thanx Ninanien, nu hoef ik het niet op te zoeken!
Volgens mij gaat het heel erg goed juist, Karien!
Denk dat ze die avondvoedingen aan het ‘clusteren’ is. Maar misschien weten Yalanda of Xanna daar meer over te zeggen…
Bij Denzel heb ik alleen gekolft en omdat ik nog niet ervaren was met kolven e.d. heb ik dat aangevult met flesvoeding.
Ik heb gewoon gekolft en wat ik te kort kwam aan gevult.
Dus de flesvoeding aan gemaakt per 30 cc geloof ik. Staat op de verpakking toch. Niet de poeder met de borstvoeding aan maken maar gewoon met water.Vervolgens gooi je het bij elkaar ging prima.
Sommige ouders doen dat ook met de laatste voeding. Ze kolven de voeding af en gooien er 30 cc fv erbij en dan slapen ze sneller de nacht door. weet niet of dat waar is.
maar effe wat anders… Heb je verhaal eerder gelezen van Maud en wilde eigenlijk eerder reageren. Ik heb eiigenlijk het zelfde probleem Vienna wordt niet tevreden op de borst ,maar geef ik der afgekofde melk in een flesje dan is ze wel tevreden.
Nu heb ik der ook wel eens gewogen voor en na de voeding en drinkt ze ongeveer het zelfde. Dus het ligt niet aan de voeding maar aan het drinken. Geef der nu 2 keer per dag uit een flesje en het gaat nu prima. Misschien een idee. Dan kan je nog steeds genieten van de voordelen en van de voedingen en je heb een tevreden kind .
hoop dat je er wat aan hebt.
jarreau
das idd ook een goede tip Jarreau! Inegwikkelde naam!)
en bedankt nog voor je reacties op mijn berichtje!
hoi Rosa!! ja leuk ook jou hier te zien!
Nienke, bedankt voor je reactie! Ik heb vandaag voor het eerst gemerkt dat ze niet genoeg had na de voeding van 19.00 (deze wilde ze al om 18.00 trouwens, kon het niet meer rekken… dus dat was al een teken, maar dat vond ik niet erg… dat ze niet genoeg had wel… ik kan niet meer stoppen met huilen, ben er zo verdrietig van… en mijn man staat er totaal niet achter dat ik niet meer verder wil. Ik heb alles geprobeerd (meer drinken, anijs eten, vaker aanleggen tot om de 2 uur) nog meer lukt me niet. Ik vind het een uitputtingsslag. Ik blijf geven wat ik heb, maar heb nu in overleg met het cb besloten bij te gaan voeden met kunst… vanavond mee begonnen en ik heb haar lang niet meer zo tevreden gezien… helemaal rode wangen en ze viel als een blok in slaap… heerlijk…maar ja in mijn bolletje zit het nog niet lekker hoor… ben zo verdrietig… zo ontzettend verdrietig…
oh allemaal tegelijk…lief van jullie, dank je wel…
Jarreau das inderdaad misschien een idee…gaak zeker proberen!!! THANX
Hé meissie!!! Wou dat ik even wat voor je kon doen! In ieder geval heel dikke virtuele knuffel!
Je bent toch nog niet helemaal gestopt??? EN je doet er alles aan, zie ik! Heeft het niet te maken met een sprongetje btw? Je kan nog gerust heel lang doorgaan hoor, volgens mij met bv en een gedeelte kv!
smak nogmaals!
gatsie, ik wilde niet donkerblauw, wilde indigo! Heb ik altijd! (ben een beetje auti soms)
zo hoort het! sorry ben een beetje melig…heb zin om alles donker te maken hier en net te doen of ik er niet ben…Bart is er ook al niet… waarom kan ik dan ook geen nee zeggen??? EN sturen ze van die aardige, joviale , jonge jongens om een afspraak te maken… :roll: :naughty:
@rosa1975 wrote:
! sorry ben een beetje melig…heb zin om alles donker te maken hier en net te doen of ik er niet ben…Bart is er ook al niet… waarom kan ik dan ook geen nee zeggen??? EN sturen ze van die aardige, joviale , jonge jongens om een afspraak te maken… :roll: :naughty: [/color]
whahahhaahahha… zo’n lekker ding in pak…HEEEL GEMEEN…
moet gelukkig weer om je lachen…thanx… de knuffel stop ik in mijn kussensloop voor vanavond… :-*
Komt best goed. Zo kan het ook.Als je je wat beter voelt kan je nog best terug naar helemaal borstvoeding.
Gewoon doen waar je je beste bij voelt.
jarreau
maar hoe weet je nou wat het beste voelt… gisteren kon ik het niet meer opbrengen en heb ik besloten dat ik die laatste voeding wil afbouwen, maar nu ik vanavond dat flesje al om 19.00 uur moest geven omdat bleek dat ze al niet genoeg kreeg… stond ik toch te brullen… dat voelt ook niet goed… ik voel me juist erg slecht dat ik het niet meer red.
nou ja, even aan het idee wennen… en inderdaad als het weer beter op gang zou komen door kolven, ga ik gewoon terug op bv…!
Rosa, denk jij echt dat DAT het kan zijn? zijn dat die bekende regeldagen? en dan? vaker aanleggen? maar er komt dan niet meer melk … dat doe ik nu 3 dagen en ik merk alleen maar slappere borsten… en vandaag dus voor het eerst dat ze echt niet genoeg had na een voeding…
liefs noui
Ow… lastig! Ik weet het niet hoor! Je bent ook niet ongesteld??Kan je ook minder melk van hebben…
Waar is Xanna als je haar nodig hebt!
kom anders even op msn…tot het mannetje komt…
Trouwens die had gezegd 20.00 uur, ik kán zeggen dat het me niet meer uitkomt nu!
sorry Marlous, misschien had je dit gezwets niet echt bedoeld met je topic…
@noui wrote:
maar hoe weet je nou wat het beste voelt…Noui, ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet alles teruggelezen heb (Saba is een beetje aan het mopperen vanavond dus ik lees er even snel overheen), maar zou je niet even kunnen combineren? Dus dat je overdag als je voldoende hebt lekker zelf voedt, en dat je in noodgevallen (als je denkt even niet genoeg te hebben) bijvoedt met kv…? Dus eerst aanleggen en indien niet voldoende even kv er achteraan? Of zeg ik nou iets heel doms :oops: ?!
Om te beginnen heel veel drinken. Heel veel rust.
Vriendin van mij die lactatiedeskundige is zei tegen mij als het terug loopt een hele dag in bed gaan liggen met de kleine met een flink boek en maar laten drinken wanneer ze wil. Je lekker laten bedienen.
Ik drink echt heel veel. Soms 3 bekers na de voeding.
Ik denk ook dat je regel dagen heb want maud was goed gegroeid heb ik gelezen.
Fannie ging toch ook naar voedingen op fv gedaan te hebben weer terug op helemaal borstvoeding. Zou niet weten waarom niet.
jarreau
Niet over de leuke stukjes heen lezen hè Fannie!
Hoe Rinke 'zichzelf voedt' de laatste paar dagen (ik kan het niet anders noemen, heb niet het idee, dat ik er wat over te zeggen heb...), op die manier kan ik me niet in het openbaar vertonen
Ze gaat eerst liggen drinken (ik zit) na een tijdje wil ze rechtop, laat een boertje. Neemt dan, terwijl ze zit, een paar slokjes, gaat dan weer rechtop zitten en zo gaat dat dan door. Tussendoor kletst ze met haar vlakke handje op mijn borst (grote hilariteit), knijpt eens in een van mijn vetrollen op mijn buik... en laat mij tussendoor met niet alleen een flashende tepel, maar mijn borst in volle glorie zitten!
Rosa, ik mag er niet om lachen zeker hè… :oops:… sorry: :lol: :lol: :lol:. Wat een kleine donderstraal zeg :naughty: !!! Nee, dan wordt subtiel voeden in het openbaar wel heeeeel moeilijk. Maar ook wel heel lief en leuk zo zeg. Dat petsen op de borst… wat is dat toch? Waarom doen die kleintjes dat zo fanatiek? Je omschrijft het erg leuk!!!
@Jarreau wrote:
Fannie ging toch ook naar voedingen op fv gedaan te hebben weer terug op helemaal borstvoeding.Klopt, maar dan moet ik wel even aan toevoegen dat dat niet zonder slag of stoot is gegaan. Ook ik heb dagen heel rustig aan moeten doen en Saba heeeeel vaak aan moet leggen (tot beider frustratie soms… ik moe, zij geen druppel binnenkrijgen :roll:). Ja, de productie is nu weer 100% maar je moet er inderdaad echt even een paar dagen voor vrij nemen en ervoor gaan zitten! Het is het waard natuurlijk :mrgreen:.
Noui ik heb eigenlijk het hele eerste jaar wel gehad dat ik 's ochtends met plofborsten wakker werd. Dat ik na de tweede voeding pas het idee had dat de spanning er echt af was maar dat ik aan het eind van de middag of zeker begin van de avond toch echt ver op was met de melk. Bregje lag ook 's avonds uren te clusteren. Als ze dan voor een nachtvoeding kwam had ik altijd wel het gevoel melk genoeg te hebben. In ging er altijd van uit dat het kwam doordat je toch heel de dag in de weer bent geweest. Ook de flessen kinderen hier hadden 's avonds hun ongedurige uurtjes. Dus meer een samen loop van kind moe en moeders moe. Die cluster uurtjes waren voor mij een mooi excuus om lekker in de bank te hangen met mijn meisje en lekker uit te rusten. Ik vond dat moeder natuur dat eigenlijk wel mooi geregeld had zo.