oh das wel heel erg nu al geen pepernoten meer te krijgen.
Heb hier zelf ‘gewoon’ 2 week terug een zak + een zak strooigoed in de kast gemikt… maar daar heb jij niks aan :shifty:
Zo zit ik nu te zweten op een gedicht over een letter Q omdat de chocoladeletter R hier overal uitverkocht was :?
Gelukkig rijmt; heee wat zie ik nu op; tis geen R tis een Q! Dus de laatste regel heb ik al :lol:
@Madre wrote:
@klavertje4 wrote:5000 inwoners… ik heb ze maar in drachten gehaald, al was het daar bij de aldi ook al op!en dan is het bijna sinterklaas… en dan zijn er al geen pepernoten meer te verkrijgen hier in het dorp! :think:
Dan woon je waarschijnlijk in een heul klein dorp?
Hier, in Amsterdam, word ik er mee doodgegooid.
wij hebben net Sinterklaas opgewacht bij school… altijd weer een verrassing hoe hij daar komt… Dit keer in een elektrische rolstoel :lol: (hoe verzinnen ze het elke keer 8) ). Matteo stond vlak achter mij te spelen en ineens tikte er iemand op zn schouder… hij keek omhoog… en rende snel naar mij toe… Zwarte piet tikte nl op zn schouder :mrgreen: 1 kind uherkende zn vader (die sinterklaas was )
leuke fotos!
hoe oud was dat kind dat zijn vader herkende dan?
Leuke foto’s!
Maar vind het niet slim van school en van de vader om een vader van een kind als sinterklaas op school te laten komen.
Er zijn natuurlijk kinderen die dat zien, die letten erg op detail of die zien dat gewoon.
Kans is natuurlijk helemaal groot als het je eigen vader is…niet slim dus.
Hoe is dat afgelopen, waren er meer kindjes die het meekregen en idd hoe oud is dat kindje ? Wel sneu als nu het hele verhaal van sinterklaas nu weg is voor hem als hij nog erg jong is.
volgend jaar Sint op de Segway :lol:
Hier meende een meisje de vader van een vriendinnetje te herkennen, maar ging er verder niet op in… bleek uiteindelijk idd die vader te zijn. Het blijft ‘link’ om het op school met ouders te doen.
Ben trouwens wel benieuwd in welk durp onder de rook van Drachten jij dan woont (heb vriendin in Drachten wonen en paar er omheen ook in kleinere plaatsjes… al zou ik niet weten hoe groot die dorpjes dan zijn).
@janet76 wrote:
Leuke foto’s!
Maar vind het niet slim van school en van de vader om een vader van een kind als sinterklaas op school te laten komen.
Er zijn natuurlijk kinderen die dat zien, die letten erg op detail of die zien dat gewoon.
Hoe is dat afgelopen, waren er meer kindjes die het meekregen en idd hoe oud is dat kindje ? Wel sneu als nu het hele verhaal van sinterklaas nu weg is voor hem als hij nog erg jong is.
maar nu interpreteer je iets waar je nog niets van weet. wie weet zit dat kindje wel in groep 6 en gelooft hij niet meer. en dan zou ik het niet eens zo stom vinden dat het een vader is.
@mamaMarije wrote:
volgend jaar Sint op de Segway :lol:
Hier meende een meisje de vader van een vriendinnetje te herkennen, maar ging er verder niet op in… bleek uiteindelijk idd die vader te zijn. Het blijft ‘link’ om het op school met ouders te doen.
Ben trouwens wel benieuwd in welk durp onder de rook van Drachten jij dan woont (heb vriendin in Drachten wonen en paar er omheen ook in kleinere plaatsjes… al zou ik niet weten hoe groot die dorpjes dan zijn).
Het zijn daar hele kleine plaatsjes, ik kom er ook uit de buurt vandaan, woon er al jaaaren niet meer…te klein vind ik :lol: Plaatje waar ik vandaan kom is nog kleiner dan het plaatsje waar klavertje woont…en dat is al klein

@knipoogje1983 wrote:
@janet76 wrote:Nee maar dan zou het wel handig zijn dat dat kind van 6 ervan weet dat zijn vader sinterklaas is. En dat hij op de hoogte is dat andere kinderen dat niet mogen weten natuurlijk. Maar net als wat mamamarije zegt echt handig is het misschien niet om een vader van school te nemen als sint.Leuke foto’s!
maar nu interpreteer je iets waar je nog niets van weet. wie weet zit dat kindje wel in groep 6 en gelooft hij niet meer. en dan zou ik het niet eens zo stom vinden dat het een vader is.
het was een kind uit groep 4 geloof ik… de juf zei al: ssst niet vertellen
@janet76 wrote:
@knipoogje1983 wrote:@janet76 wrote:Nee maar dan zou het wel handig zijn dat dat kind van 6 ervan weet dat zijn vader sinterklaas is. En dat hij op de hoogte is dat andere kinderen dat niet mogen weten natuurlijk. Maar net als wat mamamarije zegt echt handig is het misschien niet om een vader van school te nemen als sint.Leuke foto’s!
zit iets in, dat het kind dan beter voorbereid had kunnen zijn dat het om zijn vader ging
vind het sowieso wel lachen dat kinderen daar zo anders in zijn…
Mijn man heeft jarenlang bij de buurman die sint was op schoot gezeten… het ‘grote boek’ was een boek uit hun eigen boekenkast etc etc en nooit iets doorgehad. Pas toen hij niet meer geloofde en de foto’s terugzag kon hij zich niet voorstellen dat hij daar elk jaar gewoon ‘intrapte’.
Ik had op de turnvereniging als 4 jarige een sint voor me… ik kende die man, maar zag hem zeker niet dagelijks en ik zag het gewoon direct en zou dat dus wel door de zaal gaan vertellen (waarop ik dus door mijn moeder in de kleedkamer getrokken ben, waar ze me vertelt heeft en toen gewoon verder feesten :lol: ).
@janet76 wrote:
Leuke foto’s!
Dat is nou juist leuk aan Sinterklaas. Een kind tot ca. 7 jaar ziet dat dus gewoon niet. Vanaf een jaar of 6 kunnen ze het gaan zien, maar dat is ook juist de leeftijd dat ze niet meer gaan geloven. Tot die leeftijd is werkelijkheid en fantasie hetzelfde. Dus het maakt echt niet uit of het een bekende is. Wij volwassenen gaan gelijk kijken of we een Piet of Sint herkennen als zijn persoon X, maar een kind van deze leeftijd doet dat dus helemaal niet. Het is gewoon Piet en Sint en verder denken ze er niet bij na.
En er zijn altijd uitzonderingen, maar dat zijn ook de kinderen die al heel jong niet meer geloven in de Sint. Dat komt omdat ze een minder rijke fantasie hebben dan gemiddeld en dan zien ze dus eerder de werkelijkheid.
Maar uh “allemaal klaar voor 3 weken Sint” mag van mij nu wel veranderd worden “allemaal klaar na 3 weken Sint” :lol:
De oudste van vijf is helemaal van slag en slaapt al een week heel slecht en is op van de spanning. Op school is het nu klaar en morgen pakjesmiddag en dan keert de rust hopelijk weer wat terug.
@juulke wrote:
Maar uh “allemaal klaar voor 3 weken Sint” mag van mij nu wel veranderd worden “allemaal klaar na 3 weken Sint” :lol:
De oudste van vijf is helemaal van slag en slaapt al een week heel slecht en is op van de spanning. Op school is het nu klaar en morgen pakjesmiddag en dan keert de rust hopelijk weer wat terug.
haha zal de titel na het weekend veranderen goed? :lol:
De kat loopt er hier nog steeds zo bij hoor… lekker warm ook zo met de sneeuw zo’n muts

@juulke wrote:
@janet76 wrote:Leuke foto’s!
Dat is nou juist leuk aan Sinterklaas. Een kind tot ca. 7 jaar ziet dat dus gewoon niet. Vanaf een jaar of 6 kunnen ze het gaan zien, maar dat is ook juist de leeftijd dat ze niet meer gaan geloven. Tot die leeftijd is werkelijkheid en fantasie hetzelfde. Dus het maakt echt niet uit of het een bekende is. Wij volwassenen gaan gelijk kijken of we een Piet of Sint herkennen als zijn persoon X, maar een kind van deze leeftijd doet dat dus helemaal niet. Het is gewoon Piet en Sint en verder denken ze er niet bij na.
En er zijn altijd uitzonderingen, maar dat zijn ook de kinderen die al heel jong niet meer geloven in de Sint. Dat komt omdat ze een minder rijke fantasie hebben dan gemiddeld en dan zien ze dus eerder de werkelijkheid.
dat is wel ietwat kort door de bocht, lijkt me.
Je kutn ook gewoon pogen het noodlot niet te tarten en dus niet dit soort ‘stunts’ uithalen.
Zo erger ik me ook elk jaar weer aan Sinten die er gewoon niet goed uitzien. Tuurlijk, de echt kleintjes zullen het verschil niet zien, maar hier komen vanaf dit jaar toch echt wel de vragen als er een Sint is die er meer uitziet als iemand die zich net verkleed heeft dan als iemand die echt Sint Ãs.
(en nee, mijn zoon is niet heel fantasieloos, zo zwart wit is het leven niet

verder vond ik het tot nu toe dit jaar heel erg meevallen met de hyperheid (mooi woord…) van mijn zoon. Maar vannacht bedacht ik me dat het toch al heel erg lang geleden is dat ik zo vaak 's nachts naar mijn zoon toe heb moeten komen omdat ie niet kon slapen/enge dromen had/bang was voor weet ik veel wat. Blijkbaar is het in de nacht dus allemaal wel wat heftig.
Maar overdag is het nog steeds vooral leuk.
Ik ben het ook niet met Juulke eens, vind het ook wat te snel gezegd en een oordeel er over hebben. Mijn oudste dochter heeft juist erg veel fantasie, maar ook oog voor detail. Let vaak op de kleinste dingen…vroeg laatst al waarom sinterklaas zijn haren verft :o :lol:
Ik zou de gok niet durven wagen om papa als sint neer te zetten hoor, die gaat roepen ‘‘papa is sinterklaas’’ die kans is heel groot in iedegeval.
Morgen vieren we sinterklaas, er komen 2 pieten de cadeautjes brengen. Hele onbekenden, we kennen ze zelf niet eens, dus dat komt goed!
Fijne sinterklaas allemaal!
@fiep klophout wrote:
@juulke wrote:@janet76 wrote:Leuke foto’s!
dat is wel ietwat kort door de bocht, lijkt me.
Je kutn ook gewoon pogen het noodlot niet te tarten en dus niet dit soort ‘stunts’ uithalen.
Zo erger ik me ook elk jaar weer aan Sinten die er gewoon niet goed uitzien. Tuurlijk, de echt kleintjes zullen het verschil niet zien, maar hier komen vanaf dit jaar toch echt wel de vragen als er een Sint is die er meer uitziet als iemand die zich net verkleed heeft dan als iemand die echt Sint Ãs.
(en nee, mijn zoon is niet heel fantasieloos, zo zwart wit is het leven niet)
verder vond ik het tot nu toe dit jaar heel erg meevallen met de hyperheid (mooi woord…) van mijn zoon. Maar vannacht bedacht ik me dat het toch al heel erg lang geleden is dat ik zo vaak 's nachts naar mijn zoon toe heb moeten komen omdat ie niet kon slapen/enge dromen had/bang was voor weet ik veel wat. Blijkbaar is het in de nacht dus allemaal wel wat heftig.
Maar overdag is het nog steeds vooral leuk.
Fantasieloos is geen woord wat ik genoemd heb en een minder rijke fantasie betekent niet dat je fantasieloos bent

Ik woon in een klein dorp waar iedereen elkaar kent en dus zijn de Pieten en de Sint ook mensen die ze vrijwel dagelijks zien. Ik ben het wel met je eens dat ze goed geschminkt moeten zijn. Hoofpiet is onze buurman, maar ze hebben geen idee dat het hem is. Hij doet het wel goed. Goed geschminkt, ander bril op dan normaal en niemand herkent hem.
Ik dacht er eigenlijk altijd hetzelfde over als Juulke: dat kinderen tot een jaar of 6/7 zo in de magie en de sfeer van Sinterklaas opgaan, dat ze er verder helemaal niet over nadenken.
Tot mijn 4-jarige vanmiddag bij het kijken van het Sinterklaasjournaal ineens riep: “Hé, dat is een andere Sinterklaas dan die op mijn school!” :shock:
Ik denk dat ik het verhaal van de Hulpsinterklazen al in moet gaan zetten hier… :lol: :mrgreen: