Pleun, de laatste loodjes zijn echt zwaar hè? Sterkte met wachten. Gelukkig heb je Bo om je te entertainen! Wat een clown. En wat knap dat ze los gelopen heeft!
Nou, ik heb weer een eetvraagje. Wil graag jullie mening ergens over.
Gisteravond hebben we een doorbraak gehad: Wouter heeft een hele beker (grote-mensen-beker, knappe jongen!) yoghurt met Bambix op. Vond ie erg lekker. Heeft overigens ook prompt de nacht doorgeslapen. Het niet-doorslapen had dus echt met honger te maken, denk ik.
Nu zat ik te denken om hem tussen de middag een beker pap te geven en daar dan een banaan doorheen te pureren. Enerzijds om wat fruit naar binnen te krijgen, anderzijds om het wat dikker te maken. Wat denken jullie, zou dat een goed idee zijn? Ik zou het wel fijn vinden als ie wat andere dingen dan moedermelk gaat eten, maar anderzijds wil ik ook niet dat het zo’n papjeskind wordt, die alleen maar shakes wil eten. Maar goed, we geven hem z’n rijstwafeltje (die hij wel eet), z’n groente (wat ie niet/nauwelijks) eet, het brood dat hij bij de groente krijgt (neemt ie wel) en z’n fruit (neemt ie nauwelijks) wel gewoon in de hand.
Wat denken jullie, goed idee of juist niet?
Och, arme Anyk. Beterschap! En goed dat je hebt doorgezet, je gevoel weet meestal wel wat goed is hè?
Goed inderdaad dat je naar je eigen gevoel luistert!!! :thumbup: Beterschap voor Anyk, de stuntvrouw!!
Marion, gewoon doen!! Hij moet wel af en toe wat vast eten krijgen, omdat ie dan zijn tong kan oefenen, dit ivm praten. Maar wij zitten ook nog steeds op 3 keer pap en 1 boterham… heb ff niet de puf om meer tijd uit te trekken om er nog een keer pap af te krijgen. Komt nog wel.
Zo, wat een snel antwoord. Dank je Pleun!
Ik ga het idd proberen. Durf het bijna niet toe te geven (slaat nergens op), maar ik begin er toch een beetje naar uit te kijken dat W iets minder afhankelijk wordt van mijn melk. Ik geef nu nog 6, soms 7 voedingen en ik doe het met liefde hoor, maar ben best moe. En ik weet het, moe zijn moet je niet altijd op de bv schuiven, maar anderzijds is het toch ook geen schande om bij 10,5 maand terug te willen naar 4 of 5 voedingen?
Trouwens, ik moest vannacht nog aan je denken. Het was zo warm (vind ik zelf wel lekker overigens) en ik dacht: Je zou maar hoogzwanger zijn met dit weer. Of moeten bevallen… Heb je er last van, van de warmte?
O ja, op welke momenten van de dag geef jij die pap?
Marion: totaal geen schande!! Groot gelijk! Gaat denk ik inderdaad niet om de vermoeiheid, maar gewoon net iets meer je lijf terug, kan ik me alles bij voorstellen hoor! En 4 a 5 keer is nog steeds heel fijn!!
Ik geef Bo als ontbijt (na de bv) pap, als lunch (na fruit) en na avondeten en bv nog een keer. In totaal krijgt ze dus 450 ml pap. We willen dat wel gaan afbouwen, maar dan moet ze meer brood eten. Dat doen we als Frits een beetje geintegreerd is hier… haha!
Last van de warmte… het valt eigenlijk wel mee. Vind die hitte nooit fijn, maar heb niet het idee dat het nou erger is omdat ik zwanger ben. Op zich trekt ons huis een paar dagen hitte ook wel, vrees dat het nu wel iets te lang gaat duren en dat het tóch naar binnen trekt, maar dat is dan ook maar even toch? (donderdag koeler??? ) Maar al die andere kwalen… pfffff…
Ja hè, het arme lijf heeft het maar zwaar te verduren. Ik hoop voor je dat de laatste loodjes niet nog zwaarder worden.
Nou, de pap was geen succes, hij vond het NIET lekker. Weet niet of het door de banaan (is ie niet zo’n fan van) of de opvolgmelk (was voor het eerst en het zal wel aan mij liggen, want ik heb er nog nooit iemand over gehoord, maar ik vind dat echt smerig spul zeg, stinkt naar overgare kool en zo smaakt het ook, blllgh) kwam, maar het ging er niet in. Morgen maar eens proberen met een andere fruitsoort of zonder fruit.
Zit ook ineens te denken, wat ene onboeiend bericht voor jullie… :lol:
nee hoor wel boeiend :mrgreen: Ik denk met je mee maar weet het helaas ook niet :?
Dank.
Proficiat met je eerste kloof trouwens. :mrgreen: Heb je er een foto van gemaakt?
Ik leef met je mee Marion. Weet zo ook niks te bedenken. Ik heb hier ook niet van die grote eters. Anyk eet gelukkig wel fruit en warm eten, maar daar blijft het dan bij. Ze kan heel goed haar mond stijf dicht houden. Wie heeft ooit gezegd dat die kleintjes goed eten? Brood is leuk om mee te spelen, pap is even lekker maar dan spuug je het weer uit. Ze lust overigens alleen maar nutrix vanille, de rest gaat er niet in. Koekjes kun je mee gooien en pannenkoek voer je mama op :mrgreen: Ze heeft vandaag pannenkoek geproefd en dat vond ze duidelijk niet lekker. Ze heeft al de hapjes in mijn mond gestopt :inlove:
Volgens mij kun je nutrix ook met bv klaarmaken, staat tenminste wel op het pak. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar het staat er wel.
Weet het net hoor, voor hetzelfde geld morgen gewoon weer present, maar voel me wel heel raar nu… Heb mijn moeder gebeld, die staat stand by. Heb geen weeen, maar wel een knoert harde buik en… gewoon anders… We zullen zien…
@-Mar- wrote:
Dank.
Proficiat met je eerste kloof trouwens. :mrgreen: Heb je er een foto van gemaakt?
Dank je 8) Nog net niet hihihihhi
Go FRITS!!! Zweet er maar uit Frits huphuphup :mrgreen: :dance:
Poeh wat een nacht… Ben zittend gaan slapen (geprobeerd) omdat mijn heupen zo ongelooflijk veel pijn deden. Nog een uur eruit geweest… Ben niet echt uitgerust… En heb nog steeds het gevoel van gisteren, af en toe wat pijnlijker, maar als dat progressie is dan gaat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam…
Wat me wél hoop gaf: Bo luste mijn melk niet vanochtend. :? Ze begon echt te kokhalzen… Gisterenavond had ze 1 borst gedronken en met de 2e begon ze toen te huilen, maar vanochtend dus al bij de eerste. Wie weet… Toch hou ik nog steeds rekening met nog zeker een week. En daarna zien we wel weer verder.
Poeh hè ik weet bijna niet waar ik moet beginnen met reageren. Maar ik zal mijn best doe (Maaike moet zo fruit dus
misschien moet het even in 2 keer).
Pleun dat van die melk is inderdaad een goed en slecht teken. Kans dat ukkkepuk komt maar ook jammer dat Bo het dan misschien toch niet lust.
Denk om je heupen trouwens want dat was wat ik ook had op het laatst en doen is het bij de bevalling door al die ‘behulpzame’ verplegers in het ziekenhuis helemaal fout gegaan.
Zou echt zeker na de bevallig 3 dagen niet trap gaan lopen. Bij mij leek het eerst ook wel mee te vallen maar daar door is het finaal mis gegaan. Dit is een advies wat ze standaard geven als je dat soort klachten hebt (dus niet iets wat ik bedenk ).
Zittend slapen ontlast het trouwens niet je kunt beter gaan liggen met je benen hoog over iets heen (poef, kussens) als je die houding prettig vind.
Marion er schijnt wel verschil te zitten in de smaak van de verschillende opvolgmelken weet niet welk merk je hebt?
En pap met een smaakje (of mengen) doet ook wonderen (Maaike drinkt dan 2 keer zo veel).
Ik zou trouwens ook van 7/8 naar 4/5 maar omdat die voeding veel zwaarder is heeft ze er zelf nog een paar laten vallen waardoor ik ineens op 2 zat :shock: . Ik kolf nog wel extra anders ben ik bang dat het instort. MAar houdt daar dus ook rekening mee. (kan je je nu nog niet voorstellen denk ik dat hij zo veel zo eten :mrgreen: ).
En je kan ook eerst een beetje BV/KV mengen voor de overgang.
Ik post even want er vliegt mij speelgoed om de oren en straks is dit weg. :mrgreen:
Bianca wat schrikken met Anyk. WAt was er gebeurt?
Stomme muts zeg bij de HA. Moet je toch op je moedergevoel af gaan hè.
Ik wist trouwens ook niet dat ze dan koorst konden krijgen :oops: .
Moet je haar nu steeds wakker maken 's nachts?
Nynke hi beetje laat die kloof hè :mrgreen: .
Even weer de kop er bij met kolven hè :naughty: :mrgreen: .
Maaike heeft nu wat nieuws. Niet zo leuk. Ze rolt nu ook in bed. Maar wel zo dat ze klem komt.
Zaterdag was al 10 min aan het krijsen. Maar dat doet ze wel vaker als ze niet in slaap kan komen en na 15 min is het altijd over. Maar nu was het wel erg hard. Maar het was hier een gekkenhuis; visite en mijn vriend kwam net binnen met een nieuwe mamafiets voor mij :dance: dus ik ging tegen mijn gevoel in niet zo snel naar boven.
Toen ik wel boven kwam lag ze met haar hoofd en schouders helemaal raar dubbel schuin bij de spijlen op en ze kon daar dus zo zelf niet wegkomen. De pijlen (vierkant) stonden lekker diep in haar hoofd en ze was helemaal over de rooie. Ik voelde me schuldig!! Echt enorm.
Op zich was er niet veel aan de hand en na 10 min was ze ook weer rustig. Maar ze kan zich dus waarschijnlijk wel optrekken nu en klem komen. We hebben nu dus het bed omlaag gezet en ik zit dus nu niet meer lekker als ze huilt in bed. Met dit weer kun je ze ook niet goed met dekens in stoppen helaas.
We hebben een airco gekocht voor boven maar dat is net een agregaat. WAt een herrie echt niet normaal. Dus dat ding kan wat mij betreft terug naar de winkel.
Ben nog op zoek naar anderen oplossingen om te zorgen dat ik zelf weer relaxt beneden zit.
Pleun, wat een zware laatste loodjes moet jij je doorheen slepen zeg… Vast niet makkelijk om nog even te genieten van het laatste beetje baby in buik… Hoop maar dat het echt goede tekenen zijn en dat Fritsje zich nu gauw meldt. En anders heeft borstweigeren bij Bo ook een voordeel voor jou hè… . Goeie tip van mamalien! Laat niemand aan je benen zitten! We houden je in de gaten hier hoor :thumbup: .
Marion: helemaal niet onboeiend, ik ben ten minste heel benieuwd wat Wouter gaat doen. Ik vind het trouwens helemaal geen schande dat je het nu welletjes vindt geweest met zoveel voedingen per dag. Het is toch ook de natuur dat kinderen van mama’s melk stukje bij beetje overgaan om vast voedsel. Dus dat jij reikhalzend naar die eerste stapjes zit uit te kijken, lijkt me heel normaal. Had hij die yoghurt nou met een lepel gegeten? Pap lijkt in ieder geval al meer op vast voedsel dan moedermelk, dus als Wouter zulke kleine stapjes nodig heeft, lijkt mij er niks mis mee om hem dat te gunnen. Blijkbaar is de overgang borst - ‘echt eten’ voor hem te groot. Ik zou stug volhouden, zowel met de pap als met de rest. Uiteindelijk gaat hij een keer happen.
Schrikken met die val van Anyk zeg! Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd.
Ik zit nu nog op 1 keer kolven per dag. Dan heb ik 220 cc. Als dat zo blijft denk ik dat ik op vakantie ook 1 keer zal kolven. Dan kan Lara 's ochtends nog BV drinken en de rest van de dag vast voedsel aangevuld met KV. En dat ene keertje kolven 's avonds is niet zo’n probleem en dan hoeft ze niet zo snel over van drie keer BV naar nul keer.
