Algemeen bv topic

O spannend, een nieuw huis!!!

Wij voeren Lara ook uit de hand. Niks vloeibaars natuurlijk, maar wel alles wat uit haar mondje kiepert, hihi. Van die ondergekwijlde korreltjes rijstwafel of afgesabbelde plukjes fruit ofzo. En dan gaat ze er weer vrolijk mee in de weer. Telkens als het er weer uitvalt is het wat kleiner geworden :mrgreen: . Ik merk wel dat ze er steeds beter in wordt.

Kan me voorstellen dat de afwezigheid van tietjes helpt om wouter te laten eten. Net als bij flesweigeraars.

Tja, als je vantevoren had geweten dat Wouter met Rapley niet eten zou, dna had je misschien iets anders gedaan. Maar het was toch ook logisch om te zeggen: het komt wel. Hij is niks tekort gekomen qua voedingsstoffen en hij gaat heus wel leren om vast voedsel te eten. Lastig voor jou dat hij er zo lang over doet, maar hij heeft er geen schade van toch? Op ons KDV zeiden ze dat ze gemerkt hadden dat hoe later je begint, hoe langer ze erover doen om het te leren, maar dat het altijd goed kwam.

Hoi ik reageer zo even maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb en ik moet even een frustratie kwijt.

2 eigenlijk.

1: Mijn schoonzus. Al heeel vaak over gehad maar het wordt voor mijn gevoel steeds erger. Dus ik moet er nu toch maar eens wat van gaan zeggen. Maar ik wilde graag jullie mening daarom zet ik het hier neer.

Ze is nu bezig ‘per ongeluk’ mama te zeggen tegen Maaike :shock: :twisted: . Volgens mij zeg je nooit per ongeluk mama tegen een ander kind maar daar wil ik graag jullie mening over.

Ze wil zelf heel graag nog een ukkepuk (maar er geen moeite voor doen). Ze heeft suikerziekte en moet dus gaan spuiten als ze het nog een keer wil proberen. Ze heeft eerder omdat ze dit dus niet deed (wist het toen nog niet) 2 miskramen gehad. Maar nu weet ze dus wat ze moet doen. Ze doet het alleen niet en doet alsof het onmogelijk is allemaal en doet dus heel zielig. Maar doet wel steeds alsof ze het ooit wel gaan proberen (volgens mij niet maar goed).

Moet ze ook allemaal zelf weten (al wordt ik er wel gek van) maar nu is ze dus met Maaike heel overdreven aan het doen. Ze probeert te doen alsof het haar kind is. Ze wil ook altijd dat ik weg ga :? en ze fliebert en knuffelt echt heel overdreven op haar om. Het geeft mij een heel fout gevoel. Ik verzin dit niet want haar moeder beaamde dit en mijn moeder en beppe was het ook al opgevallen.

Nu had ik haar voor de telefoon en vertelde ze dat ze ‘per ongeluk’ mama tegen Maaike had gezegd maar dat was ze natuurlijk niet bla bla.

Ik krijg echt de neiging om te zeggen: ‘ze is van mij’. Mijn vriend heeft zoiets van Maaike is gewoon van ons dus het maakt allemaal niet uit en ze is in iedergeval lief voor haar. Maar ik vind het belachelijk als iemand wil spelen de moeder van je kind te zijn!!

Komt nog bij dat ze heel makkelijk is; te makkelijk. Dus dat ik de hele tijd mijn hart vasthoudt. Gelukkig zegt mijn schoonmoeder er steeds wat van en zelfs haar dochtertje van 6 zet dat haar moeder voorzichtig moet doen :shock: .

Ik denk dat het dus tijd wordt voor een goed gesprek.

Wat denken jullie?

Frustratie 2:

Ik was gisteren op verjaardagsvisite en daar zat iemand die 18 weken zwanger was; vrolijk zat te paffen en mij ook heel stellig vertelde dat ze meteen aan de fles ging!

Er zaten nog 2 moeders bij (ik kende ze allemaal niet zo goed) en die hadden ook allemaal wel BV geprobeert maar ja dat was zo lastig na een keizersnede en dan wou dat kind ook nog ineens heeeel veeel drinken (ja duh regeldagen denk ik dan) en het was op :think: en er zaten geen voedingstoffen meer in enz…

Oooh ik voel dan zo die adrenaline door mij heen schieten hè.

Ze durfden niet negatief te doen over dat ik nog wel BV gaf trouwens.

Dus ik nog weer een feitenlijstje opgenoemd over BV. Maar dat was natuurlijk allemaal niet waar :cry: .

Ik heb me heel erg ingehouden omdat het een kinderfeestje was. Maar we hebben daar deze zomer weer een verjaardag en als dat stomme mens dan nog steeds rookt ga ik ongezouten mijn mening geven want ik vind het echt zo erg hè!!!

Zo dat is er uit :mrgreen: .

Hè getver wat irritant. Met ‘mama’ zeggen bedoel je dat ze zichzelf mama noemt tegenover maaike? Vind ik echt niet kunnen. Maar ik zou er geen ruzie over maken. Ze lijkt niet goed te weten waar ze mee bezig is. Misschien maar goed dat ze nog niet serieus bezig is kinderen te krijgen als ze zelf nog zo kinderlijk is. Want nee, je zegt natuurlijk niet per ongeluk mama, zeker niet als je zelf geen mama bent. Gelukkig dat iedereen dat erkent, het is dus echt alleen háár rarigheidje. Als het lukt, zou ik proberen het te negeren. D’r in d’r eigen sop gaar laten koken. Gelukkig dat de rest van de familie achter jou staat, dan wordt ze er niet in bevestigd.

Met ‘te makkelijk’ bedoel je dat ze niet voorzichtig genoeg is? Nou, daar zou ik wel iets van zeggen. En het geeft meteen ook een mooie reden waarom je niet weg wil gaan en schoonzus niet op mag passen.

@ frustratie 2: AAARRGGHHHH… wat irritant is dat hè? En je doet er niks tegen. Domme dozen. En dan lijkt het net alsof jij de fanatiekeling bent, ipv zij de lapzwans.

Lena ze is 38 (geloof ik) en ze heeft een dochter van 6 :? .

Dus dat is het niet helemaal. Ze wil er gewoon nog één en projecteerd dat op Maaike.

Ja met makkelijk bedoel ik: papieren servetjes op laten eten, aan de handjes omhoog trekken, in een band in het zwembadje neerzetten en dan op 3 meter afstand gaan kijken terwijl haar dochter ook in het badje zit en ze ook nog wel water kan happen vanuit die ring.

Als je 38 bent kun je ook heel kinderlijk zijn… Maar ze is zelf dus wel al mama? Dat maakt het eigenlijk extra kinderachtig…, ze zou beter moeten weten.

hallo, dat gaat snel hier :shock:

Even zo uit mijn hoofd…

Pleun, die laatste loodjeszijn zeker met warm weer zwaar. Maar misschien ben je wel net zo gezegend als ik. Welliswaar 10 dagen overtijd maar een bevalling van nauwelijks 4 uur in totaal. Geen scheurtje of niks, en tot de persweeen had ik het idee het zal wel weer niets zijn. (maar bel dan wel op tijd de vk, want die van mij hebben we dus pas tegen de persweeen aan gebeld.

Lena; raar maar lekker he, ineens hele momenten zonder kolf!

Hier dus ook beide kids in slaapzakjes, met enkel een rompertje en dan ook nog een dunne romper. Lieke vanaf 4 weken al, vond haar toen al boven in bed en toen was het wat frisser.

Mar, heb geen hulp voor je wat wouter betreft… veel succes dus.

Mamalien, ergernis 1, schoonma deed dat in het begin ook wel eens, maar dan echt perongeluk. Gelukkig weet Stijn wel beter :wink: Iemand die dat echter per ongeluk expres doet zou ik ook niet waarderen. Misschien de volgende keer zeggen ;“ik snap dat je graag weer zo’n kleintje mama wil leren zeggen, maar leuk of niet die zul je zelf moeten maken.”

ergernis 2. Dat vind ik dus ook zo moeilijk altijd. Die vrouwen zitten namelijk niet enkel als dat onderwerp, maar ook als familie enz. Zoals de schoonzus van mijn schoonzus.

Bij de doop van mijn neefje eerst staan janken dat ze eindelijk zwanger was na 2 jaar dokteren, en vervolgens een peuk opsteken :shock: dat kindje was bij de geboorte 2500 gram, heeft behoorlijke longproblemen en maar stevig doorpaffen waar die uk bij is. Als je je stierlijk vervelende peuter een pets op zijn luierbroek geeft is dat strafbaar, maar je kind stelselmatig langzaamaan vergiftigen mag wel??? :roll:

Ook zo met bv. Krijg dan telkens van die jajahuhu blikken. Ik zeg dus enkel nog waarom ik het doen. Ach mijn schoonzus had voorheen nooit zo bij bv nagedacht, had al helemaal flesjes in gedachten. Maar nadat ik een half jaar voor Stijn bleef kolven en ze regelmatig heb getracteerd om welke gezondheidsvoordelen in dit deed, heeft ze zelf toch ook een half jaar gevoed met haar kleine… :wink: tenminste 1 kindje dat bv kreeg omdat de moeder haar hoofd niet meer in het zand kon steken over de voordelen :lol:

Hier is het duidelijk te merken dat het warm weer is. S’avonds drinkt ze elk uur en aan het eind wel een uur aan een stuk, maar ja dan slaapt ze de laatste nachten wel weer lekker door (uurtje of 8-9 intussen!)

dat is wel lekker dus.

@inkie wrote:

Als je je stierlijk vervelende peuter een pets op zijn luierbroek geeft is dat strafbaar

Dat is niet strafbaar hoor :wink: . Pas als je je kind regelamtig bont en blauw slaat, dan heb je een kansje dat er iemand komt die het niet zo’n goed idee vindt dat jij 100% de baas blijft over je kind. Maar tenzij je het echt doodmept zul je er nog geen boete voor krijgen.

Zo hee, die Lieke heeft dorst zeg… Maar wel lekker slapen daarna, brave meid :-* .

Jeetje Inkie wat knap van Lieke!! (jalours :oops: :oops: ).

inkie deze paffende vrouw heeft ook eerst een miskraam gehad en allemaal gedoe en ze vertelde nu dat ze zo’n ding gekocht hadden om steeds het hartje te kunnen horen omdat ze er steeds zo over in zaten :shock: .

Oooo ik ben zo boos hè. Je vergiftigd je kind inderdaad gewoon. Echt belachelijk. Mijn schoonzus was ook boos daarover (zijn hun vrienden) en dat zei ze laatst tegen mij. Nou toen heb ik haar ook even op haar plek gezet want zij rookte ook tijdens de zwangerschap (en bv kon zogenaamd niet vanwege medicijnen maar dat is niet waar kwam ik achter).

Weet je wat je dan voor reactie krijgt? "ja maar ik rookte en dronk maar een PAAAR’.!! :evil: :evil: :evil: :shock:

Maar vinden jullie dat je tegen je nichtje ‘per ongeluk’ kan zeggen: ‘kom maar bij mama’?

Mijn vriend denkt dus dat dat kan, ikke niet :snooty: .

Het kan gebeuren als je dat de hele dag zegt (als je er zelf in die leeftijd hebt ofzo). Maar ik kan me jouw verdenkingen wel voorstellen… zeker als ze zelf komt melden dat ze zich vergist had. Lijkt wel alsof ze er trots op is ofzo. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Mocht ze willen, dat Maaike van haar was. Maar ze is lekker van jou en niemand zal zich daarin vergissen.

Volgens mij is de pedagogische tik tegenwoordig strafbaar hoor!

het is mij ook wel eens gebeurt dat ik in alle drukte mezelf mama bleef noemen ook tegen een ander kind als mijn eigen. Maar dat verdbeter je dan toch direct. Ik zeg er verder juist helemaal niets over, ga zeker niet de aandacht op mijn vergissing vestigen :oops:

nee hoor Inkie, en ik kan het weten :wink: . Er is regelmatig discussie over, maar dan wordt toch steeds weer besloten dat het niet strafbaar is en dat de overheid zich er niet mee mag bemoeien. In theorie is mishandeling wel strafbaar, maar in de praktijk wordt er zelden iemand vervolgd. Zeker niet wanneer er geen ernstig of blijvend letsel is. Dus mep er rustig op los, niemand doet je wat :mrgreen: :? .

Mamalien, wat een raar mens 'zeg, die schoonzus van jou. Gelukkig weet Maaike wel wie haar mama is. maar ik kan me je ergernis goed voorstellen. En wat betreft die onvoorzichtigheid, ik vind dat je haar daar best op mag aanspreken.

Nou, wij zijn inmiddels trotse eigenaren van ons nieuwe huis. :dance: Het is nieuwbouw, helemaal casco opgeleverd. Nu kan de verbouwingsellende dus beginnen. :wink:

O ja, weet iemand dat? Ik heb sinds een dag of 2 weer ineens (een klein beetje) last van mijn bekken. Dat heb ik sinds de bevalling niet meer gehad. Kan dat betekenen dat ik ongesteld ga worden? (Ben ik nog niet geweest.) Ik voel me namelijk ook erg opgeblazen.

Pleun, nog nieuws?

Zag gisteravond laat dat Lieke vandaag niet alleen maar naar het cb moet, ze krijgt ook haar eerste prikje, heb dus vanmorgen Stijn maar elders ondergebracht, vidnt het zo zieleg, Stijn had altijd hardstikke koorts, ben er dus best bezorgd onder hoe dat zal gaan met dit weer en met de voeding enzo… Gelukkig heeft ze vanochtend goed gedronken, dat heeft ze dan binnen.

Och, ik vind de prikkes ook altijd zooooo zielig. En dan met dit weer idd…

Succes hoor Lieke!

(Grappig trouwens: de kinderen van een collega van mijn man heten ook Stijn en Lieke. Daar zit dan nog een broertje Lars bij. Toevallig hè?)

Hier geen broertje meer in de planning hoor :wink: Lieke was trouwens een Koen geweest als ze een jongentje was geweest :lol:

Het prikje ging op zich goed, en sindsdien slaapt ze…zzzzzzzzzzzzzzzz Ben dus benieuwd wat de rest van de dag brengt…

Marion: Ja dan wordt je ongesteld!

En ik kan het weten :wink:. Maar het is algemeen bekend dat je als je dat had/hebt dat met je mentruatie verergert. Bij mij dus een beetje te erg :roll: . Dat kan een week van te voren al beginnen die klachten…

Leuk hoor zo’n nieuw huis. Kun je echt lekker alles zelf uitzoeken :dance: . Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe de meeste nieuwbouwhuizen foeilelijk vond. Het idee van in zo’n wijk wonen trekt mij niet zo. Maar na 4 jaar allemaal halve verbouwingen en duizenden klusjes die hier moeten gebeuren krijg ik toch wel zin in een nieuwbouwhuis (onze is uit 1915 :roll: ). Ze bouwen nu ook hele mooie oude na dat lijkt me wel wat maar dat zal wel niet te betalen zijn :mrgreen: . Wat voor huis hebben jullie?

Inkie sterkte! Ik hoop dat ze er geen last van heeft. Hier nooit zo erg geweest tot nu toe gelukkig.

Weet je wat dat is met mijn schoonzus: ik kan dat dus niet loslaten. Ik heb echt de neiging om te roepen ‘ze is van mij’ :oops:. Het voelt echt niet goed. Ik vind het heel jammer dat ze niet gewoon leuk tante is. Voor dat Maaike er was kon ik wel goed met haar opschieten (voor een schoonzus dan hè :wink: ). Dus ik wil er toch wat van zeggen. Maar ik ben heel erg bang voor een rel in de trant van ;dus jij vind dat ik …

:roll: Ze is nogal fel en ik ben er nogal geemotioneerd van dus dat beloofd niet veel goeds.