wat kunnen mensen toch af en toe tactloze opmerkingne maken zonder na te denken :wall:
vandaag is eline 5 maandjes oud :mrgreen:
dus drinkt ze nu ook al 5 maandjes bij mama
krijg ook steeds meer te horen
van goh wanneer ga je stoppen
en ik zeg dan als eline en ik daar aan toe zijn
en nu nog niet dus
of krijg commentaar is het dan niet zwaar als ze af en toe snachts of zo vaak komt
dan zeg ik ik tel niet hoe vaak ze komt of tellen hoeveel uren ik niet geslapen heb
ik tel de fijne momenten die ik met mn meissie heb
en stiekem vind ik ut snachts wel gezellig klein lichtje aan,regen op het schuine dak en wij liggen knus in het warme bed met papa naast ons
moet wel dan altijd om eline lachen die gaat zich af zetten met dr voetjes tegen papa
ff voelen of papa nog naast ons ligt
hihihi :inlove:
groetjes van sophia
mama van dave(12),rosanna(7),fabienne(5) en eline ( 5 maandjes aan mama dr borst :inlove: )
@Mamalien wrote:
Bij Lara werkt dat prima :snooty: :evil: . Je hebt toch gewoon melk :!:
Nee, bij Lara werkt dat niet, want die wil niet bij haar mama drinken. Zag van de week ook weer zo’n filmpje waar ze links en rechts van een baby een lapje met wat moedermelk hielden. Eén met melk van zijn eigen moeder en één met melk van een ander. Het kind draaide zijn hoofdje telkens feilloos naar de melk van zijn eigen moeder. Maar Lara draait daar dus juist van weg. Althans, Lara draait van mijn borst weg, kronkelt echt om weg te komen . Dat weet ik zelf ook wel, dat hoeft zij dus niet in te peperen.
Ik heb wel genoeg melk, meer dan genoeg. En zij niet. Ze heeft veel moeite moeten doen (veel pijn, erg verzwakt enzo) en zelfs een week moeten bijvoeden omdat haar kind afviel. Misschien dat dat steekt?
mmm :think: ik dacht dat het in dat opzicht niet uitmaakte of ze live dronk of niet. Je hebt die geur gewoon. Dus ik nam aan dat Lara die geur bij jou ook gewoon herkende als zijnde mama ook al hapt ze dan niet naar je tiet. Maar dat is niet zo? Dat vind ik eigenlijk echt raar dan. Niet lullig bedoeld hoor maar ik snap niet hoe het werkt dan denk ik. Het is toch eigenlijk gewoon jou lichaamsgeur en die herkent ze toch wel ook al wil ze dan niet drinken? Je moet het we maar even uitleggen (ik hoop niet dat je dit kwetsend vind :? ).
Het is ook raar. Ik heb een raar kind… Kijk, volgens mij werkt het zo: een normaal kind ruikt mama en denk ‘lekker drinken bij mama’. De associëren de geur van haar melk met fijn bij mama drinken. Toen Lara net geboren was, vond ze het vreselijk om aangelegd te worden, ze werd boos en ging huilen. Als zij die geur rook, dacht ze dus niet “hee fijn”, maar “hee jakkie, daar komen ze weer met dat stomme ding!” (Da’s misschien wel kwetsend voor mij, maar daar kun jij niks aan
doen )
Nu zal dat wel weer anders zijn misschien omdat ze nu weet dat ik haar troost en dat ze niet meer die stomme dingen hoeft. Mijn lichaamsgeur bestaat uit meer dan alleen de melk, dus die zal ze wel herkennen nu. Maar het werkt dus niet zo dat ze wil drinken als ze mij ruikt.
Ik bedoelde ook niet dat ik dacht dat ze dan wilde drinken. Maar meer dat ze je heus wel herkent aan je (melk)geur.
Jammer dat ze alleen dan niet wil drinken.
Al moet ik zeggen dat dat soms ook zijn voordelen heeft want ik kan haar dus niet stil krijgen zonder te voeden, mijn vriend wel. Dan is ze even overstuur maar dan ruikt ze dus melk en dan is ze pas tevreden als ze dat gekregen heeft. Heel onhandig hoor. Al snap ik dat je er heel wat voor zou doen om haar aan de borst te krijgen dus ik zeg dit ook niet om dat minder erg te maken want dat is gewoon klote.
Mooi dat de kv goed ging trouwens. Ga je nu eerst één flesje per dag vervangen?
Lena ik zie dat je kers uit de tent hebt gelokt. Ik ben heel benieuwd.
Hoi,
Ik heb een vraagje:
Hoelang mag een baby van 5 weken (hij weegt al wel 5,5kilo) doorslapen??
Gisteren had Veron van 1800 tot 1845 gegeten bij mij en daarna een tijdje gehuild (krampjes denk ik) en is toen in slaap gevallen (2130)… Ik dacht hij wordt wel wakker als hij honger heeft maar hij werd pas wakker om 430… (er zat dus 9,5 uur tussen) en hij had eigenlijk nog niet echt honger maar omdat mama het wel erg lang vond duren heeft ze hem toch maar mee naar beneden genomen om te voeden… Hij dronk wel een half uur lang maar spuugde alles (voor mijn gevoel dan) er weer uit, dus misschien toch met tegenzin zitten eten…
Daarna kwam hij weer om 800…
Dus hoelang mag hij zonder voeding??
groetjes babylover
Een voldragen baby (dus op tijd geboren), die je altijd op verzoek voedt, die goed groeit, plast en poept en vrolijk en alert is als ie wakker is, en die niet ingebakerd is, maar je op verzoek voeden, en hoef je in principe dus niet wakker te maken…
hoi,
Yolanda: bedankt voor je antwoord, misschien kan ik nu beter slapen,ihihihihi…
Groetjes babylover
eigenlijk is bv te makkelijk voor mij… Ik ga er teveel bij nadenken…
groetjes babylover
@Yolanda wrote:
Een voldragen baby (dus op tijd geboren), die je altijd op verzoek voedt, die goed groeit, plast en poept en vrolijk en alert is als ie wakker is, en die niet ingebakerd is, maar je op verzoek voeden, en hoef je in principe dus niet wakker te maken…
Heel even een vraagje over dat inbakeren. Wij doen dit bij Max, moet ik hem dan wakker maken?
In principe moet je hem dan wakker maken ja, aangezien hij zijn hongersignalen niet duidelijk kan maken door het inbakeren… Ja, hij kan gaan huilen, maar eerdere signalen zoals sabbelen op handje en smakken mis je dan, en misschien valt hij wel weer in slaap…
Hoi hoi hoi Sara is bijna 4 maanden, nog 2 maanden en dan hoop ik toch echt wat minder te mogen kolven. Goeiegenade wat ik ben ik dat zat bij tijden zeg :shifty: Bewondering voor Lena en alle andere fulltime kolvers
Maaaaaaaaaaaaar goed. Donderdag weer op bezoek bij het CB… :? Begin nu al te stressen…belachelijk maar waar :doh: Maar goed…Sara begint wat vet te kweken nu hopen dat zich dat ook vertaalt naar de weegschaal…
Hoi, even om te zeggen dat ik er nog ben!
Bij (beginnende) BO is weer over (dankzij jullie tips :thumbup: ) en alles gaat hier verder goed (W kruipt!).
Ninanien, niet stressen voor dat mutsen-cb hoor!
Nynke als ze babyvet aan het kweken is zullen zij dat vast ook wel :think: toch :mrgreen: ?
Wouter kruipt :dance: ooh dat lijkt me zo leuk hè. (al kom je daar waarschijnlijk ook snel van terug :mrgreen: ).
@Yolanda wrote:
In principe moet je hem dan wakker maken ja, aangezien hij zijn hongersignalen niet duidelijk kan maken door het inbakeren… Ja, hij kan gaan huilen, maar eerdere signalen zoals sabbelen op handje en smakken mis je dan, en misschien valt hij wel weer in slaap…
Hmmm, daar heb ik inderdaad niet zo bij stil gestaan. :eh: Maar meestal meldt hij zich keurig 1x per nacht. Ik heb hem wel eens wakker gemaakt voor de voeding van 23.30 uur ongeveer, maar als ik hem dan wakker maak wil hij haast niets drinken of spuugt vervolgens weer alles uit.
Nynke, niet stressen meid meid voor het CB!! :-*
@Mamalien wrote:
Lena ik zie dat je kers uit de tent hebt gelokt. Ik ben heel benieuwd.
Kon het toch niet laten. Ben gewoon benieuwd wat haar logica is. Zij en ik zullen het nooit eens worden over bijvoeding, dus daar gaat het niet om. Maar de onachtzaamheid waarmee ze met haar lijkt om te gaan verbaast me. Ik kan me niet voorstellen dat je echt zo onverschillig bent t.o.v. wat goed is voor je kind. Dus ik vraag me af wat haar beweegt, hoe ze redeneert (als het haar écht zo weinig kon schelen dan zat ze niet op KOK, toch?).
Ninanien, ik heb juist bereveel respect voor jou . Als ik jouw schema goed begrijp, kolf jij minstens even vaak als ik en heb je er daarnaast gewoon nog een live drinkend babietje bij. Hoe leuk en lief en schattig zo’n abbietje ook is, het is toch ook vermoeiend. Laat het CB de pip krijgen; jij doet het geweldig :thumbup: .
Over dat wakker maken: die eerste signalen dat hij honger heeft, die mis je toch sowieso? Je ligt zelf toch ook te slapen, danmerk je toch niet of hij op zijn handen sabbelt? of ben ik de enige moeder die daar doorheen snurkt? Als een ingebakerd kind een vaste regelmaat heeft gevonden en niet al volkomen overstuur is tegen de tijd dat jij wakker wordt, dan is er toch niet zoveel mis met hem gewoon te laten slapen? Dat deden we bij Lara wel atlijd, en die meldde zich altijd keurig om de zoveel uur. Misschien dat hier ook aloude wet geldt dat een tevreden, plassend, groeiend kindje genoeg te eten krijgt?
Babylover, jij bent gewoon te slim voor BV :mrgreen: .
Lena bedankt :oops: :-*
Ik snurk er ook doorheen hoor hihihi. Maar Sara zet een flinke keel op als het echt menens is en dan word ik wel wakker :lol:
Ik heb nu vakantie dus nu 2x kolven en ongeveer 4-5x voeden :mrgreen: Maar Sara lijkt wat minder vaak te willen drinken ze is wat aan het rommelen met de tijden, dus ben benieuwd. Ik zat nog op 6/7 voedingen. :silenced: :mrgreen:
Ik snurk daar ook doorheen hoor. :mrgreen: Meestal als Max wakker wordt dan gaat hij eerst een beetje mopperen en daar word ik dan wakker door. Dan haal ik hem uit bed en leg hem aan.
Verder heeft hij best wel een regelmaat, zo tussen de 3 Ã 4 uur meld hij zich overdag en 's nachts verschilt het nogal, laten we zeggen tussen 3 en 6 uur.
Nynke hier ook nog 7/8 voedingen per dag hoor :? . Maar 's nachts maakt ze sinds een week ook eens een blokje van 4/5 of 6 uren ipv 3 dus ik hoop dat ze dat blijft doen.
Lena lees het topic ‘bijvoeden eerder dan 4 maanden?’ maar eens dan snap je meer .