Oei, Lena, wat naar, die huilbuien! Mag ik je vragen waardoor hij er speciaal zo’n last van heeft? Maakt ie zich zorgen of vindt ie het “gewoon” moeilijk dat hij haar gehuil niet kan stoppen?
Hij is gewoon een erg zorgzaam manneke. Heel lief, maar hij wordt dus doodzenuwachtig. Zit te hele tijd te luisteren of hij haar hoort huilen. Hoort haar zelfs als ze niet huilt... Daarbij is het natuurlijk lastig dat je niet weet wat je moet doen. Van de meeste dingen in je leven weet je hoe ze werken. Of wie je moet bellen als ze niet werken. Maar van babies dus niet... :?
Maar vannacht, o wonder, heeft ze op haar eigen kamertje (!) geslapen van kwart over 9 gisteravond tot zes uur vanochtend. Twee of 3 keer speentje teruggegeven en dat was het. We waren totaal verbaasd. Om 6 uur heb ik haar 100 cc gegeven om haar stil te houden tot 8 uur en toen ging ze weer slapen. Ongelooflijk... :shock: .
Ze slaapt vooral 's avonds moeilijk. Soms ga ik samen met haar op bed liggen. Dat helpt wel vaak, maar een hele nacht hou ik dat niet vol. Ik kan dan zelf immers niet bewegen zonder haar wakker te maken. Dat is dus meer iets voor een tukje tussendoor of de laatste 2 uurtjes 's ochtends.
Gelukkig weer eens goed nieuws, Yo: FOTO'S!!!
En babylover: joepie de poepie! En nou niet meer bezorgd zijn hè :D .
Arme Nynke, zwaar kan het zijn hè? En je doet er niks aan... Op dat soort dagen zat ik maar te denken: word nou maar groot meisje, word nou maar snel groot... :cry: . Ik hoop toch echt dat het voor jou snel makkelijker zal worden, want je werkt er hard voor :-* :-* :-*
Xanna: niet weer!!? Heb je antibiotica gekregen van de HA? Of doe je dat liever niet? Ga je geen tips geven, die heb jij niet nodig. Maar wel een dikke knuffel. Zorg maar goed voor jezelf :clap: .
Mamalien, fijn dat je voorlopig nog niet aan het werk hoeft. Hoezo is BI lastig uit te leggen? Maar nou niet meer piekeren hè? Ik vraag me ook weleens af hoeveel uren we wakker worden gehouden door onze kinderen en hoeveel uren we onszelf wakker huoden... :roll: Ik ga snel je foto's kijken :D .
hihihihi ik begon met uitslapen toen ik 12 was :mrgreen: nog zo’n 11 en een half jaar te gaan dus :lol: Sara werd wakker om 1.22u :twisted: maar in bed genomen en toen konden we samen nog redelijk doorslapen. Zij beter dan ik hahahah. Zij is nu naar de oppas en ik ga even slapen zo :dance:
Ik wil jullie allemaal een dikke :-* geven namens Veron en mij…
Het komt echt wel goed en af en toe meehuilen kan toch geen kwaad…
Morgen heb ik een gesprek met mijn baas, ik word zijn assistent manager, en ik ga hem dan ook vertellen dat ik nog bv geef en dat wil blijven geven en dat ik dus ga kolven… Ben benieuwd hoe hij daarop reageert… Vast positief…
Dat is voor sommige mensen ook lastig te begrijpen. Of misschien moeten sommige mensen wat beter hun best doen om het te begrijpen. Zelf heb ik ook een paar maanden op mijn werk rondgelopen terwijl ik nog ziek was. Hier al het begrip trouwens, hoewel het soms ook moeilijk uit te leggen was. Het was zowel lichamelijk als psychisch en ik snapte zelf niet hoe het zat. En de ene dag voelde ik me beter dan de andere. Maar trek je niet te veel van anderen aan (is heel makkelijk gezegd :mrgreen: ) gewoon doen wat je zelf wilt. Meestal vinden mensen het juist leuk als je toch langskomt (is mijn ervaring).
Beterschap Xanna, 't zit je niet mee zeg. Een dikke knuffel :-
Yo, ik wil je even heel veel sterkte wensen! Uit wat signalen her en der bij topics had ik al wel begrepen dat het niet lekker liep, maar dit is natuurlijk een zeer ingrijpende beslissing. Ik hoop dat alle practische zaken goed zullen verlopen, maar vooral dat je rust in je hoofd krijgt!!
Andere dames: ik lees regelmatig mee hier, zal binnenkort ook wel echt gaan meekleppen hoop ik. Ik voel me nu nog zo’n bv-beginneling alleen… en het loopt wel redelijk, dus echte vragen heb ik geloof ik niet. In ieder geval fijn dat iedereen hier zo met elkaar meeleeft en helpt.
Fijn dat het goed loopt Maja, voor je het weet ben je een echte expert :thumbup: .
Maar je mag ook meekleppen als het goed gaat hoor. Af en toe een klachtje is verplicht, anders voelen wij ons zulke sukkels :mrgreen: . Maar verder mag het ook gewoon geklets zijn .
Jeetje Yo, dat is zeker niet niks. Veel sterkte met de moeilijke tijd die ongetwijfeld gaat komen, maar ook veel geluk voor de toekomst voor jou en Chris.
Logisch dat je misschien even afstand neemt, maar hopelijk zien we je wel (gauw) weer terug!
Xanna, meissie… zet m op hoor! Heb met je te doen. Wat ben je toch een bikkel!!! :-
Ben ook ff “weggeweest” hier. Vind het moeilijk om enthousiaste verhalen over bv te lezen en bleef daarom maar even weg hier. Tis soms zo moeilijk te verkroppen dat het voeden me zoveel pijn geeft nog steeds. Dat van dat laatste trimester, dat het dan beter zou gaan, dat geldt dus in ieder geval niet voor mij. Denk zelfs wel eens dat het erger wordt. Maar ik ben ook steeds moeier. Vind het echt enorm zwaar allemaal. Het gaat nog wel goed hoor, ben niet depressief, maar zou het liefst zo’n week of 10 met winterslaap willen gaan… Krijg nu ook harde buiken, soms echt hele vervelende (heb al aan de CTG gelegen omdat ik dacht dat het niet goed ging) tijdens en na het voeden.
Zwangerschap gaat wel erg goed! Kindje is (voor zover ze dat kunnen zien natuurlijk) hartstikke gezond en ik denk ook dat ie nóg sterker is dan Bo… dat belooft wat… :roll:
Ik wil gewoon zo graag volhouden. Over een dikke 2 maanden kan ze gewoon zonder problemen meedrinken met “frits” en dat wil ik haar zo graag geven. Ze is ook nog steeds zo gelukkig als ik haar voed en zó blij als mijn t-shirt weer omhoog gaat… kan t gewoon niet over mijn hart verkrijgen om dat af te pakken. Ja, een moeder gaat ver. Had dat niet verwacht van mezelf. Ook wel mooi om dat te ontdekken. Ik voed nu nog 2 keer op een dag. Hopelijk trekken we dat totaan de bevalling. Merk dat het wel zo klinkt, maar ik heb geen streefdatum voor de bv. Wil dat ik de ruimte heb om iedere dag te kunnen besluiten dat het genoeg is geweest. Voelt beter.
Okee… dat was de update totaan nu in een notedop. Ik zal weer wat vaker komen lezen en schrijven. :-* !!
yo, echt heel veel sterkte, wat een ellende allemaal. Hoop dat je een fijn plekje vindt, rust in je hoofd en dat er een mooi leven voor jou en Chris voor je ligt :-*
Yolanda: Heel veel sterkte. Ik voel het meteen in mijn maag als ik dit zo hoor. Wat moelijk zeg. Maar waarschijnlijk ben je ook wel opgelucht dat je de beslissing genomen hebt of niet?
Ik snap dat je afstand neemt. Zoiets moet je helaas alleen doen.
Maar als je gal wil spuien, even verdrietig wil zijn of natuurlijk enthausiast vertellen over een nieuw huis dan hoop ik dat je dat met ons wit delen. Wij blijven hier nog wel even hangen :mrgreen: .
Ik hoop dat je snel wat in rustiger vaarwater komt. Ook voor Chris :-* :-* .
Pleun: Het is wat hè. Jij hebt ook wel pech zeg. Komen die harde buiken doordat je baarmoeder reageert op het drinken, net als in de kraamtijd zeg maar?
Kun je geen paracetamol slikken af en toe net voor het voeden? Zo heb ik de eerste weken altijd gevoed. Hielp mij wel (Anders was het ook onmogelijk) en het mocht toen ook.
Ik vind het logisch dat je geen einddatum noemt. Zo is het veel beter vol te houden natuurlijk. Je hebt zo zelf gevoelsmatig veel meer de controle denk ik of niet? En wie kan er nu wel een einddatum noemen :think: :?:
Het lijkt me ook heel moeilijk om nu nog te stoppen. Zeker als je ziet dat ze er zo van geniet. Iedereen zou het snappen als je het wel deed maar het zou jammer zijn inderdaad. Je bent nu zo dichtbji hè.
Sterkte ermee ik hoop voor je dat je het vol kan houden!
Maja welkom. Je hoeft geen vragen te hebben hoor. Wij auwehoeren (?) hier ook maar wat :mrgreen: .
Ik had nog iets geks trouwens.
De arbo stelde voor dat ik aan de pil zou gaan omdat ze hormonen zo op mijn bekken werken. Ik zei dat dat niet mocht met BV.
Zij zei val wel. Na een hele welles nietes discussie gaf ze toe dat het officieel niet mocht maar dat ze vond dat het wel kon :wall: . Dan ga je dat toch niet adviseren!!!
Maaike heeft trouwens doorgeslapen van 21.00 tot 05.00 uur. :dance: :dance: :dance: :dance: .
Ik ben helemaal blij want ik voelde me toch beroerd. Dus ik lag ook om 21.00 uur. Ik heb dus lekker geslapen .
Mamalien, zo’n Arbo arts die mag je aanklagen!!! Dat advies is zo gigantisch fout en geen “grapje” waar je je schouders over ophaalt. Belachelijk!!!
En die paracetamol werkt niet, heb ik poosje terug geprobeerd op aanraden van de lactatiekundige. Ook borsten warmmaken voor voeden bijvoorbeeld. Thanx voor je lieve woorden! :-*
Pleun wat naar Ik hoop dat je het nog een beetje vol kunt houden allemaal. Sterkte en :-*
Mamalien nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat een eigenaaaaaaaaaaaaaaaaaardige arboarts :shock: :evil:
Ooooooooooooh ik krijg weer een beetje energieeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Heeeeeeeeeeerlijk :mrgreen: Sara slaapt nog steeds niet door hihi wordt nu steeds om (hoe krijgt ze het voor elkaar) 1.22u wakker :evil: Maar omdat ik even niet werk en kan slapen s middags omdat ze bij de oppas is begin ik me weer een ietsiepietsie beter te voelen :inlove: Gisteren voor het eerst dolma gemaakt. En t was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Helemaal trots want ben er anderhalfuur mee bezig geweest 8) Manlief vond ze net zo lekker als die van zijn moeder jaja 8)
Het zonnetje schijijijijijijnt de was hangt aan de lijn, de ramen staan open, ik begin het leven weer wat vrolijker in te zien.
Ik neem trouwens de laatste dagen geen melk kaas etc meer en sinds gisteren ook heel goed op gelet om geen producten te nemen waar melkbestanddelen in zitten en sara heeft geen buikpijn meer gehad :think: Nou zou dat wel errug snel zijn denk ik…maar mss even testen door bewust een dag weer wel die producten te nemen binnenkort? In ieder geval heb ik weer een vrolijk kind! :thumbup:
Je moet niet ineens weer wel proberen hoor. Ik meen mij te herinneren dat je het iets van 5 weken moet doen en dan groep voor groep moet herintroduceren. Want ze kunnen verschillend reageren. Het gaat ook om ei, sojaproducten en dus melk enzo.
Maaike heeft weer van 21.00 tot 05.00 geslapen en toen nog weer tot 08.30 :dance: :dance: .
Het lijkt wel alsof ik haar dus beter om 21.00 pas op bed kan doen. Was 2 keer zo gelopen maar eigenlijk vind ik dat te laat. Ach misschien is het wel toeval. Maar wel lekker hoor!!!