Algemeen bv topic

Ik heb er met Bo geen last van en toch herken ik wat in je verhaal Marlous. Ik weet bij mij wel waar het vandaan komt. Seksueel misbruik in mijn jeugd, lijf was niet van mij enzo. En zo kon ik er ook wat aan doen, veel praten bijvoorbeeld. Kan je er bij jou niet achterkomen wat maakt dat je gaat kokhalzen als je baby aan je borst ligt? Hebben meer vrouwen hier last van? (heb er nog nooit van gehoord, sorry)

Wat een dubbel gevoel moet het voor je zijn: wél heel graag willen voeden, maar weten wat het bij je teweeg brengt. Ben benieuwd naar hoe je hiermee omgaat. Misschien sowieso je angst proberen te laten gaan, lukt het dan lukt het, lukt het niet, dan lukt het niet. Toch? Ik weet wel hoe gedreven je kan zijn, maar er zijn maar 2 mogelijkheden straks en angst nú is niet nodig. Klinkt simpel he… weet ik wel hoor… Sterkte, (is dat het goeie woord?) :-*

Bij mij komt het overigens niet door nare sexuele ervaringen. Ik weet dus ook niet waar het vandaan komt en vind het ook weer een vaag iets.

Bij mij zou ik, als ik er weer zo veel last van heb, 3 opties zijn:

Tepelhoedjes, (heb ik toen niet geprobeert)

Fulltime kolven, wat ik bij Mateo 10 weken heb gedaan

of kv…

Maar die laatste optie komt echt als allerlaatste…

Yep Mar, wetenschapper, goed gespot :wink: . Mag ik jouw baan trouwens? Mijn cv sluit perfect aan en het lijkt me heel leuk :smiley: .

Marlous, vervelend probleem… Ik vind het ook niet fijn als iemand aan mijn tepels zit. Heb er zelfs een hekel aan het woord te gebruiken :oops: . Ik wordt niet misselijk, maar kan me er wel iets bij voorstellen dat het ‘naar je maag schiet’. Ik weet dus ook niet hoe ik zou reageren op een kind aan de borst. Bij mijn pogingen met Lara gebruikte ik tepelhoedjes (zonder probeerde ik het ook, maar dan raakte ze het helemaal niet aan). Kan me voostellen dat je je hier zorgen om maakt en dat je je rot voelt. Zou je iets hebben aan iontspanningsoefeningen? Of zwangerschaphaptonomie? Volgens mij is dat een manier om je bewust te worden van je lichaam en wat je voelt én te leren daarmee om te gaan. Zo zou je misschien vantevoren al kunnen ‘oefenen’ met aanraking, nagaan wat je voelt en of je dat (bijv door ontsopanning) kunt beïnvloeden. Met wat geluk zul je deze keer een makkelijkere baby hebben en met de ervaring die je al hebt, zal het hopelijk ook minder stressvol zijn. Jouw strategieënvolgorde klinkt slim: eerst gewoon proberen, lukt het niet dan met tepelhoedje, lukt dat ook niet dan kolven. En dan zie je wel weer hoe lang je dat dan volhoudt.

Kom vooral steun halen hier, zo veel en zo vaak je wil :-* :-* :-* .

Mijn klachten over BV-KV discussie gaan eigenlijk helemaal niet over KV. Het gaat om mensen ie oneigenlijke argumenten gebruiken. Hetzij zich baseren op feiten die niet kloppen, hetzij niet-kloppende redeneringen ophangen. Ik zou nooit klagen of mopperen over vrouwen die BV geprobeerd hebben, maar het opgeven omdat ze het te zwaar vinden. Okee, er zal een keer een aansteller tussen zitten, maar dat bepaal ik niet. Meestal kan ik het me best voorstellen. Wat ik niet begrijp zijn vrouwen die het niet willen proberen.

Dank voor jullie steun, nu al, julli zijn schatten…

En wat betreft de discussies Lena…Volledig met je eens…

Ja, Lena, dat is het precies, wat betreft de discussie.

En Marlous, ik wilde ook niet zeggen dat jij zo’n dergelijke ervaring moet hebben gehad hoor! Bedoelde dat je er misschien wat mee moet gaan doen. De tips van Lena vindt ik erg goed.

Hoi allemaal

Ik reageer ook wat minder de laatste tijd. Even niet zoveel tijd. Of beter gezegd mijn huis wordt er niet schoner van als ik kok :mrgreen: .

En manlief was jarig gisteren dus ik moest op cadeautjes jacht (en das leuk voor mannen :roll: ).

Eén ding hebben we gisteren geleerd: We gaan de verjaardagsvisite voortaan alleen nog maar overdag doen!

Ik heb meer boven als beneden gezeten gisteren. Maaike was het gewoon te veel al die mensen. Iedereen wilde haar natuurlijk op schoot :roll: en mijn schoonmoeder kwam zelfs naar boven toen ik daar even rustig aan het voeden was :wall: .

En op bed brengen werkte ook niet met al dat lawaai. Mensen schreeuwen dan toch ook in de gang en dat is best gehoorig. Dus ik was steeds 1,5 uur bezig met op bed brengen :cry: . En 's nachts wilde ze helemaal niet meer slapen (helemaal overstuur).

Dus toen om 01.30 uur de visite eindelijk allemaal weg was ben ik maar met haar in ons bed gaan liggen. Maar ze is nu nog steeds van de leg.

Lena/Pleun ik heb die discussie ook een beetje gevolgd…

En ik verbaas me dan ook. Soms maak ik me kwaad en soms moet ik er eigenlijk om lachen zo absurd is het.

Marlous ik hoop dat het straks goed gaat en dat je er niet zo’n rotgevoel bij hebt. Het leek mij ook helemaal niet leuk (veel te intiem), maar toen het zo ver was ben ik het wel leuk gaan vinden. In het begin niet, ik moest er echt even aan wennen maar nu is het helemaal goed. Misschien gaat het bij jou ook over.

Marion mag ik vragen voor welke methode je gaat schrijven? Ben wel heel benieuwd. Leuk hoor. Ik ben nu zelf voor mijn afstuderen (schaam schaam :oops: ) een methode aan het verbeteren om het werkbaarder te maken voor BBL. Want veel methodes zijn voor die groep veel te moeilijk.

Ik vind het ook erg leuk werk. Ben heel benieuwd op welk vakgebied jij bezig bent.

Mamalien nog gefeli :mrgreen: :dance: :mrgreen:

Hier ben ik ook weer even! Sara heeft een stukje komkommer gesnaaid (kan dus nu niet meer eten als ze op schoot zit want ze graait het zo uit mijn handen weg :shifty: ). Ze heeft gewoon een half schijfje opgegeten :shock: Was dus eigenlijk niet de bedoeling…Maar goed, komkommer is gelukkig vooral water :silenced: Maar we weten waar Sara dus echt van begint te kwijlen :mrgreen: Dat wordt straks niet een rapley foto van Sara-met-banaan maar Sara-met-enorme-komkommer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Verder alles ok. Ze slaapt een stuk beter (1x wakker per nacht), drinkt weer normaal dus gaat lekker hier.

Dikke :-*

Ha ha die Sara, wat goed! En knap hoor, Lara krijgt van komkommer alleen het waterige binnenste weg. Terwijl ze toch maar 1 letter schelen :mrgreen: .

mamalien: zoveel visite zou hier ook niet werken. Met al die drukte kunnen ze gewoon niet tot rust komen om lekker te gaan slapen. En inderdaad, mensen achtervolgen je gewoon :thumbdown: . Lara gaat 1 keer per maand logeren bij opa & oma en dan merken we ook al dat dat haar onrustig maakt. Als ze weer terugkomt, hebben we altijd een avond meer moeite. Gisteren was het helemaal hommeles, maar ze was nu ook ziek. Ze heeft keihard gehuild van half twaalf tot half één :cry: . Hubbie heeft er de hele tijd bij gezeten, maar ze was ontroostbaar. Daarna ging ze wel slapen, maar we moesten er nog 4 keer uit. Ze is echt snipverkouden. Ach, vergeleken met wat we gewend waren valt dat eigenlijk nog mee hè…

We moeten vaccinaties halen voor ons reis naar Egypte. Eigenlijk moet een een hepatitis A-vaccin, maar dta kan niet vanwege de BV. Dus nu heb ik met de HA afgesproken dat ik de vaccinatie zo laat mogelijk haal en dat we dan kijken of ik nog BV geef. Zo ja, dan krijg ik immunoglobine (oid). Voordat ik naar Egypte ga moet ik toch stoppen, maar ik weet niet wanneer ik precies klaar zal zijn met afbouwen. Kan er maar geen afscheid van nemen, terwijl ik eigenlijk zo graag wil stoppen :? .

Heej Lena hoe gaat het nu met Lara??? Wat beter hoop ik? :-*

Ja Sara is een beroepssnaaier 8) Ik eet dus nu niet meer met Sara op schoot hahahha :mrgreen:

Lena ik ben zelf 4x naar Egypte geweest, maar moet bekennen dat ik nog nooit een vaccinatie gehaald heb :oops: Ga je heel zuidelijk dan? Want voor het noorden (en Cairo) was het nooit nodig.

Dag dames, ik kom ook nog even langs. Ik lees wel mee, maar heb de laatste tijd niet zoveel tijd om te schrijven. Veel andere dingen aan mijn hoofd. We zijn veel bezig geweest met Yoni. Het gaat nu gelukkig een stuk beter met haar op school. Ze beginnen nu - eindelijk - door te krijgen dat haar niveau toch een stuk hoger ligt dan ze dachten. En Yoni durft beter aan te geven dat veel dingen gewoon te makkelijk zijn. Er is een professional bijgehaald die haar getest heeft en de juf nu gaat helpen een speciaal lesprogramma op te stellen. Ze gaat volgend jaar wel ‘gewoon’ naar groep 2, maar krijgt de lesstof van groep 3 en eventueel hoger. Nu gaan ze bezig met haar fijne motoriek zodat ze volgend jaar de schrijfletters kan leren. Ze zit in elk geval weer lekker in haar vel en dat is het belangrijkste.

Snaaien. Dat was met Anyk op een gegeven moment ook zo. Ik kon (en kan) niks eten of drinken met haar op schoot. Ze grist het zo uit mijn handen. Heerlijk, al die verbaasde gezichten als ze een beschuitje ofzo keurig aan het afhappen is.

Ik heb de discussie even vluchtig doorgelezen. Wou nog reageren, maar heb het toch maar gelaten. Als het zo’n kant op gaat hoeft het van mij niet meer.

We zijn het weekend weggeweest. Ging allemaal heel goed, maar madam wilde niet drinken. Veel te druk. Veel te veel mensen en ze wil wel alles zien. En ook niet echt eten, dus het was 's nachts goed raak. Daarbij komt er een kiesje aan waar ze last van heeft, dus is ze zo wie zo al vaker wakker. Zal zo ook op bed, want vanacht ben ik er 4x uitgeweest. En om 6 uur ging de wekker weer. :? Vandaag ben ik ook op een andere groep begonnen, dus echt uitgeteld. Ik kom later wel weer wat uitgebreider buurten :smiley:

bianca mooi dat ze het eindelijk door hebben met Yoni. Is ze hoogbegaafd? Of is dat nog niet te zeggen?

Lena is Lara nog ziek?

Maaike is nog nooit ziek geweest (afkloppen), zou het door de BV komen :mrgreen: ?

Ze is alleen een paar keer misselijk geweest en een keer last van de vacinatie, meer niet :dance: .

Wat maf met die vacinaties. Je moet ook overal over nadenken hè.

Nynke wat een doerak heb jij. Ik vind het wel grappig dat ze zulke verschillende dingen doen zeg maar. Sara doet allemaal dingen die Maaike echt niet doet. (vroeger dacht ik dat kinderen één pot nat waren :mrgreen: :oops: en dat je verschillen pas veel later zag. Ik vond ook alle baby’s op elkaar leken :mrgreen: ).

Nou hier gaan we beginnen met bijvoeding :dance: . Ik ben benieuwd.

Het lijkt me heel leuk maar ondertussen durf ik ook niet zo goed.

Manlief is tot en met zaterdag weg en ik weet ook niet of hij het erg vind dat ik vast wat ga proberen. Dus ik denk dat ik maar heel rustig eens met wat BIOBIM RIJSTEBLOEM ga beginnen yeah!

Daar verheug ik me al maanden op :mrgreen: aangezien ze niet doorslaapt (verre van). Ik weet dat het niks uit hoeft te maken maar ik heb wel zin om het te proberen.

En verder heb ik een beetje wat jij Lena ook had: alles mag tegelijk waar begin ik mee zonder dat arme kind buikpijn te bezorgen?

biobim, KV, fruit, groente, ander drinken, rijstwafeltjes? Moeilijk hoor. Hoe heb jij het uiteindelijk gedaan?

Ik lees even mee :wink: … Emma is ook bijna 6 maanden en heeft tot nu toe volledig BV

Mamalien, goeie tip? Van borst tot boterham van Stefan Kleintjes. Echt een SUPERboek!!!

mamalien waar is die biobim te krijgen???

zit te kolven ondertussen dus rest reactie volgt later :mrgreen:

in die reformwinkel in de doelesteeg volgens internet Nynke.

Ooooooooooooooooooooooh daar :mrgreen: bedankt ik kon er niet achterkomen :oops: :-*

Mamalien: ik ben begonnen met 1 flesje KV toen ze 24 weken was. Toen was mijn vriezer bijna leeg, anders denk ik dat ik tot 26 weken had gewacht. Met 25 weken ben ik daar rijstebloem aan toe gaan voegen. Met 26 weken fruithap. Eerst stukken geprobeerd, toen dat niet lukte potjes. Dat bleek allemaal errug moeilijk, maar we zijn stug blijven oefenen met 1 keer per dag een stuk peer of een stuk groenten en 1 keer per dag een potje. Met 27 weken gaf ik haar een rijstewafel omdat ze het zelf eten en stukjes eten daarmee makkelijker kan oefenen dan met dat glibberige fruit en die zachte groenten. Inmiddels is het hek van de dam :mrgreen: .

Ze is nu 7 maanden en krijgt drie keer BV en 1 keer pap van KV. Die pap

krijgt ze van een bordje totdat ze niet meer wil happen en dan nog een

papfles om het aan te vullen.

's Ochtends krijgt ze fruit (vanochtend stukken banaan en gepureerde peer. Ongelooflijk wat een zooi…), 's middags een rijstewafel en 's avonds wat toevallig voorhanden is. Stukken bloemkool of komkommer ofzo. Soms het gepureerde fruithapje als ze dat slecht heeft gegeten 's ochtends.

Het is een beetje lastig dat ze 's ochtend meestal te moe is om te eten. Daar heb ik nog geen oplossing voor bedacht. Vanaf volgende week krijgt ze brood.

Hoi,

Weer eens een vraagje van mijn kant,hiihhihihihi

Het gaat super met bv hoor maar Veron lijkt nog maar 4 voedingen per dag nodig te hebben… 730-1100-1600-2015 Hij plast wel veel hoor dus krijgt volgens mij voldoende binnen…

Mag dat al, nog maar 4 voedingen op een dag??? Een tijd geleden zeiden ze op het bureau (toen hij ook al een keer een dag maar op 4 voedingen kwam en ik dat had gezegd) dat een baby zo klein dat nog niet mocht… Hij weegt al wel 6600gram (dat was vorige week dus zal al wel meer zijn)…

Graag jullie mening aub??

Groetjes babylover

Mijn mening als leek: wat een kindje vraagt heeft ie nodig. Als ie er goed uitziet, plast, actief is enzovoort, dan is het volgens mij prima. Bel anders LLL even ofzo. Die krijgen dit soort vragen veeeeeel vaker. (Wél lekker hoor… Bo kwam met 5 en 6 maanden zelfs 13 keer!!!)

sinds wanneer ben jij een leek pleun???