ik ben juist WEL ongesteld… noooooit aan gedacht dat dat invloed kan hebben, ik denk dat het vandaag of morgen over is, dus dat is zeker de moeite waard om door te gaan met vaak aanleggen dan om te kijken of het daarmee te maken heeft gehad.
Zooooo, en of dat invloed kan hebben…!!! Ik ben sinds 8 weken na de bevalling alweer ongesteld, braaf om de 4 weken, en heb de week ervoor en de week erna ongeveer een halvering van de produktie… :shock: Tegenwoordig is dat goed op te vangen… Dan krijgt hij gewoon extra bijvoeding of een beker koemelk… Maar toen ie nog geen zes maanden was, was dat dus echt een probleem… Ik gaf dan altijd bij uit de vriezer, die godzijdank redelijk vol zat… Extra aanleggen had bij mij ook geen zin… Het was bij mij een kwestie van geduld en afwachten, want een week na de eerste ongidag was het probleem over…
Gisteren vroeg iemand me hoeveel voedingen ze op een dag krijgt. Ehhh…, dan moet ik tellen en het verschilt ook nog per dag.
Die vraag heb ik de laatste tijd ook vaak gehad …Maar dat idee van het tellen van de voedingen is volgens mij weer een beetje zo’n gevalletje van fv als de norm.
Ik vroeg dat…gewoon om het feit dat een kind als het ouder is, ook andere dingen gaat eten, heeft niets te maken met fv als norm hoor in mijn geval…
groetjes, Rosa
Weet ik, zo bedoelde ik het ook niet richting jou hoor!
Ik heb een vraag: hoelang hebben baby’s eigenlijk melk nodig? Iemand een idee??
Enneh… Marion, je zeurt echt niet hoor! Het is gewoon stikzwaar af en toe en geef maar even lekker toe aan het baalgevoel, gaat vanzelf weer over. Ik snap heel goed hoe moe je bent en ook wat dat doet met je veerkrachtigheid en je humeur! Dus, barst maar los als je klagen wilt!! :-*
ik had ook ff wat vragen… hebben jullie ook enig idee waarom milan mn linkerborst niet wil?? ik voed nu al 2,5 maand alleen met de rechter… (zo’n 10 keer per dag en nacht)… hij weigert de borst absoluut,. hoe ik hem ook aanleg… met tepelhoedje wil hij em ook niet…
en waarom wil milan geen afgekolfde melk uit een flesje?? het is niet zo dat hij niet uit een fles wil drinken… want heeeeeeel soms krijgt hij een flesje fv… en die wil hij dan wel…
ik had ook ff wat vragen… hebben jullie ook enig idee waarom milan mn linkerborst niet wil?? ik voed nu al 2,5 maand alleen met de rechter… (zo’n 10 keer per dag en nacht)… hij weigert de borst absoluut,. hoe ik hem ook aanleg… met tepelhoedje wil hij em ook niet…
Dat zou misschien te maken kunnen hebben met iets lichamelijks bij hem… Misschien een zeer oortje, zere schouder, zere nekwervel. Probeer eens of hij wel op die zijkant wil liggen als hij niet drinkt. Als hij dan ook protesteert zou het hiermee te maken kunnen hebben.
Mocht dit niet zo zijn, dan zou er verschil kunnen zitten in de vorm van je tepel, waardoor het aanhappen bij je andere borst moeilijk gaat.
Of ben je misschien geopereerd aan die borst?
@madeleineke wrote:
en waarom wil milan geen afgekolfde melk uit een flesje?? het is niet zo dat hij niet uit een fles wil drinken… want heeeeeeel soms krijgt hij een flesje fv… en die wil hij dan wel…
Misschien komt het door de geur en smaak van jouw melk, dat hij die liever uit de borst wil, lekker rechtstreeks bij mama…
Als je eens een t-shirt of een doek waar jij mee geslapen hebt om de fles doet waar de bv in zit…zo ruikt hij wel jou geurtje…misschien werkt dat.
Het was niet naar jou bedoelt hoor Rosa. Ik vind het vaak ook niet erg als dat gevraagd wordt, meestal is het puur belangstelling. Alleen, ik weet vaak niet eens hoeveel voedingen ze per dag krijgt. En dan reken ik niet eens de ‘halve’ en de ‘troost’ voedingen mee.
Anyk heeft ook een tijdje niet uit mij rechterborst willen drinken. Ze had een plekje achter haar oor, lag daardoor altijd op haar andere oor waardoor ze waarschijnlijk weer last van haar nek kreeg. Maar zolang dat plekje er zat konden we haar niet op haar zere oor leggen. Ze heeft daar een aardbeienvlek en het heeft 6 weken geduurd voordat het echt over was. Al die tijd heb ik rechts gekolfd. Wel probeerde ik haar regelmatig onder mijn arm door te leggen. Vooral 's nachts lukte dat wel. Dan lag ze op haar goede oor, maar dronk ook uit mijn rechterborst. Ze drinkt nu weer uit allebei de borsten, hoewel ze een voorkeur voor links houdt. Vooral als ze moe is.
Madeleineke, het kan er nog aan liggen hoe je de afgekolfde melk geeft. Yoni was erg kieskeurig. Het hoefde maar een beetje ouder dan een dag te zijn of ze wilde het niet meer. Terwijl Anyk het ook nog drinkt als het al een paar dagen in de koelkast staat. Yoni heeft ook nooit uit de vriezer willen drinken.
Ik moet nu weg, brei er snel een einde aan. (verslavend hoor :roll: )
(fv heeft ze nog noooooit gehad, dus dat zou toch ook wel wat problemen kunnen geven?)
Allereerst beterschap en ik dat de productie weer snel toeneemt. Kleine opmerking nog over fv… je hebt Saba’s diarree probleempje misschien wel ergens gelezen? Nou, gisteren met de kinderarts overlegd dat ze nu zelfs na hypo allergeen (en dan vervang ik maar 1 voeding door kv) last van diarree heeft en dat komt volgens de kinderarts omdat de darmpjes nog niet gewend zijn aan kv. De een krijgt last van obstipatie, de ander weigert volledig, en weer een ander krijgt diarree. Moraal: als 't niet hoeft, niet doen…
hey Madeleineke en Bianca, Maud heeft het ook, duidelijke voorkeur die steeds sterker lijkt te worden… met de problemen van de afgelopen dagen was het zelfs inderdaad pertinent weigeren. Ik heb op het CB de oortjes na laten kijken, ze had geen ooronsteking en plekjes achter het oortje zie ik ook niet. Pijn in de schouder of nekje zou je toch ook op andere momenten moeten zien dan??? bij aankleden of masseren ofzo? het enige wat ik zie is dat Maud als ze tegen me aanligt in een kronkeltje ligt en dat is altijd dezelfde kant op. Alleen daaraan zou ik kunnen opmaken dat ze iets schevig is en dus misschien pijn heeft als ik haar aanleg aan de ‘nare’ kant.
Trouwens…
rapapapapapaaaaaaaaaaaa…
GISTEREN HEEFT MAUD ALLEEN OP BV GEDAAN EN DE LAATSTE VOEDING KREEG ZE NIET EENS DE TIET LEEG!!! zou het gelukt zijn om weer meer te produceren??? :dance: :dance: :thumbup: :inlove:
Ik heb gisteren om de 2 uur aangelegd en savonds laten clusteren… en warempel lijken mijn borsten voller te voelen… menstruatie is echt over nu, dus wie weet was dat het probleem inderdaad!! tralielalalalala ik ben BLIJ!!!
allemaal NOGMAALS bedankt. Als ik hier niet was komen klagen en uithuilen zaten we nu aan de fles!!!
Noui, wat fijn :thumbup: :dance: !!! Trouwens, mocht je twijfelen of ze misschien ergens pijn heeft in d’r nek, schouder, of werveltje… bezoekje aan een osteopaat. Kan nooit kwaad en wordt door de meeste verzekeringen grotendeels vergoed.
Ja, dat zei jennifer77 ook al… maar eigenlijk twijfel ik daar helemaal niet over… ik merk eigenlijk nooit dat ze pijn zou kunnen hebben, alleen nu dus de laatste tijd door het drinken ga je zulke dingen ‘uitsluiten’…Ik doe ook aan babymassage en daar doen we in principe hetzelfde als wat er bij een ostheopaat gebeurd alleen dan gaat het wat langzamer… bij de ostheopaat gaat het niet erg zachtaardig begreep ik…lijkt me heel naar… meestal gaan alleen vaders mee omdat moeders het niet kunnen aanzien… brrrrrrr… nee niets voor mij…als het nodig zou zijn gaat Erik maar…
Nog maar eens een keer: wat is het hier leuk!!! :-* voor jullie allemaal!
Madeleineke, lastig zeg! Maar misschien heeft Xanna gelijk! Je kunt trouwens dan ook proberen om in bed wel de linkerborst geven. Op je rechterzij gaan liggen en een beetje verder doordraaien. Zo geef ik tegenwoordig ook de borst in bed. Dan kan Rinke tussen ons in blijven liggen en kan ze niet uit bed vallen. Het vergt even wat oefening, maar het lukt wel. Blijft natuurlijk wel het feit dat je wel even uit moet zoeken of Milan iets heeft waardoor hij misschien niet op die zij wil liggen.
En over de afgekolfde melk, komt ide uit de koelkast, of uit de vriezer, want dat schijnt ook nog wel eens uit te maken qua smaak.
Pleun, wat bedoel je nu precies met je vraag? Moedermelk, of gewone melk?
Sophia, heerlijk dat je een dagje in je bed mag blijven! Lief van je man ook (en ook weer heel normaal haha) Rust lekker uit en ik hoop dat je snel weer beter bent!
Ow wacht zie dat Bianca ook een opmerking had gemaakt over de afgekolfde melk…
Idd verslavend hè Bianca…maar eindelijk weer gezellig! Ik ben wel blij hoor!
Noui…!!! wat goed!!!Ben blij dat je productie wqeer omhoog is gegaan! En dat je hier kwam uithuilen en ook nog een keertje de aandacht ervoor vroeg omdat niemand echt had gereageerd vind ik alleen maar goed van jou!!
Misschien wel even laten kijken naar Maud? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘in dezelfde kronkel liggen’ Heeft ze een voorkeurshouding, ligt ze altijd op dezelfde kant van haar hoofdje? Overstrekt ze zich?
Ik ga even bakkie doen met hub, die moest later beginnen…
nee niet echt een voorkeurshouding rosa… ze ligt zeg maar met haar rompje ehm… ja… nou, gewoon… als een banaantje zei de babymassage mevrouw… en dan moet je langs haar flanken strijken en dan trekt ze zich weer recht… maar als ik haar dus optil en tegen mijn schouder leg kronkelt ze ook zo lekker tegen me aan… in een banaanvormpje…ze lijkt ook heeeel klein daardoor, want die reactie krijg ik altijd van iedereen… maar ze is helemaal niet zo klein… o wacht ik heb vast wel een foto waar je die houding kan zien…
hmmm, nee dus… nou dan zal het wel meevallen hahahah, op alle foto’s ligt ze netjes recht…
maareh… kindlief wil eten zo te horen, ben weg… kussie voor jullie