Vandaag voor het eerst 's ochtends niet gekolfd. Heerlijk!!! Was helemaal vergeten hoe het was om gewoon op te staan en je aan te kleden en aan de dag te beginnen. Ik was een half uur op en we waren alledrie gewassen en aangekleed, Lara had gegeten en het ontbijt stond klaar :mrgreen: . Tot vorige week was ik na een half uur klaar met kolven en had hubbie Lara aangekleed en that’s it.
mamalien, ik heb dekentjes opgerold en met 10 elastiekjes eromheen in bedje langs de randen gelegd. Als Lara zichzelf nu klem werkt, dan ligt ze in ieder geval niet tegen die gemene spijlen maar tegen een zachte rol. Bij ons is dat voldoende. Overigens hebben die rare capriolen niet zo heel lang geduurd. Ze ligt nu meestal keurig netjes in haar bedje. Vorige week had ik de rollen eruit gehaald en toen ik haar ging ophalen lag ze met haar beentje uit bed overdwars heerlijk te pitten :inlove: :mrgreen: .
Een slaapzakje helpt ook. Nu is het even echt te warm, maar zodra het onder de 25 graden is, kan ze die best aan. Hij is mouwloos en ik doe er alleen een rompertje onder.
Waar is Yolanda toch?
Na Xanna moet we het nu ook al zonder Yolanda doen. Jakkie :thumbdown: .
Pleun, nou, het begint er dan misschien toch wel een beetje op te lijken hè? Hoop voor je dat je niet nog een hele week of zo door hoeft te kwakkelen met allerlei vervelende kwaaltjes.
Word steeds nieuwsgieriger naar DE naam hoor!
Mamalien, lastig hè, als ze ineens zo beweeglijk worden in bed? Ik heb laten vertellen dat dat soort acties tijdelijk zijn. Althans, beweeglijk blijven ze wel, maar na een poosje kunnen ze het zelf ook weer oplossen.
Wouter gaat nu steeds rechtop zitten in bed, ook heel handig. :roll: Maar voor de rest moet ik zeggen dat hij behoorlijk goed slaapt (ff afkloppen).
Leuk zeg, een mamafiets!
Bianca, schattig hè, dat voeren. Wouter doet het ook nu. Maar ze voert je dus alleen wat ze zelf wel kan missen, begrijp ik? :mrgreen: Slim meisje!
Lena, ja, dat zal je 's ochtends wel tijd schelen. Fijn toch?
Waar ga je trouwens naartoe op vakantie?
Overigens, over de slaapzakjes: W slaapt ook met dit warme weer wel in een slaapzakje (is ie gewend, hij slaapt dan beter dan wanneer hij niks aan of over heeft), maar dan een hele dunne van katoen. En dan alleen een romper zonder mouwen eronder. Het is op de slaapkamer nu zo’n 26 graden.
En ik ben het met je eens hoor, als Wouter deze tussenstapjes nodig heeft, dan gaan we hem die maar geven. Zit nu een beetje met het gevoel dat ik daar misschien al eerder me had moeten beginnen, maar ja, ik verwachtte dat hij op z’n Rapleys vanzelf wel zou gaan eten, had niet gedacht dat ie op deze leeftijd nog zo weinig zou eten.
Hij eet trouwens bij Jeroen (hub) wel beter dan bij mij. Vanochtend mocht ik uitslapen en toen heeft Jeroen hem zijn fruit gegeven. En Wouter eet dus letterlijk uit zijn hand (slikt het niet door, maar neemt wel veel meer in z’n mond). Zou het door de afwezigheid van tietjes komen? Op gewoon een betere aanpak?
Yoghurt ging uit een beker, dus dat moet met pap ook lukken. Nu moet ie het alleen nog gaan lusten. :?
Inderdaad, Yolanda is ook al een poosje zoek. Ze zal wel hele druk zijn met alles dat ze moest regelen. Is ook allemaal niet niks. Yo, hoe gaat het?
En Xanna, ben je er nog?
Nog leuk nieuws: vanmiddag is de overdracht van ons nieuwe huis. Dus dan is het officiele van ons! :dance: