Ik vind sinterklaas wel leuk hoor, maar het zou van mij wel een week korter mogen. Drie weken een kind dat helemaal hyper door het huis stuitert is best lang.
dat scheelt misschien dat ze hier niet stuiteren :lol:
Vorig jaar op de dag van pakjesavond begon dat pas toen er op de deur getrommeld werd. Tot die tijd waren ze lekker aan het spelen en doen.
Kan me voorstellen dat als je kind echt 3 weken strak doorstuitert en van de rel is… dat het dan best heel lang is. Weet idd van een jochie bij de oudste in de klas dat die vanaf een paar voor de intocht tot een paar dagen na pakjesavond amper slaapt en alleen maar sinterklaas sinterklaas sinterklaas denkt en doet.
Hier waren ze vanmorgen wel direct: oeh mogen we een pietenpak aan? Maar de oudste moest de middelste er wel even aan helpen herinneren dat ze hun schoen mochten zetten vanavond :lol:
Hier komt de Sint volgende week pas aan in het dorp, Luuk is toch nog te klein om te beseffen dat de Sint in het land is, dus hij mag vanaf volgende week zijn schoen zetten.
Hier werkt het erg goed dat wij bij de intocht ook al wat pakjes doen 's avonds. De meeste spanning is er daarna af. Dit omdat zoonlief slechts 2 dagen voor de Sint jarig is. Zo is het een beetje verdeeld en valt zijn verjaardag niet helemaal in het niet. Dit jaar doen we in de ochtend verjaardag vieren en in de namiddag sint. Anders is het echt teveel, want trakteren op school komt er ook nog bij.
Op de zaterdagen mogen ze de schoen zetten en verder hebben ze gisteren alletwee een pietenpakje gekregen en zijn de cd’s weer uit het stof gehaald.
We laten ze bewust maar een keer per week de schoen zetten, want de oudste vindt het zo spannend dat het voor hem beter is om de spanning niet te hoog te maken.
Dit jaar is het pas een beetje genieten van de Sint. Intochtje, kleine man die het een heeeel klein beetje begint te snappen. Maar ook hier wordt de ‘regel’ ingevoerd dat de Sint altijd erg druk is de tijd voor 5 december en dat je dus niet iedere avond je schoen kunt zetten anders raken de kadootjes niet ingepakt.
Ach verder is die periode toch een beetje een rare tijd hier. 4 december is mijn SM jarig (oh gats ze schijnt een beetje te proberen er ieder jaar een etentje buiten de deur van te gaan maken :shifty: ) 6 december Bregtjes* jaardag. En ergens tussendoor doen we dit jaar een verse IVF poging. Weten we iig voor de kerstdagen beginnen of daar een stukje extra plezier voor de feestmaand bij komt. :lol:
Wel erg blij overigens dat Casper nog totaaaaat niet stuitert rondom het Sinterklaasgebeuren. :mrgreen:
Ik ben de grootste sint freak die er is dus, ja, ik ben er klaar voor. Mijn kinderen lopen helemaal niet te stuiteren, dus dat is wel fijn. Ik merk wel dat ik mezelf moet afremmen, want als ik los ga maak ik ze compleet de kop gek… hihi…
Mie luuuuf kerst ook… Dus ik denk dat ergens in de week na pakjesavond de boom er in komt. Zalig. En dan, dan is het 2 januari en wil ik dat rot ding er uit. Dan sjees ik eerst naar de intratuin want die knallen dan alles met 70% korting eruit en scoor ik nog wat leuke nieuwe prullaria voor in huis, dan gooi ik de boom op zolder, doe ik een grote schoonmaak, zet ik mijn nieuwe prullaria leuk in huis en dan is alles weer heeerlijk normaal. (Wel verlang ik dan ook stante pede weer naar de lente en kan dan vreselijk balen van die veeeel te lange, koude januarimaand)
Is die uitverkoop ook voor kerstbomen? ik wil graag een nieuwe maar ik vind ze zo duur. Ik heb 5 jaar geleden een hele mooie boom gekocht, maar nu vind ik m te groot , net iets meer dan 2 meter. om nu weer zo’n bedrag uit te geven…?
Maar na de sint komt ook hier de kerstboom er al snel in, zo gezellig! En na oud en nieuw moet hij ook zsm weer verdwijnen. Ik hou overigens wel meer van kerst dan van sint. Maar kinderen vinden natuurlijk sint geweldig.
echt waar niet klavertje?? dat is wel raar! hier nog alles voldoende te krijgen, wordt er nog mee doodgegooid…
maar zag dat mijn vorige berichtje was dat sophie het allemaal erg leuk vind, ondertussen vind ze het nog steeds heel leuk, maar ook erg spannend allemaal en dat is te merken aan haar gedrag en slaappatroon!
Is die uitverkoop ook voor kerstbomen? ik wil graag een nieuwe maar ik vind ze zo duur. Ik heb 5 jaar geleden een hele mooie boom gekocht, maar nu vind ik m te groot , net iets meer dan 2 meter. om nu weer zo’n bedrag uit te geven…?
Maar na de sint komt ook hier de kerstboom er al snel in, zo gezellig! En na oud en nieuw moet hij ook zsm weer verdwijnen. Ik hou overigens wel meer van kerst dan van sint. Maar kinderen vinden natuurlijk sint geweldig.
Hier zijn vaak ook de kunstbomen in de aanbieding na de kerst.