Algemeen bv topic

Ik geef les in ontwikkelingspsychologie en vaardigheden (wetenschappelijk lezen en schrijven, onderzoeksopzet maken) en ik heb eerder ook ethiek en filosofie werkgroepen gedaan. Het onderzoek gaat over vroegtijdig ingrijpen in gezinnen. Of je ouders nog voordat het echt is misgegaan mag dwingen hulp te accepteren.

Nieuwsgierigheid bevredigd? :wink:

Lieve Meiden,

Even tussendoor… (heeft trouwens ook met onderzoek doen te maken… :mrgreen: )

Een tijdje geleden plaatste ik hier een link naar een oproepje om deel te nemen aan borstvoedingsonderzoek. Inmiddels heeft het Team van KOK een samenwerking voorgesteld en een mooie oproep pagina gemaakt.

Dus voor de mensen die zich nog niet hebben aangemeld… Neem eens een kijkje en geef je op! Misschien herken je ook wel twee prachtige KOK baby’s die genieten aan de borst…

http://www.kindjeopkomst.nl/html/redactioneel/melkmoeders_001.htm

(De mensen die zich al hadden aangemeld, hoeven zich niet opnieuw aan te melden)

Heb me aangemeld! :thumbup:

Heb me ook aangemeld.

Lena wat leuk zeg :!: . Nieuwsgierigheid bijna bevredigd hoor :mrgreen: (was eigenlijk alleen nog benieuwd waar :oops: maar ik kan me voorstellen dat je dat hier niet neer zet :wink: .

Ik geef Maatschappijleer, dus ethiek en filosofie en ontwikkelingspsychologie vallen daar een beetje onder en hebben zeker mijn interesse.

Nog even wat anders:

Ik kom net bij de HA vandaan. Heb de pneumokokkenprik laten zetten. Ik zag er heel erg tegen op maar sta er wel achter. Nou zei ik dat ik Maaike graag na de prik aan de borst wilde doen als troost dus of ik dan daar nog even kon blijven zitten of terug moest naar de wachtkamer. Hij vond het super dat ik nog borstvoeding gaf en ik mocht in het onderzoekskamertje gaan zitten (deed hij de prik daar ook) want dan kon ik lekker een half uurtje ofzo met haar blijven zitten :thumbup: .

Dus ik pak haar daar uit de wagen, zegt hij ‘wat is ze groot; maar dat komt natuurlijk omdat ze mama’s melk krijgt en dat is natuurlijk ook het beste’.

Leuk hè :smiley: . Ik had al eens geschreven dat de andere arts van de praktijk (zijn er 2) echt lijnrecht het tegenovergestelde is. En die heb ik meestal. Dus ik had deze reactie niet verwacht.

Lena, wat interessant!! Dank voor je uitleg!

Xanna, heb me al opgegeven, maar wat fijn dat Kok je helpt zeg!

En Mamalien, dat is inderdaad heel fijn zo’n reactie. Maa wat stom eigenlijk dat het niet normaal is, vind je ook niet?

Hoi,

Hier had ik nog niet geschreven (volgens mij) maar het lijkt me wel gezellig om met jullie mee te kletsen aangezien ik nu ook bv-mamma ben…

En zoals elke beginnende bv mamma heb ik geregeld wat vragen en ik begrijp dat ik die ook gewoon hier kan posten en niet elke keer een nieuw onderwerp hoef te openen…

Ik had vandaag mijn eerste lachervaring wat betreft bv geven… Ik was bij de Etos om een flesje te kopen en wat spenen omdat ik over een week of 2 wil gaan proberen om Veron aan een flesje te laten wennen… Zegt die domme doos van de Etos: ga je afbouwen?? ikke dus nee… Domme doos: ja maar je kan toch ook 2 voedingen op een dag bv geven en de rest met kv… Ikke dus: nou er bestaat ook nog zoiets als kolven… Etos doos: :shock: (oftewel ze snapte het niet echt)… Ikke: ik wil zeker tot de 6 maanden volledig bv geven maar het lijkt me wel handig dat als ik weer ga werken dat hij dan toch bv uit een flesje kan drinken… En toen was ze uitgel*ld…

Het voordeel van zoiets is toch wel dat je nog meer gemotiveerd wordt om langer door te gaan,hhihihihihi…

Groetjes babylover

Oooooohhhhhoooooohhhh :shock: :shock:

Das wel heel erg ja :think: .

Nou je hebt weer iemand ingewijd :smiley: . Of was het zo’n 16 jarig meisje dan snap ik het nog.

nee het was een volwassen vrouw die als ze kinderen zou hebben ze vast en zeker kv heeft gegeven denk ik…

groetjes babylover

oooohh ik moet even wat kwijt hoor. Ik hoop dat jullie snappen dat ik me kwaad maak. We hadden laatst al zo’n discussie door dat grapje van fiep met voeden anno… dat bijvoeden bij 6 weken toch duidelijk een grapje was… NOU NIET DUS!

Ik was even wat aan het neusen bij flesvoeding (moet je ook niet doen :wall: ) zie ik tot mijn stomme verbazing dat daar gewoon iemand al met 5 WEKEN is begonnen met bijvoeden (nutrix). Ik maak me al druk om vroeg bijvoeden maar dit is wel zo bizar dat ik het echt hier even kwijt moet en ze mogen van mij de kinderbescherming er op af sturen!!!

Ik kan hier met mijn verstand niet bij hoor. Ik ben echt geschokt. :shock:

Ik ben ook geschokt! 5 weken!! Wil het niet lezen… Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar op het gebied van voeding en gezondheid van je kindje is dit wel een hele erge misser inderdaad… :doh: :wall:

5 weken :shock: :shock: :shock: :shock: waar stond dat? :shock:

Hier positief nieuws :mrgreen: Sara is haar drinkritme aan het verleggen :dance: Ze kreeg nog 7 voedingen (jaja :mrgreen: ) maar sinds gister slaat ze 1 over hihi. Tenminste de drinktijden verleggen zich zo dat ze een voeding overslaat. En nu was ze zomaar een uur eerder KO. Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd of ze nu doorslaapt :dance: En nog meer goed nieuws, kan nu bijna zoveel kolven overdag dat ik de hele vroege kolf of de late avond kolf kan overslaan :dance: (denk dat het de hele vroege gaat worden :mrgreen: ). En NOG meer goed nieuws :mrgreen: Sara had vandaag zowaar een broekje en shirtje maatje 68 aan :dance: (zonder dat de broek haar van de kont gleed :lol: ).

Goed he!

hmmmm gevonden, kan niet zeggen dat ik verbaasd ben

Nee ik was in dat opzicht ook niet verbaast maar het leek me niet verstandig namen te gaan noemen.

Sara :clap: :clap: . Dit gaat goed zo en wat meer nachtrust straks misschien :thumbup: .

5 weken :shock: :shock: stond dat bij flesvoeding? Ik ga gelijk even kijken. Jeetje zeg!

het topic heet ‘verschil nutrix of nutriton’ of zoiets. Maar ik weet niet of ik dit hier wel mag schrijven. Normaal ben ik er niet zo voor om hier zeg maar te roddelen over daar. Maar ik vond dit echt te erg. Je brengt je kind toch echt schade toe zo lijkt mij, ik snap niet dat je dat wil. En ook nog bewust :shock: .

Oooooh wat erg, ik heb het gelezen en de manier hoe ze het ook zegt :evil: Ik ken niet zeggen dat ik niet verbaasd ben want ik ken haar niet maar iedereen weet toch dat dat schade toericht? :wall:

Vijf weken!!! En dan moeten wij zeker haar keuze respecteren en dat soort shit? Sommige mensen krijgen die kinderen alleen maar voor hun eigen lol, lijkt het. Leuke hobby voor mama maar het moet te moeilijk worden wel leuk staan op de foto :evil: . Ben ook tegen roddelen, maar soms is het gewoon te erg en dan moet je even je hart luchten bij mensen die het begrijpen…

Drie keer HIEP HIEP HOERA voor ninanien!!!

ik weet nog weinig van bijvoeden dus ga een onnozele vraag stellen :stuck_out_tongue:

zijn jullie net zo fel tegen jbpm? ik las in een ander topic ok al dat dit als bijvoeding werd gezien, maar heb het nog nooit zo bekeken. nano krijgt er een theelepeltje van bij de voedingen overdag omdat ie anders 3/4 van de voeding weer eruit spuugt… had ik volgens jullie hier langer over na moeten denken en niet zomaar het cb volgen?

Fiep, weet je wat het met spugen is…? Zolang ze blijven groeien en ontwikkelen, poepen, plassen en er ZELF geen last van hebben, is spugen voornamelijk een probleem voor de wasmachine… Helpen de standaard truukjes tegen spugen niet meer, groeien ze helemaal niet meer, of krijgen ze er last van, dan kun je andere oplossingen gaan zoeken…

Welke conclusie JIJ hieraan verbindt, moet je maar even zelf weten… Na je reactie dat het je eigenlijk niks kon schelen wat ik als bijvoeding beschouw, vind ik het eigenlijk wel even prima zo…

haha, nou die reactie in dat andere topic was voornamelijk omdat ik toen dacht: wat maakt het eigenlijk uit of je het nu bijvoeding of niet noemt? Het is maar een etiketje wat je erop plakt. Ik geef het niet als aanvulling op de bv, maar zodat de bv binnenblijft.

Echter doordat er in dat topic wat hier net werd angehaald ook over jbpm wordt gesproken, begon ik ineens te twjfelen of ik niet te makkelijk heb aangenomen dat ik nano wel zomaar jbpm zou kunnen geven.

Ik begrijp uit je reactie dat je je een beetje hebt geïrriteerd aan mijn reactie? Sorry, was echt niet zo bedoeld.

Nogmaals: ik vind het niet zo belangrijk of je het nu wel of neit als bijvoeding ziet. Maar ik vind het darentegen wel belangrijk of mensen het als iets ontzettend onverstandigs zien…