Algemeen bv topic

He Karin, een manier is om te zeggen: het is nu tijd voor de voeding, dag allemaal, lief dat je gekomen bent. Je trekt je dan terug met je meisje (zelfs als ze toch blijven zitten, heb jij rust), maar doordat je al afscheid van ze neemt, weten zij dat het tijd is om te gaan. Ongeacht of je er zelf problemen mee zou hebben om te voeden waar het bezoek bij is, kun je BV dan als smoes gebruiken om het bezoek te beëindigen. Dat zal toch iedereen accepteren?

Karin, ik dacht toen zelf ook “dat moet toch kunnen?” en “ik wil die mensen zelf ook graag zien” en “ik wil mijn kind aan de hele wereld tonen”. Ik ben ook niet braaf naar boven gegaan (had die dag ook nog geen kraamhulp die me zei dat te doen) en zo mislukte dus alles terwijl ik er met mijn neus bovenop stond… dom dom… Nu weet ik hoe heftig zo’n bevalling is en het krijgen van een kindje. En hoe barstensvol je zit met hormonen, gevoelens, labielerigheid enzovoort… niet zo heel veel energie dus meer over voor anderen, hoe lief ze ook zijn. Én ik had er geen rekening mee gehouden dat mensen gewoon blijven zitten, úrenlang…

Oplossing? Jij rust nog steeds tussen 13.00 en 15.00. Als je dus een afspraak maakt met mensen dan spreek je af om 11.00 of zelfs 12.00, met de mededeling dat je om 13.00 gaat rusten. En zo ook na je slaaptijd: je spreekt af om 15.30 en om 17.00 ga je koken enzo. Dat kan je aan de telefoon zeggen en desnoods nog een keer herhalen als je bezoek niet uit zichzelf weggaat. Mijn schoonfamilie komt uit Limburg, die leg ik (ik denk Franck trouwens!) het vantevoren wel uit. Ze mogen rustig komen, maar niet te lang. En anders vind ik het ook prima als ze gewoon wat later komen bijvoorbeeld.

Dat kraamfeest, Lena, vind ik een goed idee, maar ik zie me niet op korte termijn naar Limburg rijden. Ze wonen in Landgraaf… dat is echt dik 2 uur rijden, dat wil ik zo’n klein mormel nog niet aandoen. Bovendien heeft Bo na een dik uur de auto ook wel gehad. Daar blijven slapen is ook geen optie, dus dan zouden we ook weer terug moeten… neeee… dat is niks. En de mensen die snel zouden willen komen zijn mijn schoonouders en mijn zwager, maar die bleven de vorige keer dus 5 uur zitten!!! Dat moet echt anders…

Wij hebben het kraamfeest gehouden toen Lara 10 weken was. Dan gaat het prima, lekker slapen in de maxi cosi. En we zijn blijven slapen, dus dat scheelt. We werden lekker verwend en dat Lara niet helemaal lekker was, kwam eigenlijk wel goed uit. Mijn ouders hebben de hele avond met haar rondgelopen en wij konden op de bank blijven zitten :thumbup: . Maar ja, als je schoonouders het probleem zijn, dan schiet je er niks mee op. Misschien kun je je schoonmoeder als ‘hulptroep’ inschakelen. Dat Franck met ze afspreekt: je komt op bezoek, zo laat gaat Pleun slapen, jij kookt, na het eten gaat Pleun weer slapen en ga jij naar huis :mrgreen: . Wie weet voelt ze zich vereerd :wink: .

Ja… schoonmoeder is een schat, maar ze zet nog niet eens de kopjes op het aanrecht… Als wij daar zijn hoeven we ook helemaal niks te doen, maar ja, zíj is al een poosje geleden bevallen he… :wink: :mrgreen: En op zich kan ik mijn schoonmoeder nog wel hebben, maar mijn schoonvader… Éven vind ik het goed, maar na een uur of 2 dan is het gewoon genoeg. Hij is dol op Bo, maar duikt er ook echt bóvenop. Kind over de pis… En de politieke discussies… daar zijn ook momenten voor, en dat is dus níet als je op kraamvisite komt óf vlak voor het slapengaan bijvoorbeeld… dat soort dingen.

We hebben aan de ex van Franck gevraagd of ze stand by wil staan rond de tijd dat ik beval. Dus dat de kinderen niet komen als Frits een dag ervoor is geboren en dat ze eerder terug kunnen (ook gehaald kunnen worden dus) als Frits zich aanmeldt in een weekend met de meiden (zij wonen sinds een jaar ook in Limburg, moet er niet aan denken dat Franck ze dan weg moet brengen bijvoorbeeld)… We hebben nog steeds geen antwoord gekregen. Als ze niet akkoord gaat dan kunnen we misschien mijn schoonouders aan de kinderen koppelen. Dan moeten ze hun maar meenemen naar t een of ander en vervolgens mee richting het zuiden. Dat zou nog wel kunnen.

Nou ja, maar even niet teveel nadenken over van alles en nog wat. Het zal allemaal wel loslopen. :wink:

het komt wel goed. En je kunt altijd nog de kraamhulp vragen om je te helpen hiermee. Dat zijn vaak wel stevige tantes die er problemen mee hebben om iemand de deur uit te knikkeren.

@lena3 wrote:

het komt wel goed. En je kunt altijd nog de kraamhulp vragen om je te helpen hiermee. Dat zijn vaak wel stevige tantes die er problemen mee hebben om iemand de deur uit te knikkeren.

Kunnen die ook wat met lastige exen??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Écht als dat zou kunnen, dan mag ze bij ons komen wonen!! :silenced: )

Ha ha, dat zeiden wij ook: als we rijk zijn nemen we een kraamhulp in huis :mrgreen: . Ik wil die ex wel voor je vergiftigen ofzo? O nee, dan heb je de meiden voor altijd :mrgreen: .

Meiden zonder ex?? PRIMA!! Zo ben ik ook in deze relatie gestapt. Franck en zijn ex waren namelijk van plan (tenminste dat was afgesproken) een co-ouderschap te gaan doen, maar omdat zij geen werk had (6 jaar lang WAO - maar niet heus…) kon Franck niet minder gaan werken om het ook allemaal meteen in de praktijk te kunnen brengen. Dus gaf Franck haar de tijd, bleef full time werken en enorme ali betalen terwijl zij op zoek kon naar een baan.

En toen kwam ik en toen wilde ze eigenlijk een echtgenoot op afroepbasis én de volledige alimentatie zodat ze nog steeds niet hoefde te gaan werken. Toen Franck aangaf dat dát dus niet ging ( :doh: ) toen was ze binnen het jaar verhuisd naar Limburg (kon ze de zorg delen met haar familie en hoefde het niet meer met de VADER, want dat scheelt geld… :wall: ). Maar, ik wist in het begin dus niet beter dan dat ze in ieder geval al voor de helft bij ons zouden komen.

Denk ook dat het in opvoeding, en dus omgang, enorm scheelt als ze full time hier zouden zijn. Maar, hoewel we daar wel rekening mee moeten houden (je weet niet hoe het loopt in het leven…), dat zal nu wel nooit meer gebeuren. Tenzij… Lena, was je serieus??? HAHAHAHAHA!!!

Pleun lekker zo’n ex. Zeker nu…

Je vroeg of mijn moeder niet met afgekolfde bv overweg kon. Nou dat kan ze wel maar dat heb ik nauwelijks in de aanbieding. Dat rampzalige kolven is al heel lang zo dus ik heb 2/3 voedingen in de vriezer voor nood en that’s it. Daarom wil ik ook afbouwen naar alleen 's avonds en 's ochtends BV. Maar ik heb nu mijn twijfels of dat gaat lukken.

Zo’n kraamfeest lijkt mij ook wel wat alleen ben ik dan bang dat een heleboel mensen van te voren toch eeeven langskomen omdat ze denken dat het niet voor hun geld dat ‘liever níet’.

En ik heb de eerste 3 maanden dag en nacht in de woonkamer gebivakeerd omdat ik de trap niet op kon. Dat maakt het wat lastiger met zeggen dat je even gaat voeden. Als je dat zegt dan moet je vervolgens zo’n beetje hun strak aankijkend blijven wachten tot ze weg gaan. Vind ik ook wat moeilijk.

Wat me heel erg heeft gestoord is dat ook al zeg je dat ze maar een uurtje mogen blijven ze dat niet doen als het gezellig is. Ze denken dan dat je blijkbaar in dat geval ook nog wel leuk vind. Ik heb wel echt lange stiltes laten vallen en geen drinken meer ingeschonken e.d. Rot is dat hè.

Dat gaan wij bij een 2e dus ook anders doen.

Klinkt echt super zo’n kraamfeest, nou wie weet voor een tweede (hahaha al moet ik daar nu nog ff niet aan denken hoor!)

Best bruikbare tips… ga denk ik inderdaad maar naar boven als het voor de kleine etenstijd is! Mensen zullen toch niet zo’n plaat voor hun kop hebben dat ze dan ook nog blijven zitten? (dat zou wel heel sneu zijn voor mijn vriend!)

Allemaal lekker aan het genieten van het pinksterweekend?

Als de kleine wakker is gaan we lekker wandelen in het bos.

Ben er trouwens wel achter dat ons meisje echt van regelmaat houdt. Nu ik haar trouw naar bedje breng om te slapen gaat het veel beter. Hiervoor liet ik haar in de box slapen, maar ze sliep dan toch minder lang.

Meiden nog een fijn weekend!!

Liefs Karin

Zucht karin… daar had ik nou een maand of 4 voor nodig om dat te ontdekken… :oops: .

Merkte het gisteren en vandaag ook weer. Vanwege het mooie weer gaan wandelen 's middags met het idee dat Lara wel in de wandelwagen kan slapen. Dat kan ook, maar niet zo lang en vast als in haar bedje. En dan krijg je dus huilbuien later op de dag als ze naar bed moet. De rest van de week maar weer gewoon thuis in haar bedje op de vaste tijden slapen. Gaat toch het beste. Maar ik zie er eerlijk gezegd ook wel naar uit dat ze straks wat ouder is en we minder aan huis gebonden zijn. Lijkt me zo leuk om met haar naar de speeltuin te gaan :smiley: .

jaaaaa :mrgreen:.

Nee ik merk het ook hoor. Nu ze in de buggy zit is het slapen al helemaal lastiger geworden. Ze wil nu alles zien.

Maar ze is altijd 1,5 á 2 uren wakker en dan moet ze weer naar bed (voor 30-45 min :? ). En de voedingen komen daar nog weer tussendoor (om de 3 uur). Dus hou je meestal een uur over. Kan ik dus net naar de supermarkt maar daar houdt het wel mee op. Ergens koffiedrinken is lastig want dan gaat ze dus te laat weer naar bed. Alleen naar mijn moeder enzo is ok want dan moeten we een half uur rijden (dus precies een slaapje :wink: ).

Hoi,

Ik ben dus niet de enige die dat lastig vind… Veron is ook erg aan zijn ritme gebonden… Als we maar 1x afwijken is meneer 2 dagen van slag lijkt het wel…

Het liefst blijf ik dan ook thuis met hem of gaan we maar even naar oma/opa…

Boodschappen plan ik altijd zonder kind en wandelen doen we ook altijd maar maximaal een uurtje… Hij vindt de wandelwagen dan ook helemaal niks… Ik kan niet wachten totdat hij in de buggy mag…

Klein vraagje nog: Ik weet dat je bv kinderen niet teveel melk kan geven maar kan het per voeding ook niet teveel zijn??? Veron dronk vanmiddag 210cc en daarna ook nog uit de borst… Zit er geen maximum aan per voeding??

Groetjes babylover

Babylover: nee! :lol: Zooooo… klaaaaar… :lol:

Bo had dat ook met haar ritme. Is eigenlijk nog steeds wel zo, maar nu ze overdag nog maar 1 keer slaapt is het veel makkelijker om er aan te houden. Zeg je eerlijk dat dit de dingen zijn waar ik straks ook minder blij mee ben hoor… Maar inmiddels weet ik dus ook dat het écht tijdelijk is en dat de ruimte steeds groter wordt. Mensen zeggen dat wel, maar pas als ik het zelf heb gezien geloof ik dat ook… :mrgreen:

Hallo!

Lang geleden dat ik hier was…Mag ik nog wel meeschrijven??

Ik herken dat van dat ritme ook heel erg. Nu Rinke wat ouder is gaat het beter, maar ik kan me gewoon het beste houden aan haar slaaptijden en dan het liefste thuis. Dat gaat het beste. Nu heeft ze meestal nog maar één slaapje op een dag. Maar de laatste week door dat gekke virus in haar lijf (zie babyvraagjes; gekke bultjes) sliep ze weer even wat meer.

Daardoor, doordat ik niet zoveel ergens kwam met haar (ga nu weer wat meer afspreken) en doordat ik niet zoveel andere mama’s hier ken (de, want het valt nu wel mee) voelde ik me wel eens een beetje lonely. Alsof het echte leven aan me voorbijging. Geouwehoer eigenlijk want ik verveel me nooit! En echte vrienden blijven, ook al zie je ze een tijdje niet of minder…

Lieve Karin, ik baal van dat soort kraanmvisite die te lang blijven zitten!!! Jij en Hendri zijn ook veel te lief! :-* Zeg gewoon wat jij graag ziet, jij bent hier de kraamvrouw hoor!

Ik mail je snel of spreek je snel!!! dikke zoen!

Hé Pleun, ik vind het zo knap van je hè, dat je zo volhoudt met voeden, terwijl het zo’n pijn doet!!!

Zal ik eens een klein geheimpje verklappen??? Ik ben nu zo’n 6 weekjes zwanger! Maar eerlijk gezegd zie ik dat tandemvoeden helemaal niet zitten. Dus ga door denk ik tot 1,5 jaar met Rinke.

Ik ben bang dat ze nl jaloers wordt als brusje krijgt…en dat ik het niet ga trekken. Had jij gelijk pijn toen je zwanger was??

Ik voed Rinke nu nog 2x, 's morgens en 's avonds. Maar het lijkt wel of 's avonds eraf gaat :cry: ze drinkt hooguit 5 slokken. Zou dat komen doordat ik zwanger ben, of moet ik gewoon accepteren dat die voeding niet meer nodig is?? 's morgens gaat nog wel goed, ze drinkt dan lang en ik vind het zó gezellig!

liefs, Rosa :-*

woohh Rosa gefeliciteerd!! :dance: :dance: :dance: :smiley: :D.

Nou dan kunnen we zo mooi doorgaan met de pol; Pleun nu en dan Marlous en dan jij :mrgreen: .

Rosa gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:

Wow Rosa, gefeliciteerd!!!

@rosa1975 wrote:

Ik ben nu zo’n 6 weekjes zwanger!

:shock: Meid, wat gaaaaaafffffff…!!! Ik wist helemaal niet dat je bezig was… Hihi… Maar ontzettend gefeliciteerd meis…!!!

dit schreef ik bij zwanger zijn vanmorgen…

Hallo,

ben nu ruim 6 weekjes zwanger en vanmorgen heeel lichtrose bloedverlies! Ook voel ik mijn buik zeg maar. Doet nog geen pijn, maar voelt gespannen, net of ik ongesteld moet worden.

Ik weet dat het goed kan gaan, maar het zint me niks. Ik vind dit hardstikke eng!!!

groetjes, Rosa

pfffff