Algemeen bv topic

Nynke, niet stressen meid. Sara doet 't toch hartstikke goed? Ze weten hier helemaal niet wat ze met Anyk aanmoeten. Maar maken zich verder ook niet druk erom. Ze groeit gewoon haar eigen lijn. Die haalt de 100 gram per week niet. De eerste weken dat ze in het ziekenhuis lag hebben ze zich daar zo druk omgemaakt. Ik bijna elke dag in tranen omdat ze bijna niet gegroeid was (is bij een kindje van net 4 pond natuurlijk ook niet goed). Die stress heb ik nog heel lang gehad. Maar juist het cb heeft me daar van afgeholpen. 30 gram gegroeid in 10 dagen? Maak je niet druk, de volgende keer groeit ze wat extra. En zowel de kinderarts als het cb hadden zoiets van ‘liever bv en niet zo hard groeien dan fv en snel groeien’. :clap: Ze is nu ruim 8 maanden en ongeveer 5600 gram. We kunnen het gewicht er niet bijkijken en ook het bijvoeden doet haar niet sneller groeien. Het zij zo.

@Mamalien wrote:

Wouter kruipt :dance: ooh dat lijkt me zo leuk hè. (al kom je daar waarschijnlijk ook snel van terug :mrgreen: ).

Ik vind het prachtig (ineens lijkt ie geen baby meer :shock: ). Hij gaat trouwens nog wel achteruit. Hij moet nog even schakelen. :wink:

hoi meiden

Vrolijk Pasen voor iedereen!!!

hier lekker vanavodn lekker gegourmet met de oudste 3 kids

en vanmiddag een heel stuk gelopen met hond en de kids

eline (lag na afgetankt te zijn :wink: ) heerlijk te slapen in de kinderwagen

geduwd door dr oudste broer :inlove:

van de week met rob een geuther stoel opgehaalt

lijkt op een tripp trapp

maar dan met kleurtjes

groen rood en blauw gebeitst en beuken via marktplaats

moet alleen nog een leertje op de kop tikken

en dan kan eline er over een maand in rapleyen :mrgreen:

wat leuk dat kruipen van wouter

eline wilt hier wel is van mn schoot af willen wippen om iets te doen maar kruipen nog niet

eline drinkt hier ook nog zon 8 voedingen

wel de een kort en de andere langern

en de ene week komt ze helemaal neit snachts en de andere week wel

ik tel maar niet meer de keren dat ik voed

word dan alleen maar moe bij het idee hoeveel tijd er in gaat zitten

en zo probeer ik er meer van te genieten

weet van de andere 3 ,voor je het weer zitten ze op school en hebben ze hun dingne buiten huis

dus geniet er nu van dat mama het belangrijkste is :inlove:

groetjes sophia

Sophia past Eline er al in dan? Maaike verzuipt er in maar had volledig de slappe lach toen we haar ‘pasten’. :inlove:

Gisteren was ook wat zeg:

Ze heeft voor het eerst in haar eigen bedje op haar eigen kamertje geslapen. Althans dat was de bedoeling.

We worden wakker van elkaar de hele tijd dus het leek me onderhand wel prettig. Dus 's avonds 20.00 in eigen bed en ze ging meteen slapen :dance: (had ik echt niet verwacht). Werd ook pas om 02.00 weer wakker (had de babyfoon maar naast me neer gezet).

Dus ik er heen om te voeden. Lekker in de stoel gaan zitten in het donker. En toen hoorde ik geritsel. En weer… En toen geknaag :shock: . En getrippel :shock: . Echt achter alle muren en achter mijn stoel en achter het plafond :shock: . Ik ben niet echt bang voor muisen maar dit waren er veeell zo te horen :shock: .

Dus maar weer naar mijn slaapkamer gegaan. Maar toen was ze klaarwakker door al dat gedoe. Ben met haar in bed gaan liggen en om 04.00 sliep ze pas weer. Heb haar toen maar bij mij laten liggen.

Sliep dus niet zo lekker.

Nu 3 schaaltjes gif en 3 muisevallen neergezet. Ben benieuwd.

Verdorie; het slapen ging zo goed. Maar zo wil ik haar daar niet neerleggen.

Mamalien Eline is best wel groot en ze hoeft dr nu nog niet in

Maar we hebben dr wel al keer in gezet en vond het wel heel leuk

En met een stoelverkleiner moet ut wel lukken

Ze zit wel steeds beter

Alleen nu begingt ze te donderstenen met voeden meot echt ergens gaan zitten waar niks is om af te leiden anders drinkt ze niet

En is wel is moeilijk met 2 grote zussen en een broer

En de hond en zij zijn gek met elkaar

Dus als ze die zelfs hoort gaat ze van de borst af

hihihi

Ik hoor dat mn was klaar is maar is ophangen

alle bedden afgehaald

en moet nu opgehangen worden :?

dikke knuf voor jullie en jullie mooie kindjes

ooooooooooooeh bijna rapleyen! Leuk! Ben benieuwd naar de foto’s! :mrgreen:

Mamalien muizen brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wij hebben hier ook zo’n gast gehad, maar na 2 gilsessies van mij toen ik muislief tegenkwam heb ik hem niet meer gehoord :lol: 8)

ooooh vanmiddag zo’n leuk moment! Sara zit in de ontdekkingsfase :mrgreen: en was aan het drinken. Opeens laat ze de borst los, bestudeert mijn borst even, neemt nog een slok, laat los, bekijkt de boel weer even en kijkt me vervolgens met een stralende lach aan :inlove:

En ze bedient haar activityboard in de bos met haar voetjes hihi. Heel grappig wordt ze enorm enthousiast van! :inlove:

Eline heeft mn haar ontdekt gaat ze aan kroelen

ja en tegen alles aan trappen in de box als er maar geluis uit komt

hihihi

van de week had ze het met een rammelaar in de gaten als ze maar hard dr mee heen enw eer ging dan geluid

zij schateren van het lachen

en samen dansen op muziek

vind ze fantastisch

ben blijd at we hier geen muizen hebben

maar in ut vorige huis ook gehad

moet je straks uit kijken als d ekids koekkie in de box eten

lag dan volgende dag met muizenpoep :doh:

dus dan kon ik altijd eerst helemaal de box schoonmaken voor dat fabienne er in kon

knuf sophia

Hoi,

Veron is in 1 week tijd 500gram gegroeid :dance: … Hij weegt nu al 5890gram en hij moet nog 6 weken worden…

Enne ik las snel iets over muizen: je moet schaaltjes pepermuntolie wegzetten (ruikt nog lekker ook) en je ziet geen muis meer… Echt waar het helpt beter als klemmen en gif…

Groetjes babylover

Wauw, wat een kerel :inlove: Ik moet morgen naar het cb, durf niet te vertellen hoeveel Anyk dan weegt :mrgreen:

Wij hebben ook een mooie bak. Ons waterbed is lek :cry: En natuurlijk net met pasen dus alles dicht en we moeten ergens dat plakspul hebben. Tja, dat bed hebben we gekocht toen we midden in de verhuizing zaten en dat plakspul hebben we vast heel goed en heel logisch opgeborgen :wall: Maar ja, we kunnen er nog wel op slapen alleen kan ik er niet op zitten. En tot nu toe wilde Anyk alleen maar drinken als ik zat. Maarrrrrrr…, uit nood weer geprobeerd en ze wil (eindelijk) liggend drinken :dance: Wat ook nieuwe mogelijkheden biedt als ze overdag niet de rust heeft om te drinken. Vaak heeft ze wel honger maar er is ook zo veel te zien. Momenteel drinkt ze een paar slokjes, laat los. Kijkt me heel lief aan, steekt de tong uit, lacht en drinkt weer een paar slokjes. Zo duurt het best lang voor ze de buik vol heeft :roll:

Oeh, muizen. Die hebben wij ook gehad. Gelukkig hebben we ook katten, die graag muisjes vangen. Hoewel, ik hoop dat we ze nu niet meer krijgen want de muizenvanger is al 17. Ben bang dat hij ze niet meer te pakken krijgt.

Wij hebben Anyk nog steeds in de stoelverkleiner en dan nog mét kussen zitten. En zelfs dan glijdt ze er nog uit. Ze heeft nu ontdekt dat het toch wel heel leuk is om onder het eten je stukjes brood op de grond te gooien. En als ze dat laatste stukje wortel niet meer in de mond kan krijgen wordt het ook op de grond gegooid. Om dan zeer geïnteresseerd te kijken waar het blijft. En dan vol verwachting naar ons ons, want 'dat raap je toch wel weer voor me op?" :inlove:

Anyk kruipt nog voor geen meter. Ze vertikt het. Sinds ze haar schouder uit de kom heeft gehad wqil ze niet meer op haar buik liggen en al helemaal niet meer draaien. Terwijl ze met 5 maanden door de kamer rolde. Op zachte ondergrond rolt ze wel, dus ze kan het nog wel. Zal wel pijn doen of zo. Wel schuift ze op de billen, dan komt ze er ook.

Vandaag zijn we weer bij het cb geweest. Anyk was inderdaad minimaal gegroeid, maar ook 2 x ziek geweest in de afgelopen 2 maanden. Hoewel ik nog geen 500 gram in 8 weken wel weinig vind. Ze is nu 5437 gram. Maar nog altijd tevreden en vrolijk en qua ontwikkeling loopt ze zelfs voor. Ik kreeg een complimentje dat ik nog steeds bv gaf :mrgreen: En verder geen opmerkingen over haar gewicht (ze is natuurlijk vanaf haar geboorte al veel te licht, daar hebben we ons al genoeg zorgen om gemaakt). Wel even gekeken naar haar eten verder, maar dat is goed. Ze slaapt dan nog wel niet door, maar het gaat al zoveel beter dan een paar maand geleden. Ben benieuwd wat de kinderarts er van zegt, daar moeten we begin mei weer heen. Ik denk dat ze toch wat meer moet gaan groeien anders zullen ze wel wat onderzoeken willen doen.

Mooi Bianca :thumbup: .

Gelukkig geen gezeik. En ze krijgt toch de best mogelijke voeding :slight_smile: .

toch mooi ondanks dat ze 2 keer ziek was geweest

dat ze is gegroeid

een dikke pluim voor jou en je kleine meissie

ik ga zo hond uit laten en mn mandje in

en dan lekker knus in mn bedje mn kleine meissie voeden

morgen komen mn ouders terug uit thailand

zijn weg gegaan toen eline 4 weken was

en nu is ze 5 maanden

ze zullen wel schrikken

hihihi

truste voor iedereen

groetjes sophia

Ik heb wat steun nodig. Kan ik dit hier vragen of is het beter om een apart topic te openen?

Kian is nu 10 dagen oud en de borstvoeding komt maar niet op gang.

We moeten nog bijvoeden (4 x 40 cc met fv), omdat hij eerst bijna 10% was afgevallen en nu zit hij nog niet op zijn geboortegewicht. Ik geef om de 2,5 a 3 uur borstvoeding, maar meestal blijft hij honger hebben als ik alleen bv geef. Ik geef 2 x 20 minuten bv per keer (dus beide borsten). Ik wil het wel doorzetten, maar het kost zo veel energie en het is zo zielig als Kian honger blijft houden.

Hoi Paikea,

Allereerst van harte met je zoon!

Pfff, dat lijkt me toch zo’n rotsituatie! Echt vervelend voor je. Ik kan me ook zo goed voorstellen dat het moeilijk is als hij nog honger heeft.

Ik heb niet genoeg verstand van langzaam op gang komende bv en bijvoeden met kv om er iets zinnigs over te zeggen, maar wat me wel te binnen schoot: heb je al geprobeerd om vaker dan om de 2,5 Ã 3 uur aan te leggen. Want vaak aanleggen is echt het allerbelangrijkste voor het stimuleren van de productie. En in de opstartfase is het eigenlijk bijna standaard om heeeel vaak, ook al is het om het uur, aan te leggen.

Dat kost idd veel energie, maar echt, dat is iets tijdelijks, het wordt daarna echt makkelijker.

Hoe dan ook, veel succes en ik hoop dat de bv gauw op gang komt!

hey paikea,

allereerst gefelictiteerd met je kindje.

Dan to the point: allereerst: misshcien slim om een lactatiekundige in te schakelen, die heeft vaak erg goede tips en kan je helpen ervoor te zorgen dat je bv-periode niet nu al eindigt.

Dan een tip van mij als bv-amateur, maar intussen wel een beetje ervaringsdeskundige: als ik het zo lees is het eerste wat ik denk: 2x 20 minuten lijkt me niet echt effectief. Ik zou 2x 10 doen (zeker als je merkt dat je kindje niet effectief drinkt) en daarna beide borsten nakolven in een schema als eert links 3 min. dan rechts, dan links weer, rechts, links rechts.(heb je een kolf? Absoluut aanrader om voor deze periode anders een electrische kolf te huren)

Maar het belangrijkste is denk ik toch een lactatiekundige inschakelen!

Heel veel succes!

(en ik heb vandaag voor eht eerst in mijn eigen tuin bv gegegeven, het was zo gezellig en ergens ook wel heel speciaal!)

Ja! Een lactatiekundige inschakelen! Doen!

Hoi,

Inderdaad een lk inschakelen… Bij mij kwam het ook niet goed op gang maar gelukkig nog net in de kraamweek wel en hoefde ik niet lang bij te voeden…

Succes ermee…

Groetjes babylover

Hoi,

ff mijn frustratie van me afschrijven hoor…

Iemand die ik ken (geen vriendin hoor) heeft een baby van bijna 2 maanden… Deze week wordt hij 2 maanden en die heeft ze gisteren een fruithapje gegeven want ja hij is eraan toe… :shock: …

Eigenlijk kon ik het al wel verwachten want toen hij net geboren was (5dagen oud) zat hij al beneden met zijn moeder in het cafe terwijl het carnaval was… Moeder gaf hem ook toen al beneden in een vol cafe de fles… Sommige mensen :wall: …

Ik kan me daar zo boos om maken he…

Groetjes babylover

Ja wij eerst maar denken dat de discussie 4 of 6 maanden was maar je hebt nog steeds idioten die hun kind het graag willen verpesten geloof ik. Ik kan er ook met mijn verstand niet bij hoor.

Paikea Veel veel vaker aanleggen. Anders komt het niet goed op gang. En nog kolven kan ook helpen. En na de 2e borst weer de eerste…

En een LK (lactatiekundige) inschakelen die kan zien of hij wel goed drinkt en veel beter beoordelen wat je moet doen.

Succes en gefeliciteerd nog.

paikea gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!

Ik sluit me aan bij de rest. Lekker met zoonlief bed induiken de hele dag en je laten bedienen. Veel drinken en relaxen en zoonlief lekker laten drinken.

Succes meid!!