contact met ouders opbouwt. EN je op die manier de betrokkenheid tussen ouders, school en kind hoopt te vergroten.

Eerlijk: ik heb totaal geen behoefte aan contacten met andere ouders…

En de juf spreek ik tijdens contacturen wel

En ja tigo zou het inderdaad leuk vinden, maar hij vindt het ook leuk om iedere dag patat met frikandellen te eten maar dat doen we ook niet :wink:

En inderdaad die site, die neem ik ook met een flinke korrel zout…

Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat tigo zijn school geld zat heeft, die niet in de boekhouding staat.

Ik moet bijvoorbeeld de ouderbijdrage overmaken, maar aan het begin van het schooljaar moet ik ook de nieuw aangeschafte materialen zelf betalen (zoals potloden, schriftjes, pennen enz) en dat mag pertinent NIET overgemaakt worden maar contant in een enveloppe overhandigd worden???

Erg vaag vind ik dat… (misschien worden daar de pro schoonmakers wel van betaalt ;-))

Dat is inderdaad wel erg vaag Fr@nka :eh:

@Frank@ wrote:

:shock: echt dit lees ik met verbazing, wat een vreemde reactie..En wat een vreemde instelling ook..

Ik vind dat schoen helemaal niet aanvallend reageerd, ze zegt gewoon hoe ze er over denkt toch.

@Mama wrote:

@Frank@ wrote:

:shock: echt dit lees ik met verbazing, wat een vreemde reactie..En wat een vreemde instelling ook..

hmmm, hoezo is die reactie zo shocking dan? dat je kinderen hebt die naar school gaan, betekent toch niet meteen dat je heel sociaal behoefte moet hebben om met andere ouders in contact te komen en te beppen over van alles en nog wat? Ik heb die behoefte ook niet. Het is voor mij niet een reden om niet op school mee te helpen, maar zeker ook geen reden om het wel te gaan doen. Op school helpen zou ik doen voor mijn kind en de school, niet voro de contacten met andere ouders. Die paar minuten per dag met die andere ouders op het schoolplein, lijken me echt genoeg :shifty: Maar dat is toch niet echt shocking? Gewoon anders dan jij in elkaar steekt, blijkbaar.

@fiep klophout wrote:

@Mama wrote:
@Frank@ wrote:

hmmm, hoezo is die reactie zo shocking dan? dat je kinderen hebt die naar school gaan, betekent toch niet meteen dat je heel sociaal behoefte moet hebben om met andere ouders in contact te komen en te beppen over van alles en nog wat? Ik heb die behoefte ook niet. Het is voor mij niet een reden om niet op school mee te helpen, maar zeker ook geen reden om het wel te gaan doen. Op school helpen zou ik doen voor mijn kind en de school, niet voro de contacten met andere ouders. Die paar minuten per dag met die andere ouders op het schoolplein, lijken me echt genoeg :shifty: Maar dat is toch niet echt shocking? Gewoon anders dan jij in elkaar steekt, blijkbaar.

Ik ook inderdaad, voor mij valt dat kwartiertje/twintig minuten op het schoolplein met andere ouders al heel erg zwaar. Dat kost me echt heel erg veel energie. Dat iemand anders dat niet zo voelt, betekent niet dat dat niet normaal, of asociaal is!

@Mama wrote:

@Frank@ wrote:

Ik vind dat schoen helemaal niet aanvallend reageerd, ze zegt gewoon hoe ze er over denkt toch.

Hoezo vreemd? Omdat het niet is zoals jij in elkaar steekt is het maar vreemd.
Ja tigo gaat naar school, ik vind het belangrijk dat HIJ daar ZIJN sociale contacten vandaan haalt. Ik heb daar gewoon geen behoefte aan, dat is toch niet vreemd. Dat is misschien anders dan hoe jij inelkaar steekt maar dat maakt het niet automatisch vreemd...

zuchtmisschien moet ik in het vervolg mijn eerlijke mening maar voor me houden en niet meer ergens op reageren als het niet in grote lijnen met de “heilige boontjes van kok” overeenkomt

Vind ik dan weer jammer Fr@nka, die laatste opmerking…

Jij doet iets uit overtuiging, die ander ook…

Jij zal waarschijnlijk ook standpunten hebben die ‘wel heel erg verantwoord zijn’, maatschappelijk gezien…

Niet leuk als iemand anders jou dan een heilig boontje noemt, toch?

Ik kan me trouwens best vinden in je mening… tot op zekere hoogte… mij zouden ook de nekharen overeind gaan staan bij zo’n lijsten… maar om de reden die Mamaartje gaf, zou ik wel meedoen…

Dat maakt mij niet beter toch… :wink: gewoon idd… anders… andere mening daarover…

Is inderdaad een klein beetje kinderachtig van mij die laatste opmerking, was ook meer een referentie naar een topic met die titel (heilige boontjes van kok) die ooit in het discussieforum heeft gestaan.

Maar ik merk gewoon dat ik vooraf al twijfel of ik mijn eerlijke mening zal geven omdat ik weet dat ik zulke reacties krijg (en ben ik dus blijkbaar vreemd). Maarje om het dan maar te laten om te reageren, dat kan ik dan weer niet :smiley: