Algemeen bv topic

sinds wanneer ben jij een leek pleun?????????

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou vanavond eerste hapjes gegeven: Peer.
Ik was er nog steeds niet uit of ik met groente of fruit wilde beginnen maar we hadden peer en manlief had zoiets van dat vind ze vast lekkerder als broccoli. Ik hou niet van broccoli dus ik kon dat alleen maar beamen :mrgreen: . Maar goed de foto's staan bij het showforum :inlove: . Ze heeft misschien 3 fliebertjes op gegeten en veel gesabbelt. Ze vond het in iedergeval interessant.
Ik had geprakt en heel gegeven. Ik weet nog niet wat het gaat worden. Ik laat het van Maaike afhangen.
Maar leuk hoor. Ik vind het wel heel gek dat we nu los zijn zeg maar.
Ik heb haar ook nog één schepje rijstebloem door de fles gegeven (BV+nutrix vanille want Biobim is in half het land uitverkocht vanwege gedoe met levering van de grondstoffen zeiden ze bij de reformzaak; heb ik weer :wall: ).
Ze vond het heerlijk. (best raar om te zien dat ze BV met vanillesmaak ook prima vind :evil: ). Maar ik ben er wel blij om.
Lena bedankt zoiets dacht ik al.

Hebben jullie ook die e-mail van Babyinfo over Nutrilon gehad? :wall:

Nee Marion niet gekregen.

Hé even een kort berichtje:

Ik ga uit logeren met Maaike. Ik ben zaterdagavond pas weer terug. En zolang heb ik ook geen internet e.d. want ik zit op het platteland :mrgreen: .

Dus ik reageer de komende tijd even niet (mochten jullie me heel misschien missen :mrgreen: ).

Heb nu ook nog bijna nergens op gereageerd maar ik heb geen tijd meer sorry.

Dooeeiiiii :smiley:

ja erg he mar

zat me zo te irriteren

hier gaat alles wel goed

ben alleen maar zo moe

maar kids vanaf morgen een paar dagen vrij

dus dan geen grace naar school en zo

en we hebben onze vakantie geboekt we gaan 2 weken naar brabant

een park van hogenboom met een bosbad dus we hopen op mooi weer

eline slaapt net dus ga ff door mn huis heen racen

probeer ff vanmiddag op iedereen te reageren

dikke knuf sophia

nee, die mail heb ik niet gehad. Wil ik ook niet hebben waarschijnlijk :smiley: .

Bianca, fijn dat het op school nu weer lekker loopt met Yoni.

Lena, wat een kliederzooi kan het worden hè? Ik vind zelf broccoli het ergst. Die kleine fliebeltjes daarvan vind je nog dagen terug. Mara ik begrijp dus dat Lara inmiddels eet? Had ik even gemist! Fijn zeg.

Babylover, ik zou het niet weten. Ik denk ook dat het advies dat 4 voedingen te weinig is, in principe op kv is gebaseerd. Ik zou zeggen: als ie verder alert is en toch om niet meer dan 4 voedingen vraagt, dan zal het wel goed zijn. maar inderdaad, een vereniging als LLL zal hier vast iets zinnigs over kunnen zeggen.

Die e-mail…tsja, er staat niks in wat niet mag, maar de manier waarop ze het brengen is zo sneaky, dat de slordige en/of ongeïnformeerde lezer dus achterblijft met het idee dat die fv nu ècht net zo goed is.

De tekst is toegevoegd als afbeelding.

Trouwens, ik kreeg een e-mail van die 3minutenactie dat ze actie gana ondernemen op die uitzending van EditieNL van een poosje geleden (die van “van de borst afrukken”, weet je nog?).

Hoi,

Ik kan er ook steeds slechter tegen hoor als ik zulke reclame zie… En dat van editieNL voor schandaal…

Een vriend van ons (die geen kinderen heeft trouwens) zei ook na die uitzendig:he je kan ook stoppen he met bv want er bestaat nu poedermelk die net zo goed is, dat was op tv…

Dus inderdaad veel mensen hebben het verkeerd begrepen…

Hmm ik heb trouwens die email niet gehad van die 3minutenactie en ik had me pas geleden opgegeven hiervoor…

Greetjes babylover

Walgelijk zeg… er zou moeten staan “vernieuwde Nutrilon, nu minder slecht dan voorheen!”

Eigenlijk zouden er van die boodschappen op moeten, net als bij roken. “KV kan krampjes veroorzaken bij uw baby”. “KV-babies zijn vaker ziek”. “KV-babies krijgen vaker kanker” “KV bevat slechts 18% van de voedingsstoffen die uw baby nodig heeft” En zo weet ik er nog wel een paar.

Erger me ook aan al die mensen die roepen “het moet wel bij je passen”. Of dat je moet doen waar je je lekker bij voelt. Ik had ook geen zin om BV te geven, maar als je dit soort dingen weet, dan doe je dat toch gewoon?

Oooo Lena, ik ben het ZÓ met je eens en mijn vingers jeukten net weer bij het schrijven van nog maar een reactie op het discussieforum, maar ik heb het niet gedaan. Dit is echt iets wat je mensen niet kunt laten snappen. Je snapt het of je snapt het niet, een tussenweg blijkt er niet te zijn. Maar wat kan er ik slecht tegen die laatste groep… sorry… En dát gevoel, net als de allergie tegen editie NL en deze mail van Nutricia, groeit!!

… MORGEN 1 JAAR BORSTVOEDING GEGEVEN AAN BO!!! JOEHOEOEOEOE!!! :dance:

@Pleun wrote:

… MORGEN 1 JAAR BORSTVOEDING GEGEVEN AAN BO!!! JOEHOEOEOEOE!!! :dance:

Oftewel, BO WORDT 1 JAAR!!!

Gefeliciteerd alvast, en maakt er een leuke dag van morgen…

Groetjes babylover

enne ik lees ook mee met die discussie maar ik heb me er maar wijselijk niet mee bemoeit, maar dat valt soms ook niet mee hoor!!!

Hey meiden, ik schrijf en lees al een tijdje mee met jullie dus ik zal me even netjes voorstellen.

Mijn echte naam is Gemma, ik ben 24 jaar en moeder van Nica. Eigenlijk klopt mijn nickname dus niet meer :wink:

Ik was altijd heel erg overtuigd van bv en ben ook blij dat het allemaal goed loopt. Ik vond dat als vanzelfsprekend maar na de kraamweek ben ik er wel van overtuigd dat het doorzettingsvermogen kost om de eerste weken door te komen, helemaal als Nutrilon weer van dit soort berichten de wereld in stuurt :? Ik heb geen moment gedacht om te stoppen en ben ook heel blij dat ik doorgezet heb, nu gaat het steeds beter en lekkerder en raken we steeds meer op elkaar ingespeeld. De nachten vind ik soms wel vermoeiend maar ze heeft er nu steeds meer nachten tussen zitten dat ze van 23.00 uur tot 6.00/7.30 uur doorslaapt :dance:

Pleun, gefeliciteerd met je meisje!! Echt goed hoor 1 jaar bv!!! Wordt het nou steeds makkelijker en gezelliger?

Liefs Gemma.

@Mom2Be wrote:

Pleun, gefeliciteerd met je meisje!! Echt goed hoor 1 jaar bv!!! Wordt het nou steeds makkelijker en gezelliger?

Nou… eh… :shifty: tis een beetje een apart verhaal bij mij, omdat ik door mijn zwangerschap (bleek na een poos, dacht eerst dat ik spruw had…) enorm veel pijn heb tijdens het voeden. Heb dus af moeten bouwen tot 2 voedingen per dag en eerlijk gezegd denk ik dus precies die 2 keer iedere keer weer dat ik nu écht ga stoppen. Toch… dan zakt de pijn na een poosje en dan zie ik wat het met mijn meissie doet en dan denk ik nog maar 7 weken (was ooit 6 maanden, maar dat weet ik nu pas natuurlijk…)… en dan kunnen allebei mijn kindjes bij me drinken. Voor zolang ik dat trek zeg ik erbij, want ik heb met Bo geen datum die ik wil halen ofzo.

Hee, maar WELKOM Gemma!! Wat een leuke naam: Nica! (foto??) En wat fijn dat ze een beetje begint door te slapen!!

Pleun, gefeliciteerd :dance:

Hoi Gemma, ik spring er vast op in :mrgreen: Ja, bv geven wordt steeds makkelijker en gezelliger. Dat is mijn ervaring tenminste wel. Bij mijn oudste liep het na wat opstartproblemen gelijk makkelijk. Daar heb ik vanaf het begin van genoten. Ik heb haar ruim een jaar gegeven. Bij mijn jongste was het een heel ander verhaal, omdat ze een slechte start heeft gehad. De eerste 3 maanden waren zwaar. Maar daarna werd het genieten en nu helemaal. Ze wordt zich bewust van mijn borsten en dat daar wat uitkomt. Dan krijg je dus dat ze mijn T-shirt omhoog trekt :inlove: Ze maakt nu ook steeds contact tijdens het drinken. Even stoppen en dan heel lief naar me kijken (laatst zei ze zelfs ‘mama’) :inlove: Ze is een ‘gezelligheidsdrinker’. Als we koffie drinken wil ze aan de borst. Terwijl ze bij papa een bekertje ranja krijgt, maar als ik thuis ben heeft ze duidelijk voorkeur. Het jaar maken we zo wel vol en misschien nog wel langer.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar, Yoni is meervoudig begaafd en waarschijnlijk hoogbegaafd. Dat kunnen ze zo jong nog niet zeggen. Ach, ondanks alle problemen die we gehad hebben (en nog zullen krijgen) is het vooral leuk. Maar ja, dat is een beetje offtopic (of het moet al een bijverschijnsel van bv zijn :mrgreen: )

Hoi,

Gemma; welkom… Wij kennen elkaar al he…

Even voor de anderen… Gemma en ik zijn allebei in dec/jan 2004/2005 gestopt met de pil en ook daar schrijven we nog mee…

Fijn dat het zo goed gaat met bv… En het wordt inderdaad makkelijker hoor!!!

Bianca: zow meervoudig begaafd en misschien wel hoogbegaafd… Jeetje zal ook niet altijd meevallen lijkt me…

oh ja en ik kon het niet laten om toch in die discussie te mengen op het discussieforum,hhiihhihihi

Groetjes babylover

Thanks Pleun, wij vinden het ook een hele mooie naam hihi :wink:

Begrijp ik goed dat je nu nog steeds twee voedingen per dag geeft of heb je het weer uit kunnen breiden?

Bij deze een paar plaatjes van ons plaatje :inlove:

En nog een bv moment:

Ja babylover, wij kennen elkaar idd al, maar ik moet bekennen dat ik nog heel weinig mee schrijf bij de dec/jan mama’s, 't is ook zoveel hihi om overal mee te schrijven.

Bianca, lijkt me idd soms best moeilijk zo’n hoogbegaafd kind, hoe zijn jullie er achter gekomen?

Groetjes Gemma.

Wat een poepie Gemma!!!

En, nee, zolang het nog zo’n pijn doet vind ik 2 voedingen echt genoeg. Maar misschien, omdat ik over 2 maanden (als “frits” is geboren) tóch weer “aan de bak moet”, als ze dan weer wat meer wil drinken, dan doen we dat misschien wel.

Oejee… Bianca, wat een uitdaging, een meervoudig begaafd kindje!! Interessant lijkt me, maar ook ingewikkeld. Er zullen maar weinig scholen zijn die daar goed mee om kunnen gaan, of vergis ik me?

Hoi Allemaal,

Pleun- Gefeliciteerd met Bo morgen en natuurlijk met 1 jaar aan de borst bij mama :dance: :dance: :dance: :dance: :!: :!:

Ik hoop zo voor je dat de pijn over gaat na het bevallen

Lijkt me zo naar bij elke voeding pijn,zit je buik niet in de weg als je voed

of misschien rare vraag maar schopt frits niet als bo bij je drinkt en dr voelt

dat is eigenlijk wat ik altijd het meeste mis als ik niet zwanger ben het geschop in je buik

en hoe ze dan op je reageren als je je hand er op legt :inlove:

Gemma welkom bij de groep en wat een mooi poeppie :inlove: :inlove:

en aan de bolle wangen te zien gaat de bv erg goed :smiley:

En het voeden gaat idd na verloop van tijd gemakkelijker gezelliger

Ik ben zo bang als we ooit stoppen dat ik het zo ga missen

Het drinken ,het contact onder tussen

Eline drinkt wel is bij me in het grote bad

Dan ben ik zo velriefd :inlove:

Bianca wat heb jij toch aparte unieke kindjes

En die zijn het mooist :inlove:

En veel succes om je meissie zo goed mogelijk te begeleiden in deze harde maatschappij

Wij wachten nu af op antwoord voor het bezwaar van Dave

De meiden zitten op een brede school

Daar zit alles van gehandicapt tot hoogbegaafd

En krijgen ondersteuning waar nodig

Vind het een heel mooi systeem

Zit ook in de oudercommissie

En ga naar de zomervakantie het sinterklaas programma in elkaar draaien :mrgreen:

Ga ff verder kokken kids slapen nl allemaal en hoef er morgen niet om 6:30 uit want ze zijn vrij :dance:

Dikke knuf voor de kleintjes en speciaal eentje op pleun dr buik voor frits

en natuurlijk voor de mama’s hier

Mooie naam, Nica, mooi meisje ook :smiley: .

Hoogbegaafd ken ik, maar wat is meervoudig begaafd? Waar ik werk hebben ze een centrum voor hoogbegaafdheidsonderzoek. Ze geven ook advies en steun. Misschien heb je er (ooit) iets aan Bianca?

Pleun: nog net op de valreep gefeliciteerd met 1 jaar Bo!!! :-*

Het komt er (gewoon) op neer, dat Yoni een grote ontwikkelingsvoorsprong heeft op verschillende gebieden. Bij kleuters spreken ze nog niet van hoogbegaafd omdat daar meer bij komt kijken dan alleen die ontwikkelingsvoorsprong en hoge intelligentie. Dat moet zich nog ontwikkelen en hangt af hoe ze nu ‘begeleid’ gaat worden. Vandaar dat nu in haar rapport staat dat ze meervoudig begaafd is. het talent is wel aanwezig, maar moet zich nog ontwikkelen zeg maar.

Dat valt niet mee met 1 hand typen terwijl ik kolf. Je moet wat voor het goede doel overhebben :wink: