Onze Mischa is 5. Hij is iemand die ontzettend observeerd en enorm op details let.
Zo was er twee keer een piet bij hen op school, maar thuis wist hij me meteen te vertellen dat hij nep was: het was de vader van C!
Gisteren dan sint op school. Toen ik hem ophaalde was hij best boos: het was namelijk niet de echte sinterklaas die bij hem op school was geweest, maar een hulpsint. Hij wist van alles op te noemen waardoor het niet klopte.
Gelukkig waren de pieten deze keer wel echt :lol: .
Vraagt hij ook nog aan z’n broertje van 3 (die geen benul heeft wat het verschil tussen echt en nep is ) of hij wel de echte sinterklaas op de psz had.
Broerlief zegt dus vol overgave: jahaaaaa.
Mischa dus nog bozer.
Ik vond het best sneu voor hem, maar moest ook enorm lachen. Ik dacht dus ook dat hij nog wel een jaar of 2/3 zou geloven in de sint, maar ik denk zelf dat het hier vrij snel afgelopen is.
haha ja dat was hier dus ook.
Zaten ze weer Sinterklaasjournaal te kijken… ‘oh ja, mama op school was een hele andere Sinterklaas, die had maar 1 streep zo op zijn mijter en niet met die diamantjes’ etc etc.
De slechte baard was ze dan weer niet opgevallen :lol:
@Noasmama wrote:
Ik dacht er eigenlijk altijd hetzelfde over als Juulke: dat kinderen tot een jaar of 6/7 zo in de magie en de sfeer van Sinterklaas opgaan, dat ze er verder helemaal niet over nadenken.
Tot mijn 4-jarige vanmiddag bij het kijken van het Sinterklaasjournaal ineens riep: “Hé, dat is een andere Sinterklaas dan die op mijn school!” :shock:
Ik denk dat ik het verhaal van de Hulpsinterklazen al in moet gaan zetten hier… :lol: :mrgreen:
Hulpsinten zijn hier ook al ingevoerd hoor. We kwamen er twee tegelijk tegen bij het station vorige week :wall: En ja, dan kan je nog zoveel fantasie hebben als kind, maar leg dat maar eens uit.
@juulke wrote:
@Noasmama wrote:ooh wat dom :wall:Ik dacht er eigenlijk altijd hetzelfde over als Juulke: dat kinderen tot een jaar of 6/7 zo in de magie en de sfeer van Sinterklaas opgaan, dat ze er verder helemaal niet over nadenken.
Tot mijn 4-jarige vanmiddag bij het kijken van het Sinterklaasjournaal ineens riep: “Hé, dat is een andere Sinterklaas dan die op mijn school!” :shock:
Ik denk dat ik het verhaal van de Hulpsinterklazen al in moet gaan zetten hier… :lol: :mrgreen:
Hulpsinten zijn hier ook al ingevoerd hoor. We kwamen er twee tegelijk tegen bij het station vorige week :wall: En ja, dan kan je nog zoveel fantasie hebben als kind, maar leg dat maar eens uit.
vanmiddag is zwarte piet geweest! … Matteo had niet door wie het was! Milan liet niks blijken… Tot piet weg was… ik zei welke piet was dit… was het nou de huispiet of de wellespiet? ? zegt Milan: nee hoor, dat was Gepke (mn zusje) :lol: :lol:
Nena zit vandaag naar iets te kijken met een sint erin en zegt - kijk mama heeft een bril 8) NIet dat ze over echt of niet echt nadenkt maar dat ie een bril ophad vond ze toch maar merkwaardig.
Hier zit de Sint er weer op… Ik heb er enorm van genoten en Stan ook, maar ik ben blij dat het er weer op zit… Stukje rust terug zien te vinden…
Vind het best veel allemaal hoor, deze maanden en dan worden we ook nog overladen met verjaardagen (29 nov - 2 dec - 3 dec - 11 dec - 16 dec - 23 dec - 28 dec…en dit zijn geen vage verjaardagen maar toevallig allemaal familie dichtbij: opa/oma’s/papa/2 nichtjes die 3 worden/neefje die 4 wordt)
@colle wrote:
ben blij als het 6 dec is…dan mag ik de kerstboom opzetten…
dus nee ben geen sint-fan…maar goed voor de kids wel een paar cadeautjes…gezwicht onder de sociale druk… als het aan mij alleen lag geen sint…maar ja he… :shifty:
dus tot 6 dec lig ik met mijn kop onder een steen…
verder meerdere verjaardagen in dec en jan… druk druk druk
Lieve colle hoe kun je dit nu zeggen meid
Krijg je hiervan nou geen spijt?
Wat is nou een paar weken kindervreugd?
Dat doet eenieder toch deugd?
Sint is nu wel een klein beetje teleurgesteld hoor
En gaat nu snel weer door
Ook voor jou mijn lieve kind
Een dikke knuffel van de Sint
Sint, bedankt voor de banner die onder uw bericht staat.
Eindelijk een bevredigend antwoord over hoe lang u al door het leven gaat.
Hopelijk heeft u morgen een fijne verjaardag.
Dat ook u maar eens een dagje verwend worden mag.
Warme chocomelk en speculaas als ontbijt op bed,
tjonge jonge wat een pret :lol:
Onze kinderen hebben gisteravond heerlijk genoten
van gezelligheid, pakjes en veels te veel pepernoten.
Vandaag heerlijk spelen met de nieuwe pyjama’s aan,
inmiddels heeft de oudste zijn legohuis in elkaar staan.
Inmiddels loop ik qua dichten aardig vast,
dus lijkt een einde me nu wel gepast.
vriendelijke groet,
Marije
Tis weer voorbij… Ik vind het altijd zo gezellig…
Dag Sint…
Het was wel weer echt geweldig hoor. We hebben 2 heerlijke pakjesavonden gehad. De meiden zijn heerlijk verwend met Barbies, Playmobil, puzzels, een slee, poppen en een vormenstoof. Senna had een lijkwit bekkie en die blijft dus morgenochtend lekker thuis. Dan gaan we de boom opzetten. Heerlijk! En dan zijn we helemaal in de kerst… ook weer fijn… Maar dat Sint weer terug gaat… dat vind ik toch altijd weer een beetje jammer…
We vinden deze tijd altijd erg knus en gezellig maar deze 3 weken waren echt té lang.
Vooral onze C. van nét 4 was het allemaal teveel. Hij was 28 okt jarig, de klok ging een uur terug en 1 nov voor het eerst naar school. Dan 11 november Sint Maarten en 2 dagen later kwam Sint al met zijn boot hier in de haven :shock: En dan 3 weken wachten op pakjesavond. Op school de ene knutsel na het andere in elkaar flansen, elke dag tot in den treure de sinterklaasliedjes om je oren krijgen, pfffffff…
Dat zijn allemaal hele grote dingen in 4-5 weken tijd.
Hij is al vanaf oktober om 6u wakker, ging de eerste 3 weken huilend naar school, lijkbleek met zwarte kringen. Echt heel zielig Zo kennen wij onze vrolijke noot niet.
Dus wij zijn blij dat de Sint weer met een rotvaart terug gaat naar Spanje!
Tot volgend jaar!
Het was erg gezellig. De kinderen hebben lekker gespeeld en zijn goed verwend. Mijn dochter was met haar stiften net zo blij als met haar duurdere kado’s. Gisteravond lag mijn zoon nog een kwartier lang sinterklaasliedjes te zingen. Vind het jammer dat het voorbij is.
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel lekker hoor.
Ik moet ook echt even niet denken aan een kerstboom nu al :shock:
Eerst puimruimen hier, tis net of er een bom ontploft is al dat speelgoed. En dan denk je het klein te doen :roll:
Mijn knullen kregen een legotrein en zijn er dolgelukkig mee. Oudste gelooft intussen niet meer en vroeg wel 20x hebben jullie echt zomaar zo’n dure trein voor ons gekocht, helemaal ongelovig :inlove:
En verder was de Arielbarbie het grote succes van de avond.
En zo leuk altijd dat een kleinigheidje ook zooo’n succes kan zijn; zo’n poppetje dat op het raam naar beneden kan lopen, met van die plakpootjes weet je wel. In een deuk lagen ze!
@klavertje4 wrote:
vanmiddag is zwarte piet geweest! … Matteo had niet door wie het was! Milan liet niks blijken… Tot piet weg was… ik zei welke piet was dit… was het nou de huispiet of de wellespiet? ? zegt Milan: nee hoor, dat was Gepke (mn zusje) :lol: :lol:
![]()
:lol:
Uit voorzorg hebben wij geen bekenden gedaan, wij hadden ook 2 pieten thuis (via marktplaats gevonden dus we kenden ze zelf ook niet) was erg leuk!
En nu op naar de kerst! :dance:
@Lune wrote:
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel lekker hoor.
Ik moet ook echt even niet denken aan een kerstboom nu al :shock:
Eerst puimruimen hier, tis net of er een bom ontploft is al dat speelgoed. En dan denk je het klein te doen :roll:
Mijn knullen kregen een legotrein en zijn er dolgelukkig mee. Oudste gelooft intussen niet meer en vroeg wel 20x hebben jullie echt zomaar zo’n dure trein voor ons gekocht, helemaal ongelovig :inlove:
En verder was de Arielbarbie het grote succes van de avond.
En zo leuk altijd dat een kleinigheidje ook zooo’n succes kan zijn; zo’n poppetje dat op het raam naar beneden kan lopen, met van die plakpootjes weet je wel. In een deuk lagen ze!
Lune, wat lees ik nu? :shock:
Ben je inmiddels toch gezwicht voor Barbie?

Yari heeft nog niet door dat ie al vertrokken is.
Iedere dag wordt Sinterklaas bedankt voor zijn Thomas treintjes en dag sinterklaasje wordt ook nog de hele dag gezongen.
Schattig hè :inlove: :inlove:
Op schooltje hebben ze al een kerstboom en gisteren hebben we zelfs een kerstcrea uurtje gehad op de psz.
En hier thuis zit ii nog steeds op te hikken voor het moment dat ik dat ding weer van zolder moet gaan halen :shifty: