Algemeen bv topic

@Mom2Be wrote:

Ja dat voedingsschema is voor mezelf. Nica voed ik op verzoek :wink:

Nou dat Rust en regelmaat gedoe, werkt echt zeg. Ik heb ineens een heel ander kind gekregen :wink:

Vraagje, Nica drinkt heel snel en vrij kort en zit dan vol, ze heeft dan nog wel zuigbehoefte dus hebben we haar een speentje gegeven, maar nu begint ze ineens heel raar te zuigen, soms lijkt het alsof ze even niet weet hoe ze moet zuigen, je hoort dan een soort van smakkend geluid. Ze pakt de tepel wel goed maar daarna lukt het soms niet.

Ik weet soms niet meer of ze het nou niet weet of dat ze gewoon geen honger heeft en dus maar een beetje loopt te sabbelen of dat mijn borst leeg is. Soms ineens heeft ze hem dan te pakken en drinkt ze heel goed, maar ook ineens kan ze weer loslaten.

Enig idee meiden??

Gemma

Fijn dat rust en regelmaat zo goed helpt…

Enne dat korte drinken en snel de tepel los laten kan ook zijn dat de melk te hard en te snel in haar mondje stroomt… Dan zit ze ook snel vol…

Veron heeft dit ook enkele keren al gehad…

Ik kreeg toen een tip van Pleun dat ik eerst 10cc moest kolven en dan pas aanleggen, dan is de ergste stroom melk weg en dan kan ze misschien rustiger drinken…

Bij ons hielp dit enorm en na een dag was het dan al over…

Groetjes babylover

Dat gebeurt normaal wel idd maar nu dus juist niet, misschien is ze gewoon lui en er aan gewend dat het wel haar mondje in stroomt en nu moet ze er ineens voor werken :wink:

dat zou ook kunnen natuurlijk…

Hoi,

Even melden hoor dat mijn mannetje weer enorm gegroeid is van zijn mama’s melk…

Hij weegt nu (11 weken en 4 dagen): 7040gram :shock: …

Groetjes babylover

Joepie de poepie!!! Veron weet wel wat goed voor hem is :wink:

Van de week gebeurde trouwens waar ik al sinds het begin van het kolven bang voor was: stroomuitval… :shock: . Dan kan ik dus niet kolven en geen melk verwarmen (we hebben geen gas. Snel naar de winkel gesjeesd voor batterijen en de melk verwarmd met warm water uit de kraan. Duurde een eeuwigheid, maar het ging. Vond het toch wel effe spannend…

Whoehoe Veron! :mrgreen: :dance: :thumbup:

Lena oeps ja stroomuitval :shock: Gelukkig lukte het toch met warm water!!!

Hier alles ok. Mamalien hoe was je weekendje weg??? Helemaal vergeten te vragen :oops:

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk pas de laatste weken het gevoel heb dat de bv op rolletjes loopt. Herkenbaar voor iemand? Kan er nu ook van genieten (maar de druk van het te licht zijn van sara is er nu ook af natuurlijk). En ik kolf ook niet zo vaak meer want krijg goeie opbrengst tegenwoordig :mrgreen: Hoef nu nog maar 2-3 keer te kolven voor 2 voedingen. Dus de nachtelijke kolfpartijen kan ik aan de wilgen hangen. Maar ja heb nu dus nog wel giga stuwing om 5u s morgens :silenced: Is sara eindelijk weer aan het doorslapen krijg je dat weer hahahaha. Heb geprobeerd om dan niet te kolven maar dat lukt niet omdat ik echt verrek van de pijn (en bovendien begin te lekken :roll: ). Dus kolf nu maar een beetje af zodat de druk eraf is en bouw dit zo af. Eens moet het over zijn denk ik dan maar :lol:

Toedelsssssssssssss :-*

Hoi,

Lena: ja dan moet je je aanpassen zeg als je geen stroom hebt… Gelukkig kon je nog naar de winkel…

Ninanien: goed joh dat je straks snachts niet meer hoeft te kolven… En wat fijn dat je echt aan het genieten ben van bv…

Veron is aan het miepen met zijn flesjes… Wat ik er ook in doe, hij laat altijd 40cc over… En hij drinkt alleen bij Jeroen en niet bij mij uit een flesje…

Maar hij drinkt weer uit een flesje, dat deed hij enkele weken niet zo goed…

Groetjes babylover

Het gaat dus goed met ons!!! Dat is echt hartstikke fijn om te horen! :dance:

Ik had vandaag een rare dag. Volgens mij heb ik de halve dag weeen gehad. Heb sinds een paar dagen dat het allemaal anders voelt, maar vandaag was wel erg extreem. Heb zelfs een topic geopend bij zwanger zijn.

En Bo is ziek geweest… heeft ze net haar oorontsteking achter de rug, krijgt ze de 6e ziekte… pffffff… Maar goed, het is nu aan het overgaan. En volgende week hebben we een afspraak bij de KNO arts voor haar neusamandelen. Die moeten er hoogstwaarschijnlijk uit, maar dat vind ik geloof ik alleen maar fijn. Dat gekwakkel is ook niks.

Verder gaat het goed. Ben moe enzo en heb wel klachten, maar het begint nu langzaamaan allemaal wel aan z’n eind te komen en dat is errug fijn!!!

Nog ff volhouden Pleun, de laatste loodjes. Nog niet bevallen hè, nog een paar weekjes wachten. Vervelend dat Bo al weer ziek is. En oorontsteking, bah. Daar heeft Yoni ook ruim een half jaar mee gelopen. Ze heeft 4 dagen voor Anyk is geboren buisjes gekregen. Ik had al allemaal hulptroepen ingeschakeld voor het geval dat. Maar wilde er het liefste natuurlijk zelf erbij zijn.

Tja Lena, ga jezelf nou niks verwijten. Zo vlak na de bevalling kun je nog niet echt helder denken. Hier liep het ook alles behalve lekker. In het ziekenhuis waren ze wel heel kundig, maar ze kon het niet. Anyk is pas na 3 weken een beetje uit de borst gaan drinken en met 6 weken dronk ze volledig. Toch is het eerste half jaar en zeker de eerste 3 maanden best moeilijk geweest. Soms keihard de borst weigeren. Ben vaak met haar op bed gaan liggen. Alle prikkels weg en dan maar hopen dat ze ging drinken. De eerste maanden kwam ze zo vaak omdat ze niet goed dronk. Doodvermoeiend voor zowel haar als voor mij. En echt leuk waS 't toen niet. Hoe vaak ik niet huilend met haar heb gezeten. Niet willen drinken en ze had het zo hard nodig. En dan pakte ze de fles wel :frowning: . Dan voelde ik me vreselijk afgewezen. Hoewel het natuurlijk niks met mij te maken had. Als ze mijn eerste was geweest had ik dit nooit volgehouden. Dan had ik waarschijnlijk in die eerste weken het bijltje er al bij neergegooid. En of ik dan het kolven wel was blijven volhouden weet ik niet hoor. Dus daar mag je trots op zijn. Maar ik snap best, dat je er soms best verdrietig om bent. Want een kind aan de borst is heel bijzonder. Toen Anyk nog niet bij mij dronk (en ik heel bang was dat het nooit live zou lukken) had ik haar vaak wel tegen mijn blote buik/borst liggen.

Ook bij Yoni was de start niet vlekkeloos. Het was een zware bevalling en uiteindelijk is ze met de vacuum geboren. Door hoofdpijn en misselijk zijn wilde ze niet goed drinken. En dan in het ziekenhuis elke keer weer een andere zuster met andere methodes. Daar lig je dan als kersverse moeder. Gelukkig had ik een hele goede kraamhulp en na een paar dagen liep het alsnog op rolletjes.

Nou ja. Mijn mannetje is vandaag met Anyk naar het cb geweest. Haar groei is natuurlijk weer minimaal. Ze weegt nu 5704 gram en is 66 cm. Maar ze ontwikkelt zich verder heel goed. Een pittige dame zei de arts. Nou, dat hebben we al gemerkt ja :mrgreen: .

Zo, wij gaan over twee daagjes voor een week naar Texel :dance: Lekker kamperen (en nu nog mooi weer :pray: ). We waren al druk aan het inpakken, maar ik wilde ‘even’ 5 minuten kokken :mrgreen: Zal nou nog wat gaan doen. Morgen nog werken en dan vakantie. Tot over anderhalve week.

Hoi,

Bianca: prettige vakantie, en nou maar hopen dat het weer meewerkt…

He ik weet eindelijk wat stuwing is volgens mij… Vanmorgen werd ik wakker met grote harde borsten, ik leek wel pamela anderson… Niet normaal…

Veron maar wakker gemaakt om 630 en aangelegd, hij dronk er eentje binnen 5 min leeg… De andere heb ik gekolfd en ik had binnen 15 in 240cc dus die zaten erg vol…

Wel grappig om nu pas stuwing te hebben, hoop alleen dat ik niet elke ochtend rond 545 wakker wordt van zulke borsten… Het ligt ook niet echt lekker meer dan…

Groetjes babylover

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat is dus wat ik bedoel met mijn melkbadje :mrgreen: We waren vanmorgen bijna tegelijk want ik werd al badend om 5.30u wakker :mrgreen: en Sara sliep nog :wink: Dus eerst maar beetje afgekolfd (en toen werd ze natuurlijk wakker :silenced: )

Oh Bianca vergeet ik je helemaal een fijne vakantie te wensen!

Veel plezier!!!Krijgen we straks ook een fotoreportage? :inlove:

@Ninanien wrote:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat is dus wat ik bedoel met mijn melkbadje :mrgreen: We waren vanmorgen bijna tegelijk want ik werd al badend om 5.30u wakker :mrgreen: en Sara sliep nog :wink: Dus eerst maar beetje afgekolfd (en toen werd ze natuurlijk wakker :silenced: )

Ik lek dus geen druppel, dus hier gelukkg geen melkbad,ihihhihihihi…

Ik lig normaal half op mijn buik te slapen maar met die ballonnen eronder gaat dat niet vandaar de opmerking dat ik niet meer lekker lig zo…

Groetjes babylover

Bianca prettige vakantie!!

Pleun amandelen doen ze niet zo snel meer toch?

En maar rustig aan jij als het zo rommelt. Zo moest ik met 32 weken minder werken en er met 33 weken uit. Is toch altijd een beetje eng. En rust is het toverwoord.

Nynke mijn weekendje was geen succes. Ik was naar mijn moeder en dat leek me wel gezellig maar ze moest werken en was verder ook de hele tijd met ditjes en datjes in de weer. Dus eigenlijk zat ik daar de hele tijd alleen met Maaike in de kamer, plus 2 honden die ook vanalles van me wilden. Maar die kon ik er niet uitgooien want er waren schapen waar we normaal heen gaan. En ik had geen auto dus ik zat vast. En dan is het toch een beetje behelpen allemaal. Ik had een beetje zoiets van wat doe ik hier :roll: . Mijn moeder heeft ook net een nieuwe relatie (een maandje ofzo). Heel leuk voor haar maar elk moment dat mijn moeder en ik dus even tijd hadden om even lekker bij te praten kwam hij of ging zij daar heen :roll: . En ik heb hem nog maar 2 keer gezien dus dat verloopt dan allemaal nog wat stroef. Ik ben blij voor mijn moeder hoor maar ik had dus niet zoveel aan dit weekend.

Ik heb er maar niks over gezegd heeft toch weinig zin.

Mijn moeder is ook niet zo’n moeder die gewoon lekker met Maaike gaat zitten. Ze komt hier wel eens ‘oppassen’ zodat ik wat kan doen maar de helft van de tijd zit ik dan alsnog met Maaike op schoot omdat ze weer even iets moet :mrgreen: . Ze heeft het zelf niet door maar ik heb er zo dus eigenlijk geen fluit aan. En ze heeft het echt niet door :mrgreen: .

Lena het kan natuurlijk daardoor gekomen zijn maar dat weet je nooit. Je moet jezelf niks gaan verwijten in iedergeval. Je bent nou niet bepaald helder als je net bevallen bent, en je weet niet wat normaal is en het is je eerste dus je luistert nog veel meer naar iedereen.

Ik denk dat ze net zo moeilijk zo hebben gedaan aan de borst :wink: . Als ik zie hoe Maaike meestal drinkt :roll:. Bij elk geluidje loslaten. Om de 10 sec (letterlijk) even overeind willen. Is ook leuk hoor :x . Nee dan voel je je ook afgewezen. Nu ze iedere dag ook een flesje krijgt zie ik dat ze die wel rustig opdrinkt, tevreden is enz. Dus bij mij is het andersom :mrgreen:

Wat vervelend dat je zo weinig aan je moeder hebt. Dan kun je inderdaad net zo goed thuisblijven :eh: . Bij mijn schoonmoeder is het net andersom. Die komt me dan helpen, maar dan zit ze de hele dag op de bank met Lara. En ik ren me rot… Kom ik binnen met zware boodschappen, zeg ik : ik moet kolven, zullen we daarna lunchen? Als ik dan na het kolven weer beneden kom, zit ze op de bank de krant te lezen. Is prima natuurlijk, maar om te helpen heb ik dan meer aan mijn eigen moeder. Dan kom ik na het kolven benden en dan zijn de boodschappen opgeruimd en de lunch klaar :smiley: . Inmiddels heb ik geen hulp meer nodig, maar ze kwamen om me te helpen na de bevalling en dan was ik vrij uitgeput als schoonmama een dagje geweest was. Maar het oppassen was fijn, dan kon ik rustig kolven.

Fijne vakantie Bianca!

Als mijn volgende weer zo moeilijk is, kom ik jou om raad vragen. Als ik wat meer ervaring en vertrouwen erin had gehad, dan was het hier ook anders gegaan. Ik ben nu na een week of 4 opgehouden met proberen, we werden er alleen maar overstuur van allebei. Wel nog af en toe haar de gelegenheid gegeven, maar niet meer telkens proberen aan te leggen.

Lena het stomme is dat ze denkt echt heel goed te helpen :? . Ze heeft echt niet door dat ze steeds weer even moet make-uppen, koffie zetten, roken, bellen enz…

In het begin nam ze zelfs bijvoorbeeld haar administratie mee om hier te doen terwijl ze op Maaike zou passen :mrgreen: . Ze dacht daar wel tijd voor te hebben :mrgreen: . Nou ze is een illusie armer…

Daarom leek het me ook wel fijn als ze af en toe Kv kon krijgen want dan kan mijn moeder haar meenemen en dan moet ze wel echt oppassen. Wil ze zelf ook liever al denk ik dus dat dat haar nog wel tegen gaat vallen :wink: .

Mijn schoonmoeder is echt oude stempel doorpakkerig. Vind het prachtig en grist mij Maaike juist weer zo’n beetje uit de handen :? . Is dus wel prettig maar af en toe weer een beetje doorgeschoten de andere kant uit.

Maar ik ben een wel een lastige schoondochter hoor :wink: :mrgreen: . Met mooie lijstjes hoe het allemaal moet :mrgreen:. Maar ze doen het allemaal braaf :mrgreen:

mamalien wat jammer dat je weekendje tegen viel zeg! Misschien inderdaad wel eens een keer handig als ze Maaike meeneemt :mrgreen: Ben zeer benieuwd naar het verhaal dat je dan van haar te horen krijgt hihi. Trouwens je was ook weer naar de osteo geweest toch? Hoe is dat gegaan? Moet Maaike nog een keer of is ze nu klaar met behandelen?

Hihi Babylover ik weet precies wat je bedoelt. Ik lig ook graag op mijn buik te slapen en dat doet errug pijn met 2 van die joekels eronder :roll:

Sara heeft trouwens haar tong ontdekt :lol: Ze was al heel erg aan het prrffrrt-en met uitgestoken tong maar nu doet ze dat en dan pakt ze hem steeds vast. Hihi ze lag vanmorgen aan haar tong te trekken :mrgreen:

Hier ook dat loslaten drinken loslaten gedoe :evil: Ze is helemaal fanatiek op de tv…Ik voed dus nu met tv uit maar dan nog draait ze zich om de slok om om te kijken of er iets anders op tv is dan een zwart beeld :mrgreen: Gelukkig laat ze eerst wel los!!! :eh:

Mamalien, wat een gedoe met je (schoon)moeders… pfff… Ik heb dat gelukkig niet, lijkt me best moeilijk. Er over praten heeft geen zin zeg je? Heb je het al eens geprobeerd? En kan je moeder niet overweg met afgekolfde bv?

Wat je zegt over amandelen geldt voor de keelamandelen. Die in de neus zijn vrij makkelijk te verwijderen, dat gebeurt poliklinisch en het herstel duurt maar een dag of 2. Dus ik zie daar niet tegenop. Afgezien van het feit dat ik mijn dochter “af moet geven” aan de doktoren… pfff dat lijkt me nog wel een klus hoor!! :wink:

En rust nemen… ja… ik doe het zoveel mogelijk, maar heb wel Bo he… En weetje, ik denk ook: hij komt vast niet heeeeeel snel, maar als ie nou wél wat vroeger besluit te komen dan heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. Frits is een sterke! En bovendien ben ik alweer bijna 35 weken he, dat is ook wel iets anders dan 33…

Bianca: je bent al weg denk ik, maar ook van mij een heeeeele fijne vakantie!!

Lena, ik ga het ook zo anders doen met deze bevalling en met name daarna!! Bo werd al in het ziekenhuis ook met grof geweld tegen mijn borst gedrukt, daarna deed de kraamhulp hetzelfde, dus ik dacht dat het zo moest. Maar het voelde echt niet fijn en dus heb ik het weer “afgeleerd”. Nu zal ik daar echt een stokje voor steken. Godzijdank is Bo er niet al te hard van geschrokken en wilde ze daarna ook nog wel drinken.

Maar ook met de kraamvisite. Bo is op donderdagochtend geboren en zaterdag kwam ik uit het ziekenhuis met haar. Toen zat meteen het hele huis vol!! Dat doen we dus echt niet deze keer!! Ik zat gewoon op de bank te huilen van ellende en niemand zag het… :shock: De eerste paar dagen zijn voor ons en daarna maximaal 2 keer per dag een uur en meer niet! Ook al komen ze uit Limburg (mijn schoonfamilie…). Zullen ze wel niet zo leuk vinden, maar dat is dan pech.

Verder weet ik nu dat tijdschema’s niet bij mij passen en dus niet bij mijn kindjes. Bo hebben we nog iedere keer een uur moeten troosten, omdat ze echt niet meer mocht krijgen dan om de 3 uur… ONZIN!! :doh:

Heerlijk om zó een tweede te krijgen dus. Ik sta er een stuk zelfverzekerder en ontspannen in. Nou nog maar hopen dat ik nu wél weeen krijg! :?

Tuurlijk krijg jij weeën. Maar nu nog niet!

Fijn dat je nu een idee voor ogen hebt vna hoe je het hebben wil. Lekker weinig kraamvisite, goed plan :thumbup: . Ongelooflijk, zoals dat vorige keer ging. Dat ze dat niet doorhadden!

Wij hebben het Limburgersprobleem opgelost door een kraamfeest bij mijn ouders te houden. Die wonen daar, dus was het voor iedereen makkelijker. De limbo’s hoefde niet te ver te reizen, wij kregen geen bezoek en waren er in 1 dag vanaf en mijn ouders hadden de kans de trotse opa & oma uit te hangen. Ideaal.

Zo, en nu moet ik echt weer eens gaan werken :oops: .

Jeetje boel geschreven meiden! Moet toch echt iedere dag eventjes komen kijken. Maar ik moet duidelijk mijn ritme nog vinden met zo’n ukkie en alle kraamvisite.

Bianca fijne vakantie!!

Stroomuitval… lekker lastig zeg!

Ooo ik ben nog steeds een zeef…wat was er ook allemaal alweer geschreven… :wall:

Pleun jeetje het hele huis vol met kraamvisite??? Moet er niet aan denken! Ik baal er nu af en toe al van dat mensen zo lang blijven, maar hoe zeg je vriendelijk dat het tijd is om te gaan? Vind het zo moeilijk!!

Vind het namelijk wel super leuk dat mensen aan ons denken, en de moeite hebben genomen om iets leuks uit te zoeken voor ons meisie. Maar sommige mensen blijven zooooo lang zitten.

Hoe ga jij dat aanpakken?

Ik ga eventjes de stofzuiger uitlaten…krijg zo kraamvisite, en wil mijn meisje ook nog eventjes wat eten geven dan is ze lekker moe met de visite, en als ze slaapt (ik maak haar namelijk niet wakker voor de visite) wordt er ook niet zo aan haar getrokken.

Liefs Karin