alleen camperen met 4 kinderen?

Doen! Leuk hoor.

Hier ook 4 kids en maandag ga ik naar Duitsland naar vrienden die een pension hebben daar. Vriendje van de oudste mag ook mee in plaats van mijn man. Die moet werken. Ik ga dus met 5 kinderen. Okee, niet camperen, maar dat zou ik ook rustig doen.



Lekker genieten!

dei camping de bult ziet er ook helemaal naar mijn smaak uit :thumbup: heb um even opgeslagen, voor wie-weet-ooit.



Ze hebben ook iets van alleenstaande ouders-weekenden cell, aangezien je als alleencamperendeouder vast wel tijdelijk door mag gaan als alleenstaande ouder, is dat allicht nog iets voor je?

Hoi Cell,



In Raalte zit bij de Flierefluiter (kinderboerderij met grote speeltuin) ook een camping. Ik denk dat de kids zich daar ook uitstekend zouden vermaken. Ik weet niet precies welke faciliteiten de camping heeft (ik ga vaak met de kids naar de Flierefluiter als wij in NL op familiebezoek zijn, maar dan als dagjes-toerist). Vanuit Raalte ben je natuurlijk ook zo weer in Zwolle.



Groetje Shams

@Cell wrote:

R. zei dat NIEMAND dat zou doen…




Nou… dan heet ik NIEMAND :mrgreen:



Ik stond afgelopen zomer vakantie alleen met 3 kids, waarvan er net 1 gediagnostiseerd was met AHDH en PDD-NOS, en 1 waarvan er geen twijfel over was dat hij wel of geen AHDH zou hebben(heeft net pas de diagnose AHDH gehad) en met een keine meid van toen net op de camping 3 jaar geworden :inlove:



Conclusie; NOOIT MEER!!! Maar dan hier de punten waarom niet; ik had geen auto, moest de boodschappen doen op de fiets(alleen fietste de oudste niet door en stond ik geregeld stil met 2 kinderen op mijn fiets terwijl hij ruim 200 meter achter fietste :evil: ). Ik kon niet zoveel brood bewaren(er gaan 7 hele broden door een hele week… dus constant weer die boodschappen/fiets etc.). In mijn eentje de vaat doen is ook niet mijn ding; na een paar weken besloten wegwerpbordjes te kopen en voor 2x brood per dag 1 bord p.p te gebruiken, als ook bekertjes idem dito(scheelt enorm veel vaat en frustratie mijn kant!!! Helemaal als ik steeds rond half 11 klaar was met alles)





MAAR!!!



Ik doe het zo weer, indien ik de mogelijheden van hierboven aanpas(wel auto en wegwerpbordjes) de kinderen hebben heeeeerlijk genoten, we hebben zelfs een tafel gehad vol met kaartende kidsvan het hele veld :inlove: En als ik niet onder een boom hoef te staan… met regen werden de druppels 3x zo groot en bleven 3x langer vallen dan dat het regende… welke mama was er wakker van de regen denk je??? Justum, ikke :evil: Nou kan regen erg gezellig klinken, maar als je al moe bent, en wakker wordt gehouden door die p*kkendruppels, wil je wel een keer ander geluid 's nachts :zzz:



Volgend jaar ga ik weer, de kids zijn ouder, maar wel met autootje en wegwerpzooi, en 's middags warm eten en meteen afwassen. Dan heeft deze mama iets meer rust als alles plat ligt. We gaan ook naar dezelfde camping en hetzelfde veldje, dat is ons prima bevallen.



Je weet pas of iets voor je is, als je het uit probeert, niet dan? Ik heb het gedaan en weet wat ik miste en wat ik anders doe de volgende keer(had 3 dozen hobby spul voor mijzelf mee, en niets mee gedaan hahaha)



Succes met plannen en uitzoeken! Vooral genieten van de voorpret :mrgreen:

Oh, wij hadden op 5 stappen vanaf onze luifel een groot speelapparaat, en voorbij een veldje verder een overdekte speeltuin(lekker handig als het regent, kunnen ze toch nog uitrazen :wink: ) en genoeg vertier door het animatie team.



Het was een uurtje rijden van thuis af, dus hubbie kon makkelijk even langs komen.





Aan de overkant ook 2 mama’s met werkende mannen(die hadden alleen geluk van hun mama’s die mee gingen) maar toch alleen…



Groot pluspunt met zindelijk wordende kiddies/nachtelijke plasfestijnen; een portopottie :thumbup: ook handig als het regent :wink:

Ja hoor ben ik weer :mrgreen: ik heb net alle pag. gelezen :wink:



Wij stonden dus in Heino, heel leuk dorpje, leuke camping, leuke dingen die er worden georganiseerd waaronder ook brood bakken, klimmen op de muur, iedere avond komt er een treintje langs om kinderen op te halen voor het avondtoneelstukje etc. Ik ben zelfs met de bolderkar en de kids naar de braderie geweest die op de camping werd gehouden :thumbup: Je kunt er een familiesleutel krijgen, waarmee je dus met z’n allen kunt douchen(bv de oudste 2 tegelijk, of zelf ook mee). Wij hebben er met z’n allen in gestaan, super! Op ieder veldje wel een toestel te vinden. Buxus heette ons veldje :wink:



En zoals ik al zei; er staan er genoeg waarvan de man druk aan het werk is hoor, dus je man wordt er heus niet vreemd op aan gekeken.

Mijn ervaring met kamperen is, dat kinderen zich er altijd heerlijk vermaken, dus ik zou het zeker doen. Het is voor de kinderen hardstikke leuk om even uit de vertrouwde omgeving te zijn en nieuwe vriendjes te leren kennen op de camping. Zelf ben ik erg gek van boerencamping/kleine campings, maar dat is natuurlijk voor iedereen zo.



Ik vind het trouwens niet gek hoor, om even zonder partner te gaan. Soms komt dat gewoon zo uit.

Oja, wat betreft rondrennende dreumes: je kan ook zo’n buitenbox aanschaffen.

ik zou het niet eens doen met 2 kids

maar dat is meer omdat zoon lief de laatste 2 jaar laten we het noemen onze vakanties wat korter heeft gemaakt dan de planning was.

maar als jij denkt dat je het kan dan zeker lekker doen.



misschien kan je manlief 1 nachtj laten slapen voor zijn goede gevoel en dan als het maandag is lekker naar zijn werk laten gaan.



weet dat er bij ons in ee buurt genoeg famillies zijn die de hele zomer op de camping zijn en pap alleen het weekend komt of elke dag naar de camping rijdt.

Ik zou het ook zeker doen, en mocht het niks zijn, ben je toch ook zo weer thuis?

Nou, ik ben er over uit, ik ga het doen.



1 week, camperen bij een natuurcamping, al word het ws toch 1 op de veluwe. We hebben een mooi terrein gezien bij Kootwijk in de buurt.



Mijn zusje kan misschien ook mee, die komt dan ook alleen met haar 2 kinderen en een eigen tentje.



Ik heb R. laten lezen wat hier zoal is gezegd en zoals het er nu uitziet, wil hij dan wel 3 of 4 keer vanuit zijn werk aankomen en blijven slapen. Dus… helemaal goed lijkt me. :thumbup:

@Cell wrote:

Ik heb R. laten lezen wat hier zoal is gezegd en zoals het er nu uitziet, wil hij dan wel 3 of 4 keer vanuit zijn werk aankomen en blijven slapen. Dus… helemaal goed lijkt me. :thumbup:




Klinkt gewoon helemaal goed Cell.

Bedacht ik me trouwens later pas dat mijn neef en nicht dit vaak ook zo deden. Hij kon ongeveer 2 week vrij krijgen in de zomer en dan gingen ze met z’n allen op vakantie en de andere weken stond zij in de buurt op een camping.

Soms alleen met de kids (2 stuks in hun geval) en soms was oma er een dagje, kwam er eens een vriendin langs met kind(eren) en soms kwam papa idd na het werk richting camping, samen eten en de volgende ochtend weer werken.

In het weekend was hij sowieso op de camping. Stond ze dan een week of 3.

@Cell wrote:

Nou, ik ben er over uit, ik ga het doen.



1 week, camperen bij een natuurcamping, al word het ws toch 1 op de veluwe. We hebben een mooi terrein gezien bij Kootwijk in de buurt.


Klinkt goed!



Is dat toevallig Harskamperdennen waar je heen gaat? Daar heb ik mooie jeugdherinneringen aan… en ik heb de camping al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar het komt er eigenlijk nooit van wegens ‘te dichtbij’. Als je daarheen gaat, ben ik dus heel benieuwd naar je ervaringen!

Yes, harskamperdennen idd… ze hebben er zelfs een piepkleine indoorspeeltuin… mini baluba zeg maar :mrgreen: Lijkt me ernstig ideaal als het snertweer is.



Ik heb zelf ook goede herinneringen aan Kootwijk, maar dan omdat mijn oom en tante er een stacaravan hadden ergens in het bos…

@Cell wrote:

Nou, ik ben er over uit, ik ga het doen.




Ik vind jou lekker stoer!!!! :-*

@Cell wrote:

Nou, ik ben er over uit, ik ga het doen.




ik had het idee dat je er op de 1ste bladzijde eigenlijk ook al uit was :wink:

veel plezier!!

en zet je de horrorverhalen straks wel op kok? :angel:

nee…



ik zet zelden mijn eigen horrorverhalen op kok… in elk geval niet in detail :lol:



Maar zeg es… hoeveel horror verwacht jij dan? :lol:

Ik verwacht dat het goed gaat, veel pelzier en super stoer 8)

Doen!!!



harskamperdennen is leuk, weten we uit ervaring, al was dat een weekend, met z’n 4-en (en meer dan 100 geocache-verslaafden, ook heel leuk!), eind september, kouddddddd s nachts.



maar je bezorgt me de kampeer-kriebels, ik ga eens even met mijn hub brainstormen of wij ook zoiets kunnen regelen :inlove:

misschien bij opa en oma in het dorp, dan kan ik mijn 2 dagen werken, zonder eindeloos heen en weer gereis… meer vrij nemen is helaas geen optie.



gr L

Goed zo!! Veel voorpret alvast! :dance: