Buikje, ik zou echt even contact opnemen met een LK. Grote kloven bij kolven is vrij zeldzaam, ik kan je ook niet echt helpen met tips. Het zou kunnen dat je te hard kolft?
Je zou even kunnen kijken of je de goede maat borstschilden gebruikt: http://www.medela.com/newfiles/faq/breastshield_fit.html
Als het kolven pijn doet is het ook niet gek dat je geen TSR krijgt. Dan komt er geen melk uit en omdat je niet live voedt, betekent dat dat je produktie daalt. Dat je 's ochtends meer hebt is normaal, dat zal ook altijd blijven. En omdat je dan rust hebt gehad, gok ik dat het dan ook minder pijn doet? En dat je minder gespannen bent omdat je er meer vertrouwen in hebt dat het goed zal gaan? Blijf niet rondlopen met pijn meissie, laat iemand je helpen :-* .
Ik heb dat grote blauwe ding ook een maand gehuurd. Toen ik wist dat het kolven zou blijven heb ik er zelf één gekocht die wel mee te nemen is.
Soory meiden dat ik zo lang niet gereageerd heb
maar we hebben veel problemen met de plaatsing van dave naar het middelbaar onderwijs en kost me zoveel energie
Eline is over 3 dagen alweer 6 maanden
we gaan zondag op moederdag dr maar voor het eerst bijvoeden
kan ze gezellig mee aan tafel zitten
Hoop voor inkie dat de kleine snel komt
Respect voor Pleun hoe je het volhoudom Bo het beste te geven,en Frits in je buik succes met de laatste loodjes
Goh lena die kleine van jou vind eten echt niet leuk he
wel fijn dat ze nu van 9 tot 8 slaapt
Eline krijgt overdag op verzoek
Dan om 7 uur douchen of in bad nog een voeding
En als wij naar bed gaan word zij meestal wakker ff knuffelen en wat drinken
Maar word wel steeds minder
Denk dat die er af gaat als ze bijvoeding krijgt
O en Eline zegt af en toe mama maar dan bedoelt ze de borst :inlove:
en Ninanien hoop dat de visite heel erg gezellig was
En speciaal voot Yolanda en Chris heel veel sterkte ,en je mag altijd komen klagen of zeuren
Je helpt ons ook altijd zo goed
Wie ik ben vergeten sorry
Maar ga Eline in de buggy zetten(zit ze sinds 2 dagen in)
Want de bak was te klein
En gaan we lekker naar Scapino in het nieuwe stadshart hier
Wil zomerschoentjes voor de kids
Dikke knuf
Heej Sophia hoe gaat het nu met Dave en de schoolperikelen???
Eline is morgen 6 maanden toch? Alvast gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:
Nog leuke schoenen gevonden?
Hier alles ok! Na de dip gaat het nu weer wat beter. Heb een deel van het niet willen slapen euvel ontdekt: sara vindt het niet leuk om in het donker te liggen :silenced: Sinds een paar dagen laat ik het licht op de overloop aan en de deur een klein beetje open staan en nu slaapt ze ineens weer van 22-4 uur :dance: :dance: :dance: Heb nu een nachtlampje gekocht, ben benieuwd of het werkt!
Sara drinkt nog steeds megaveel door de warmte :shock: zo’n 14/15x per 24 uur…Ja dat kunnen mijn melkcontainers ook niet aan hihihi. Vanmorgen heeft ze een beetje water gekregen. Eerst uit een glas, vond ze errug leuk :mrgreen: (was ook wel lekker voor haar zere tandvlees geloof ik want ze slikte het niet eens echt door) en daarna een beetje in een tuitbekertje. Van die tuitbeker werd ze gewoon wild :shock: :mrgreen: Maar goed, in ieder geval weer wat dorst gelest gelukkig…
Hoi Allemaal
nou ninanien het is nog steeds niet rond,moet het diagnostieke rapport van de psychiater hebben
Daar staat in wat Dave zogezegd “mankeert”
Maar probeer dr al 2 dagen te bereiken en ze belt maar niet terug :doh:
Van de week heel gesprek op school gehad,en dan maken mesnen ruzie over de papaieren van Dave
Maar we bl;ijven doorvechten Dave is gewoon niet op zn plek op een zmok vanwege onverwerkt trauma van zn biologische moeder
En die onverwerkt trauma versterkt zijn lichte vorm van adhd
En zijn wij en de school en de st gewoon anders van mening dat hij beter Naar het opdc moet gaan dat is beschermd vmbo
Dave is nl niet zeer moeilijk opvoedbaar maar heeft zn beperkingen
D’r is nl in Almere drie voremen spec voortgez ond opdc,zmok, en lwoo
En Dave kan te goed leren voor lwoo
Zmok heb ik de argumenten voor gegeven
Nu nog die commissie voor plaatsing overtuigen
Gelukkig is de psychiater het er ook mee eens
Dus maar hopen snel op ut rapport
En hier drinkt Eline ook meer dan toen het niet warm was
Gelukkig blijven mijn borsten goed produceren
Maar door dat ik af en toe beetje gestressd ben word zij huilerig
Ze voelt het aan,dus probeer zoveel mogelijk met de kdis te ontspannen
Of zoals van de week niet alleen sandalen kopen maar gelijk 4 setjes kleding er bij :oops:
En zondag is het moederdag dan komen mn ouders om gelijk ook mn verjaardag te vieren
Want dinsdag word ik al weer 30 :shifty:
Ik ga dr weer is vandoor want ligt een was te wachten die nog opgevouwen moet worden
4 kids hebben is leuk maar de was niet :wall:
Groetjes sophia
Ik kom ook weer eens kijken . Kom er op het moment niet echt aan kokken toe. Het weer is te mooi 8) . Hier loopt alles lekker. Anyk begint ook beter te slapen. Nog niet een hele nacht, maar al wel van 21.00 tot 03.00 en dan door tot de volgende ochtend. Dat is al een hele verbetering. Ik begin me ook wat meer uitgerust te voelen. Voor ik het weet slaapt ze de hele nacht door.
Wat een gedoe Sophia. Hopenlijk zit Dave snel op zijn plek.
Wat vervelend Lena, dat ze zo’n moelijke eter (drinker) is. Ik heb helaas geen tips voor je.
Dat had ik ook hoor babylover. Dat het kolven 's ochtends wel lukte, maar 's avonds niet. Met het gevolg dat ik dan 's nachts wakker werd van pijnlijke borsten. Naar mijn idee had dat toch veel met vermoeidheid te maken. Ik had de vriezer vol, ook omdat ik bang was dat het kolven op het werk niet zo lukken. Maar tot nu toe hebben we nog bijna niks gebruikt. Want het is me steeds gelukt om voldoende te kolven. En nu heeft ze niet veel meer nodig. Als er 2 flesjes staan voor overdag is dat genoeg. Meestal drinkt ze dan niet eens meer. Is al die stress voor niets geweest :? .
Ik had vandaag zoiets leuks. Anyk stond met papa onder de douche. Ik zou erbij stappen en kleedde me uit. Strekt Anyk haar armen naar mij uit. Mondje open en toen ze dichtbij genoeg was hapte ze. :inlove: Stonden we daar met zijn drietjes. Mijn vriend had Anyk nog vast en zij hing met een gelukzalig gezicht te drinken. :mrgreen: Helaas geen fototoestel bij de hand.
Een paar avonden geleden lag ze bij me te drinken op bed. Laat ze ineens los, kijkt naar me op en zegt met een diepe zucht: “mama.” :inlove:
:inlove: wat liefff :inlove:
@bianca68 wrote:
Een paar avonden geleden lag ze bij me te drinken op bed. Laat ze ineens los, kijkt naar me op en zegt met een diepe zucht: “mama.” :inlove:
Geweldig!!!
Hier ook een en al baba, gaga, dada en meer spul in die categorie. Tijdens de fruithap is het vooral nog PRRRRRR en FFFFFF. Heel grappig op de foto, maar Lara is dus niet de enige die een slab nopdig heeft…
Gisteren haar experimenteerdrang laten botvieren op broccoli. Ze deed haar best jongen! Ze kauwde alsof ze een taai gebraden everzwijn weg moest werken. Het slikken bleef de bottleneck, maar volgens mij heeft ze toch wel een stuk of wat molecuultjes weggewerkt.
Ben er nog niet helemaal uit hoelang ik door zal gaan met kolven. Begin juli gaan we op vakantie in een huisje in Duitsland. Dan wil ik niet méér dan 2 keer per dag kolven. Overdag kolven gaat dan namelijk heel moeilijk worden. Eind juli gaan we naar Caïro, zonder Lara, en dan moet ik helemaal stoppen. Ik ga niet kolven in een vliegtuig ofzo. Dus nu moet ik beslissen of ik op vakantie in Duitsland nog wel zal kolven of dat ik dan al helemaal stop. iemand een uitghesproken mening hierover?
De laatste tijd loopt mijn produktie trouwens terug, dus wie weet heb ik er wel helemaal niks over te zeggen…
De verpleegkundige van kind en gezin is juist weg (bij jullie cb), heb haar mijn vragen over borstvoeding nog maar eens gesteld. Einderlijk heb ik een duidelijk antwoord gekregen…Om borstvoeding terug op gang te brengen zou ik borstvoedingsthee moeten gaan halen, veel rusten en om de 2.5 uur kolven.
Verder zou mijn TSR niet voldoende gestimuleerd worden en moet ik toch maar eens naar een kinderarts gaan die heel veel weet van borstvoeding. Mijn huisarts en gynea willen er niets aan doen om iets te zoeken dat die TSR zou stimuleren, hier op het forum zeiden ze al synticonin of zo iets. Maar hier in de apoteek vielen ze uit delucht toen ik het vroeg, mijn huisarts vind da ik maar moet stoppe met de borstvoeding Duss…
Of misschien nog tips hoe ik de borstvoeding terug op gang krijg: bruin bier lust ik niet (en zou volgens die van cb ook geen effect hebben).
Goed advies vind ik, veel rusten, veel drinken en vaak kolven. Het is echt de enige manier.
Luister vooral niet naar je huisarts. Of en wanneer je stopt met BV is jouw zaak en alléén jouw zaak. Huisartsen weten vaak niet zoveel van BV en moeten zich in ieder geval niet bemoeien met de persoonlijke keuze van een moeder. Is mijn mening dan… Een huisarts is er voor medisch advies en er is (zo goed als) nóóit een medische reden om te stoppen met BV.
Er bestaat inderdaad een spray voor de TSR. Ik weet niet zeker of je daar een recept voor nodig hebt. Zo niet, zou je andere apotheken kunnen bellen misschen? Het middel heet Syntocinon.
Heb je de mogelijkheid een LK te vragen?
zie: http://www.consumed.nl/?leftUrl=L2RhdGFiYXNlL2dlbmVlc21pZGRlbGVuL21lZC5waHAzP2lkPTI1ODY=
Misschien kun je dit bij de apotheek laten zien?
Hoi hoi,
Gisteren ben ik heel de dag naar de efteling geweest en heb dus daar moeten kolven omdat Veron niet mee kon…
Ik dacht van te voren, dat het wel niet zou gaan lukken op een wc kolven zonder beeb… Maar heb toch 250cc gekolfd in 2 kolfbeurten…(helaas heb ik het wel weggegooid, wilde het zelf opdrinken maar warme melk,bah)…
Dus ik ben blij dat het zo goed ging en als het in de efteling al ging op een wc gaat het straks op het werk ook goed…
Toen ik thuis kwam had Veron net een fles op en ben ik dus weer gaan kolven met als resultaat 210cc in een kwartier… Nou dat is toch niet normaal,hiihhihihhihihi… En dat met een handkolf…
Ben zo blij…
Heb zelfs meer gekolfd dan hij gedronken heeft…
ik ga gauw wat bammekes eten…
groetjes babylover
heb de lactatieverpleegkundige eindelijk maar eens gebeld, en had ik het maar eerder gedaan.
zal later wat meer uitleg geven, nu verder doen met afwasse
Goeie berichten, joepie de poepie!
Fijn dat het zo goed gelukt is met kolven Babylover. Kon je de melk niet bewaren?
Buikje, ben benieuwd wat de LK gezegd heeft. Hoop dat het helpen zal.
groetjes, Lena
Hoi,
Het was nogal warm afgelopen vrijdag…
Ach ik vind het niet zo erg, ben al blij dat het kolven zo goed ging…
Alleen is Veron sinds vrijdag een beetje aan het miepen met mijn borsten… Misschien zijn het wel regeldagen ofzo… Hij drinkt elke keer maar 2-3 min… Heb gelukkig al een goede tip gehad van Pleun … En dat lijkt wel te helpen…
Vanmorgen dronk hij gelukkig al weer 13-14 min ongeveer… Maar hij blijft zo happen en dan leg ik hem aan maar na 1 min is hij dan alweer klaar met drinken, leg ik hem weer weg dan begint hij weer te happen… :think: …
En hij heeft vanmorgen al 2 enorme poepluiers gehad, alles weer onder, lekker hoor die bv poep,hihihihihihi…
Trouwens toen hij wakker werd vanmorgen had hij een beetje een rode kleur in zijn luier (van de week ook al een keer)… Het lijkt wel of de urine dan erg sterk is en dat is toch eigenlijk niet zo goed… Overdag plast hij wel bij elke luier en dan is het niet zo’n rare kleur…
Hij slaapt snachts door vanaf ong 2030 tot 700 (dan maak ik hem wakker om te eten, dat is makkelijk voor mij en hij eet dan ook goed)… Dan zou je toch denken dat hij toch savonds voldoende drinkt, anders laat hij zich toch wel horen…
Groetjes babylover
ps: ik ben ook wel benieuwd buikje, laat die afwas toch staan en vertel,ihhihihihiih
BV-poep kan ook weleens oranje zijn. Is het misschien een klein beetje poep? Echt rood zal urine toch niet worden… Of heb je bietjes gegeten?
Waar zouden we zijn zonder Pleun hè? We moesten voor haar ook maar een een speciaal aftel-topic openen. Ik weet alleen nog geen goede vraag voor de poll, want we weten al dat het een broertje wordt voor Bo.
lactatieverpleegkundige heeft me dit verteld.
Probleem 1: niet juist aangeleerd van aanleggen
Ik moet zo snel mogelijk (ga wel eerst eens met mijn man overleggen) contact opnemen met een lactatieverpleegkundige in de buurt zodat zij eens langs kan komen om te kijken naar de drinktechniek van Noa maar ook om te kijk of ik juist aanleg en om andere aanlegtechnieken te leren.
Probleem 2: hoe juist productie verhogen
Ik heb nu een Medela lactina electric plus kolfapparaat maar met een schelp om af te kolven, zij raadde me aan om een dubbele aan te schaffen dit zou mijn lichaam wijsmaken dat ik nu een tweeling heb en dat ze twee keer zo hard zouden moeten gaan werken. ik moet ook meer kolven, niet meer om de drie uur maar om de 1.5 -2 uur. warmte toepassen voor ik ga kolven desnoods een warm kersepitje op mijn borst leggen terwijl ik afkolf.
ik kon ook medicatie gaan gebruiken, die neusspray maar die is niet te verkijgen hier in belgie en moet dus eerst een bereidwillige arts hebben die me dat wil voorschrijven en dan nog een apotheek diem e dat wil bestellen. ik kon ook motilium nemen en dan veel afkolven of veel aanleggen.
ze heeft me ook juist uitgelegd hoe ik moet afkolven. eerst aan borst 1 tot er geen melk meer uitkomt en enkele minuten dan borst 2 hetzelfde. Dan weer borst 1 en dan terug borst 2.
Daarvoor deed ik gewoon 10 minuten de ene en 10 minuten de andere.
Ze heeft me ook verteld dat mijn lichaam nu minder melk aanmaakte omdat het niet zou weten of alles goed was met de baby. Dus hiervoor zou ik de hele dag :mrgreen: Topless moeten rondlopenmet Noa alleen in haar pampertje tegen me.
Dan om terug van flesvoeding naar borstvoeding over te schakelen (normaal is het andersom he)
*Veel dat bloot tegen bloot contact
- Therapeutisch baden
*haar niet aanleggen als ze huilt om eten, ze zou dan veel te hongerig en ongeduldig worden. en als het haar dan niet lukt om te drinken word ze kwaad.
*altijd eerst aanleggen, wordt noa overstuur een flesje geven en afkolven.
*minder flevoeding geven. NU krijgt ze 7x100cc, dit zou veel te veel zijn (ze weegt maar iets van een 3 kg 300 en zou op een ganse dag 450cc mogen hebben). en na de fles terug aan de borst
- en als laatste een goed bereidwillige man vinden :mrgreen: die het huishouden wil overnemen de eerste 2 weken.
Heb van haar ook verschillende teksten doorgemaild gekregen als iemand die wil hebben stuur me maar een pb dan stuur ik je ze door.
Hoi,
Buikje: dat zijn nog eens tips waar je wat aan hebt… Goed van je hoor dat je die stap hebt genomen… Ik hoop dat het helpt…
Lena: het doet me denken die rode kleur als in de kraamweek toen deed Veron dat ook toen de bv nog niet op gang was… Hij plaste toen ook uraten (zo noemde ze dat toen) en dat was ook een beetje rood… Poep is het niet…
Ben toch echt bang dat hij te weinig drinkt, misschien zweet hij ook wel veel snachts (ik leg hem in zijn romper in een slaapzak en 1 dekentje)…
En voor Pleun moeten we inderdaad wel wat bedenken en daarna ook nog voor Marlous…
Groetjes babylover
Hee Buikje, dat klinkt als goede tips. Blij dat je iemand hebt kunnen vinden die je kan helpen :dance: . Ik hoop echt dat het je zal lukken Noa terug aan de borst te krijgen. Hartstikke goed dat je zo volhoudt.
Wat gek babylover dat hij dat alleen 's nachts heeft. Misschien zou hij voor het slapen gaan wat extra water kunnen drinken? Het is ook wel warm nu natuurlijk.
Hoi,
Soms kan je zo onzeker worden van bv, ikke wel hoor…
Net had hij geslapen van 1000 tot 1215 en zijn luiers was praktisch droog…
Hem aangelegd, nou hij wilde toch wel 3 min drinken… Om vervolgens moeilijk te gaan doen en te kokhalzen als hij in de buurt kwam van mijn tepel…
Net nog maar een keer naar zijn luier gekeken (na een huilbui van mij, tja hormonen en onzekerheid is niet zo’n leuke combinatie) en hij had zowaar een goede plas gedaan…
Morgen naar het cb, hoop dat het gewicht mij wat gerust kan stellen…
groetjes babylover
Hè jakkie, vervelend om je zulke zorgen te lopen maken. Ik denk trouwens dat iedere moeder dat wel doet. Als veron KV dronk, dan dronk hij dat slecht en dan was je ook ongerust. Het lijkt erop dat je net zo’n irritant kind hebt als ik, die gewoon af en toe een tijd niet fatsoenlijk wil drinken. Hier ging het net weer een week of 3 goed en nu begint het gemier weer met de papfles om 8 uur. Vast voedsel wil ze ook niet. Ja, bij oma wel, daar smakt ze het enthousiast weg. Maar bij ons niet :evil: . Ze groeit prima, dus eigenlijk mag ik me nergens zorgen over maken en moet ik het allemaal geduldig en glimlachend laten gebeuren, maar ik heb er toch al menige huilbui aan besteed.
Gelukkig heeft hij nu weer goed geplast. Je moet het ook meer zien over een periode van dagen dan van 1 dag. Volgens het CB hier hoeven we ons pas zorgen te maken als ze helemaal niet drinkt en daarbij koorts heeft.
Verwen jezelf maar een betje met een doos chocolade babylover (krijg je lekkere melk van ).