Algemeen bv topic

Anyk voelt zich weer een beetje beter, maar nog wel koorts. En ze wil de hele dag drinken. Helaas ben ik dit weekend aan het werk, maar vanavond heeft ze al heel wat uurtjes aan de borst gehangen. Live is dan toch het lekkerst.

'k zal het eens proberen met vasaline, wie weet.

Vervelend Lena. Tja, soms kunnen mannen gewoon niet begrijpen wat je voelt. Niet alleen mannen trouwens, ik heb het ook wel eens met een vriendin gehad. We zitten toch allemaal anders in elkaar. Ik had dat soms ook toen Anyk nog in het ziekenhuis lag. Mijn vriend deed alles voor me en begreep ook best veel, maar sommige dingen niet. Vooral dat Anyk direct na de geboorte bij me weg werd gehaald en ik haar de eerste dag niet kon zien. Dat heeft zo’n impact gehad. Daar hebben we het later in alle rust nog over gehad, maar écht begrijpen lukte niet. Dat is toch een stukje moederinstinct wat niet over te dragen is. Maar het blijft een vervelende situatie zo.

Gelukkig zal mijn vriend Anyk nooit lang laten huilen. Is er soms nog sneller dan ik. Hij heeft blijkbaar een vaderinstinct :mrgreen:

Ik heb je een pb’tje gestuurd. Met emailadres, maar je mag me ook gewoon een pb’tje sturen.

Yoni is aan het spelen en zegt ineens zo tegen me: “mama, de zus van Marco is een lekker ding hè?”

Die Yoni. Dat heeft ze vast horen zeggen dan of niet. Want dat bedenken ze nog niet zelf toch :think: :mrgreen: .

Mooi dat het wat beter is met Anyk.

De rest nog bedankt voor de antwoorden. Ik vroeg Xanna en Yolanda omdat ik wist dat die er ervaring mee hadden maar alle antwoorden zijn welkom natuurlijk. Ik zit er ook niet over in ofzo hoor ik vroeg me gewoon af of als ze een bepaald voedingsritme hebben ze dat dan lang houden. Het lijkt me toch wel fijn als ze inderdaad op den duur door (of wat langer) gaat slapen.

Overdag slaapt ze trouwens standaard een half uur tegenwoordig (2 keer). Iemand enig idee hoe dat komt. Ik zou het wel wat langer willen maken :mrgreen:. Dat lukt alleen als ik aan het begin van haar slaapje met haar ga wandelen. Als ik dat na dat half uur doe ligt ze wakker in de bak. Ik vind het zo maf kort. Yolanda heeft het geloof ik wel eens gehad over een slaapcyclus van 45 min (daar zou ik al blij mee zijn :mrgreen:). Maar waarom 30 min?

Hihi doet Sara ook. Ik vermoed dat het bij haar komt door haar enorme nachten :mrgreen:

Even een vraagje van mijn kant. Hoe hebben jullie het allemaal volgehouden??? Tips welkom want je kunt mij inmiddels totaal bij elkaar vegen. Sara drinkt nl 5-7x daags live bij mij en daarnaast kolf ik nog 2-4x. Wat neer komt op het volgende: 5.30u kolven, 7.30u voeden, 9 uur voeden, 12 en 15 u krijgt ze meestal fles bv bij gastouder (en ik dan dus kolven), 18-21-22.30u voeden en dan om 00.30u weer kolven. Ik maak dus nachten van een uurtje of 4 :? Alleen ik heb die kolfmomenten wel nodig want Sara slurpt inmiddels 220 cc uit een fles dus ik moet 440cc kolven voor 2 flessen bij de oppas.

Help? :shock:

Kun je niet in het weekend extra kolven zodat je door de week wat meer ruimte hebt? Sara drinkt meer als Maaike :mrgreen: :inlove: .

HIhi sara is een grote slokop dus :mrgreen:

Tsja das wel een idee inderdaad…heb nu wel weer zoveel bij elkaar dat er weer een zakje de diepvries in kan het punt is alleen momenteel als ik niet om 00u kolf dan word ik rond 4u in een melkbad (Cleopatra :mrgreen: ) wakker :? En om 5.30u staan ze echt op knappen zeg maar…

Dag dames,

WIlde alleen even een verhaaltje kwijt.

We hadden gisteren vrienden op bezoek, die nog lang geen kinderen willen, maar wel ooit. We hadden het over bv en ik heb alles uit de kast gehaald… :mrgreen:

Vertelde haar allemaal feitjes enzo…

Ze wist er helemaal niets van af…Maar ik heb haar toch mooi warm gemaakt…

Wilde ik even kwijt… :mrgreen:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: GOED!!! Borstvoeding heeft zo’n promotieteam wel nodig he?! :wink:

:dance: :dance: :dance: :thumbup:

Heel goed :mrgreen: :thumbup:

Nynke ik had nog even nagedacht maar ik ga zelf vaak gewoon met Maaike op bed. Dan moet je er wel vaker weer uit maar je slaapt wel meer. Is soms wel een moeilijke keus vind ik: slaap of vrije tijd :mrgreen:

Hee, daar hebben we Marlous! Jij bent de aanstichtste van dit topic en dan zien we je niet meer :wink: . Maar wees niet bang, we houden dit topic wel levendig totdat jij ook weer BV-mama bent.

Mooi dat je de promobabe hebt uitgehangen, dat is wel nodig.

Arme ninanien… Ik herken het wel wat je zegt hoor. Ik heb ook wel gedacht: hoe doen al die moeders dat, ben ik nou zo’n mietje dat ik het niet volhou…? Grappig dat ik die dip ook had rond drie maanden. Ik had ne er zo op gespitst dat het rond drie maanden makkelijker zou worden. Dus toen dat niet gebeurde kreeg ik echt een dip. En toen werd het een paar weken later toch makkelijker :smiley: . Dat gebeurt bij jou straks ook, je moet het ‘gewoon’ uitzitten, deze tropentijd. Maar zwaar is het wel hè? Ik kan je geen tips geven over hoe het vol te houden. Alleen dat je kunt proberen afspraken te maken met je man / vriend. Dat hij haar bijvoorbeeld 's avonds neemt zodat jij een paar uurtjes extra kunt slapen. En verder je moederinstinct volgen. Je weet niet wat het beste is, maar dat voelt wel het beste. Dikke kus :-* .

Als je niet kolft om 0.00 dan heb je wel last van stuwing en lekken enzo. Da’s ellendig. Maar als je het een paar dagen volhoudt, wordt dat minder. Alleen gaat je produktie dan dus ook naar beneden. Wat een slokop is die Sara zeg! Dat haalt Lara echt niet, en die is ouder. Best kan trouwens dat ze binnenkort minder gaat drinken, rond een maand of vier. Ik hoop het voor je.

Mijn man laat Lara normaal niet huilen. Minder nog dan ik zelfs. Hij is hartstikke lief met haar. Maar 's ochtends heeft hij het heeel moeilijk… iets chemisch ofzo, ik weet het niet. Gelukkig gaat het meestal wel goed.

Heej Lena wat een lief bericht! :-*

Ja t zijn de tropentijden hier :roll: :silenced: Ik kijk uit naar het moment dat ze 6 maanden is. Dan wil stoppen met de nachtelijke kolfsessies…heb dit weekend nl alleen maar liggen slapen. Niks leuke dingen of even weg…alleen maar in bed gelegen :shifty: Dus over 2.5 maand alleen overdag kolven…

En hopelijk drinkt ze straks wat minder inderdaad hihihi. Kleine slokop is het :inlove:

Het kolven 's nachts maakt het extra zwaar ja. Ik heb het een tijdje gedaan toen ik een borstontsteking had (2 weken ongeveer). Mijn man gaf Lara de fles en ik zat ernaast te kolven. Het is een enorme produktiebooster, maar ik moet er nu niet meer aan denken dat ik dat nog steeds moest doen. Ik vind het nu al vervelend dat ik vaak langer op moet blijven omdat ik op een bepaalde tijd nog moet kolven, maar zo laat als bij jou wordt het hier bijna nooit meer. Petje af hoor :thumbup:

Ben me hier gaan beklagen over de kolfruimte. Eén kolfruimte voor 10.000 werknemers, zonder stromend water en op woensdag werkt er een professor :shock: . Iemand van de OR is er foto’s van gaan nemen en ze gaat er werk van maken. Ben benieuwd…

Das wel errug weinig zeg :shock: :shock: :shock: En erg onhandig…waar moet je woensdags kolven dan? :think: Ik hoop dat het helpt!!!

De laatste paar dagen sta ik niet om 5.30 u op om te kolven. Sara wordt nl momenteel 1-2x per nacht wakker en drinkt dan ook. Daarna ben ik zo gaar dat ik door de wekker heen slaap hihi. Gelukkig hoeft ze alleen morgen en vrijdag 2 flessen te hebben en voor het weekend nog 1. Dat red ik wel denk ik :pray:

Succes ninanien!!

Ik kan gelukkig op mijn eigen kantoor kolven, dus ik hoef die ruimte niet te gebruiken. Maar ik wil er toch werk van maken.

lena even nieuwsgierig hoor maar wat voor werk doe jij daar? :mrgreen:

Ik geef les en ik doe onderzoek.

Ehh… dat lesgeven niet op mijn kantoor :wink: .

Goed Lena!!! :thumbup: Er zijn helaas maar weinig vrouwen die dit aandurven, maar ze zijn hard nodig!! Zet m op!!

welk vakgebied? (maar een klein beetje nieuwsgierig hoor :oops: :mrgreen: ).

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. En je doet onderzoek, dan werk je op een universiteit?? Ik heb lesgegeven aan alle brugklassen in het voortgezet onderwijs. GEWELDIGE baan! Zou het zo weer doen als ik de papieren had!!