alleen camperen met 4 kinderen?

hier ook een tent hoor…



We hebben zo’n pyramide geval.



En idd… manlief zou wel even mee moeten helpen opzetten.

Maar dan nog, we zouden dit in overleg kunnen doen met opa en oma… zo van… jullie de kids, wij de tent opzetten, komen we ze later vanmiddag wel ophalen.

Maar verder lijkt het me niet zo’n issue.



Kan R. meteen een " goede indruk" achterlaten en heel verontwaardigd zeggen dat hij gewoon moet werken, ipv dat hij gewoon liever niet campeert :lol:

Voor het opzetten strik ik manlief idd. ook altijd wel. de kids keutelen er dan omheen.

We hebben nu een vouwwagen die moeten we nog leren opzetten, ben benieuwd dus :shifty:

Eten idd. niet te moeilijk doen, nergens voor nodig, bij thuiskomst eten we weer super gezond.

Ik let er bij een camping trouwens wel op dat ze niet zomaar het water inlopen, dat vind ik dan weer wat spannend met kinderen die niet kunnen zwemmen/net leren zwemmen.

Ik vind het heel stoer hoor (maar zeker geen gekkenwerk).

Ik vond mezelf al heel stoer toen ik vorig jaar een weekje alleen ging kamperen met Laura (en dit jaar waarschijnlijk 2 weken), maar met 4 kinderen is natuurlijk veeeeeeel stoerder.



Het plan klinkt me wel redelijk goed doordacht eigenlijk, niet te ver van huis, in de buurt van een vriendin, goed voorbereiden, manlief de tent mee laten opzetten… Dan kan er verder toch eigenlijk niet veel meer misgaan dan als je thuis bent?



En op een camping sta je nooit alleen, dus als het nodig is, wil er vast wel even iemand helpen (bijvoorbeeld door op 1 van de kinderen te letten terwijl je de andere onder de douche doet of zo). Dat regelt zich allemaal vanzelf, zul je zien.

hier bij ons in de buurt zit een leuke camping.

de molenhof in weerselo is denk ik ongeveer een 45 minuten rijden.



ik vind het knap hoor datje dat doet, petje af.

ik zal het echt niet doen.

Ik ken de molenhof in Weerselo wel, maar die zit me eigelijk ietsje te veel naar de achterhoek toe.



Ik zit nu te denken gewoon aan de camping van Rabbit Hill in Milligen, dat is een park van landal met allerlei facilliteiten.



Douchen, die oudste 2 kunnen dat al goed zelf, dus dan zou ik hooguit mee moeten richting washok. Dan denk ik dus… Suus even in de buggy, Mies laten meedouchen met Peet of Niek (doen we nu ook en badjasjes aan en dan in de tent verder…



En deze camping heeft speciaal kindersanitair en een babywasruimte.



Hoewel Suus dus eigelijk maar 1x per 10 dagen in bad gaat ivm vrij ernstige eczeem.

We doen haar alleen in bad als haar haartjes gewassen moeten worden. Dagelijks doen we dan een kattenwasje met washandje en handdoek.



Ik zie er dus niet tegenop eigelijk… :think:

zelf douchen moet dan maar s’ avonds als ze allemaal vast slapen… :shifty:

Dat is ook mijn plan voor de komende zomer; heerlijk alleen kamperen met mijn 2 meiden. C. verafschuwt kamperen, wil niet eens een poging wagen, maar ik vind het geweldig. Gewoon even een paar dagen er tussenuit. :thumbup:

of in de gezinsdouches/invalide dousches en kids meenemen

@Cell wrote:

zelf douchen moet dan maar s’ avonds als ze allemaal vast slapen… :shifty:


Precies, en dan is het wel fijn als je even tegen de camping-buurvrouw kan zeggen, ‘joh, ik ben een kwartiertje douchen, zou je even kunnen opletten of er niets mis gaat?’

Ja dat komt wel goed…



voordeel van een groot gezin is ook dat mijn oudsten al gewend zijn " mee te helpen"



Als ik nu wel eens nog wat moet, zoals afgelopen woensdag, moest ik nog stemmen. R. was laat en ik had ze op bed. Dan zeg ik tegen Niek… mama gaat nog even stemmen (aan het eind van de straat) alles is uit, iedereen ligt op bed, traphekjes zijn dicht, maar dan weet je dat mama even weg is als je niks hoort.



Dat vind ze dan ook oke.



ik was 6 minuten weg…



douchen duurt bij mij geen 15 minuten hoor :shifty:

Cell, ik vind je helemaal niet gek als je in je uppie met 4 kids gaat kamperen! En ik vind het ook niet raar dat R. niet mee gaat.

Vind het wel stoer trouwens!



Campingbedje als box gaat inderdaad prima, en misschien een idee om (als het erg warm is) een opblaasbadje mee te nemen? Kids emmertjes water laten halen en je hebt weer wat vermaak (als alternatief voor echt zwemmen).



Heel veel plezier gewenst!

@Cell wrote:

douchen duurt bij mij geen 15 minuten hoor :shifty:




:mrgreen:

Ik zou het niet doen.

Maar goed, het zou niet eens in me opkomen denk ik :mrgreen: :mrgreen:

Zie zelf altijd wel snel beren op de weg en zou dan niet kunnen ontspannen.



Als het jou meer ontspant om te gaan kamperen dan thuis te zitten, dan zou ik het, als ik jou was, zeker doen.

Ik denk…



Dat je zowieso al een redelijk relaxed figuur moet zijn om 4 kinderen te willen/krijgen (ik wilde er 3, kreeg er 4 :wink: )



Zie eigelijk over het algemeen alleen maar mogelijkheden, en iets wat een ander als onmogelijkheid zou zien, noem ik een uitdaging… :mrgreen:



Op school fronsen ze ook vaak de wenkbrauwen hoor…

Ben ook luizenmoeder en sleep mijn jongsten gewoon mee.

Inmiddels zien ze dat dit prima gaat, maar de meest gehoorde opmerking was een bezorgd " zou je dat nou wel doen?" toen ik zei dat ik me had opgegeven.



Dus bedenken dat ik wil kamperen, mijn moeder zei meteen " ja echt wat voor jou" en mijn schoonmoeder zei " hoe zie je dat voor je dan? weet waar je aan begint he…"



Tja… 8)

ik zie eigenlijk geen verschil met thuis blijven.

kinderen moeten nog steeds kleren aan en gewassen worden.

ze moeten nog steeds eten krijgen.



Enige verschillen die ik wel kan bedenken, je hoeft niet 's avonds een heel huis aan kant te zetten en op een beetje camping worden de kinderen voor je vermaakt.

:smiley:

Hoi



Ik het waarschijnlijk ook doen hoor. Maar dan wel met 2 kids.

Wij gaan naar de sprookjescamping in Rheeze. Daar staan we vaker. We gaan een week met ons hele gezin en voor de rest laat ik de carvan gewoon staan.

Dan ga ik daar gewoon nog wat weekenden “wonen”.



De kids vinden het heerlijk, er is van alles te doen. Ik hoef niet veel schoon te houden, en ik ben ook binnen 40 min thuis om te wassen, en de proviand aan te vullen.

De carvan gooi ik 's nachts op slot, en dan kan ik d’r wel liggen hoor.



Nu heb ik de luxe van een carvan maar met een tent zou ik het ook wel durven. Dat douchen doe ik gewoon met de bubs samen in het familiehok.



Weetje…ik vind het ook wel een beetje “raar”. In de zin dat het anders is dan wij nederlanders gewend zijn en daar dus ook weer vreemd tegenaan kijken. Ik ga er dus aan voorbij wat ze zeggen, mijn kinderen en ik willen onbezorgd ronddollen en het zal me aan m’n r**t roesten wat een ander daarvan vind :mrgreen: :oops: :wink:



Gewoon gaan met die banaan cell, als je er zin in hebt!

En je kan altijd zeggen : “genoeg, allemaal in de auto en huiswaarts” en dan later het spul weer ophalen.

Doen!

Ik ben afgelopen zomer met 2 vriendinnen met hun kids (waarvan er eentje nog maar 8 weken was) wezen kamperen.

We werden inderdaad gek aangekeken, en we hebben alle vooroordelen waargemaak van vrouwen alleen die een mega tent opzetten 8) tot aan lekkage aan toe (we stonden achteraf in een kuil waardoor het regenwater in onze tent liep :wall: )

Maarrrr…we hebben het heerlijk gehad! 1 vriendin is komende zomer hoogzwanger, en de ander gaat al ergens anders, dus waarschijnlijk ga ik deze zomer alleen.

Mijn man vind camperen verschrikkelijk :roll: Ik ben een aantal jaar met hem meegegaan, en nu doen we het gewoon zo!

Hij geniet van een weekje rust, en ik geniet van het buitenleven met de kinderen!



Ik campeer op natuurkampeerterreinen (zie website) 1 in Friesland is geweldig voor kinderen, maar ik denk dat dat te ver is.

Campingdebult is ook ontiegelijk leuk, maar ik weet niet of dat te ver is?

Je moet dan wel lid worden van het groene boekje, maar dat is het zeker waard!

wanneer was je van plan te gaan 8) :mrgreen:



Die camping de Bult lijkt me helemaal geweldig! Precies wat ik zoek eigelijk en de afstand is op zich wel te doen…



En met een babywaskamer en een weekje er op uit is dat best te overzien lijkt me.



Dat grote veld, kinderwaterspeelplek in t midden… wat willen kinderen nog meer… ge-wel-dig :thumbup:



Wij hebben zo’n 6 persoons pyramide stormtent, dus ik pas daar wel tussen 8)



Gos, heb er helemaal zin in…

Ik zit ook al heel lang te denken of ik op vakantie zal gaan met de twee kids. Hetzij een camping, hetzij een hotel in het buitenland, hetzij cp (erug duur!).



En nu lees ik jouw verhaal. En het enige wat ik kan denken is… DOEN! Waarom niet? Omdat je man niet mee wil, omdat je het wel aankan thuis dus ook op een camping, omdat mensen je raar zullen vinden (en hoe zit het dan met de alleenstaande ouders die met kinderen op vakantie gaan?)? Nee hoor, ik wil toch echt ook op vakantie met de kids en als manlief niet mee kan gaan (persoonlijke omstandigheden, heb niets aan hem als hij wel mee zou gaan).



Doen dus in mijn ogen!