Algemeen bv topic

@noui wrote:

bij de ostheopaat gaat het niet erg zachtaardig begreep ik…lijkt me heel naar…
Echt? Hm… nee, zo hebben wij dat niet ervaren. De eerste keer was vreselijk, huilen, huilen, huilen, maar de 2e en 3e keer viel Saba binnen een minuutje in slaap in zijn handen. Ieder z’n ding maar bij Saba heeft het toen een wereld van verschil gemaakt :wink:! Leuk zeg, babymassage!

rosa… milan wil niet drinken in bed… hij weigert om liggend te drinken… verder als ik hem andersom neer leg in de rugbyhouding dan weigert hij de linker ook… de gekolfde melk komt uit de koelkast

Heb je een snelle tsr links of juist langzaam? Rechts gaat bij mij heel snel lopen en daar hebben allebei mijn kinderen moeite mee gehad. Ze konden er niet tegen slikken. Ik kan me ook zo snel niets anders bedenken. De rugbyhouding kreeg ik ook alleen 's nachts maar voor elkaar, als ze slaperig was. Draait ze met het hoofdje wel alle kanten op? Bij Anyk merkten we ook niet veel van pijn in het nekje. Ze wilde alleen niet in een bepaalde houding liggen, welke ze wel nodig had bij het drinken aan de rechter borst. Ze gaf totaal geen pijn aan als we er aankwamen of het masseerden.

Wat goed dat ze weer volledig drinkt :thumbup:

Zo, ik zal Yoni uit school halen. 't Is weer gedaan met de rust :smiley:

Noui Gefeliciteerd!! :dance:

Rosa, moedermelk kunnen ze eeuwig drinken volgens mij… haha! Ik bedoel melk in het algemeen. Hoe lang moet hun voeding voor een deel nog uit melk bestaan? Of, wanneer kan ik bv voor een deel gaan vervangen door sap, thee, water enzovoort? Want kv wil ze niet. Ook niet een beetje…

hihi…ik dacht al!

ik heb mijn schema wat aangepast en geef nu overdag 3x bv en een tussendoortje met drinken meer…weet ook niet of ik het goed doe, maar Rinke klaagt niet… zie pag 5

Pleun, ze heeft nu nog ongeveer 500cc melkprodukten nodig… Dus bv, evt kv, yoghurt, kaas, het telt allemaal mee…

:-* Dankjewel Yo!!

* En mijn favoriet: Mary Broekhuijsen-ALLES OVER BORSTVOEDING ISBN: 90351 2309 3

Is dat het boek met de handige schema´s en zo waar laatst een discussie over was? Omdat alles straks nieuw voor mij wordt leek het mij wel handig om een boek daarover te hebben om mij te helpen al dit soort dingen te weten over schema´s en borstvoeding enzo!

Ik kon het topic niet meer terugvinden toen ik het nodig had om mijn moeder te vragen om het boek op te sturen, dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen welk boek ik moet hebben!

Alvast enorm bedankt!

@Yolanda wrote:

Pleun, ze heeft nu nog ongeveer 500cc melkprodukten nodig… Dus bv, evt kv, yoghurt, kaas, het telt allemaal mee…

Kijk daar heb je echt wat aan!

@Friða wrote:

Omdat alles straks nieuw voor mij wordt leek het mij wel handig om een boek daarover te hebben om mij te helpen al dit soort dingen te weten over schema´s en borstvoeding enzo!

IEKS… Het woord schema en het woord borstvoeding passen eigenlijk niet zo goed in 1 zin hoorrrrr… :mrgreen: :wink:

Welkom in het leukste topic van dit forum trouwens… :mrgreen:

Gister was ik de hele dag in het ziekenhuis omdat mijn oudste geopereerd moest worden. Ik was Samara aan het voeden en toen kreeg ik allerlei complimenten van de zusters. Vond ik wel erg leuk :mrgreen:

@Yolanda wrote:

IEKS… Het woord schema en het woord borstvoeding passen eigenlijk niet zo goed in 1 zin hoorrrrr… :mrgreen: :wink:

Oh nee, daar heb ik me ook schuldig aan gemaakt.... :? :oops:

@rosa1975 wrote:
hihi...ik dacht al!
ik heb mijn schema wat aangepast en geef nu overdag 3x bv en een tussendoortje met drinken meer..

@Yolanda wrote:

Hééé… handig om te weten. Tenk joe! Voor de notoire kv weigeraars onder onze beebs :roll: :mrgreen:.

P.S. Pleun is jarig meiden…

GEFELICITEERD PLEUN…!!! (hoe oud is Pleun nu geworden…??)

:mrgreen: (en zo leuk spontaan ook… hihi)

GEFELICITEERD PLEUN!!!

Enne…over de schema’s en borstvoeding; ik geef Rhodé wel via een schema borstvoeding en dat gaat super hier. Dus het gaat wel samen hoor!

Bij jou wel gelukkig… Lekker toch…?? Maar bij de meesten niet helaas…

Ikke heb zaterdag een kleine mijlpaal trouwens… 18 maanden…!!! :dance:

Pleun: GEFELICITEERD!!! Ik ben ook net jarig geweest en heb mijn verjaardag voedend in bed doorgebracht, zalig! :lol:

Mijn grote aanrader wbt een BV boek is toch wel het Handboek Borstvoeding van de LLL. Ik wilde dat ik dat boek al veel eerder had gehad, er ging echt een wereld voor me open, ook omdat er veel aandacht is voor de emotionele kant van BV geven en ook zeer herkenbare hoofdstukken over slapen, bijvoeding en de rol van papa, want die mag natuurlijk ook niet vergeten worden in het hele BV verhaal!

Noui: TOPPERTJE!! Wat fijn dat het weer beter gaat!! En ik ben blij dat we je een beetje hebben kunnen helpen, daar zijn we voor hoor!! :-*

Er wordt zoveel gekletst, ik kan het allemaal niet bijhouden hoor. Zit ook midden in de tweede week van mijn nieuwe baan. Het valt me echt vies tegen en Kars drinkt daardoor ook heel erg slecht, dus ik begrijp nu ook hoe stuwing voelt. Bah, kan eerlijk gezegd wel janken!!

Maar goed, hopelijk vanavond een avondje lekker clusteren en dan vier dagen vrij en dan halen we de schade wel weer in :inlove:

Pleun gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een fijne dag hebt :wink:

Ik vraag me toch iets af over dat schema waar jij het over hebt Rhode. Hoe doe je dat dan want heel vaak lopen de fruithapjes en de groentenhapjes in de soep omdat ze de borst op onregelmatige tijden wilt. Hoe combineer je dat allemaal?

Pleun, gefeliciteerd!!!

Ballonnen zijn voor jou!

Rhodé, jij ook een schema? Zou dat komen doordat onze kindjes niet echt vragen om eten?

Het kan bij mij zo gaan namelijk: Rinke is lekker aan het spelen op de grond, ziet in de keuken de fles staan en begint dan ineens te huilen…

Xanna, jij ook nog steeds gefeliciteerd!! (vooruit, jij mag ook een ballon :wink: )

Lastig hè, werken! Maar net een nieuwe baan: gefeliciteerd! Wacht even, een hele tros ballonnen dan maar!

(jammergenoeg snap ik nog niet hoe je plaatjes ín je verhaal kunt stoppen)

En het gaat idd snel hier hè?! Maar wel errug leuk…

En nóg een trosje ballonnen alvast! Voor Yo! Gefeliciteerd alvast!

WAUW!!! :inlove: :-* Hartelijk dank voor jullie lieve felicitaties!!! :-* :-

(Fannie… :-
)

En op mijn beurt: Xanna hartelijk gefeliciteerd met je baan! En ook nog voor je verjaardag!! En Yo, jonge jonge… wat ben jij een kanjer zeg!! 18 maanden!! Geweldig!! :clap: