Algemeen bv topic

Hoi hier hetzelfde. Klote hè. Maar ik heb het met jullie te doen want ik werk nog niet dus dat scheelt. Alleen kan ik ook niet bijslapen want Maaike heeft overdag een ritme van 1.5 uur wakker 30 min slapen. Dus daar heb ik niks aan.

Nynke volhouden hoor! Er komen altijd weer betere tijden denk ik dan maar. Marion jij ook! ls geen zeuren! Je moet het altijd even kwijt om er weer tegen te kunnen. (geldt voor mij ten minste).

Vannacht was wel erg: Normaal wordt ze om 23.15 ongeveer wakker en dan weer halverwege de nacht en 's ochtends om een uur of 6. En ik had haar een extra dekentje gegeven omdat ze steeds koud voelde (nieuwe slaapzak). Dus dan is het weer even pielen.

Wordt ze dus niet wakker. Dus ik om 02.00 uur 's nachts maar mijn bed uit; doodongerust om te kijken of ze nog wel leefde. Lag ze gewoon heel lekker te slapen (waarschijnlijk eindelijk lekker warm :oops: ). Ze kwam pas voor het eerst om 04.00 uur. Zo slaap je dus nog niet bij als het wel kan :mrgreen: .

Nynke ik heb dezelfde slaapzak gekocht :mrgreen: . Was toch de mooiste :mrgreen: .

Maar goed om deze reden wil ik ook af en toe KV gaan geven straks (of beter gezegd manlief eindelijk :evil: ) en voor het werk straks.

Maar er heeft nog niemand op gereageerd :cry: .

Lena mijn mening is dat KV toch echt beter is als rijstebloem en als slechtste noemer hapjes. Omdat dat bijvoeding is allebei.

Fiep in principe gaat het nog goed toch? Hij is niet mager, plast goed, is vrolijk enz toch? Het is niet leuk maar je red het wel! Of heb ik het mis?

Maar hoe dan ook snap ik dat het klote is.

Lena; Lara 6 maanden :dance: . Gefeliciteerd.

Ik kom ff meeklagen :mrgreen: Anyk heeft de waterpokken en slaapt 's nachts heel slecht vanwege de jeuk. En alleen mama krijgt haar weer in slaap. Een leuk compliment, maar soms zou ik het wel anders willen zien. Mijn vriend gaat er met alle liefde af, maar dan hoor ik haar huilen en weet ik dat ik haar zo weer in slaap heb. Dus neem ik haar toch maar weer over. Daarbij ben ik al een week niet fit. Ze zijn hier vanaf begin april al omstebeurten ziek :cry: Gisteren heb ik me ziek gemeld, 't werd me ff te veel. Gelijk voor de hele week. Even bijslapen.

Toen ik vorige week een late dienst had heeft mijn vriend het geprobeerd. De laatste fles (want dan ben ik nog niet thuis) pap gegeven. Nou niks hoor, madam heeft er geen uur langer omgeslapen. En als ze het wel zou doen weet ik eigenlijk niet of ik dat wel zou willen. Juist die laatste voeding heb ik Yoni ook nog lang gegeven. Die is er het laatste afgegaan. En om nou juist die door kv te gaan vervangen :?: Maar als ik aan het werk ben gaan we dat wel proberen, dan krijgt ze toch al de fles. Anyk eet op het moment bitter weinig overdag. Komt misschien ook wel omdat ze niet lekker is, maar we krijgen er bijna niks in. Alleen fruit en bv.

Fiep maak je niet te druk meid. Wij hebben hier een probleemgroeier. De eerste weken van haar leven groeide ze veel te weinig en ze was maar 4 pond bij de geboorte. Het heeft ruim 6 weken geduurd voordat ze de 6 pond gehaald had. Maar doordat er aan het begin zo’n druk op gelegd is (op dat moment wel logisch want het ging niet goed met haar) was ik een stresskip. Toen ze eenmaal thuis was was me op het hart gedrukt niet te vaak te wegen. Die lading moest eraf. We waren bij de kinderarts geweest en een week later bij het cb. Anyk was maar 30 gram gegroeid in 10 dagen. Ik stond erbij te huilen. Toen is me door het cb voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat ik het niet per week moest gaan bekijken. Kinderen groeien in golven. Je kan het verschil van volle/lege maag of blaas hebben. Scheelt al heel wat. Kind kan net een sprongetje gehad hebben, dan groeien ze weer wat minder. Halen ze later wel in. En inderdaad. 3 weken later bleek ze gewoon netjes 400 gram in 4 weken gegroeid. Waar heb ik me druk om gemaakt?

Hoe is het met je blouse Yo?

Gefeliciteerd met je half jaar Lena

Ik heb me vanmorgen ziekgemeld op het werk…zit er echt helemaal doorheen nu :cry: Vannacht was ze weer wakker tussen 00 en 3u en ik heb ongeveer een uur of 3/4 geslapen. Sta gewoon te draaien op mijn benen. Sara is nu naar de oppas en ik duik mijn bed zo maar in

Arme mama’s allemaal… het zit niet mee hè?

Voor jullie allemaal een dikke :-* omdat jullie zulke lieve moeie mama’s zijn… Hopelijk gaan onze kids gauw weer normaal eten & slapen :pray: :pray: :pray:

moet zeggen ik wel wel als een blok geslapen vanmorgen :mrgreen:

Ben met sara naar de HA geweest en ze blijkt exceem te hebben :? Nu vallen ook de extreme buikkramp, de neusverkoudheid etc op zijn plek. Maar ja, nu vraag ik me af of het niet toch slim is om mijn voedingspatroon aan te passen…en hoe moet dat straks met bijvoeden :shock: Pffffffffff. heb nu een grote tube vaseline meegekregen en moet haar daar 2x daags mee insmeren. Hopelijk helpt het!

HA heeft meteen ook even haar schoudertjes en linkerarmpje gecontroleerd. Kon ze niks aan ontdekken :mrgreen: het CB mocht wel bellen als ze moeilijk zouden blijven doen :silenced:

Ik heb besloten om in ieder geval volgende week nog thuis te blijven. Sara gaat naar de oppas zoals we al hadden afgesproken (3x halve dag en 2 dagen helemaal thuis) en ik ga uitrusten. Daarna zie ik wel verder.

Het punt is ik ben zo bang dat ik het straks misschien op sara ga afreageren…dat wil ik absoluut niet!!! Ik reageer het nu af op mezelf en Hiwa en wij zijn volwassen en ok is ook niet goed maar toch. Op sara gelukkig niet, maar ik wil ook niet dat ik dat ga doen.

Dus ik ga in de relaxmodus 8)

Klote Nynke.

Maar lekker bijslapen. Ik snap dat afreageren wel. Sommige mensen vinden dat waarschijnlijk raar maar ik snap onderhand kindermishandeling wel beter. Ik zou het nooit doen (ben er ook niet bang voor) maar je moet best wel zelfbeheersing hebben als je zo weinig slaapt en af en toe alles tegenzit. Nynke ik bedoel niet dat jij dit bedoelt hoor maar hier moest ik even aan denken. Had ik van de week namelijk. Maaike vond het wel leuk om om de 2 uren wakker te worden 's nachts en dan overdag continu alles volledig onder de stront. En het leuke is ze heeft nu ontdekt dat ze bij haar kruis en benen kan dus dan moet je je best doen om er voor te zorgen dat ze niet in de poep zit te graaien. En ze wil haar benen niet meer naar beneden doen (want ze wil nu de hele tijd haar voeten vast houden). Nou dan wordt ik door moeheid af en toe wel even boos. Ze zal er niks van merken (hoop ik) maar ik schrok best van mezelf eigenlijk.

Bianca: Arme Aniek. Ik hoop dat ze snel weer beter is. Kunnen jullie allemaal weer slapen.

Ik moet over een uur naar de tandarts.

Verdoving mag wel toch? Alleen nadien alleen paracetamol zelf slikken toch?

Ik hoop dat iemand daar nog even snel antwoord op wil geven!

heb geantwoord bij je topic :wink:

Lara kon niet slapen vannacht en hield ons de hele tijd wakker. Vanochtend ging ik haar verschonen en ze pieste eerst drie keer de commode onder en toen ik haar in mijn wanhoop uiteindelijk op de grond wilde verschonen, pieste ze zowat een halve liter op de nieuwe vloerbedekking. Vervolgens vouwde ze zich zichzelf de hele tijd dubbel zodat ik de schone luier er niet om kreeg en ging ze steeds bozer huilen omdat het haar allemaal te lang duurde :wall: . Dan moet je inderdaad heel diep zuchten om niet boos te worden… Nu ik het opschrijf lijkt het grappig, maar dat vond ik vanochtend dus echt niet…

Hee, waar is Xanna eigenlijk?

Hoi,

Ik kom ook even klagen hoor!!!

Ik zit er doorheen (ik hoop op een dipdagje van mezelf)… Kan niks anders dan :cry:

Veron heeft tot nu toe maar 2 gedronken… 150cc uit de fles vanmorgen en om 1100 matig (voor mijn gevoel dan) en hij blijft maar slapen vanmiddag… Heb hem verschoond, wel geplast gelukkig maar ik heb het idee dat hij te weinig eet op deze manier…

Het cb vertelde dat hij minimaal 5x moet eten op een dag maar dat red ik zo nooit… Hij komt nu nog 2x denk ik dus dat is 4x…

Ik heb net gekolfd maar met moeite maar 40cc, was te gestressd bezig denk ik… TSR wil ook niet zo lukken… Ik doe 2-3 keer pompen (handkolf) en dan stopt de TSR weer en dan pak ik mijn andere borst, weer 2-3 keer pompen en dan weer andere borst en ga zo maar door…

Heb net geprobeerd Veron wakker te maken, luier al verschoond maar nee hoor meneer blijft gewoon slapen…

Ik ben nu jaloers op de meiden die elke 2 uur hun kind aan de borst hebben…

Hij was ook afgevallen de afgelopen dinsdag, 30gram… Hij was wel ziek geweest maar nu ga ik zo twijfelen en dat wil ik helemaal niet…

Ook poept Veron ineens niet meer, ik weet dat dat niet hoeft bij bv maar hij poepte tot vorige week altijd 6-7 keer op een dag maar nu al 3 dagen niet… Daar ga ik dan weer van twijfelen he, zou hij dan zo weinig krijgen dat hij zelfs niet meer zo hoeft te poepen…

Ik word er zo verdrietig van…

Groetjes babylover

@babylover wrote:

Hoi,

Ik kom ook even klagen hoor!!!

Ik zit er doorheen (ik hoop op een dipdagje van mezelf)… Kan niks anders dan :cry:

Klaag maar lekker hoor; deze rotdagen horen erbij, maar daar worden ze niet leuker van.

@babylover wrote:
Het cb vertelde dat hij minimaal 5x moet eten op een dag maar dat red ik zo nooit... Hij komt nu nog 2x denk ik dus dat is 4x.....

Niks van die 5 keer aantrekken. Je hebt babies die melden zich niet uit zichzelf. Daarvoor is die 5 keer bedacht. Maar veron meldt zich normaal toch altijd gewoon? Dan heeft hij nu een slaapdagje met weinig honger. Dat geeft niks. En als je weinig eet, dan poep je ook weinig. Als hij maar plast, dan is het goed.
Hij moet natuurlijk niet al te idioot veel gaan slapen, maar hij mag best af en toe zo'n dagje hebben. Is hij wel af en to e wakker geweest vandaag? En was hij toen alert?
Als Lara niet helemaal lekker is, slaapt ze ook veel meer dan normaal. Lijkt me wel gezond eigenlijk. Misschien moest je ervan profiteren en zelf ook even een tukkie gaan doen.

@babylover wrote:

Ik heb net gekolfd maar met moeite maar 40cc, was te gestressd bezig denk ik... TSR wil ook niet zo lukken... Ik doe 2-3 keer pompen (handkolf) en dan stopt de TSR weer en dan pak ik mijn andere borst, weer 2-3 keer pompen en dan weer andere borst en ga zo maar door....

Waarom wissel je steeds? Komt er helemaal niks meer uit? Stress is inderdaad slecht voor je TSR.

@babylover wrote:

Ik word er zo verdrietig van...

Groetjes babylover

Verdrietig kun je daarvan worden hè... je wil het zo graag goed doen en je maakt je zo'n zorgen...
Het is wel iets om in de gaten te houden, maar niet om meteen helemaal in de stress te schieten. Hij mag best even wat minder honger hebben. Als het na een paar dagen niet aantrekt, kun je altijd nog aan de bel hangen bij het CB (je hebt wel een goed CB toch?). Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat hij te weinig vocht binnenkrijgt, want hij heeft al twee keer gedronken. En je kunt hem toch niet dwingen meer te eten dan waar hij zin heeft. Bijna alle kinderen hebben weleens zo'n periode (lara om de haverklap) en ze doen er alleen hun moeders schade mee.
Ha, je zult zien, morgen of overmorgen krijgt hij een hongerklap en schiet je helemaal in de stress of je wel genoeg hebt voor hem :wink: Die kids moesten eens weten wat ze ons aandoen...

meisie (en alle andere zielige en ongeruste en oververmoeide meissies hier): ik ga ervan door, fijn weekend, knuffel de beeb een keer extra van mij en zeg dattie zich gedraagt!
Goed weekend allemaal!!
:-* Lena.

Hoi,

Lena: jij weet mij elke keer weer op te beuren…

Veron heeft net weer 15 min gedronken en vroeg er zelf om dus zal wel goed zijn…

Hij is inderdaad wel een paar keer wakker geweest en is alert genoeg mi als hij wakker is…

Ik wissel af met kolven omdat er dan echt niks meer uit komt… Smorgens gaat het goed, heb ik zo 150cc of meer maar smiddags en savonds gaat het vaak een stuk minder… Misschien toch maar eens om die neusspray vragen…

Groetjes babylover

@babylover wrote:

Hoi,

Lena: jij weet mij elke keer weer op te beuren…

Mooi zo :D .

Hè gezellig! Medeklagers! :smiley: Samen zielig zijn is toch altijd beter dan moederziel alleen hè? :wink:

Nou ja, anyway, met mij gaat het alweer een stuk beter. Niet dat Wouter zich beter gedraagt ( :naughty: :mrgreen: ), maar ik kan er zelf weer beter tegen.

Nynke, wat zou er dan zijn met Sara’s schouders en linkerarm? Had ik ff gemist denk ik…

Eczeem! Zielig! Wil het smeerspulletje een beetje helpen?

Babylover, tsja, dat lijkt me ook erg lastig! Het ene uiterste (een beebje dat elke 2 uur gezellig bij mama wil drinken, bij voorkeur 's nachts) is soms lastig en vermoeiend, maar bij het andere uiterste, zoals bij jou, ga je je natuurlijk weer zorgen maken. Maar ik denk dat Lena zinnige dingen zegt en je je echt gene zorgen hoeft te maken.

Het is toch wat met die kinders van ons.

Wouter eet trouwens ineens niks anders meer dan mamamelk. Gek hè? Eerst gingen de rijswafeltjes er goed in, en het fruit ook wel redelijk. Nu eet hij sinds 2 weken ineens niks meer!! Snap ik niet! Hij vind het wel gezellig aan tafel en speelt lekker met z’n eten, maar opeten, nee hoor. Er zitten trouwens wel weer drie nieuwe tanden aan te komen. Zou het misschien kunnen zijn dat hij daarom z’n kaakjes even niet wil gebruiken? Dat het niet prettig voelt of zo?

Misschien is dat het, kan ik me wel voorstellen dat je met kaakpijn niet graag eet. Daar kom je dan vanzelf achter als die tandjes er eenmaal zijn. Of misschien vindt hij MM gewoon gezelliger en lekkerder. Het nieuwe en spannende is er wel vanaf van die rijstwafeltjes. Dus nou geen flauwekul meer, hier met die tiet :mrgreen: :wink: .

Het lijkt me in ieder geval erg lastig als een kind geen vast voedsel wil en je met 10 maanden nog steeds in zijn volledige energiebehoefte moet voorzien. Wouter vindt het prima natuurlijk, maar voor juo lijkt het me wel een belasting.

Hier beginnen we langzaamaan ook uitgeput te raken. Lara slaapt zo slecht 's nachts… En 's avonds wordt het ook weer minder. Het dilemma ‘maken we haar wakker voor de laatste voeding’ is volledig verdwenen. Na drie nachten nauwelijks geslapen te hebben, volgde gisteren een dag die begon om 6 uur en waarin ze maar 4 uur sliep. Dat resulteerde dus in een enorme huilbui van ruim een uur gisteravond. Ze was volledig over de rooie. En hubbie aan het einde van zijn zenuwen. Ik maak me echt zorgen over hem, maar weet niet wat ik doen kan.

Vanochtend zou hij Lara een fruithap proberen te geven. Ik had hem zo graag een succesje gegund, maar niks hoor. Na haar record van gisteren (3 hapjes) was het vandaag weer nul komma niks. Ze is nu al een week aan het oefenen, maar ze kan er nog helemaal niks van. Hoelang is normaal eigenlijk voor een kind van 6 maanden?

@lena3 wrote:

Of misschien vindt hij MM gewoon gezelliger en lekkerder. Het nieuwe en spannende is er wel vanaf van die rijstwafeltjes. Dus nou geen flauwekul meer, hier met die tiet :mrgreen: :wink: .

:mrgreen: :lol: Dat zal het zijn!

Oei, Lena, wat naar, die huilbuien! Mag ik je vragen waardoor hij er speciaal zo'n last van heeft? Maakt ie zich zorgen of vindt ie het "gewoon" moeilijk dat hij haar gehuil niet kan stoppen?
Over het 's nachts niet slapen: slopend, ik weet het. Bij Wouter begon het toen hij 4,5 maand oud was. Hij ging wekenlang vaak pas tegen 4 uur 's ochtends slapen. Na weken van doorwaakte nachten heb ik hem uiteindelijk bij mij in bed genomen. Aanvankelijk durfde ik dat niet, maar ik deed het zo dat Wouter heel hoog lag en ik heel laag. Het was op die manier onmogelijk dat het dekbed zijn kant op zou gaan. En ik sliep zonder kussen. En kreeg eindelijk weer wat slaap.
Hoe lang heeft ze nu al last van die huilbuien? Is het niet een giga-sprong?

@bianca68 wrote:

Hoe is het met je blouse Yo?

Hij is af en helemaal leuk geworden…!!! Hij is zwart dus, rekbaar en gewoon leuk… Heb 'm gelijk maar in een regenboog streep gemaakt… 8) Alleen daar passen mijn twee vriendjes nog niet zo goed in… Maar ach, het rekt… 8)

Hoi,

Vandaag naar mijn nieuwe werk gebeld… Ik ga vanaf mijn verlof in een ander gebouw werken en heb een andere functie gekregen…

Ze hebben dus geen kolfruimte :naughty: …

Nou bood ze me wel aan om een keer met haar samen te gaan kijken naar een ruimte waar ik gebruik van kan maken… Ben benieuwd…

Ze dacht overigens wel mee, ze zei dat ze zelf 6 maanden thuis is geweest na de bevalling om zo beide (ja een tweeling) 6 maanden volledige bv te geven… Helemaal top he… Dus heb er wel vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen…

groetjes babylover

@lena3 wrote:

Hee, waar is Xanna eigenlijk?

Ik lig met de zoveelste borstontsteking in bed… :cry: Ik probeer nu dus mijn eigen veelgegeven advies op te volgen: goed voor mezelf zorgen… :oops:

Hoi,

Xanna: jeetje wat vervelend… Probeer maar rustig aan te doen :-* …

Veron is 290gram gegroeid in een week… Hij weegt nu 6150gram :shock: … Niet normaal he… En dat allemaal van mamma’s melk…BEn zo trots op mijn manneke en op mezelf… Iedereen die mij kent zegt: dat jij bv geef??? Ik vind dat niks voor jou… :? Nou wel dus :lol:

Groetjes babylover

Lena hoe gaat het nu met Lara? Slaapt en eet ze wat beter nu? Zwaar is dat he…niet voldoende nachtrust…Ik hoop dat het wat beter gaat nu :-

Mar hoe gaat het met wouter? Zijn de tanden er al door? Slappe schoudertjes werd geconstateerd door de CB arts die meteen begon over beschadigde werveltjes of zenuwen, fysio, kinderneuroloog etc etc etc :? Maar we stimuleren het nu extra en volgens de HA is ze prima symmetrisch en sterk genoeg. Als CB door zou “zeuren” mochten we zeggen dat ze maar met HA moest bellen :silenced:

Xanna beterschap!!! Wat balen zeg :frowning: :-

Yo fotoooooooooooooooooooo ik ben heel benieuwd naar de regenboogstreep :mrgreen:

Babylover gefeli! Wat goed dat Veron zo goed groeit! Ik hoop dat er een goede kolfruimte voor je komt!

Mamalien hoe gaat het nu met maaike? Mooie foto’s in het showforum! :inlove:

Nou we hadden hier een heftugu dag zeg maar :? Sara heeft bijna de hele dag gehuild, gegild en geworsteld… :shock: Zodra ik haar even weglegde begon ze te huilen :cry: Ze had buikpijn…en jeuk aan haar oortjes…pfffffffffff. Uiteindelijk in de draagzak gedaan en zo wat rondgesjouwd… Vanavond werd ze na me een keer of 3 ondergespuugd te hebben :mrgreen: en haar luier tot ongeveer haar oksels volgepoept te hebben iets rustiger en ze ligt nu KO in bed :shifty: Oef…ik vind het best wel zwaar zo eigenlijk…Ik zat met haar mee te janken op een gegeven moment en toen keek ze me met hele grote ogen aan :frowning:

Morgen een nieuwe dag :mrgreen: waarin ze overigens naar de oppas gaat zodat ik bij kan tanken. Ze zou eigenlijk niet maar ik trek het echt ff niet meer :frowning:

Nu wat leuks :mrgreen: :lol: 8) Hihihihihi na dit gezwelg in zelfmeelij :mrgreen:

Morgen zijn we 2 jaar getrouwd :dance: :dance: :dance:

Nynke alvast gefeliciteerd :dance: :dance: :-* .

Ben je nu eigenlijk zo’n dieet aan het doen?

Maar lekker bijslapen inderdaad.

Ik ben vanavond ook om 21.00 uur op bed gegaan omdat ik zooo moe was… Ga ik piekeren verdorie. Nou en dan kan ik niet meer ophouden en dus helemaal niet meer slapen :cry: . Ben dus nu toch nog maar weer even aan het kokken :mrgreen: .

Morgen mooi weer :dance: :dance: zo’n zin in hè!

Ik zou morgen met mijn afstuderen bezig maar ik denk dat het toch een terrasje wordt :oops: :mrgreen: .

Xanna beterschap. Jij hebt wel veel pech zeg. :-* :-*

Babylover: goed van Veron zeg. En het komt vast wel goed op je werk!

Ik moest vanmiddag naar de ARBO. En ik hoef dit schooljaar niet meer aan het werk :dance: . Ben heel blij. Ik heb over 6 weken weer een gesprek maar dan is het schooljaar nog 2 weken dus dan moet ik hooguit bij wat vergaderingen zijn en dat vind ik ook wel leuk (had niet gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen :mrgreen: ).

Maar ik zag het nu echt nog niet zitten. Maar ik wil me stiekem wel heel graag met mijn werk bemoeien nu het einde van het schooljaar in zicht komt en alles afgerond moet worden en het allemaal nieuwelingen zijn daar :shock: . Maar ik mag zelf weten hoeveel uur ik heen ga omdat ik nog niet echt kan zeggen hoeveel uur en wanneer ik kan. Dus dat is wel lekker. Vind het alleen ook wel weer raar om zo naar school te gaan: dan ben je ziek gemeld en kom je af en toe even binnen wandelen :think: . Maar ik heb wel tegen de ARBO gezegd dat ik best wat wilde doen maar die leek het zo het beste. (Is ook eigenlijk wel zo). Maar ik ben een beetje overgevoelig voor hoe anderen zullen reageren. BI is zo lastig uit te leggen :? :cry: .

Maar goed dat was mijn dingetje even.

Maar jullie moeten nog wel even mijn fantastische Maaike foto’s komen bewonderen op het showforum hè :wink: :inlove: .