Ik zit hier mijn duimen blauw te duimen Pleun
Wat goed van Wouter Marion Anyk poept sinds ze bijvoeding krijgt iedere dag, het kost haar ook wat meer moeite. Maar wat extra fruit doet dan weer wonderen.
Anyk was al een hele tijd niet helemaal je van het. Slecht eten en daardoor heel vaak voor bv komen. Ik moest zelfs weer kolven als ik aan het werk was :? Ze bleef ook maar hoesten, dus we zijn deze week heengeweest. De huisarts kon niets vinden, maar omdat Anyk niets bij te zetten heeft hebben we toch een kuurtje meegekregen. En waarempel, ze knapt op en gaat weer eten. Dat werd tijd, want op het cb bleek zelfs dat ze was afgevallen Van 5790 2 weken geleden naar 5650. Nu maar hopen dat ze het er snel weer bij heeft. We gaan toch nog voor de 6 kilo als ze 1 wordt.
Ik zal wat fruit voor de kinderen klaarmaken.
wauw wonderolie werkt wel heel snel! Kijk eens bij kraamtijd!
Ik ben helemaal blij voor Pleun, hihi, maf hè? Ben zoooooooo benieuwd!
Heb net een verhaal geschreven, zet hier de link: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=20501&start=195
Dank voor alle felicitaties!!! :-*
Pleun gefeliciteerd met jullie mooie mannetje!!!
Genietze!
Karin: jammer dat je bent gestopt, maar je hebt vast de goede beslissing genomen. Gaat het nu beter met Zoë? Geniet ervan dan en wees trots op wat je hebt gepresteerd :-* :thumbup: .
En joepie de poepie, Roef is er!
En Wouter eet?! Is me dat effe goed nieuws. Wat een opluchting hè marion? Lara wilde niet goed eten deze vakantie, maar de fles nam ze wel goed. Ik was het er niet mee eens, maar toen zei mijn moeder ‘kijk nou eens, na 8 maanden geniet ze eindelijk van haar flesje’. En dat is ook waar, dus dat gun ik haar ook nog, zolang het duurt.
HEEEE… hubbie komt naar boven en zegt: “schrijf maar op dat je een superbaby hebt, ze heeft een halve pot visrissotto gegeten en haar flesje leeg gedronken”. (Mijn baby stinkt naar vis! getverdemme!) O ja en ik moest er bij schrijven dat ik een supermama ben, waarschijnlijk omdat ik een half bord friet heb gegeten en een heel glas cola erbij gedronken :mrgreen: :mrgreen: . Schatje is die hubbie toch hè? :inlove: .
Nou, ik ben dus terug van vakantie, voor wie het nog niet gemerkt heeft. Het was leuk, erg jammer dat ik weer thuis ben eigenlij… was echt niet blij… Maar Lara’s gezichtje bij thuiskomst was goud waard, ze herkende het en keek helemaal blij verrast van de kamer naar mij en weer terug. geweldig :inlove: .
BV-wise zit ik nog op 80 cc in twee dagen. Morgenochtend maak ik maar een fotootje, want da kon weleens de laatste keer zijn. Jammer dat ik dan niet meer mee kan kletsen hier. We moesten een ‘opgroeiende BV-babies’ topic openen voor al ons geklep.
@lena3 wrote:
Jammer dat ik dan niet meer mee kan kletsen hier.
HEEEE!! Nou moet ik vanaf mijn kraambed toch wel even ingrijpen hoor!!! Wat denk jij nou?? Doe es niet zo raar!!! :naughty: Gewoon hier mee blijven kletsen hoor! Pas op!
We willen je hier niet missen hoor Lena :shifty:
Heb je een laptopje Pleun?
Anyk eet hier weer als een slootgraver. Tenminste…voor haar doen dan. 't Is nog niks vergeleken bij andere kinderen, maar ze is dan ook een mini-bijna-baby-af :mrgreen: .
Maar dan heb ik toch niks bv-igs meer te vertellen?
Vraag me trouwens af wanneer het veilig is om te stoppen met kolven. Ik had nu 80 cc in 2,5 dagen.
Smakelijk eten Anyk!!!
Ja, nee, wij hebben het hier ook echt uitsluitend over borstvoeding hoor!! :roll: :roll: :roll:
En je kan toch mooi tips geven aan andere moeders die gaan kolven bijvoorbeeld? Je inbreng blijft wat dat betreft alleen al van belang. Maar afgezien daarvan: waar moeten wij anders gaan kletsen met dit cluppie?? Dus: blijf!
Hi hi, ja dat was ook mijn probleem… we hebben een leuk cluppie hier. Maar er zijn er meer aan het afbouwen, dus als we het topic niet teveel willen vervuilen, moeten we over een tijd misschien een nieuw stekkie zoeken. Maar ik blijf nog wel effe hangen hoor, kan ik steeds als een oma er tussendoor komen: [kraakstem] ik kan me nog goed herinneren, toen ik nog BV gaf… in de hongerwinter van '45 en mijn kind dronk 2 liter en groeide niks en ik kon niet meer lopen en ik was één grote etterende zweer en we woonden in een kartonnen doos bij 20 graden vorst, toen klaagde ik NOOIT!!!" [/kraakstem]
Hoi,
Lena; weer terug van weggeweest… Enne niet weggaan uit dit topic hoor want we hebben echt wel wat aan je ervaringen hoor!!!
Groetjes babylover
Lena :mrgreen: lekker op dreef :mrgreen: . Mooi dat je vakantie leuk was!
Pleun wat ben jij actief zeg jeetje :shock: .
Hé Lena ik kom je straks gezelschap houden hoor moeten we inderdaad maar een leuk stekkie zoeken want ik vind het wel leuk zo’n lekker eensgezindcluppie :mrgreen: .
Maaike heeft zoveel voedingen zelf laten vallen dat ze nu in totaal op 4 zit waarvan 2 pap van KV; die ene moet dan nu snel brood worden).
Die 2 BV voedingen zijn 's ochtends en om ongeveer 16.00 uur.
Die 's middags gaat beroerd. Dus die zal ze ook wel laten vallen. Ben dus heel benieuwd hoe het stand houdt. Ik ben deze week gestopt met kolven ik had er echt geen zin meer in. Maar als het nu echt snel terugloopt ga ik misschien toch wel weer kolven hoor.
Morgen moet ik naar de dokter voor de Mirena; ben benieuwd.
Ben ook benieuwd of mijn productie daar nog van terug gaat lopen.
Het lijkt me ook heel raar om hier niet meer te kwekken hoor :? moeten we nog maar wat op verzinnen. En natuurlijk hopen dat ik zo het jaar nog haal (streven).
Marion super dat Wouter eet trouwens inderdaad. Ik had het wel gelezen maar ik mag dus eigenlijk nog steeds niet echt kokken :?. En er is altijd zo maar weer een half uur om hè :roll: (dat geef ik mezelf). Dus ik lees het meeste wel maar reageer dus even niet overal op.
Pleun je moet wel even foto’s neerzetten van Bo en Roef hè en natuurlijk van het tandumvoeden!
Bianca wat had Anyk nou precies dan?
ik heb niks teruggelezen sorry :oops:
Maar ook ik ben weer terug van vakantie :mrgreen:
Ja, een half uur is zo om. Soms zeg ik tegen mijn vriend dat ik ‘ff een kwartiertje ga kokken’. Na een uur komt hij dan bij me. ‘Dat is weer een lang kwartier’ :oops: Zal 't nu ook niet te lang maken. Als jullie ergens anders gaan kleppen ga ik ook mee :mrgreen: . Ik zal toch ook niet eeuwig borstvoeding geven. Als ik werk krijgt ze nog 3 en soms 4 voedingen. 's Ochtends, 's avonds en 's nachts. Soms ook nog als ik uit mijn werk kom. Als ik thuis ben drinkt ze 's middags voor het slaapje ook nog. En dan nog wel eens een slokje tussendoor als ze dorst heeft. Kolven doe ik haast niet meer. Ik probeer nu nog wel dat als ik aan het werk ben dat er altijd een paar flesjes in de koelkast staan, maar dat ben ik aan het afbouwen. Ze is bijna een jaar en ze kan straks gewone melk drinken. Want het kolven ben ik zo zat.
Nynke, de mirena is mij heel goed bevallen. Ik hoop dat je straks van je klachten af bent. Het kan wel zijn dat je in de eerste maanden wel tussentijds bloedverlies hebt. Maar dat herstelt zich vanzelf. Hopelijk krijg je echt minder last.
Ze weten niet wat Anyk had. Ze konden niets zien, maar vermoeden óf een onsteking aan de bovenste bronchiën óf oorontsteking. Ze heeft een hele smalle gehoorgang, kunnen ze niet in kijken. Maar ze voelt zich nu in elk geval een stuk beter.
Ik ga de was ophangen, genoeg gekletst.
Lena en Nynke: welkom terug van vakantie!! Altijd weer even omschakelen naar “gewoon” thuis, maar wij zijn in ieder geval blij dat jullie er weer zijn!!
Meiden die minderen of zelfs stoppen met de bv, wel gewoon hier blijven kletsen hoor! Het is toch veel te gezellig om ook daarmee te stoppen :mrgreen: ? Bovendien is jullie expertise en morele steun goud waard!
Bianca: fijn dat Anyk zich weer beter voelt en dat uit in het stevig doorbunkeren! Ik schrok wel even hoor toen ik las dat je voor haar 1e verjaardag de 6 kg wilden halen, echt een licht poppetje. Mijn meisje is vrij licht, maar heeft die 6 kg al bijna gehaald :shock:
Mar: wat fijn dat Wouter beter gaat eten! Goed zo vent!
Mamalien: hoe is het met de pijn? Sterkte bij het plaatsen van de Mirena, lijkt mij een hele fijne manier van anticonceptie.
Pleun: al weer helemaal in het ritme zie ik, je hebt zelfs weer tijd om te KOKken. Wat fijn dat alles zo goed gaat, ik hoop dat Bo toch weer wat gaat drinken hoor, daar heb je het toch ook deels voor gedaan. In ieder geval is de pijn weg, dat vind ik ontzettend fijn voor je!
Ilse: hoe is het nu met Zoë?
Ik geef alweer ruim 3 maanden bv :dance: En we gaan nog lang niet stoppen!! Kolven op mijn werk gaat goed, al vind ik het absoluut niet leuk en haal ik op een dag ook minder eruit dan Noëmi drinkt. Gelukkig heb ik een flinke voorraad ingevroren. Is het trouwens normaal dat ze rond deze leeftijd alles interessant vinden als ze aan de borst liggen? Mijn tepel lijkt soms wel trekdrop, zo draait ze haar hoofd heen en weer :mrgreen:
Hoi, hoi,
Fijn dat de vakantiegangers weer terug zijn en het zo goed naar hun zin hebben gehad.
Wat een mooie reactie van jullie meisje. Ze was duidelijk blij om weer thuis te zijn :inlove:
Pleun: Lekker me de laptop op bed??
Hier gaat het super, zoë voelt zich zoveel beter nu ze de fles krijgt. Geen bultjes meer, geen jeuk dus ze huilt nu ook veel minder. Waardoor het voor hendri en mij ook wat rustiger is geworden.
Ze krijgt nu nog 5 voedingen op een dag. En ze slaapt van 11 uur s avonds tot half 7 s ochtends. Heb echt het gevoel dat ik dan uitslaap.
Het voelde de eerste dagen wel vreselijk raar hoor, geen bv meer geven maar nu ik zie dat zoë zich zo lekker voelt is het het wel waard hoor!
En ze heeft gelachen!!! Zal zo even een fotootje plaatsen.
Lena: Ik probeerde met afbouwen zo min mogelijk te kolven als ik hardere stukjes in mijn borsten voelde ging ik alleen het hoognodige wegkolven (totdat de stukjes weg waren). En binnen een week had ik geen bv meer.
Succes!!!
Nou ik ga de was ff ophangen…en ff strijken (pffff zet de ventilator er maar bij aan…want een weertje).
Liefs Karin
Hé Lena, niet zomaar weglopen hoor! :naughty: Ik ben het met de andere meiden eens: ook al geef je zelf geen bv meer, je kunt nog wel een boel input geven. Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Lekker dat Anyk weer een beetje goed eet, Bianca!
o, als ik alleen hoef te kolven als ik harde plekken heb, dan hoef ik helemaal niet meer. Maar ik moet nog minstens één keer, want ik moet nog een foto nemen van het laatste beetje . Ik ben ook bang dat als ik harde plekken krijg, dat ik die dan niet wegkrijg en dat het gaat ontsteken… Maar okee, dan wprdt morgenavond de laatste keer…slik…
BTW: wat kan die Lara van mij goed zitten zeg!!! Die zit me hier met een bal te spelen alsof geen bulldozer d’r omver zou kunnen krijgen :inlove: . Onverstoorbaar. En hubbie maar tegen haar mopperen dat ze nooit eens helpt in het huishouden.
Mamalien hoe gaat het met de pijn en je nieuwe therapie?
Wat schatje is die Zoë zeg!
Jaaaaaaaaa dat is leuk als ze gaan zitten!!! En dat helpen… daar zit ik ook met smart op te wachten!! :mrgreen: