Als je pril zwanger bent...(MvM) NOG STEEDS TEKORT!!

ik heb 2 keer meegdedaan, kleine moeite :smiley:



als er ooit een 3de komt doe ik weer mee! :mrgreen:

Vrijdag online in gevult, nu zondag al gebelt en ze komt morgen avond al :slight_smile:



Kleine moeite. of ik het nou opvang of het door moet spoelen, scheelt weer water :wink: (grapje hoor) je hebt altijd je toilet papier nog…



Ik wist niet dat er weer zo,n chronisch tekort was momenteel, nou ja, hoop dat ze er wat aan hebben :thumbup:

Er is nog steeds een tekort aan pregnyl.



Lieve meiden, als je pril zwanger bent meld je dan snel aan bij moeders voor moeders!

Namens alle meiden die in de MMM zitten: DANK!!

Zodra ik zanger ben neem ik contact op met moeders voor moeders. Alleen duurt dat wat langer, doordat ik zelf ook medische hulp nodig heb bij het zwanger worden

Bij mijn oudste niet aan meegedaan, omdat het mij ook onbekend was. Bij mijn mk aangemeld, maar toen mocht ik helaas niet vanwege bloedtransfusie bij mijn 1e bevalling.

Dus bij mijn laatste zwangerschap ook niet aangemeld. Had ik geen tranfusie gehad, had ik het zeker gedaan.

Nog een pluim voor MVM…



Ik heb een miskraam gehad, dus kon niet meer voor ze doneren…gelijk werden de flessen opgehaald, nog een extra lieve mail en een fleurop tegoedbon voor een bloemetje.



een zeer warme douche voor MVM :inlove:

Het zit er voor mij alweer op. Dinsdag zijn voor de laatste keer de flessen opgehaald. Op een gegeven moment was ik het wel een beetje zat… maar dan denk je aan de vrouwen die je ermee kan helpen en dan ga je (uiteraard) toch weer gewoon door. Ben blij dat ik dit heb kunnen doen.

hier nog een paar weekjes en dan is het klaar. Werd niet altijd vrolijk van de lucht maar het is voor een goed doel

Bij mijn MA meegedaan en hele positieve ervaringen, zoals hier ook al gezegd werd, ze kwamen meteen de spullen ophalen.



Helaas die ervaring niet bij me 2de zwangerschap. Me bussen zijn nooit opgehaald, ook niet na meerdere telefoontjes.



Dit maakt me toch een beetje twijfelachtig om nu weer mee te doen. Ik vind dat ze goed werk doen hoor, maar als ze vergeten op te halen, krijg ik een beetje het gevoel het voor niks te doen, vind ik erg jammer, want ik help mensen graag met het vervullen van hun wens.

Bij de oudste niet meegedaan (weet niet eens of het toen wel bestond, maar niemand heeft me daar toen over gebeld en internet was er toen nog niet)



Bij mijn jongste wel meegedaan, wel een hele toestand, omdat ze bij mij niet ophaalde, maar aan de andere kant van de weg wel, dus via een vriend ze daar laten ophalen.



Nu heb ik me ook weer aangemeld. Ik vind het een heel goed doel. Ook al zijn er soms momenten dat het niet goed werkt (late afspraken, niet ophalen bussen) vind ik niet dat je dan maar een volgende keer niet mee moet doen. Elke organisatie heeft zijn mankementen. Het is jammer, maar helemaal niet proberen is een groot gemis.



Ik merk wel dat ik af en toe gewoon vergeet op te vangen, wel lukt het me om iig de ochtendplas ff op te vangen, daar zit dan het meeste in. Komt gewoon door situatie thuis en dan niet helemaal bij met gedachten.



Iedereen mag natuurlijk zelf beslissen om mee te doen, sommigen hebben zelfs hele goede redenen om dit niet te willen en je hoofd moet er toch wel even naar staan. Wel vind ik toch dat de informatievoorziening hierover toch nog wat aan de kleine kant is. Sommige VK afspraken zijn pas met 8-9 weken zwangerschap, dan mis je toch al 2-3 weken!! dat is best veel.



Ik werd laatst gebeld door iemand van MvM wat ik vond van de huidige reclame campagne, dus dat heb ik ze ook uitgelegd. Vind het helemaal niet duidelijk. Lijkt meer een soort van praatclub voor moeders wat gepromoot wordt ipv mensen helpen die moeite hebben met zwanger worden. En veel mensen hebben geen behoefte aan zo’n clubje van moeders onder elkaar. Vind het dus helemaal niet duidelijk eigenlijk, voor iets wat zo belangrijk is, omdat er echt een tekort aan is.



En vergeet vooral niet, ik las dat iemand hoopte dat ze met haar urine een hoop mensen heeft kunnen helpen. Dat zou mooi zijn, maar er werd mij toch verteld door de instructrice dat voor 1 zo’n potje van dat medicijn er een heel zwembad aan urine nodig is, om de juiste hoeveelheid HCG eruit te halen. Dus samen met een aantal andere moeders, kun je hopelijk 1 iemand helpen.



Zo zie je maar weer hoeveel er nodig is, om deze mensen te kunnen helpen en hoe belangrijk het is dat er zoveel mogelijk mensen mee doen.

Hier komt zo de dame langs voor het eerste gesprekje. Ben benieuwd, vorige keer niet mee gedaan dus dit is allemaal nieuw voor me.



Ben nerveus voor die test, zo stom :shifty:

D. Gefeliciteerd met je zwangerschap! het gaat helemaal goed komen met MvM,… niet bang wezen, is juist weer een leuke bevestiging van dit mooie wonder.

Thanks! Het ging ook goed, had een knaltest. :slight_smile:



Sterredag: die ervaring heb ik niet, dat de informatie rondom mvm achterblijft. Overal waar ik kom (huisarts, consultatiebureau, ziekenhuis, bibliotheek) liggen folders van mvm, op elk babyforum zijn banners van ze, en ik vind dat echt wel duidelijk wordt hoe ze te werk gaan. Toen ik mijn zwangerschap meldde bij de ha kreeg ik ook meteen een folder mee, informatievoorziening hier is in ieder geval echt wel goed. :slight_smile:

@D. wrote:

Thanks! Het ging ook goed, had een knaltest. :slight_smile:



Sterredag: die ervaring heb ik niet, dat de informatie rondom mvm achterblijft. Overal waar ik kom (huisarts, consultatiebureau, ziekenhuis, bibliotheek) liggen folders van mvm, op elk babyforum zijn banners van ze, en ik vind dat echt wel duidelijk wordt hoe ze te werk gaan. Toen ik mijn zwangerschap meldde bij de ha kreeg ik ook meteen een folder mee, informatievoorziening hier is in ieder geval echt wel goed. :slight_smile:




Folders liggen er (en vallen op) omdat je het kent, maar zo’n folder moet eerst gepakt worden en bekeken, voordat iemand weet wat het is. Voordat je op de hoogte gesteld wordt door een VK bijvoorbeeld, mis je veelal de eerste weken dat je al mee had kunnen doen.

En dat radiospotje is dus niet duidelijk in wat ze doen.

Let op wel he, stel er doen 10.000 zwangeren mee, die ipv vanaf week 8 of zelfs 9, vanaf week 6 meedoen. Dat kan je dan wel een heel zwembad en dus 1 x medicatie schelen en als er een tekort is, dan lijken me die extra weken wel belangrijk om te proberen mee te pakken.



Eigenlijk vind ik dat de informatie zo zou moeten zijn dat zelfs mensen die niet zwanger zijn en nooit geweest, eigenlijk moeders voor moeders kennen en weten wat het is, dan bereikt de informatie de wel zwangeren iig op tijd :slight_smile:

Maar ik denk dat dat gewoon teveel geld kost. Je gaat dan een heleboel mensen informeren die niks aan die informatie hebben en dat kost ontzettend veel geld voor weinig extra opbrengst.



De meeste vrouwen die zwanger willen worden, zullen zich er toch een beetje in gaan verdiepen en dan vind ik wel dat je de informatie van MvM snel tegenkomt.

Vrouwen die per ongeluk zwanger worden of zich er echt helemaal niet in verdiepen, ik denk dat dat percentage wel meevalt. En daar gaat het dus inderdaad om de eerste paar weken. Mijn vk vroeg me bij telefonisch aanmelden voor de eerste afspraak al naar MvM.



Ik begreep van MvM overigens dat de grootste daling komt, doordat vrouwen meer aan het werk zijn en minder thuis dan voorheen. En daar ga je niet lopen slepen met kannetjes, potten etc. Dus dat maakt een groot verschil tov voorheen.

@Marlous79 wrote:



Ik begreep van MvM overigens dat de grootste daling komt, doordat vrouwen meer aan het werk zijn en minder thuis dan voorheen. En daar ga je niet lopen slepen met kannetjes, potten etc. Dus dat maakt een groot verschil tov voorheen.




Dat klinkt eigenlijk ook wel heel logisch :slight_smile:

tweede week aan het opvangen



wat een leuke ontvangst, meteen een felicitatie en dat vind ik toch zo lekker om te horen nu :slight_smile:



Zelf heb ik pregnyl diverse malen gebruikt dus inderdaad een kleine moeite om op te vangen.



Zeer groot plezier voor allen die het nodig hebben, dus ook dank aan jullie die mee hebben geholpen waardoor ik er gebruik van heb kunnen maken :thumbup:

@sterredag wrote:

Bij de oudste niet meegedaan (weet niet eens of het toen wel bestond, maar niemand heeft me daar toen over gebeld en internet was er toen nog niet)




Moeder voor moeders bestaat al heel erg lang.
Toen ik in 2001 voor het eerst zwanger was, wijste mijn moeder me hierop.
Zij heeft ook tijdens in ieder geval 1 of 2 van de 4 zwangerschappen meegedaan, en wij zijn inmiddels allemaal bijna de 30 gepasseerd.

Ik mocht alleen de eerste keer meedoen, daarna zijn de regels verscherpt en mocht ik vanwege een bloedtransfusie op mijn 13de niet meer meedoen, ik was echt beledigd toen ik dat hoorde, ik wilde zo graag plassen voor het goede doel.

@mamma van sharondenise wrote:

@sterredag wrote:
Bij de oudste niet meegedaan (weet niet eens of het toen wel bestond, maar niemand heeft me daar toen over gebeld en internet was er toen nog niet)




Moeder voor moeders bestaat al heel erg lang.
Toen ik in 2001 voor het eerst zwanger was, wijste mijn moeder me hierop.
Zij heeft ook tijdens in ieder geval 1 of 2 van de 4 zwangerschappen meegedaan, en wij zijn inmiddels allemaal bijna de 30 gepasseerd.

Ik mocht alleen de eerste keer meedoen, daarna zijn de regels verscherpt en mocht ik vanwege een bloedtransfusie op mijn 13de niet meer meedoen, ik was echt beledigd toen ik dat hoorde, ik wilde zo graag plassen voor het goede doel.


Mijn oudste is van 1995 :) en op de website van MvM staat er een copyright 1995-2002, dus ik denk dat het er toen nog net niet was, toen ik zwanger werd.

Mijn moeder heeft nog in de “bussen gepiest” toen ik in haar buik zat.



En ik? Ik ben inmiddels ook alweer 2 weken bezig… de derde keer :inlove: Zo grappig dat die mevrouw me ook nog herkende en zo!