NOg eens een afkolfvraagje.
Op dit moment huur ik een kolf apparaat, maar ik zou mezelf eentje willen aanschaffen.
Op mijn geboortelijst staat een elektrische aventpomp, maar heb er geen idee van of ik dit nu kan gebruiken of niet.
Welke pomp is geen lomp onhandig ding om mee te nemen, Kan ik op dit eigenste moment gebruiken (dus geen pomp waarvoor je al maanden borstvoeding geeft)
Ik heb een pump in style traveller van Medela. Is erg prijzig, maar wel heel fijn. Hij zit verpakt in een zwarte rugzak die je makkeiljk mee kunt nemen. Hijis elektrisch en kan dubbelzijdig. Hij heeft een aanzuigstand en je kunt de zuigkracht zelf bijstellen. In de rugzak zit ook een koeltasje met 4 flesjes en een adapter voor als je op batterijen wil.
Als je niet teveel geld wil uitgeven, kun je eens op marktplaats kijken. Eigenlijk zijn alle kolven wel goed, maar omdat je hem vrij veel nodig hebt, zou ik een dubbelzijdig elektrische nemen met instelbare zuigkracht. Echt slechte kolven bestaan volgens mij niet, alleen handige en minder handige. Een handpomp zou ik jou niet aanraden, dat is meer voor als je een keertje tussendoor moet.
Van het CBonline
Allergie preventie: borstvoeding is het beste
Borstvoeding is de beste voeding voor je baby gedurende de eerste levensmaanden. Het geeft je kindje alles vat hij nodig heeft voor een optimale groei en ontwikkeling en tegelijkertijd stimuleert het je baby’s immuunsysteem.
Als je je baby borstvoeding geeft, geef je je baby meervoudig onverzadigde vetzuren (LC-PUFA’s) en bijzonder hoogwaardig eiwit voor een gezonde ontwikkeling. Gelijktijdig bevordert borstvoeding de ontwikkeling van een gezonde door bifidusbacteriën gedomineerde darmflora. Hierdoor wordt je baby op een natuurlijke wijze van binnenuit beschermd en zorgt het voor een zachte ontlasting. Tevens biedt borstvoeding door haar hypoallergene kwaliteiten de beste bescherming tegen allergie. Kindjes die volledig worden gevoed met borstvoeding hebben duidelijk minder kans op allergie dan kindjes die met een gewone flesvoeding worden gevoed.
Is fles voeding geheel of gedeeltelijk nodig, dan is het zaak om een voeding te kiezen die moedermelk zoveel mogelijk benadert, ook in haar allergie preventieve eigenschappen en weerstand bevorderende eigenschappen.
Door de samenstelling van nieuwe NESTLE NAN H.A. is Nestlé er in geslaagd om de positieve effecten van borstvoeding optimaal te benaderen. Het helpt je baby’s natuurlijke immuunsysteem te versterken en het risico op allergie te verminderen.
De nieuwste richtlijnen voor het consultatiebureau
Wellicht goed om te weten dat ook de nieuwste consultatiebureaurichtlijn (landelijke standaard)* het advies geeft om je baby exclusief borstvoeding te geven voor het verminderen van de kans op allergie. Als dat niet meer mogelijk is, gaat de voorkeur uit naar een partieel gehydrolyseerde hypoallergene flesvoeding. Dit omdat de samenstelling van een dergelijke H.A. voeding zoals die van Nestlé, de werkingen effectiviteit van borstvoeding het beste benadert.
Ja ik vind het erg dat het me nog verbaast. Maar hier kots ik dus van hè. Ik wilde nog eens nakijken of zij nu ook preventief hypo aanraadden en dan zie je dit :!:
Echt ergelijk.
Fijn Buikje dat het goed gaat! En geen idee of bvthee werkt, maar drinken is altijd goed. En wat Lena zegt, dacht ik ook: zolang er geen theïne in zit, mag je er veel van drinken.
Lena, ik voel me echt supervereerd met mijn eigen topic! Het duurt alleen nog wel heel lang voordat ik ga bevallen. Vind Ãk wel leuk: kan ik er lekker lang van genieten. :mrgreen: :-* En lief dat je voor me duimt!
Mamalien, ik moet ook weer een keer mijn kin van de grond afrapen… grrrrrrr!!
Sophia, wat schrijf je lieve dingen! Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en weet hoe belangrijk het is hoe de "stief"ouder zich opstelt. Het is lastig vind ik, kinderen van een ander. Maar het hele leven is niet simpel he?! Kan jij ook over meepraten he, wat een gedoe met Dave. Erg hoor…
Bo is nou al een paar dagen van slag. Geen idee hoe het komt. Ze huilt veel en hangt veel bij me. Erg vermoeiend… En vanavond gaat Franck en ik voor het eerst uit (naar de film- Da Vinci Code), dus ik hoop echt van harte dat het vanavond beter gaat… Maar wij hebben samen al besloten dat ze desnoods de hele tijd maar beneden blijft (áls ze blijft huilen natuurlijk), dan vangen we haar vrijdag wel weer op, Franck is dan vrij. Maar goed, liever niet… :roll:
En hoe was het Pleun?
Ja mamalien, als je er eenmaal op gaat letten, dan erger je je rot. Dan zie je het steeds vaker ook. Babypoppen met flesjes enzo. Op het pak Nutrix staat: met 4 maanden is uw baby toe aan vast voedsel. Dat soort dingen :evil: :thumbdown: .
Hier nog steeds een dip…vanochtend weer geen 200 cc. Dus ik vrees dat grietje toch wat meer KV zal moeten gaan drinken de komende tijd. Ik weet niet waardoor het komt, want ik doe niks anders dan normaal. Dacht al dat ik misschien ongi moet worden, maar het duurt al te lang daarvoor, dan was het al zover geweest. Sla maar weer een glas water achterover en we zien het wel :? .
Lena, kan je het niet opvangen met bijvoeding? Dus: fruit, groenten, dat soort dingen? Desnoods geprakt?
En onze avond was echt heeeeeeel fijn! Da Vinci Code was geweldig! Lekker op een terrasje gezeten nog. En Bo heeft gewoon de hele avond (en nacht!!!) lekker geslapen, oppassers hadden geen kind aan haar. Superavond dus!!
Lezen jullie af en toe bij het discussieforum? Er is al heel lang een discussie bezig over kv en bv. Nu zeggen er een paar (ik ga even kort door de bocht) dat als je niet biologisch gaat eten dat je dan net zo goed kan beginnen met kv… :doh: Ik ben afgehaakt. Ze doen maar.
Ik zag het topic staan, al heel veel pagina’s lang en dacht: laat maar… Ik zal vast nog weleens in een BV-KV discussie verzeild raken, maar soms word ik er zo moe van.
Die kromme redenering allemaal. De redenering van “je doet zus of zo wat niet zo gezond is, dus dan kun je ook net zo goed KV geven” die duikt ook steeds weer op. Net als rokers die zeggen dat je toch ook uitlaasgassen inademt. Waanzinnig, maar je doet er niks aan.
Lara eet nog niet zoveel bijvoeding. Als ze terug zou gaan naar 3 melkvoedingen zou het wel kunnen. Maar ik krijg er nog niet genoeg bijvoeding ingelepeld om een fles te laten vervallen. Ben allang blij dat ze überhaupt wat anders eet nu. Ze krijgt ook alles gepureerd. Dat wil zeggen: ik geef haar ook wel stukken, maar daar weet ze zich nog niet echt raad mee. Ik laat haar maar wat aanklooien ermee. Gisteren zat de hele keuken onder de bloemkool. Het was schitterend, maar meer dan een paar hapjes heeft ze niet binnengekregen.
Vanaf volgende week mag ze brood, dus misschien dat er dan wel een melkvoeding vanaf kan? Maar als ik gokken moet, heeft ze weer een hele tijd nodig om brood eten onder de knie te krijgen.
leuk dat je zo’n fijne avond hebt gehad. Heerlijk is dat hè?
Bij ons duurde het ook heel lang, de overgang. We zijn dus ook snel gestopt met Rapley, want ik wilde wat sneller van wat voedingen af (die pijn begon toen…). Maar dan nog duurde het best lang. Wij zijn op een gegeven moment pap gaan geven van kv en dat doen we nog steeds.
En hier ook: thanx voor je reactie bij die discussie. Ik weet ook dat het weinig uithaalt, alhoewel: Anne Marie wil nu toch wel eens kijken hoe dat is, borstvoeden, bij een volgend kindje. Dus, als dát de winst is… tóch?
Als we één kind aan de tiet krijgen, was het de moeite waard.
Ik Rapley vrolijk door, maar alleen om te oefenen. Ze is motorisch gewoon nog niet sterk genoeg om zo al echt wat te eten. Terwijl ze wel graag wil, ze werkt zich rot. Maar als het zacht genoeg is om iets vanaf te kunnen bijten / kauwen, dan verpulvert het helemaal in die knuistjes. En wat ze vast kan houden, daar kan ze niks vanaf bijten. Ze eet trouwens wel al helemaal zelf een rijstewfeltje :dance: .
Ik geef haar dus eten met een lepel en zodra ze zelf kan eten, mag ze dat gaan doen.
Hier ook drie keer BV en 1 keer pap van KV.
@Pleun wrote:
Nu zeggen er een paar (ik ga even kort door de bocht) dat als je niet biologisch gaat eten dat je dan net zo goed kan beginnen met kv… :doh: Ik ben afgehaakt. Ze doen maar.
Ach Pleun, we weten wie het zegt… Erg veel waarde hecht ik nooit aan haar bijdrages in het discussieforum…
Hoi,
Ik wil even zeggen dat jullie goed werk doen hoor… Het bv-promo team zoals jullie weleens genoemd worden…
Want ik wist echt niet veel van bv af en iedereen vond het altijd veel makkelijker om kv te geven (met iedereen bedoel ik: mijn ouders, schoonouders en mijn zwangere zus) dus eigenlijk was het van zelf sprekend dat ik dat ook ging doen…
Maar door dit forum en dan vooral het bv gedeelte ben ik zo enthousiast geworden om bv te geven…
En ik doe het nu al meer dan 2 maanden met veel plezier (op de dipdagen na dan he )…
Dus allemaal een dikke :-* voor jullie allemaal…
Groetjes babylover
Jui!!! Applausje voor jezelf :dance: .
Dag meiden. Ik schrijf nooit mee met dit onderwerp, maar lees wel mee. Nu wil ik wel even reageren op het berichtje van babylover. Erg herkenbaar wat zij schrijft. Ik denk dat als ik niet zou meelezen op dit forum, dat ik dan allang afgehaakt was. Maar juist door alle verhalen hier, ben ik steeds gemotiveerd geweest om niet op te geven. Nog twee weken en ik heb de zes maanden gehaald. En dat dus deels dankzij jullie!
Wow Renee, da’s een hele prestatie! Jij kolft toch ook een hoop hè? Ik denk zelf ook dat ik het niet zolang had volgehouden zonder het forum. Ha, zonder het forum had ik misschien wel voor KV gekozen, omdat ik dan helemaal niet had geweten wat de nadelen daarvan zijn… :think: . Voordat ik dat ging uitzoeken, dacht ik dat BV alleen nuttig was voor kinderen met allergieën in de familie en aangezien ik allemaal nare verhalen had gehoord over BV…
Kijk!! Dit maakt mijn dag nou helemaal goed!! En daarom wil ik ook nog wel eens reageren, zelfs op die achterlijke berichten (als ik zin heb hoor Yo… ). Want ik denk dan altijd: er zijn vrouwen die meelezen en die moeten de goeie informatie krijgen. Het heeft dus nut gehad! Heeeeel fijn!! Dank voor jullie reactie!!
Terwijl niemand in mijn omgeving (behalve Franck :inlove: :thumbup: ) wat van bv wist, vond ik het vanzelfsprekend dat ik dat wél ging doen. Eigenlijk niet eens over nagedacht. Dat kwartje viel pas toen ik zoveel vrouwen hoorde zeggen “bv, áls het lukt hoor…” Als het lúkt??? Dat was niet eens in me opgekomen… haha! Maar wat heb ik een hoop bijgeleerd het afgelopen jaar!! En dát komt door dit forum. Hulde hulde aan bijvoorbeeld jou, Yo!!:-* En dat ik nu lees dat mensen ook wat hebben aan mijn berichten dat is echt super.
Nog een week… dan geef ik Bo precies een jaar bv!! :dance:
Ja, als we het toch over gouden tietawards hebben… Yo staat ook op de shortlist. Die heeft al meer kids BV gegeven dan chris alleen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
@lena3 wrote:
Ik zag het topic staan, al heel veel pagina’s lang en dacht: laat maar… Ik zal vast nog weleens in een BV-KV discussie verzeild raken, maar soms word ik er zo moe van.
Die kromme redenering allemaal. De redenering van “je doet zus of zo wat niet zo gezond is, dus dan kun je ook net zo goed KV geven” die duikt ook steeds weer op. Net als rokers die zeggen dat je toch ook uitlaasgassen inademt. Waanzinnig, maar je doet er niks aan.
Kan wel merken dat jij wetenschapper bent Lena (ja toch?)! Ceteris paribus hè? :wink:
Pleun, wat heerlijk dat je zo'n fijne avond hebt gehad! Da Vinci Code is dus een leuke film? Ik heb het boek nog niet eens gelezen...
Yo, hoe gaat het met je? Je hoeft hier niet je privéleven uit de doeken te doen hoor, maar wilde je alleen eventjes laten weten dat er aan je gedacht wordt.
Sorry dat ik hier zo lang niet heb geschreven. Heb wel meegelezen, maar had zelf eventjes niet zoveel te koop.
Maar het gaat hier allemaal goed. Druk bezig met de voorbereiding van de verhuizing. (Alleen ons huis nog niet verkocht :? .) Verder heb ik een nieuwe baan. Ik werkte tot afgelopen januari als promovendus, maar ben daarmee gestopt, omdat het (praktisch) niet mogelijk was om minder dan 32 uren te werken en ik dat niet te combineren vond met Wouter. Ik heb nu een baan als auteur bij een educatieve uitgeverij (schrijven aan schoolboeken). Een ideale baan, want wel het vak waarvoor ik geleerd heb en iets waarbij je moet nadenken, maar toch voornamelijk thuiswerk. Alleen af en toe een vergadering, op zaterdag. Ben er erg blij mee.
Verder zit Wouter in een moeilijke fase. Vette driftbuien en niet willen slapen en zo. Maar geeft niks, gaat ook wel weer over. Alleen vraag ik me wel eens af of ik er goed aan doe hem zo vaak toe te staan om aan de borst in slaap te vallen. Voorheen sliep hij - iig overdag - zonder veel problemen in slaap in zijn eigen bed, maar nu dus - hopelijk tijdelijk - niet. Hoop niet dat ik hem nu geen verkeerde gewoonte aanleer.
Nou, enough about me.
Lena, ik heb vorige week een kolfbeurt laten vallen en kolf nu ‘nog maar’ vier keer per dag. Gelukkig is Jarno spontaan een voeding minder gaan vragen, plus mijn productie die zo goed als gelijk is gebleven, dus aan melk nog geen gebrek. Aanstaande maandag laat ik de avondkolfbeurt vervallen en dan na een weekje of twee/drie dan gaat er nog eentje af. En dan zien we wel hoe ver we gaan komen met die twee kolfbeurten per dag.
Aha, ik zie dat jullie hier klagen over de kv-bv discussies…tututututtt…
Ik dacht; laat ik hier ook weer eens even wat neer kalken…Ik zal binnenkort denk ik erg veel steun nodig hebben…
Ik heb laatst mijn beklag ook al bij Yo gedaan. Ik ben nog steeds angstig dat het allemaal niet gaat lukken, of dat ik snel zal overstappen op kv…
Ik zei haar namelijk, dat afgezien van de bv-probleempjes bij Mateo, ik vooral heel veel last van mijn borsten heb.
Ik kan absoluut niet tegen aanrakingen, ik heb vaak misselijk en met kokneigingen Mateo gevoed. Ik heb toen bijna fulltime gekolft omdat ik het gewoon niet trok. Hoe moet dat straks. Ook al drinkt Prins2 geweldig en kom ik niet in de problemenstroom, blijft het nare gevoel van mijn tepels…
Daarom wil ik al snel aan de tepelhoedjes…
Beter dat dan opgeven.
Er zijn hier mama’s waarbij het kindje bij hun in bed ligt en dat het kindje 's nachts altijd een slok kan nemen als hij/zij dat wil. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken…Niet omdat ik de bv niet op verzoek wil geven, maar het idee dat mijn kindje zonder enige ‘waarschuwing’ mijn tepel zou pakken…
Nou, ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel…
Ik heb dit probleem trouwens ook bij mijn hub en als ik er zelf wel eens onverwachts tegen aan ‘wrijf’…
Tjeetje Marlous, dat is een moeilijk probleem zeg. Ik kan me natuurlijk niet precies voorstellen hoe dat voor jou voelt, maar begrijp wel dat het voor jou veel impact heeft en dat je je zorgen maakt.
Weet je ook hoe het komt dat je dit ‘borstenprobleem’ hebt? Altijd al gehad? Is het iets wat ‘tussen de oren zit’ (klinkt wat naar, is zo niet bedoeld, probeer alleen mee te denken)? Want als dat zo is, kun je het misschien zoeken in iets therapie-igs?