Vandaag precies 21 maanden bv hier… 8)
Maar hij begint zich nu echt los te maken… 's Avonds wil hij gewoon lekker even gek doen op bed… Hij drinkt drie slokken en gaat dan weer rechtop zitten om hele verhalen te vertellen… :inlove: Chris is een nieuwe manier aan het vinden om de dag af te sluiten… En nee, deze keer heb ik er geen moeite mee… Hij is bijna twee, ik vind dat we een hele prestatie geleverd hebben saampjes… 's Ochtend drinkt hij nog redelijk, maar ook niet super… Het is wel goed zo, ik heb er vrede mee… Ik denk dat het nog een paar weken duurt en dat we dan samen daarna terug kunnen kijken op een fantastische periode… Om daarna een nieuwe fantastische periode tegemoet te gaan… Ik ben echt verbaasd dat het me deze keer niet zo’n pijn in m’n hart doet… Maar ik ben er nu gewoon van overtuigd dat het wel goed is zo…
Bedankt voor jullie reacties. Toch maar doorzetten dus. Ik had niet gedacht dat het zo intensief zou zijn nu nog.
Yolanda gefeliciteerd :thumbup: . En toch oooooohh :-* moeilijk hoor. Maar ik kan me voorstellen dat het nu anders is.
Paikea ik denk dat gewoon net een baby hebben zwaar is. Los van borst of flesvoeding. Alles moet wennen en het is gewoon heel heel druk.
Ik heb echt de laaste weken pas een beetje het gevoel gewend te zijn.
@Yolanda wrote:
Hij is bijna twee, ik vind dat we een hele prestatie geleverd hebben saampjes…
Dat zou ik denken ja! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Maar och, het zal toch wel een moment zijn hè, als je weet dat het voor het laatst zal zijn. Na zo’n lange tijd… Maar je hebt gelijk: wat er daarna gaat komen, zal ook weer helemaal leuk zijn!
(Enne, je blijft dan toch wel bij ons komen om te “goeroe-en” hè?)
Yo waar ben je? :eh: Joehoe :mrgreen:
Hier zijn we weer een nieuwe fase in het bv tijdperk ingegaan :mrgreen:
Sara heeft de wereld ontdekt :lol: Ik voed haar meestal liggend omdat ze dan het beste drinkt. Maar tegenwoordig gaat het zo: 2 slokken, draait op haar rug, gaat om zich heen liggen kijken, draait op zij, lacht even, weer 2 slokken, draait weer op rug. En ga zo maar door :roll: Tot ze uitontdekt is zeg maar en dan drinkt ze door :mrgreen: Het zijn interessante sessies aan het worden zo hihihi. Vanavond maakte ze er zo’n potje van dat ik maar alle lichten heb uitgedaan en haar in het donker heb gevoed. Kon ze niet echt waarderen eerst, want huilen geblazen, maar daarna dronk ze wel goed en viel ze in slaap. Al slapende heb ik haar overgeheveld naar haar bedje :mrgreen:
Yo is patroon aan het knippen voor blouse… Wordt een stoere zwarte, van stretch, zodat die onfatsoenlijk grote tieten erin passen… :lol: :lol: :silenced:
Om half 2 's nachts?! :eh:
Yep… :lol: Als ik dat eenmaal in mijn hoofd heb, moet het NU gebeuren, een uur later (of de volgende morgen) heb ik er vaak al geen zin meer in… hahahahah
Hoi,
Heb een vraagje: Veron pakt sinds 2 dagen mijn li-borst anders dan anders… Hij drinkt er wel uit maar laat snel weer los (na 2-3 min) en gaat dan huilen of zich strekken en dan met moeite krijg ik hem nog een keer aan die borst aangelegd om te drinken maar ook dan laat hij na een paar minuten los…
Rechts drinkt hij wel aan een keer 10 min of langer…
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Groetjes babylover
Anyk heeft dit ook gehad. Later bleek dat ze pijn had. Ze had een vervelend plekje achter haar oor. ik heb haar toen een tijd 1 borst gegeven en de ander gekolfd.
Hoi,
Bianca: bedankt voor je antwoord… Het zou best zoiets kunnen zijn ja… Hij is ook niet lekker geweest dus misschien ligt hij op die kant wel niet lekker…
Ik bied hem wel links aan maar als hij die dan niet wil voor mijn gevoel zal ik hem de rechter wel geven en dan links afkolven…
Ik hoop dat het goed komt…
groetjes babylover
Hoi hoi even snel hoor:
Ik vond een heel raar stukjr op gifwijzer. Of ik snap em verkeerd :think:
Rook niet waar je baby bij is of in ruimten waar de baby veel is. Geef bij voorkeur borstvoeding. Begin hier 4 tot 6 weken na de geboorte mee. Meer info? Bel Servicedesk Consument & Veiligheid 0205114567
Snappen jullie em nog?
Hoi,
Hmmm inderdaad vreemd ja… Na 4-6 weken beginnen :doh: …
Nou ja, Veron dronk net 30min uit mijn li-borst… Dus het zal allemaal weer wel meevallen…
Groetjes babylover
Da’s wel een hele rare… Dat zal wel anders bedoeld zijn dan het er staat.
Mooie blouse geworden Yo? Straks heb je van die minitietjes, dan past hij niet meer :mrgreen: Fijn dat je deze periode nu toch op een prettige manier kunt afsluiten.
@ Paikea: intensief is het hè? Zo’n pasgeboren babietje is gewoon zwaar, dat is echt zo. Maar het wordt iedere week makkelijker. Kop op, meid, straks ben je hartstikke trots op jezelf. Mag je nu al wel zijn trouwens :thumbup: :-* .
Gisteren eerste poging tot fruithap gewaagd. Ze at geen hap natuurlijk. Had stiekem toch wel gehoopt dat ze iets binnen zou krijgen, maar dat was een beetje teveel gehoopt. Ze beet twee kleine stukjes van de peer, met een heel vies gezicht. En duwde ze snel weer uit haar mond. En dat terwijl ze papier met smaak weghapt (ik moet echt snel zijn :mrgreen: ). Vanochtend op het KDV tweede poging. Zij prakken het, dus ik ben benieuwd of ze dat wel wil.
nog net op tijd, lena gefeliciteerd met het half jaar!
hier wordt toch stiekem verder gekwakkeld met de bv, na de goeie groei vorige week, is ie nu maar 8 gram in een week gegroeid… :? Ik snap mijn zoontje niet helemaal als het op eten en aankomen aankomt…Het lijkt wel of ie het jojo-effect nu al onder de knie heeft.
CB was na het wegen heel relaxed: we gaan ons geen zorgen maken over de gewichtstoename van één week. Maar een dag later belde ze me toch even op om te vragen wat ik er van vond om toch al met fruit- of groente-hapjes te beginnen. Ik heb gezegd dat ik daar eigenlijk niet echt om sta te springen. En daar reageerde ze erg begripvol op. Maar vandaag is nano weer zoooo onrustig dat ik toch een beetje aan het twijfelen ben. Wat als ie echt te weinig binnenkrijgt, en ik dat met een hapje groente of fruit kan oplossen? Allergiën hebben we niet in de familie (in oeganda doen ze niet aan allergieen geloof ik )…pff ik wou zo graag tot na oeganda puur bv geven (dan is ie 7 maanden) maar ben bang dat dat er sowieso niet in gaat zitten. En liever hapjes dan kv, dat staat voor mij als een paal boven water.
NOu ik tob even verder… :think:
Lena gefeliciteerd met de 6 maanden!!! (ook nog net op tijd :lol: ). Balen dat ze het peertje niet waardeerde
Fiep wat moeilijk zeg…Ik hoop dat je van iemand goed advies kunt krijgen!
Ik ben moehoehoehoe. Pffffffffff Sara gaat elke avond keurig slapen…eerst van 20-21u en dan van 21.30 tot helaas een uur of 4 :shock: Dan wordt ze wakker van de honger en valt ze me als een soort piranha aan :mrgreen: Ze blijft dan ook rustig een dik uur drinken…Als ik haar weer in bed leg, dan is ze na een half uur weer wakker…Als ik haar bij me hou dan slaapt zij heerlijk en neemt af en toe een slok :inlove: alleen ik slaap niet…
Het slaapgebrek (al een paar weken maar 3-4u per nacht) breekt me op Tegelijk met haar naar bed heeft ook weinig zin want ik moet rond middernacht kolven…Doe ik dat niet dan niet genoeg voor mee naar de oppas en bovendien word ik dan zelf om 3/4 u wel wakker van de pijn
Heb vandaag een dag vrij genomen om bij te slapen. Maar ook nu geldt: opstaan om te kolven.
Ben het even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal zat
(Ben Sara natuurlijk niet zat he!!! Alleen het slaapgebrek )
Weet je Fiep, ik ging die KV ook zien als een soort vergif. Maar ik denk dat als je moet kiezen tussen KV en fruithapjes, dat je toch beter voor KV kunt kiezen. Of misschien wat rijstebloem toevoegen aan de BV? Maar volgens mij is dat voorlopig nog niet nodig, toch?
Begrijp ik het goed dat Nano een Oegandese vader heeft? Niet-westerse kindjes zijn sowieso vaak wat kleiner dan die Hollandse boerenzonen & - dochters van ons. Dus mag je die groeicurves met nog wat meer zout nemen dan gebruikelijk…
Vervelend hè, dat je er niet gewoon op kunt vertrouwen dat het goed zit. Misschien moest je maar ophouden met wegen en alleen kijken naar zijn gedrag. En dan 1 x per maand wegen en je verder niet gek laten maken.
Ninanien, jij hebt het ook echt niet makkelijk hè… Dat slaapgebrek is om gek van te worden. Ik heb zo’n bewondering voor wat jij doet :thumbup: :thumbup: :thumbup: . En dan moet je vast ook nog opboksen tegen iedereen die met KV en rijstebloem aan komt dragen… Nou meid, al gaf je het vanmiddag op, dan nog vond ik je een supermoeder :-*
Dank je Lena lief van je! :-*
Hihi het CB heeft bij het laatste bezoek helemaal niks gezegd over de voeding :lol: ook niks over bijvoeding hihihihi ik geloof dat mijn dossier grinnik lang genoeg is inmiddels :roll: :silenced:
Maar Lena ik moet zeggen dat de verleiding nu errug groot is om haar s avonds kv of rijstebloem te geven :? Maar ik doe het niet…ik hou mezelf steeds maar voor dat we over de helft zijn :mrgreen: Duik nu maar weer even in bed
Ja, die verleiding kan erg groot worden hè? Als je het toch gaat doen, zou ik kiezen voor rijstebloem. KV gaat af van haar portie BV, rijstebloem wordt er alleen maar aan toegevoegd. Maar dat is mijn lekenmening hoor.
Ik heb uiteindelijk met 25 weken aan de verleiding toegegeven en het leverde nog niet meteen geweldige nachtrust op…
Hè Fiep, wat een gepieker toch steeds hè? Ik kanme wel voorsteelen dat je er een beetje besluiteloos van wordt.
Ik heb even een bv-dipje. Wouter komt, net als de afgelopen maanden steeds al, nog steeds zo´n 10 keer per dag, waaronder ook ´s nachts (soms 1 keer, soms 3 keer, met echte honger-dorst). En ik ben er normaal gesproken erg relaxed onder en ga er gewoon in mee, maar de laatste dagen kan ik er een beetje slecht tegen. Hij eet ook niks meer aan bijvoeding, dus hij is nog steeds helemaal afhankelijk van mij. En nogmaals, ik weet dat het normaal is en vind het doorgaans geen probleem, maar…eh…nu dus even wel.
Zo, dat was mijn potje zieligdoenerij voor deze week.