alleen camperen met 4 kinderen?

Zouden jullie dat doen?



Ik heb namelijk redenen om het in elk geval niet samen met mijn man te willen. Die heeft voor zichzelf ook wat issues waardoor camperen niet bepaald het beste in hem naar boven haalt.



Zelf ben ik vele malen flexibeler en makkelijk in mijzelf aan passen aan omstandigheden en mij kriebelt het dus wel om te gaan camperen.



Het is niet gezegd dat het vlekkeloos zal verlopen met Peet, maar zowieso kan ik hem altijd beter in de hand houden dan papa… Papa en Peet versterken elkaar negatieve gedrag namelijk.



Ik heb dus gisteren besproken met manlief dat is toch een poging wil doen, al is het maar een midweek om van t zomer met de kids te gaan camperen.

We gaan eind augustus ook wel 10 dagen naar een stacaravan, maar de zomervakantie is 6 weken en papa moet deels gewoon werken.

Ik zat te denken aan een camping dichtbij (max 40 minuten rijden hiervandaan) zodat ik desnoods ook spullen thuis kan ophalen indien nodig en dan dus alleen gaan camperen met mijn kinderen.



Manlief verklaart me voor gek (punt 1) en is erg bang dat het negatief afstraalt op hem (punt 2, hoewel ik dat dus niet vind boeien, sorry) :oops:



Maar goed, zie ik het te makkelijk, vinden jullie het idioot of zeg je… waarom niet, doen gewoon… :think:

Ik vind je wel een beetje gek, maar he als je het niet probeert weet je ook niet hoe het zal zijn. :slight_smile: En dat idee van dichtbij vind ik wel heel goed, als het dan tegen valt of als je iets op moet halen ben je zo weer even thuis.

Nu zal het niet gemakkelijk zijn met 4 kids alleen te gaan kamperen, maar goed, ik heb je kids gezien (ikvindzezolief, misschien was dat alleen toen whaha) je wilt ze vast ook wel eens achter het behang plakken.



Maar ik zeg doen…

De vakantie is lang en ik denk dat de kids het hartstikke leuk zullen vinden, en wedden dat er genoeg andere kiddies zijn waarmee z ekunnen spelen etc.



En nu is hubbie ook al vaak aan het werk, dus het is net als thuis alleen dan in een andere omgeving :mrgreen: :thumbup:

Ik zou het lekker doen hoor :slight_smile:



Ik ga van de zomer ook denk ik, met zelfs een pasgeboren kleintje dan, niet kamperen weliswaar maar voor mij zou dat nou niet veel uitmaken.

Ik vind die zes weken gewoon erg lang en ws zit ik gewoon zes weken alleen met de kinderen. In een andere omgeving zijn die van mij iig altijd een stuk gezelliger (het buiten zijn heel de dag heeft ook altijd erg goede uitwerking op de middelste) en ik vind het ook lekker.



En heb je anders niet een vriendin die het leuk vindt om mee te gaan? Ik ga naar mijn vorige woonplaats dus heb daar een hoop mensen in de buurt, voor hulp en volwassenen gezelschap, maar ik ben afgelopen jaren ook een paar keer samen met een vriendin en de kinderen een midweek weggeweest.

Volgens mij gaat dat wel hoor,

op de meeste campings hebben ze veel te doen voor de kinderen!



Mijn oudste was ook altijd weg op de camping, alleen mocht hij nooit van de camping af, of richting het zwembad…



ik deed hem een polsbandje om met zijn naam en mijn nummer.



maar nu heeft ie een eigen mobiel.



ze maken toch veel vriendjes en zo op een camping…

Poe, alleen kamperen met 4 kinderen waaronder een ondernemende peuter en een waarschijnlijk net rondlopende dreumes. Ik zou het niet durven, maar jij hebt die jongste 2 iedere dag al om je heen dus je bent dat al gewend. Ik zou het gewoon een midweekje proberen. Als het niets wordt, gewoon boel inladen en naar huis.

Tja…



Die ondernemende dreumes loopt eigelijk gewoon broer en zus achterna.



Bovendien vind ik het geen punt om de hele dag met de kinderen bezig te zijn, maar ik weet gewoon als ik thuis blijf, ga ik me druk maken om poetsen, wassen, strijken en zulke flauwekul… Dat gaat ten koste van de aandacht voor de kinderen die zich de eerste 2 weken vaak nog wel kunnen vermaken, maar dan word dat rap minder.



Mijn moeder zou wel graag mee willen, ware het niet dat mijn oma nog leeft en momenteel erg veel zorg nodig heeft. Of ze er dan nog is weet ik niet, maar mijn moeder durft dus niks te plannen.



Ik durf ook prima alleen, doe nu ook alles alleen en heb natuurlijk wel gewoon een auto tot mijn beschikking.



Dacht… zoek een leuke camping in omgeving van Apeldoorn, kan ik met mooi weer makkelijk naar speeltuin Malkenschoten of naar een vriendin die in apel woont.

Zowieso vinden de oudsten camperen spannend, in een tent enz… en gewoon het buiten zijn, samen afwassen en zo… Suus is dan net 1 en luie trees als ze is, verwacht ik ECHT niet dat ze dan zal lopen…

Ze rolt nog maar net om en is een maand of 8 (12 maart is ze 8 maanden precies) 12 augustus is ze dus 13 maanden en toen liepen zelfs de jongens nog niet (beide 14 maanden) Niek was 18 maanden dat ze liep en zoiets verwacht ik eigelijk met Suus ook.



Campingbedje kan ook al box, ik heb afgelopen week net een tweelingbuggy gekocht via mp dus die kan ook mee en het enige wat niet kan is gaan zwemmen met 4 kinderen…



Maar een camping met animatieteam en de nodige speeltuinen zou al zat zijn… :think:

Als jij het ziet zitten zou ik het gewoon doen.



Eventueel kan je man misschien een dagje langskomen? Of dat hij 's avonds komt als dat gaat ofzo? Als hij moet werken kun je toch ook makkelijk aan de kinderen verkopen dat hij niet mee kan omdat hij moet werken? Dat lijkt me dan niet zo’n probleem. En als je moeder mee kant, dan kan dat toch alsnog?

als je het thuis prima trekt met 4 (en je bent niet anders gewend, dus neem aan dat je dat idd trekt…), dan zou ik dat gewoon aandurven hoor. op een camping heb je over het algemeen ‘minder kind aan ze’ dan thuis, dus ik zie de extra struggle niet helemaal…maar goed, ik ben misschien ook iets te makkelijk…

Dan ben ik ook te makkelijk…



Ik ga ook rustig met mijn 4 kinderen alleen naar Ballorig… ben ook de enige moeder op school met 4 die echt alles op de fiets doet.

Ben van het type, niet zeuren maar doen… gewoon gaan met die banaan en obstakels nemen we wel als we ze tegen komen.



Ik wil dus idd wel wat " veiligheid" inbouwen… zoals…

op een zaterdag erheen om de tent op te zetten en spullen neer te zetten, dan terugrijden en kids ophalen.



Zorgen voor een plee-emmer, want ge-emmer (leuke woordspeling) met een zindelijk wordende mies en nachtelijke tochtjes naar het plashok… nope.

Maar verder gewoon een week lekker makkelijk eten, spelletjes doen, lekker aankeutelen enz… lijkt me heerlijk.

Ben alleen bang dat mensen me idioot zullen vinden als ik dus als mama alleen op zo’n camping ga staan.



Tja en manlief… gisteren nog gezegd tegen hem (gekscherend hoor) lieverd, je bent gewoon een flapdrol zoals zoveel mannen flapdrollen zijn, maar houd mezelf nog altijd voor dat ik dan nog wel de allerleukste flapdrol heb uitgekozen.

Hij kan moeilijk tegen chaos, wil (ook in vakanties en in tenten) alles geordend hebben en ik zie dat dus niet samengaan met zoiets als 4 kinderen die spelen en ravotten en een tent.

Ik vind dat een tent heel prima de cape canavaral look na lancering mag hebben, dat is juist de charme van camperen. Maar R. word daar dus stik en stik sjaggo van en dat is niet zo gunstig voor de sfeer zeg maar.

Hij kan dan nog minder hebben van Peet en voor je het weet zit ik daar dan met 2 licht ontvlambare personen… :shifty:

Vandaar dat ik dat, hoe lief R. verder ook is, toch niet zo zie zitten… :shifty:

Ik zou het ook gewoon doen. Ik ben hier met iets meer vakantie gezegend als manlief en doe ook regelmatig iets alleen met de kinderen, ook kamperen.

Ik doe dat dan wel met een vriendin, zij heeft 3 kleine kids, errug leuk 8)

Verleden jaar in de meivakantie was het alleen wel wat koud (het vroor) en nat (het regende meer dan dat het droog was) maar de kinderen hebben eht prima naar hun zin op een camping.

Wij gaan dan wel naar dezelfde dus ze kennen de weg. het is klein en rusitg,ze kunnen lekker aankeutelen dus weinig kind aan ze :mrgreen:

voor het badderen vond ik het alleen wel handig, dat deden we dan om en om, 1 badderen en de ander met de rest van kids enz.

Verder idd. ff wat practische dingen maar dan zou ik zeggen gaan met die banaan :thumbup:

Wij gaan trouwens ook altijd naar de veluwe, lekker veel te doen. Malkensschoten, apenheul, hogeveluwe, enz. De kinderen vinden de camping trouwens al leuk

Ik vond dat ook echt het grote voordeel van nog even een (extra) weekje weg met alleen de kinderen, dat je niet met je huishouden bezig bent maar gewoon ook ff lekker ontspannen en met alle aandacht bij de kinderen.



Ik vond het wel erg prettig dat we op een kleine camping zaten, er was een speeltuin(tje) met grote trampoline, wat boerderijbeesten en een bos(je) waar hutten gebouwd kunnen worden, heel overzichtelijk en ik hoefde me dsu geen zorgen te maken of lopen zoeken naar kinderen.

Dus daar zou ik wel naar kijken, een die niet te groot is, zonder slootjes enzo.

Ben alleen bang dat mensen me idioot zullen vinden als ik dus als mama alleen op zo'n camping ga staan


ja doei, lekker belangrijk....
mensen vinden altijd vanalles van je (ik ga vaak op vakantie met vriendin en haar kinderen, liggen we met z'n allen in een primitief tentje. we zijn altijd de enige op de camping die geen tafels stoelen, electrische apparaten en zo meezeulen. En andere mensen op camping zie je altijd eers heel lang min of meer hardop puzzelen hoe de samenstelling van ons gezelschap nou is (welk kind hoort waarbij en waar zijn de vaders????? of zijn ze lesbisch en hebben ze die kinderen (allemaal met getinte huid) geadopteerd?), en vervolgens spreken ze hardop hun verbazing uit over dat wij op een picknickkleed eten ipv op een enorme campingtafel.
toen ik met n alleen (en zoë in mijn buik) op fietsvakantie ging, zouden ook heel veel mensen dat idioot hebben gevonden, maar daar kreeg ik vooral heel leuke reacties op. )

Volgens mij moet je gewoon gaan en wordt het een heerlijke vakantie!

Ik zou het gewoon lekker doen. Mijn man heeft het inde zomer met ons bedrijf heel erg druk, dus zal ook nooit erg lang vakantie kunnen houden.

Dit jaar gaan we niet, we hebben net een huis en een auto gekocht.

Maar volgend jaar zou ik ook gerust alleen met 3 kinderen gaan kamperen, heerlijk even eruit en alles is daar toch makkelijker.

Zie je nou wel…



R. zei dat NIEMAND dat zou doen…



Dat is natuurlijk in hoofdzaak omdat hij zich druk maakt om hoe hij ervan af komt…

Ja, niet leuk natuurlijk om te beseffen dat je zelf de grootste beer bent op de weg van je vrouw om te willen camperen, maar R is echt geen campeerman.

Tenminste…niet met 4 kinderen.

Hij moet dan loslaten, laat het los dat je het ordentelijk en netjes wil, laat het los dat je persee wil kunnen lezen.

Ik heb zelf vakantie als ik zie dat mijn kinderen zich vermaken en ben dus zo’n mama die mee doet met verstoppertje en zo.



Afgelopen jaar gingen we bijvoorbeeld ook pannenkoeken eten (van te voren gebakken en in alu folie gewikkeld) op t strand… tja, dan moet je niet miepen over een zandkorreltje als extra beleg.

Zulke dingen vind ik gewoon heel leuk.



We hebben zo’n uitvouwbare picknickset voor de kinderen, dat is tafel met 4 krukjes in 1.

Evt stoel voor mezelf extra mee, maar dan ben ik al een eind.

Koken doe ik altijd makkelijk op vakantie, ik heb 1 zo’n partygril geval op 1 gasfles. Kan je ook eitjes op bakken en een wokkom opzetten. Huppa, 1 pans gerechten zijn dan zo gemaakt lijkt me.

Ik vind dat dus echt de charme van camperen, terug naar de bare essentials… R. vind dat dus niks, die ziet alleen maar beren op de weg.



Ik ga het gewoon doen denk ik, nu idd alleen nog een geschikte camping vinden. :thumbup:

Ben alleen bang dat mensen me idioot zullen vinden als ik dus als mama alleen op zo'n camping ga staan




Als je thus blijft zijn er vast ook mensen die je idioot vinden :angel:
Afgelopen zomer was ik hoogzwager van nummer 4 en heb met de andere 3 nog veel ondernomen, niet meer gekampeerd hoor. Maar Dan zag je ze ook wel kijken maar ach, wij hadden lekker lol :mrgreen:

@Cell wrote:





Ik ga het gewoon doen denk ik, nu idd alleen nog een geschikte camping vinden. :thumbup:




waar woon je ook alweer? maw waar meot het max 40 minuten vanaf liggen? misschien heb ik nog wel ideetje, afgelopen jaren wel een paar leuke campings in nl tegengekomen.

Zwolle…

mmmm 6 weken alleen met 4 kinderen thuis die van gekkigheid niet meer weten wat ze thuis moeten doen of een deel van die 6 weken lekker met ze op de camping gaan staan :think:



Ik zeg: DOEN :thumbup:



Zelf zou ik dan wel graag willen dat manlief nog even meeging tent opzetten (in ons geval dus een tent) en idd redelijk in de buurt van huis.



Wat een ander ervan denkt/ vindt… idd lekker boeiend. Geniet ervan zou ik zeggen.



Enne… als je nou 40 minuten richting het noorden trekt dan zit je ook vlakbij hier, kan je altijd nog zo’n andere ‘idioot’ met 4 kinderen lastigvallen, heb je direct speelkameraadjes voor je kids :mrgreen:

en met 40 minuten zit ik hiervandaan in Ermelo/kootwijk/harderwijk/apeldoorn/hoenderloo enz.

Lelystad en een deel van vriesland Drenthe rij je ook in 40 minuten.



Voorkeur is wel de veluwe, of de omgeving van Heino/Raalte… die kant op.



Ik zit ook te bedenken dat een goed plan natuurlijk al scheelt.

We maken ivm Peet nu al wekelijks een menu, dat kan ik natuurlijk voor de vakantie ook doen en aangezien het voor mij dan om de kinderen draait… word dat een weekje macaroni, tosti, patatjes halen, pannenkoeken enz… die gaan zich wel vermaken :mrgreen:

ah leuk toch…ook voor de kids

Kamperen ik vindt het heerlijk



alleen de tent/vouwwagen opzetten in je uppie

(das echt nie idiaal)



leuke Camping…Molenhof in Weerselo

:thumbup: voor kinderen