Algemeen bv topic

Rosa!!! Toch wel gefeliciteerd hoor!! Je hoort zovaak over bloedverlies in het begin, dat gaat heel vaak goed en dat wens ik jou ook toe.

Wat betreft je vragen: die jaloezie schijnt juist minder te zijn als je beide kindjes voedt! En bij mij ging het pijn doen toen ik zo’n 2,5 maanden zwanger was.

Rosa ik heb volgens mij wel 3 maanden ongesteldheidsbuikpijn gehad, maar welliswaar geen bloedverlies. Al verwacht je dat dan wel elk moment. Je lichaam moet ook nog even omschakelen dus ik zou nog niet depri worden als ik jou was je hoort het zo vaak! :-*

Hoi,

Rosa: gefeliciteerd met je zwangerschap… Enne die buikpijn (ongesteldheidspijn) had ik ook erg hoor de eerste weken… Ik vond het zelfs jammer dat het weg ging want ik vond het er echt bij horen (groeien van de baarmoeder)…

En lichtrose verlies kan goed van de innesteling zijn he…

Niet druk maken hoor…

Groetjes babylover

Rosa ben zo blij voor je :dance: :dance: :dance:

Ik heb je inmiddels al gesproken en wat dat rozige bloedverlies het hoeft niks te wezen hoor, aangezien je zwangerschap nog zo pril is kan het heel goed de innesteling wezen. Mijn miskraam begon met bruinige afscheiding en niet met rozige afscheiding hoor!! Dikke knuffel voor jou :-*

Jullie tip heeft trouwens geholpen :dance: ben lekker naar boven gegaan toen de visite er was…en ze snapte dat het tijd was om te gaan :dance: :dance: Dank jullie wel!!

Ik had trouwens nog een vraagje hoe lang vloeide jullie nog na de bevalling?

Ik vloei nog steeds en dat lijkt me nu wel lang duren, maar heb eigenlijk geen idee wat normaal is.

Liefs Karin

Hee Karin, wat fijn dat de tips hebben geholpen!! Dat sterkt je voor de volgende keer. Een vriendin van me heeft zich echt laten overspoelen (ondanks de waarschuwingen van mij en Franck), die heeft er echt spijt van. Tis ook écht zo: je kan hier maar 1 keer van genieten. Bovendien geeft het ook een goed gevoel om zo voor je gezin te zorgen, tenminste, zo voelen dit soort beslissingen voor mij. En… is er al ergens een foto op het forum??

Je vraag over vloeien… ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Bij mij is het redelijk snel gestopt denk ik, want ik heb nog hele pakken maandverband staan hier… Maar, bel je vk als je twijfelt he!!

Ik heb net Bo weer gevoed. Moest het alleen doen, Franck heeft een late dienst. Gaat wel hoor, maar vind het ook fijn als hij er bij is. Heb nu dus echt een keiharde buik en af en toe trekt het pijnlijk naar beneden. Harde buiken tel ik trouwens al niet eens meer. En ik ben allang blij dat het pijnlijke/rare gevoel vandaag nu het sterkst is na de voedingen, dan heeft het een duidelijke aanleiding, snappen jullie?

Verder gaat het wel goed. Bo is vandaag niet zo huilerig als gisteren. Er komt wat prut uit haar ogen, zijn ze dan ontstoken? Want verder zie ik er niks aan. Morgen gaan we naar de KNO, ben echt heel benieuwd wat hij voor ons kan doen. En woensdag naar de vk.

Mijn nesteldrang neemt toe. Heb vanochtend Franck aan het werk gezet… haha! Hij heeft het halve huis schoongemaakt. Ik zou het nog veeeeel schoner willen, maar dat is onzin, dat weet ik wel. Nou moet ik nog de babykleertjes gaan uitzoeken (die hebben we allemaal gekregen, tof he!!) en we kunnen de lakentjes van een vriend lenen voor de mand (reiswieg) die we hebben gekocht. Hopelijk komen die ook snel.

Rosa, hoe is het vandaag met jou?

Waahh de nesteldrang heeft dus toegeslagen? Hahaha mijn vriend werd helemaal gestoord van me! Alles moest schoon, als er iemand naar de wc was geweest kwam ik er al weer aanhollen met de wc borstel.

Bij mij nam het de laatste weken van de zwangerschap alleen maar toe, dus alvast veel poetsplezier gewenst! :mrgreen:

Zal meteen ff dit forumpje volgooien met ons meisje (ben zooooo trots en verliefd :inlove: )

:oops: Beetje veel foto’s… ben geloof ik een beetje trots op mijn meisje :mrgreen:

Liefs Karin

ze is lekker…Wat een heerlijke haartjes… :inlove:

Karin! Terécht hoor! Wat een prachtige meid!!

Karin wat een prachtige dochter!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een heerlijk meiske Karin!

karin ze is prachtig!

Ik vloeide nog ongeveer 6 weken. Daarna nog maar een beetje tot een week of 8. Toen was het echt over. Ben trouwens nog steeds niet ongi geweest!!!

Lena3 naar 7 maanden nog steeds geen menstruatie gehad? Wat heerlijk!! Hopelijk blijft het bij mij straks ook ff weg… dat ga ik echt niet missen hoor :mrgreen:

O dan heb ik nog eventjes voordat het vloeien moet stoppen. Ik kon er nergens wat over vinden, heb hier boeken die gaan tot de bevalling, en de nieuwe boeken (oei ik groei enzo) gaan echt alleen over de kleine.

De kleine ligt heerlijk in de box, en gisteravond hadden we voor het eerst het idee dat ze echt lag te kijken. Ze heeft een giraf in haar bedje, en waar we die ook neer zette, ze volgde met haar hoofdje :inlove: Was zo schattig, en nu doet ze in de box precies hetzelfde, ze blijft haar giraf volgen.

Ze is er al 10 minuten druk mee, ze zal straks wel bekaf wezen, want dit is de eerste keer dat ze al zo lang “aktief” is.

Liefs Karin en Zoë

Hoi Karin, die laatste foto is leuk :inlove: . Echt zo’n puppy door die haartjes denk ik.

Mijn kraamverzorgster (oude stempel) zij dat ik er met het vloeien op moest letten of het niet heel erg ging stinken dan moest ik aan de bel trekken bij de HA. Anders was het verder niet erg. Ik heb het volgens mij 4/5 weken gehad. Heeeel wat pakken kraamverband bij moeten kopen :? .

Ik ben alleeeen :shock:. Raar hoor. Ik heb Maaike vandaag uitbesteed aan mijn schoonmoeder (met een instructiebrief van 1 A4tje :mrgreen: ) zodat ik met mijn afstuderen bezig kan vandaag.

Dus als ik hier de hele dag hier zit moeten jullie me maar op mijn kop geven :wink:.

Ik moet alleen ongesteld worden en dan wordt de BI zo erg dat ik niet meer kan zitten :cry: . Dus ik hoop dat dat vandaag niet het geval is (voelt al wel wat slechter) :pray: :pray: :pray: .

We zijn druk met bijvoeding bezig (leuk hoor). Ze heeft het de ene keer heel goed door en de andere keer stopt ze de lepel onder haar tong en weet ze niet wat ze er mee moet. Ook kauwen en doorslikken heeft ze nog niet altijd door. Gisteren zijn we ons rotgeschrokken. Ze bleef echt hangen in het avondeten. Ze had gehamsterd denk ik want ze deed steeds haar mond open en dook naar voren voor nog een hapje maar ineens kreeg ze geen lucht meer. PPppfff ik vind dit zo eng hè. Dan zie je ze helemaal rood aanlopen en worstelen. Ik stond er al bij om haar te helpen maar toen was het er ook uit gelukkig.

Weten jullie wat je nu PRECIES moet doen als ze half stikken?

Rijstwafels, ligakoekjes en hele stukken eten durf ik nog niet goed. We doen het wel maar ik krijg er echt een hartverlamming van. Ik pak het ook altijd op een gegeven moment af omdat ik het niet meer aan kan zien. Hebben jullie hier geen last van? Ik wil niet door angst geregeerd worden maar mijn vriend en ik hebben dat toch echt allebei.

Ik had ook al een topic geopend bij bijvoeding over brood. Dat zie ik dus echt niet zitten OVER 2 WEKEN :shock: .

Het kolven gaat weer beter. Ik heb ontdekt dat er een dingetje niet goed zat omdat hij dan vochtig is (net afgespoelt) en daardoor niet goed afsluit en dus niet vacuum zit. En als ik wat meer voeding heb krijg ik em ook beter vacuum op mijn borsten. Het is dus ook af en toe een te slappe hap.

Ik sla nu 's middags 1 voeding over en dat gaat goed. En bij het naar bed brengen geven we KV + nutrix. Ik kolf dan wat later en dan heb ik meestal 14o cc :shock: . Zit er dus wel veel meer tijd tussen maar goed ik heb nog nooit zoveel gekolft. Laatst zelfs 175! (ze drinkt 200). Dus ik heb ineens de vriezer vol liggen :mrgreen:. Wel lekker want ik wil niet dat ze de hele dag KV krijgt. 's nachts komt ze nog wel. Wel goed voor mijn productie maar minder voor mijn nachtrust. Ik hoopte dat dat toch eens beter werd.

Ze slaapt nu vaak van 08.00 tot 03.00 en dan weer tot 06.30. Dus wel 7 uren. Ik heb een paar dagen haar om 23.00 wakker gemaakt maar daar sliep ze niet elke keer van door. Dit is toch haar natuurlijk ritme (ook altijd al zo geweest).

Wat zouden jullie doen: 23.00 er door drukken? Of het van haar eigen ritme af laten hangen en hopen dat ze gaat doorslapen?

Ik las trouwens dat onze jongste kokker Frederikken haar kindje in het ziekenhuis ligt :cry: . Ik vroeg me al af waar ze was… Zielig hè.

Hoe is het met Rosa??

Karin, ik heb ongeveer 3 weken gevloeid, maar op laatst stelde het niks meer voor, een paar drupjes. Bij mij is mijn perinuem nog wel een beetje gezwollen maar dat was normaal volgens de vk.

Mamalien, brood haha, heerlijk. Ik werk op een babygroep op een kdv en ik had een collega, die ook moeder was, die durfde haar kind van een jaar nog geen brood te geven. Ik ben vrij makkelijk (bij de kindjes op de creche dan hè :wink: mijn eigen dat moet ik nog ervaren) en geef ze als ze mogen eerst een korstje, mijn collega kreeg zo’n beetje bijna een hartverzakking. Die kids waren iets van 7/8 maanden ofzo, heerlijk smikkelen op een korstje en zij stond er maar bij, klaar voor de heimlich (schrijf je dat zo :think: ) Als dat goed gaat geef ik ze pas stukjes, meestal eerst alleen met boter, smeerkaas plakt heel snel aan hun gehemelte vast en dan beginnen ze te kokhalzen. Soms verslikt een kindje zich wel eens, gewoon rustig blijven want als jij in paniek raakt raakt dat kind ook in paniek en dan wordt het alleen maar erger. Ik zit er dan naast en geef ze heel even de kans om het zelf op te lossen. Mijn collega die is toen weggelopen, die dacht echt dat het kind zou stikken. We hebben daar best wel wat discussies over gehad want zij wou de kinderen absoluut geen korstjes geven en van mij moesten ze juist. Heel vervelend. Maar toen ze zag dat het eigenlijk hartstikke goed ging en dat de kinderen het ook gewoon fijn vinden om zelf iets te doen is ze toch ook maar eens thuis gaan oefenen :wink:

Vanmiddag gaan we naar de osteopaat, ik ben zo benieuwd!!

Gister was ik bij het cb want Nica spugt echt heel erg en met grote bogen, wel een uur na de voeding. Als ze afgekolfde melk uit een fles krijgt doet ze dat niet. Haar slokdarm gaat volgens mij echt irriteren nu want ze is heel onrustig en kreunt vreselijk na het eten. Bij het cb adviseerden ze om dan alle voedingen even uit een fles te geven, zodat ze even rust kreeg, maar ik vond dat toch niet zo’n goed plan.

Ik heb nu bedacht dat ze twee afgekolfde flesje krijgt op een dag met johannesbroodpitmeel en de rest drinkt ze live. Vannacht heb ik gekolfd en heeft Siemen een fles gegeven en dat ging echt heel goed, ze spugde niet en ging tevreden weer slapen. Mijn voeding komt ook vreselijk snel, ik hoef bij het kolven amper iets te doen en heb binnen 10 minuten 175-200ml gekolfd :shock: uit 1 borst!!

Gelukkig pakt ze de borst daarna wel weer goed en ze drinkt dan ook wat rustiger.

Nou een heel verhaal dus ik stop er maar mee.

Liefs Gemma.

Sorry, ga even alleen mijn sorus hier neerknallen!!

Heb net Bo gevoed. Ben heel blij dat het nog kan, ze heeft weer zo slecht gegeten vandaag. Ze is alwéér een beetje ziek (20 juli gaan haar neusamandelen eruit, gelukkig!!). Maar oooooooo wat doet het pijn!! Ik heb mezelf heel hard op mijn knie geslagen, om maar niet Bo te knijpen. En (dat klinkt wel heel raar besef ik me…) om de pijn een beetje te “verdelen” over mijn lichaam… (Ben trouwens blij dat jullie al een poosje meelezen, want als je dit zo leest, zonder de voorgeschiedenis te weten, dan komt het wel heel raar over lijkt me…)

Ik hoop zooooo dat ik niet overtijd ga met deze zwangerschap… :pray:

Dikke :-* :-* :-* en knuffel voor jou Pleun!

Ik vind je echt zo’n kanjer Pleun… Heb zo’n mateloze bewondering voor je… Hoe jij jezelf op de derde plaats zet, na Bo en Frits… Krijg er letterlijk kippenvel van lieverd…!!! Als alle moeders een tiende van jouw doorzettingsvermogen en onbaatzuchtigheid zouden, kwam in het in Nederland wel goed met alle baby’s en borstvoeding… :-*

Hoi,

Er wordt teveel geschreven hier om overal op te reageren maar ik wil even een dikke :-* aan Pleun geven…

Meid je doet het zo goed…

En we hopen met je mee dat ‘Frits’ niet over de 40 weken komt…

groetjes babylover

Jullie zijn echt SUPERlief!! Ik ben echt diep ontroerd, het doet me goed. Ben blij dat ik heb geschreven. Dankjulliewel! :-*