Algemeen bv topic

Mamalien, ik snap je wel dat je het niet kan loslaten, heeft het misschien ook met de reactie van je vriend te maken? Dat zou voor mij het verschil maken denk ik. Komt het vaak voor die ‘vergissing’?? Dan zou ik een antwoord verzinnen, iets wat niet verwijtend klinkt ofzo, maar wat wél duidelijk aangeeft dat je hier niet van gediend bent. Of vraag haar eens waarom ze dat doet? Probeer luchtig te klinken. Het is namelijk wél raar! En laat haar dan maar praten, niet jij!

Marion, wat heerlijk: je huis is klaar!! Geeft nog wel een hoop stress kan ik me voorstellen, want het is nog lang niet af natuurlijk. HOop dat alles goed gaat! Wij gaan volgend jaar dus naar Almere, maar dan moet dit huis verkocht zijn, lijkt me ook nog wel een heel gedoe. Maar goed, dat duurt nog wel een poosje!

Xanna en Yolanda… inderdaad zeg… écht lang niks van gehoord!! WAAR ZIJN JULLIE???

Inkie, gaat het goed eigenlijk met 2 kindjes? Ik knijp m af en toe toch wel een beetje hoor… Organisatorisch lijkt het me best een gedoe.

Pffffffffffffff wat is het warm he… Binnen is het nu ook echt AKELIG warm! Heb net een uur geslapen, maar langer lukt gewoon niet. Donderdag wordt het koeler… daar kijk ik ECHT naar uit!!

De buikdingen nemen toe. Heb nu bijna constant een ongesteldheidsgevoel en de harde buiken lijken voor mijn gevoel steeds meer op weeen. Maaaaar… ik zit nog vér af van een bevalling hoor!!

Gisteren is de vk geweest. Zag het even niet meer zitten. Had 2 nachten niet geslapen door de pijn in mijn benen (tis trouwens niet mijn bekken, ik heb slijmbeursontstekingen en verkrampte bilspieren, gelukkig zou ik bijna zeggen… :wink: ). Lief he, dat ze zomaar even kwam. Ik heb dus nu 1 a 2 cm ontsluiting, wat nog steeds niks zegt. Maaaaaaar: met Bo had ik na 7 uur heftige weeen pas een vingertopje en dat heb ik nu dus al zónder weeen, ben daar best trots op!! Ze heeft me geprobeerd te strippen, maar de baarmoedermond ligt nog iets te ver naar achteren en Frits is nog nét niet helemaal ingedaald (al wel wat meer dan vorige week dus!!!).

Ach… een hoop goed nieuws, dat geeft de burger weer wat moed. En verder blijft het dus afwachten… Franck gaat vandaag kijken of hij zorgverlof mag opnemen, ben heel benieuwd. Kan een deel wel opvangen met familie en vrienden, maar heb natuurlijk veel liever Franck!!

Morgen weer naar de vk. We hadden eigenlijk bedacht dat we deze afspraak niet meer hoefden te gaan. Kán nog steeds natuurlijk… :mrgreen: :wink: We zullen zien.

Pleun even kort:

Dat zorgverlof mag maar 1 keer dacht ik dus misschien handiger voor achter de hand.

Ik moet gaan liggen dus verder reageer ik later :-* .

Ohja? Nou ja, we zien wel, misschien is het niet eens meer nodig… :pray: :pray: :pray: :wink:

Hoihoi,

Mamalien: een lastig probleem… zulke familieverhoudingen (en karakters) zijn altijd complex. Dat je soms per ongeluk “mama” zegt vind ik niet zo’n ramp, ik merk dat ik dat ook wel eens doe bij kinderen van vrienden (nu ik zelf mama ben dan, daarvoor niet), maar als je het idee hebt dat ze het expres doet en heel ‘claimerig’ is, dat is lastiger. Mijn zus is ook dol op Noëmi (jammer dat we zo ver weg wonen) en laat haar het liefst niet meer los. Ik weet dat zij graag nog een derde kindje had gewild, maar dat is niet gelukt… dus ik kan er wel begrip voor opbrengen. Maar bij jouw zus lijkt het niet alleen maar een overschot aan liefde te zijn, want ze gaat ook slordig om met Maaike… dus een beetje verwarrend. Ik zou van dat laatste zeker wel wat zeggen, de andere dingen die je dwars zitten zou ik haar denk ik niet te emotioneel voor de voeten gooien. Met humor bereik je ook veel… kun je niet wat opmerkingen verzinnen die duidelijk aangeven dat Maaike van jou is en zij ‘slechts’ een tante?

Marion: gefeliciteerd met jullie huis!! Als het casco is opgeleverd, gaan jullie dan zelf heel veel doen en aanleggen? Of hebben jullie een blik ‘handige mannetjes’ in voorraad?

Inge: heeft Lieke verder geen last meer van haar prikken gehad? Noëmi moet vorige week voor haar eerste. En was ze goed gegroeid?

Pleun: ik hoop van harte dat het doorzet hoor. Een tweede bevalling zou toch sneller en makkelijker moeten zijn dan de eerste? Als troost: veel rommelen van te voren is nuttig voorwerk… het ontsluiten gaat dan sneller. Veel sterkte hoor en gooi die kleine Frits er maar uit!!

Hier alles o.k. Ik moet nog wel wennen aan het weer werken, ik ben blij dat ik nu een dagje thuis bij mijn meisje ben. Het is hier ook bloedheet trouwens, ik mis een balkon of tuin!

Wat lief van je VK Pleun! Gelukkig dat het al een beetje begint op te schieten. Misschien gaat dat wel makkelijker omdat Bo nog maar zo kort geleden is? Je bent nog helemaal uitgelubberd van binnen ha ha :oops: :mrgreen: . Ik hoop toch zo dat Fritsje zich deze week nog meldt.

FRITS: KOM ER UIT!!! Lena gaat op vakantie en wil het spektakel niet missen (o ja, en mama zit ook wel op je te wachten)

Hoe is het gegaan met de prik Inkie? Nog last van gehad? Lara was er altijd door van slag, hangerig enzo. Ze kreeg ook meteen het eerste het beste virusje dat in de lucht hing. Vorige keer dus geen last van de prik zelf, maar wel verkouden, luieruitslag én waterpokken :evil: . Het schijnt dat die nieuwe vaccins minder bijwerkingen geven, dus hopelijk komt Lieke er beter vanaf dan Stijn.

Over vaccins gesproken: ik moet morgen de prik voor hepatitis A. Door die stomme muts van een doktersassistente krijg ik nou toch het vaccin ipv immunoglobuline en nu weet ik niet óf en zo ja voor hoe lang ik dan moet stoppen met de BV. Heb al 2 LK’s gebeld, 1 LK gemaild en gemaild met een arts van een vaccinatiebureau. Nog niks gehoord. Volgens mijn HA mag het niet en volgens borstvoeding.com mag het wel en zou het zelfs goed zijn voor Lara, grrr…

Marion, wat leuk, een nieuw huis! Wij zijn in januari verhuisd. Lara was pas 10 weken, dus ik heb van die hele verhuizing weinig meegekregen. Was de hele dag bezig met luiers, flesjes, kolven en troosten. Wel jammer, hoewel het ook leuk was om op een dag thuis te komen in een gloednieuw, helemaal af huis. Vertel eens wat; waar staat het, wat is het voor huis, wat ga je met de tuin doen?

BO LOOOOPT!!! :dance: :dance: :dance: Net van de computer naar de bank, dat is zéker 3 meter, misschien wel 4!!! Echt onvoorstelbaar, zo’n klein mensje dat zomaar haar eigen stappen zet!!! Wat ben ik toch een bevoorrecht mens!!

En verder?? We hadden vanochtend de afspraak bij de vk, waarvan we allebei overtuigd waren dat we die niet nodig zouden hebben… hihi… Maar goed, Frits maakt het goed, is waarschijnlijk groter dan Bo!! (8 pond was ze), maar daar maak ik me geen zorgen over hoor. Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak, dan gaat ze me strippen, maar verder gaat ze niks tegennatuurlijks doen. Vind ik helemaal ok. Zolang het inleiden niet heel erg nodig is gaan we daar dus ECHT niet aan beginnen!!! Dan maar wachten.

En nu is het dus heeeeeeeeeel rustig in mijn buik… Alsof Frits zelf nu ook denkt: dan nemen we het er nog maar even van hier. Hij heeft heel veel vruchtwater, dus hij zal wel lekker genieten. Franck komt eerder naar huis, voor hemzelf ook wel goed om het even rustig aan te doen. We gaan er een relaxte avond van maken, heerlijk! Ik ga er zelf vanuit dat ik nog zeker een dikke week mét buik loop. Lena, ben je dan weer terug?? :mrgreen:

wauw Bo!!! Wat goed zeg!!! :dance: :dance: :dance: :clap: :clap: :clap: Fotoooooooooooo :mrgreen:

Pfff Pleun, Frits zal wel denken: tis hierbinnen lekkerder dan buiten. Dat benauwde weer is gewoon niks voor hem :mrgreen:

Nynke doet regendansje voor Pleun

He potverdrie, had ik een heel bericht getypt, is het helemaal niet verschenen… Grrr…

Oke nog even kort dan;

Frits blijf nog een paar uur minimaal zitten, dan is het wat afgekoeld en kan je moeder beter puffen, maar dan moet je ook echt komen kijken want je zus kan lopen!!! Goed hoor :-*

Verhuizingen? We zijn afgelopen jaar van een nieuwbouwhuis naar een bestaande bouw gegaan. Vond het nieuwbouw beter, maar het bestaande huis ligt beter en is een stuk groter…

Met Lieke is het gister best redelijk gegaan, ik vond het idee van koorts gewoon niet zo fijn, het is hier op de slaapkamers nu minstens 27 graden s’nachts, en dan staat alles open, overdag halen we al snel de 30 graden boven.

Ik was vooral bang voor de nacht, koorts op zo’n hete kamer, maar de koorts viel mee. Ze heeft veel geslapen maar wel goed gedronken.

Vanavond hebben we eindelijk het zwembad schoon genoeg om te kunnen zwemmen, het was er met de geboorte van Lieke nog niet van gekomen om het schoon te maken, maar vanavobnd dus lekker geplonsd. Stijn vond het geweldig :inlove:

Zo ik ben er weer weg van. Dikke zoen van ons…

Wat goed van Bo!!! Nou Frits nog… kom er maar uit mannetje :stuck_out_tongue:

En Pleun, heeft de verkoeling nog wat in gang gezet?

Zoals je weet kwam Lieke 10 dagen te laat, en met net zo’n lange aanloop als bij jouw. Het kan dus nog even duren, wie weet ben je wel gezegend met net zo’n superbevalling als ik. In dat geval bedenk dan dat je op tijd de vk belt, en niet denkt terwijl je ligt te puffen “Jaja het zal wel weer niets zijn” Mijn vk kwam dus pas na 4 persweeen, en na nog eens 4 de stagairre die nog net haar handschoenen aan kon trekken. Met perswee nummer 9 mocht ik eindelijk meepersen, maar persen was al niet eens meer nodig. Was dus niet extreem moe, niet gescheurd, enkel bang geweest dat ze niet op tijd waren, maar ook geen angst voor nog meer pijn gehad, had nog een heleboel meer kunnen verdragen naar mijn idee.

Maar als Frits zich nog niet aan het melden is dan is een paar nachtjes slaap in wat frissere lucht ook wel lekker om nog even bij te komen. En je moet nu eerst een paar dagen achter Bo aanrennen om haar te vangen als ze toch nog mocht vallen :clap:

Gister weer met Lieke geoefend, maar de fles blijft hannesen. Nu krijgt Cliff hem uiteindelijk er wel in, maar mijn schoonmoeder wordt al zenuwachtig als Stijn iets niet wil, en kokhalst vanwege iets wat hij niet wil eten. Ze moet dan zelf kokhalzen. Ben dus erg bang als Lieke zo blijft verzetten tegen de fles dat zij er straks geen druppel in gaat krijgen als ik moet werken. (vreemd genoeg drinkt ze de fles bij mij het best…)

Iemand dus nog tips behalve blijven oefenen?

We zijn dus gisteravond voor het slapen nog even gaan plonzen, heerlijk verkoeld.

en vanacht weer lekker geslapen, eigenlijk heeft ons meisje te lang geslapen, ruim 9.5 uur (hoe lang mag ze eigenlijk?)

Dus vanmorgen wakker met een enorm gestuwde rechterborst, die doet nog steeds pijn…Na de voeding nog eens 340 gekolft :shock:

ach is een goede voorraad voor mindere dagen denk ik dan maar, ik zal vandaag de kleine vrieskast maar eens aanzetten zodat ik plek kan maken voor de melk…

Durf echter in die kleine de melk niet te doen, ik ben bang dat die er ooit mee stopt…

Misschien een goed idee om de melk te verdelen…

Overigens Pleun, met 2 kindjes is het retedruk, maar ook wel heel erg leuk al die knuffels een stralende gezichtjes. (Lieke begint de borst als voedselbron te herkennen, onbetaalbaar die grijnz als mijn shirt omhoog gaat :inlove: ) Stijn komt vaker knuffels bietsen als Lieke even in de box ligt, hij straalt dan ook echt uit, zo en nu is mama even van mij.

Hij is wat "stouter"als voorheen, maar dat kan ook aan de leeftijd en het weer liggen. Ik merk wel dat ik net als mijn moeder Cliff niet alles vertel, want die reageert wel heel erg streng. Ik vind het niet nodig hem voor zaken 2 keer te straffen, dus ruim ik dingen snel op of maak ze weer heel voor papa thuis komt :wink:

Vandaag wordt hij opgehaald door mijn moeder, en gaat hij lekker een nachtje logeren :lol:

Klinkt knus Inkie!! Heb er zin in!!

Wat die fles betreft… er zijn echt lijsten met tips, ook hier, moet je even zoeken. Fles in alu folie doen (afleiding), t-shirt van mama aan papa geven, zodat hij ruikt naar mama. Jij uit de kamer… enzovoort enzovoort… Bij ons bleek het uiteindelijk die borstfles te zijn, maar ook echt EINDELOOOOOS oefenen… En dan nóg dronk ze echt maar het hoogstnodige uit de fles en wachtte ze gewoon tot ik weer thuis was… haha! Hou vol!!

Hele nacht gerommel en het houdt niet op. Maar niks geen regelmaat en de pijn is ook echt niet zo heftig. Tis wel lastig, want slapen is moeilijk als je om de 10 minuten eht gevoel hebt alsof je op je kop wordt gehangen… Laat m maar morgen komen dan! 08-07-06!! Prachtige datum!

En, Inkie… hoe lang rommelde het bij jou dan? Ben nu 2 weken bezig…

Go Bo Go Bo!!! :dance: :dance: :dance: . geweldig hé wat een mijlpaal. En daarom heeft Frits nog even gewacht natuurlijk. Als Bo kan lopen, wordt het voor jou toch net wat makkelijker. Ik ben op vakantie vanaf over een uurtje tot 16 juli. Dan ben ik even thuis en 27 juli tot 1 augustus ben ik weer weg. Dus of frits maar effe geboren wil worden tussen 17 en 26 juli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Nee hoor, dat is te lang, kom maar lekker snel fritsie, er wordt op je gewacht.

Gisteravond nog 130 cc gekolfd. Veels te weinig voor een voeding, dus mijn plan nog 1 BV te geven in Duitsland gaat niet door. Had ook wel kunnen weten inmiddels dat BV niet te plannen valt :naughty: :wall: . Bij terugkomst dus waarschijnlijk een BV-loze Lena… Stom hoor… Gelukkig ligt er nog wat in de vriezer dus Lara kan nog effe door. Als ik bedenk dat ze straks (ruim?) 9 maanden BV heeft gehad, dan sta ik toch wel versteld. Dat had ik nóóit gedacht, zelfs niet voordat ik wist dat live voeden niet lukken zou. Bij een volgende ga ik voor minimaal een jaar. Ergens een geruststelling om te weten dat het kan, 9 maanden BV geven zonder kind aan de borst. Als live voeden nou zo moeilijk verloopt als ik 9 maanden geleden vreesde, dan kan ik altijd nog gaan kolven.

@Inkie, behalve borstweigeraar was Lara ook geregeld flesweigeraar, jawel :wink: . De enige tip die ik voor je heb, na al het gekloot hier, is niks te forceren. Aaanbieden, lukt het niet, dan niet. Volgende keer beter. Als het een strijd wordt, of als het een heel negatieve ervaring is voor Lieke, dan duurt het alleen maar langer voordat ze zich op haar gemak voelt om uit de fles te drinken. Het is voor jezelf trouwens ook prettiger. In noodgevallen zou je altijd nog een beker met neusuitsparing kunnen proberen.

Dag allemaal!! Tot volgende week :-*

Ik oefen dus nu elke dag minstens 1 flesje. En dat op een tijdstip voor ze echt honger begint te krijgen. Het gaat niet van harte maar 80-100 cc krijgt ze zo wel weg, om een half uur later weer hongerig op de borst aan te vallen. Ik heb nog wel even de tijd, dus voor september zal het op de een of andere manier wel lukken.

Stijn was een nachtje bij opa en oma gaan logeren, maar de volgende keer mag hij niet meer mee voor dat ze een arbeidscontract hebben ondertekend met een redelijke vergoeding voor gedane arbeid. Hij heeft namelijk geassisteerd bij het autowassen, gras maaien, bloemen en planten water geven, tomaten plukken, stofzuigen en de beesten van de kinderboerderij gevoerd. En dat allemaal in 1 dag onbetaald, stelletje slavendrijvers zijn die ouwelui van mij :wink:

Hoi,

Ik heb niet alles terug gelezen hoor…

Inkie: fijn dat Lieke nu wel uit een flesje drinkt, Veron drinkt nog steeds erg wisselend hoor… Dan weer ineens 200cc en dan maar 90cc, kan me er niet meer druk om maken, hij haalt het bij mij wel in…

En die Stijn heeft het zeker wel naar zijn zin gehad,hihhihihihihi

Ik had een apart topic geopend om de 4e voeding eraf te halen maar ik ga dat toch maar niet doen… Dan maar melk weggooien als ik geen plek meer heb in de diepvries… Er liggen ook al 2 lades vol bij mijn ouders en bij mijn schoonouders ook nog een la en hier thuis ook nog een volle la…

Ik ben veels te bang dat mijn productie terug ga lopen en we moesten gisteren weg en dan is het ook vervelend om een fles warm te moeten maken terwijl je gewoon warme melk in je (.) hebt zitten…

Gr patricia

Hoi meiden,

Bo wat super!!! Ennuh laat de beeb maar komen of zal hij er al zijn?? :pray:

Ik kom afscheid nemen, na lang overleg hebben we met zijn alles besloten om te stoppen met de borstvoeding. Het ging niet meer. Zoë is zo overgevoelig dat ze steeds last bleef houden, mijn produktie liep terug waardoor ze tig keer kwam op een dag, het kolven ging pijn doen, en mijn meisje was steeds aan het huilen.

De eerste keer het flesje geven deed me echt pijn… voelde zo raar. Net of ik mijn meisje nu al voor een deel kwijt raakte. Maar ik moet nu naar een paar dagen zeggen dat het echt stukken beter gaat met zoë ze heeft afgelopen nacht van half 11 tot half 6 geslapen heeft toen een paar slokjes gehad en is weer tot half 10 gaan slapen.

De bultjes zijn ook helemaal weg. Ben zo blij voor mijn meisje…alhoewel de keuze mij wel zwaar is gevallen.

Nou meiden succes hier! En bedankt voor alle informatie. (lees af en toe nog wel mee want ben erg benieuwd naar de kleine van Pleun)

Liefs Karin en Zoë

Ilse, wat jammer, kan me voorstellen dat de keuze zwaar viel. gezellig als je af en toe nog even komt buurten.

Pleun, ik kom hier elke dag even kijken of er al nieuws is van jou. Fritsie houdt jullie (en ons) wel in spanning hè?

Inkie, die Stijn, een goede hulp in en om het huis als ik het zo hoor. :wink:

En dan het goede nieuws van hier (tromgeroffel): Wouter eet! Heel gek, ineens accepteerde hij een lepel en sindsdien is het heel hard gegaan. Hij hapt het er zelf af, dus ik hoef gelukkig niks te forceren. En de stukken worden steeds groter en het kokhalzen steeds minder. Hij had die tussenstapjes dus kennelijk echt even nodig. En hij eet nu al best veel. In vergelijking met leeftijdsgenootjes misschien nog wat weinig, maar in vergelijking met zichzelf 2 weken terug werkelijk enorm.

Het enige nadeel van al die bijvoeding: die poep! :sick:

Speaking of which: bij borstvoeding poepen ze soms maar één keer per week hè, en dat is dan prima. Hoe zit dat eigenlijk als de bijvoeding steeds meer de hoofdvoeding wordt. Moeten ze dan ook vaker gaan poepen? Weet iemand dat?

Heb wonderolie genomen… :shifty: :-* :-* :-* :-* :-*

:mrgreen: Was je 't zat?

@Pleun wrote:

Heb wonderolie genomen… :shifty: :-* :-* :-* :-* :-*

EN en en en???

Heeft het al geholpen???

FRITS WAAR BLIJF JE NOU???

Nog geen pleun??? Zal het dan eindelijk zo zijn…???

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: