Fiep ik zie het wel als bijvoeding maar ik vind het wel verschil maken of je het doet inderdaad om te zorgen dat de voeding beter binnen blijft of om te zorgen dat ze doorslapen. Ik zou het denk ik niet geven maar dat is persoonlijk. Heb je trouwens al weer eens zonder geprobeert? M was ook zo spugerig maar daar is ze nu toch wel over heen gegroeid.
Een 5 weken oude baby nutrix geven om te zorgen dat hij/zij doorslaapt vind ik een ander verhaal; een belachelijk verhaal. Maar goed er zijn al weer discussies met deze persoon geweest daarom maak ik me denk ik ook extra kwaad.
ik geef nano jbpm juist alleen als ie weer veel aan het spugen is.
Maar wat ik zo gek vind s dat het cb mij jbpm adviseerde toen ik voor nano’s tweede bezoek kwam (bij twee maanden dus). toen ik bij drie maanden kwam en vertelde dat ik het wel al gekocht had maar eigenlijk nooit gebruikte, kreeg ik te horen dat ik niet nalatig moest zijn in dat soort dingen. En nu lees ik juist weer dat het niet goed is voor je kleintje.
Fiep is beetje confused…
Ik weet niet hoe slecht jbpm is. Dat laat ik aan Inkie, Yolanda enz… over .
Maar hij spuugt dus nog steeds zoveel?
Nou ja, slecht… slecht… Zwaar woord… Het is bijvoeding, geen moedermelk, en tast dus de beschermlaag van de darmen aan die door de moedermelk opgebouwd is, en er drie weken over doet om hersteld te worden, mits er daarna geen bijvoeding meer wordt gegeven…
Nogmaals, als je kind zelf geen last heeft van het spugen, blijft groeien, blijft plassen en poepen, alert blijft, kortom voldoende binnenhoudt en de andere truuks tegen spugen niet meer helpen, dan kan JBPM misschien helpen. Alhoewel sommige kindjes er net zo hard van blijven spugen, en het er zelfs spaans benauwd van krijgen, aangezien het zo’n dikke taaie massa is die dan omhoog komt en alles afsluit daarboven… :?
Hoi
Ik zag dat jullie (lena en Yolanda) bij het door mij bedoelde topic hadden gereageerd. Ik weet niet of jullie een tijdje terug ook mee lazen/praatten op het bijvoedingstopic met desbetreffend persoon :? maar als dat zo is dan weet je dat het zinloos is om haar duidelijk te maken dat het niet zo verstanding is wat ze doet en is ook wel duidelijk dat ze ht bewust doet helaas.
Ik wil eigenlijk nog wat grappige dingen vertellen. Van de week had Maaike zo’n honger ineens dat ze mijn wang aanviel :D. Ze zat echt vacuum. Ik kon haar met moeite los krijgen, ze was een beetje verdwaalt :D.
En vandaag heb ik ook heel erg gelachen. We wilden even kijken hoe erg ze in de kinderstoel zo verzuipen (onze mooie stokke :mrgreen: ), nou enorm dus maar ze vond het prachtig. Ze heeft er iets van 5 min in gezeten en alleen maar de slappe lach gehad :inlove: . Dat wordt dus leuk straks. Lena als Lara net zo doet wordt dat helemaal lachen als je binnenkort allemaal kinderstoelen gaat passen in de winkel :mrgreen: .
En ze is ineens heel erg aan het draaien (op het aankleedkussen draait ze ineens naar haar buik, dacht dat die dingen daar niet voor bedoelt waren :mrgreen: :think: ) en komt een heel eind omhoog op haar buik. En giegelen en drukkk :shock: kortom volgens mij hebben we het 19 weken sprongetje gehad en wordt ze voor mijn gevoel ineens groot. :shock: :inlove:
@Mamalien wrote:
Ik weet niet of jullie een tijdje terug ook mee lazen/praatten op het bijvoedingstopic met desbetreffend persoon :? maar als dat zo is dan weet je dat het zinloos is om haar duidelijk te maken dat het niet zo verstanding is wat ze doet en is ook wel duidelijk dat ze ht bewust doet helaas.
De persoon in kwestie is mij helaas bekend ja… Ik kan het écht niet begrijpen waarom iemand zoiets doet…
Ik dacht al niet dat het zin zou hebben, maar ik was inderdaad benieuwd of ze het bewust doet en of ze het ook opzettelijk verzwijgt tegenover het CB omdat ze weet dat het slecht is…
Spugen is inderdaad vooral een probleem van de wasmachine. Tenzij je kind er last van heeft, bijvoorbeeld een geïrriteerde slokdarm. Steeds in natte kleertjes liggen en heel vaak schone kleertjes aanmoeten is ook niet fijn voor Nano natuurlijk, maar dat is een kwestie van afwegen.
Medicijnen niet gebruiken als ze niet nodig zijn (zoals jij met Nano doet) lijkt mij geen nalatigheid!!! Dat is juist heel verstandig. Sommige medicijnen moet je echt elke dag innemen, maar dit spul hoeft toch alleen als het spugen heel erg is? Wat een rare opmerking… Trouwens, alles waar goed over is nagedacht is geen nalatigheid, vind ik :snooty:
Nou, morgen is het zover… dan krijgt Lara haar eerste flesje KV . Ik had het willen uitstellen tot 6 maanden, maar de voorraad in de vriezer is bijna op. Ik kan het nog wel twee weekjes rekken tot precies 26 weken, maar dan moet ik meer KV in één keer gaan geven en dan is ze ook alweer toe aan fruit en groente. Dus heb ik er toch maar voor gekozen om het allemaal geleidelijk aan te doen, en morgen dus eens te beginnen met 1 flesje KV. Kijken hoe het valt. Zo jammer dat ik de 26 weken niet heb kunnen volmaken, maar ik wil toch niet voor mijn eigen eergevoel Lara’s darmpjes in één keer overrompelen met al dat nieuws.
Dus redeneer ik maar dat een maand 4 weken heeft, en dat 6 x 4 weken dus ook zes maanden is…
hey lena
heel veel sterkte morgen bij dat vreemde moment dat ze haar eerste kv krijgt…
Je hebt iig iets om ontzettend trots op terug te kijken :thumbup:
En ja, jullie hebben me ontzettend aan het denken gezet, en ik heb het pak jbpm niet meer aangeraakt…ik zal het wel volgende keer bij cb er nog even over hebben en zodra nano echt niet meer groeit en nog steeds zo veel spuugt, zal ik het maar weer eens boven tafel halen. Dank vor de eerlijke adviezen!
Lena succes. Lijkt me heel moeilijk en spannend. Ik ben benieuwd hoe het valt (en of ze het wil :shock: ). Ga je gewone geven of hypo?
Fiep ik hooop voor je dat het spugen snel minder wordt. Ik moet zeggen dat ik Maaike ook bijna de hele dag met slabbetje heb zitten. Ze is heel erg bijterig en zit de hele tijd met 3 vingers in de mond. Lijkt wel schattig maar is ook zeer goed voor de spuugproductie :? . Het kwijl loopt haar de hele dag uit de mond. Dacht ik van het spugen af te zijn :mrgreen: .
Ha ha, hier ook kleddernatte kleertjes de hele dag van het gekwijl. En nu komt daar nog een berg snot bij ook, want mevrouw is verkouden.
ben ook benieuwd of ze het zal drinken. Ik begin met gewone opvolgmelk van Friso. Volgens het CB was hypo niet nodig, zeker niet op haar leeftijd en zonder allergieën in de familie. Dat geloof ik dan maar.
Wij hebben ook geen allergien in de familie, maar Bo reageerde wel degelijk op de kv: overgeven en rode bulten over haar hele lijfje… :? Wij zijn heel snel overgestapt op hypo allergene voeding, nadat dat blik leeg was (dikke maand geloof ik) ging de gewone kv goed. En Bo was al 6.5 maand toen we begonnen… dus is geen garantie. Voor in je achterhoofd…
oeps… ik zal het onthouden!
hoi dames
wat kletsen jullie wat af
tegen de tijd dat ik door gelezen heb heb ik al bijna geen tijd meer om te reageren
hier gelukkig alles zn gangetje
morgen krijgt eline al weer vijf maanden volledige bv
word alleen een beetje moe van mensen krijgt ze al bijvoeding
dan zeg ik nee
en hun dan weer maar ze is zo groot dna heeft ze dat nodig
en dan hoef je savonds en snachts dr niet meer uit
maar mensen snappen niet dat ik dat me alle liefde doe
en dan krijg je daarna tegen je hoofd
goh je ziet er zo moe uit
ja vind je gek 4 kids eigen bedrijf een hyperactieve borde collie
maar mij hoor je niet klagen hoor
hihihi
las het verhaal over een baby van 5 weken bijvoeding
ze zal wel willen doorslapen
kan ik dr vast uit de droom halen
want als je kids hebt of ze nou 0 of 12 zijn ze hebben mama 24 uur per dag nodig hoor
vind ik teminste
dus of ut nou voeding of aandacht is
maar zie toch verschillen
een vrouwtje uit de buurt is gelijk met me bevallen geeft de bv op want hij wilt niet meer
ja als je hem de hele dag vol stopt met andere dingen
en de juf van rosanna geeft dr dochter van bijna 4 nog elke avond
ja en wat beteft ut spugen eline komt hier iedere keer 5 min drinken
en geeft bijna niks op
wat iemand zei beter kleine porties dan in een keer een grote plomp
ik ga de meissies na school brengen
fijne dag iedereen
en een dikke knuf uit almere
sophia
mama van dave(12),rosanna(7),fabienne(5) en elinen (morgen 5 maandjes aan mama dr borst
Hoi
Ik was gisteren weer naar revalidatiefitness en nu kregen we het over de borstvoeding. (Het zijn allemaal jonge moeders met bekkeninstabiliteit daar). Bleek dat iedereen die ik sprak nog borstvoeding gaf. Verraste mij wel. Ze waren nu allemaal bezig met moet ik nu beginnen met bijvoeden ja of nee. Dus ik heb maar even een mooi verhaaltje gehouden :mrgreen:. Ze wisten er dus echt niks van hè :think: . Eén meisje die dus nog wel trouw borstvoeding gaf zei dat ze al wel was begonnen met bijvoeding (met 4 maand). Ze zou wachten tot 6 maanden maar ze kon het toch niet omdat het haar zo leuk leek zei ze :think: . Ik dus maar een beetje uitgelegd en toen schrok ze geloof ik wel. De kleine vond het ook niet eens lekker dus wat een lol.
Ik snap eigenlijk niet dat hier zo weinig over bekend is. En net als tejo laatst al schreef ze zijn allemaal nog braag bv aan het geven maar hebben geen idee wat betreft bijvoeding wat goed of slecht is. Nou zijn het 2 aparte keuzes dat vind ik ook maar toch :think: . Staat hier op kok bij het informatieve deel eigenlijk daar wat over, dan print ik dat voor ze :think: :?: .
Hoi,
Gelukkig zijn ze bij ons op het cb wel meegaand over dat bijvoeden…
Al bij het eerste gesprek toen de allergieeen van mijn vriend te sprake kwam zei de wijkverpleegkundige gelijk… Oooh dan wil jij vast 6 maanden alleen bv geven en geen bijvoeding… Ikke: ja dat is de bedoeling ja… Zij: oke dan schrijf ik het gelijk op in het dossier…
Ik ben blij dat hun goed op de hoogte zijn van bv…
Veron is trouwens weer 200 gram aangekomen in een week tijd… Hij is van 3930 (laagste gewicht 5 dagen na zijn geboorte) nu al gegroeid naar 5390 :shock: … En dat (bijna, hij heeft maar 1 dag kvbijvoeding gehad en nog niet eens schokerend veel, ik geloof alles bij elkaar 100cc) allemaal van mijn melk…
Oh wat klinkt dat goed, mijn melk…
En het wordt steeds leuker…
groetjes babylover
:thumbup: :thumbup:
Misschien kan iemand mij helpen. Ik had vandaag een discussie met mijn schoonouders over hoe lang ik nog door zou gaan met de bv. Ze vroegen beter gezegd wanneer het op was :mrgreen: . Dus ik zei dat het in principe normaal was om te stoppen als ze een jaar of 9 was :mrgreen: . En dat het nooit op raakte. Maar bij poesjes toch wel :?: zeiden zij :mrgreen: . Maar ik uitleggen wat de bedoeling was (we zien wel zeg maar) en dat ik ook blij was dat ze zo nog mooi mijn antistoffen binnen kreeg en nog nooit echt ziek is geweest (geen koorts) en nog nooit verkouden enz. Nou dat vonden hun ook mooi maar ze vroegen zich af of het niet eens tijd werd dat Maaike het op haar eigen antistoffen redde :shock: :think: . Ik wist hier eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven afgezien van dat ik het een debiele opmerking vond. Weten jullie een goed antwoord?
De eerste 4(?weet het even niet zeker, kan ook 5/6/7 zijn?) jaar is het afweersysteem van een kind simpelweg nog niet “volgroeid”… Dus juist daaaaaaarom zo lang mogelijk bv… Weerstand begint immers in de darmen…
@Mamalien wrote:
:thumbup: :thumbup:
Misschien kan iemand mij helpen. Ik had vandaag een discussie met mijn schoonouders over hoe lang ik nog door zou gaan met de bv. Ze vroegen beter gezegd wanneer het op was :mrgreen: . Dus ik zei dat het in principe normaal was om te stoppen als ze een jaar of 9 was :mrgreen: . En dat het nooit op raakte. Maar bij poesjes toch wel :?: zeiden zij :mrgreen: . Maar ik uitleggen wat de bedoeling was (we zien wel zeg maar) en dat ik ook blij was dat ze zo nog mooi mijn antistoffen binnen kreeg en nog nooit echt ziek is geweest (geen koorts) en nog nooit verkouden enz. Nou dat vonden hun ook mooi maar ze vroegen zich af of het niet eens tijd werd dat Maaike het op haar eigen antistoffen redde :shock: :think: . Ik wist hier eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven afgezien van dat ik het een debiele opmerking vond. Weten jullie een goed antwoord?
Wat kunnen mensen toch achterlijk doen! :shock: Sorry als ik hiermee je schoonouders beledig. :oops: Ik vind eigenlijk niet dat je hen iets uit hóeft te leggen, maar je zou ook kunnen zeggen dat gewoon door wilt gaan met borstvoeding zolang jij en je meisje jullie daar nog prettig bij voelen.
“Misschien wel een jaar. Misschien wel langer. Misschien korter. Ik weet het nog niet…” Dat zeg ik tegenwoordig! Mijn eigen moeder keek me min of meer geschokt aan toen ik dat zei. Ze maakte er ook een afkeurend geluid bij, maar bond in toen ik strijdlustig vroeg wat ze bedoelde met haar gesnuif… :mrgreen: Nu vraagt ze er niets meer over en heeft ze zich er volgens mij bij neergelegd. Ik denk zelfs dat ze het nu wel goed van me vindt, omdat Delilah (een milde vorm van) eczeem heeft. Ik heb verder overigens een hele goede band met mijn moeder, hoor.
Ik moet wel zeggen dat ik het voeden momenteel vervelend begin te vinden omdat Delilah bijt en heel slordig drinkt. Ze draait continu met haar hoofd met mijn tepel in haar mond (AUW!) en is heel snel afgeleid. En toch kan ik nog niet stoppen. Het heeft namelijk ook nog steeds z’n makkelijke kanten, naast de gezondheidsvoordelen. Ik hoef nooit op zoek naar een magnetron bijvoorbeeld. :mrgreen:
De houding van mensen verandert wel naarmate de BV langer duurt, merk ik. In het begin vond iedereen het goed van me dat ik ging kolven (behalve mensen die geen kinderen hebben, die snapten geloof ik niet dat ik mezelf die ellende aan deed. Maar ja, dat kunnen ze ook niet snappen ). Maar hoe langer het duurt, hoe meer mensen gaan twijfelen. “Is ze niet toe aan iets anders? Hoe lang wil je dat nog volhouden? Maar iedereen geeft toch fruit met 5 maanden? Je moet ook eens aan jezelf denken…” Ze beginnen het nu geloof ik wel overdreven te vinden.
De vorige keer op het CB was Lara 4 maanden en vonden ze het mooi dat we de 6 maanden vol wilden maken. Maar nu was ze 5,5 maanden en ze slaapt niet meer door 's nachts, dus nu begonnen ze daar ook “ze kan we toe zijn aan iets vastigs, beetje rijstebloem kan geen kwaad…” Toen ik liet merken dat we daar zelf al over nagedacht hadden en al een plan hadden gemaakt, hield ze meteen op gelukkig.
Gisteren een treurige mijlpaal… haar eerste flesje KV. Het ging er zonder problemen in, terwijl ze de rest van de dag erg moeilijk deed over de flessen. Ook lekker vleiend voor mama :? . Gelukkig poept ze nog als een dolle, dus het is niet slecht gevallen.
En als ik effe mag klagen… We zaten met drie collega’s aan tafel, alledrie borstvoedende moeders van kleine babietjes. Ik had het koud en leende een vest van S. Voor de grap zei ik dat ik nu naar haar zou ruiken en dat Lara me nu niet zou herkennen. S riep: “O ja, babies herkennen hun moeders aan de geur van de melk!” Waarop de derde zei: “Bij Lara werkt dat niet. Misschien dat ze nu wel wil, als je dat vest aan hebt.” Was bedoeld als een grapje, maar ik vond het niet leuk :oops: . Dat heb ik zelf natuurlijk ook allemaal allang bedacht, maar daar hoeft zij niet mee aan te komen. Ach ja… gevoelige hormoontjes zullen we maar zeggen.
Bij Lara werkt dat prima :snooty: :evil: . Je hebt toch gewoon melk :!: