Algemeen bv topic

leuke stofjesssssssssssssss :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mooie jas voor chris trouwens! Vind de manier waarop hij kijkt trouwens geweldig :inlove:

zeg maar dus yo hb je al eens overwogen om bv vriendelijke dameskleding te maken??? en bijv. voor iets stevigere dames? er is barweinig te vinden op dat gebied nl :wink:

YO!! Mag ik wonen in jouw stoffenkast?? Dáár word ik vrolijk van!!! En wat doe je met de kleding waar Chris niet meer in past? Wij krijgen straks ook een kereltje, zal ik het van je kopen? Vind je echt een tovenaar… dat jasje :shock: Echt prachtig joh!!:clap: Dat je dat kan!!!

Echt superleuk allemaal Yo! Dat je het geduld ervoor hebt… :thumbup:

(Ik heb vorige week 4 nieuwe stoelhoezen gemaakt voor onze eetkamerstoelen, en heb onderwijl wel 10 keer de neiging gehad om de naaimachine uit het raam te gooien :roll: .)

Enne, als je er toch ooit iets mee gaat doen, aan mij zul je zeker klandizie hebben!

@Rhiannon wrote:

* waar was ook alweer dat dieet te vinden om meisjes te maken? :angel: 8) *

Daar is het nu te laat voor Rhi, ha ha. Had je maar eerder moeten bedenken. Oei oei oei, wat ben ik nieuwsgierig naar jouw buikinhoud, ha ha :mrgreen: .

Maar Yo: dat is echt geweldig mooi zeg! Dat je dat kunt!! Ik vind strijken al moeilijk :oops: . Als het te koop is, hou ik me zeker aanbevolen hoor; ik ben meteen klant :thumbup:

ik ook ik ook :mrgreen: . Nee serieus echt super leuk. Er is weinig leuks betaalbaar te koop vind ik (ja alleen hema). Dus Maaike is een hemakindje :mrgreen: . Jullie moeten dus eigenlijk echt nodig een meisje krijgen :wink: .

Ik heb net voor dat ik zwanger werd van mijn moeder een naaimachine gekregen zo van ‘leuke dingen maken voor de kleine’. Maar om eerlijk te zijn heb ik em nog niet eens uitgeprobeerd :oops:. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen (ben ik ook nog de hele dag thuis). Kijk kokken gaat nog met kind op schoot maar naaien :think:.

Even nog een vraagje aan jou en Xanna eigenlijk. Maaike komt nog steeds dag en nacht om de 3 uren. Wordt dat ooit beter of blijft dit waarschijnlijk zo?

Mag ik ook Mamalien?? :mrgreen:

Bo kwam ook nog heel lang vaak snachts. Pas toen we gingen bijvoeden (met 6.5 maand) ging het beter. Zeg niet dat er een verband is. Misschien tegen die tijd wel, omdat ze eraan toe was, maar daarvoor is het eigenlijk gewoon dat borstkindjes vaak komen. Ik heb met Franck afgesproken dat hij haar haalt en weer teruglegt, zodat ik alleen maar hoef te voeden snachts. Dat ging beter. En voor de rest heb ik me er maar bij neergelegd, dat scheelt ook een stuk eerlijk gezegd. Het is zwaar, maar het blijft dus niet zo! Bo komt nu meestal nog wel een keertje, slaapt heel soms de hele nacht.

Oja -Mar-, ik zou nog effe fotootje posten van de ijsblauwe hippe outfit van Chris… Noot hierbij: ik hou niet van strijken… :mrgreen:

voorkant:

achterkant:

@Mamalien wrote:

Even nog een vraagje aan jou en Xanna eigenlijk. Maaike komt nog steeds dag en nacht om de 3 uren. Wordt dat ooit beter of blijft dit waarschijnlijk zo?

Xanna to the Rescue… :wink:

Lieverd, laat je niet gek maken door de voedingsnormen… Iedere 3 uur willen drinken, is héél normaal. Ik heb hier een knulletje rondlopen die minstens iedere 2 uur wil rondlopen en inmiddels alweer 14 maanden is. Dus tja… 3 uur lijkt me zalig! Maar zonder gekheid… Dit heeft niks met de voedingswaarde van jouw melk te maken of het gebrek aan een ritme. Dit is gewoon het persoonlijke drinkgedrag van jouw meisje.

Staar je niet blind op voedingsschema’s van andere kindjes, die zijn niet te vergelijken met BV kindjes. Wist je dat de normale voedingsfrequentie bij borstvoeding 3 keer per uur is??

En of het over gaat… (en dan neem ik aan dat je de nachtvoedingen bedoelt…?) Bij mijn zoontje is het niet over gegaan, ook niet nu hij bijvoeding krijgt, maar maak je geen zorgen dat het abnormaal is of ergens aan ligt wat je zou kunnen veranderen. Hangt helemaal af van je meisje en hoe vaak zij nog lekker bij mama wil genieten aan de borst :inlove:

Yo: Heb de stoffenmarkt vandaag moeten missen :cry: :cry: Had me er overheen gezet totdat ik de foto van jouw voorraadje zag… KWIJL!!

@Xanna! wrote:

Yo: Heb de stoffenmarkt vandaag moeten missen :cry: :cry: Had me er overheen gezet totdat ik de foto van jouw voorraadje zag… KWIJL!!

:shock: NEE…!!!

Zullen we samen naar die in Leiden gaan anders…?? 8)

@Yolanda wrote:

Zullen we samen naar die in Leiden gaan anders…?? 8)

JAAAAAAA!!! Wanneer is ie?

Zal ik vast een aanhangwagen huren? :angel:

30 april… :smiley:

Boedelbak is al gereserveerd… :mrgreen:

Ik hang de kinderwagen altijd net zo vol, totdat ik Chris bijna niet meer kan zien… :mrgreen:

@Mamalien wrote:

Het wordt hier nu wel een beetje beter. Ze begint zelfs de nachten beter te slapen. 5 uren houdt ze nu vol en dat is al een heerlijkheid. Toen we net met bijvoeding waren begonnen dronk ze nog bijna even veel als daarvoor. Maar na een maand begonnen we het verschil te merken. Ze zit nu op 4 á 5 voedingen over de dag verdeeld. Hiervoor waren het er wel 8. Dan reken ik de slokjes tussendoor niet mee :smiley:

Wauw Yo, wat móóóói. Ik heb boven ook een naaimachine staan :mrgreen: Doe er dus niet veel mee. Heb wel eens een poging gedaan, maar ik geloof niet dat mijn talent (en geduld) daar ligt. Als je een webwinkeltje begint geef je maar een seintje, dan kom ik even langs.

Hier hebben we een kindje dat niet fit is :cry: . Gisteravond had ze koorts en ontzettend jengelig. Verder oogt ze niet ziek, maar dat zegt niet veel natuurlijk. Het kan ook zijn dat er nog een tand (of kies, ze heeft al 8 tanden) komt.

Nog even een vraag. Anyk heeft altijd al wat moeite met poepen gehad, maar sinds ze bijvoeding krijgt gaat het helemaal moeizaam. Terwijl het niet hard is, dat is zo vreemd. Maar het kost haar echt moeite en het duurt tijden voor het er uit is. Ik doe soms wat olie door haar eten en een thermometer doet ook wonderen, maar het blijft vervelend. Heeft iemand nog tips?

vervelend… nee geen tips. Maar misschien zou het kunnen dat het haar wat pijn doet en dat ze het daarom langer ophoudt? Dan zou je wat vaseline op haar anus kunnen smeren (beetje ‘aanduwen’), dan glijdt het wat makkelijker naar buiten.

Vanochtend weer toestanden hier. Lara wilde eerder eten dan we verwacht hadden, dus ik moest nog kolven. Hubbie lag met een joekel van een ochtendhumeur in bed. Terwijl ik zat te kolven hoorde ik Lara steeds harder huilen. Blijkbaar wilde hubbie haar dus niet oppakken? Ik wilde tegen hem zeggen dat er 80 cc klaarstond, maar dat kon niet want hij kon me niet horen door het gehuil (ik zit in een andere kamer) en ik kon er dus niet heen want ik hing aan dat ding :evil: . En ik vind dat zo vreselijk, als ze huilt (van de honger ook nog!) terwijl ik niks kan doen omdat ik zit te kolven :cry: . Na een tijd zag ik hubbie bloedchagerijnig op weg richting babykamer om Lara te verschonen. Dus ik roepen: “er staat nog 80 cc en als ze dat op heeft heb ik de rest hier al klaar!” Hij weer terug, Lara nog harder huilen (blijkbaar was hij niet al te zachtzinnig, of liet hij haar alleen om even iets te pakken ofzo?). Hij gaf haar de 80 cc en toen het op was begon ze weer te brullen natuurlijk. Hij weer boos richting babykamer en ik weer roepen: “ik heb de rest hier!!” Om de één of andere reden werd hij daar alleen maar chagerijniger van, maar goed, flesje bijgevuld met versgekolfde melk en hij weer weg om dat te geven. Toen ze klaar was mopperde ze nog wat na. Toen ik klaar was met kolven wilde ik haar overnemen. Ik had al lang genoeg naar het gehuil geluisterd zonder iets te kunnen doen. Wilde hij haar niet afgeven!! Pas toen ik begon te huilen gaf hij haar, maar hij was echt kwaad. Achteraf bleek dat hij dacht dat ik haar kwam halen omdat ik hem een slechte vader vond :? . Hij voelt echt niet aan waarom ik dan zo verdrietig ben. Hij denkt dat dat kolven gewoon onhandig / onprettig is voor mij. Maar wat mij écht dwars zit aan deze situatie, dat voelt hij niet aan. Kan misschien ook wel niet. Een tijd geleden zei ik “ik wilde zo graag iets unieks met haar, een bijzonder band.” Hij vroeg niet begrijpend: “maar wat had je dan verwacht?” Tja…

Nou ja, lang verhaal weer, maar ik vertel het maar effe hier want jullie snappen het ten minste.

@Yolanda wrote:

Oja -Mar-, ik zou nog effe fotootje posten van de ijsblauwe hippe outfit van Chris… Noot hierbij: ik hou niet van strijken… :mrgreen:

voorkant:

achterkant:

Leuk man!!! (Op de foto lijkt het meer wit, maar het is dus ijsblauw?) En dat ontwerp verzin je dan helemaal zelf?

(Ik houd ook niet van strijken. :wink: )

Alsof ik nog niet genoeg gebl;aat had… heb ik ook nog een vraagje. Hoort eigenlijk bij bijvoeding maar ik verwacht van jullie verstandiger advies te krijgen dan op dat forum :wink: .

Ik merk dat Lara langer slaapt 's nachts als ze meer gegeten heeft. Van de week dronk ze 300 cc en hoefde pas na 8,5 uur weer te eten. Met 200 cc slaapt ze zes uur en toen ze zo weinig at nog korter. Ze wordt echt wakker om te eten, want direct daarna valt ze weer in slaap. Helaas drinkt ze bij de laatste voeding meestal niet zoveel. 300 cc was een absoluut record.

Dus nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen over rijstebloem. Als ze rijstebloem drinkt bij haar laatste voeding, zou ze dan weer gewoon gaan doorslapen? Zouden we haar dan zo gek krijgen om langer te slapen? Bijvoorbeeld van 10 tot 7 (ik roep maar iets geks :oops: )? Ik weet niet zeker of ik dat zou willen geven, hoor. Maar ik twijfel dus een beetje. Wat vinden jullie?

Voor mama’s die niet in de rubriek Gevraagd kijken, hier even een link van mijn oproepje…

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=18482

Dus, wie vragenlijsten wil invullen over alles wat met BV te maken heeft, is van harte welkom!!

:-*

Lena: Op wat voor tijdstip geef je die laatste voeding? Misschien wat eerder geven, zodat ze wat meer energie heeft om te drinken of zeg ik nu iets heel raars?

Ik ben niet zo thuis in doorslapen en voeding… :oops:

Eerder geven heeft niet zoveel zin, want dan drinkt ze gewoon minder, omdat ze nog niet zo’n honger heeft. Ze drinkt zoveel als ze behoefte aan heeft op dat moment. Dat is natuurlijk hartstikke mooi, ik zou het niet anders willen. Maar ze laat zich dus niet plannen. We bieden gewoon een volle fles aan en ze drinkt zoveel ze wil.

Overigens kost het drinken uit zo’n flesje haar niet zoveel moeite hoor. Als ze zich effe erop concentreert (en dus niet de hele tijd om zich heen ligt kijken, naar wat er allemaal veel interessanter is :mrgreen: ) dan jast ze zo’n fles met 200 cc er in 5 minuten doorheen :oops: .

Hè Lena wat naar. Ik snap je gevoel denk ik wel een beetje. Met kolven kun je dan op zo’n moment inderdaad niet je moederinstinct volgen en zit je vast. En mannen zijn volgens mijn gevoel altijd makkelijker in laten huilen (te makkelijk naar mijn idee). Als ze nou moet slapen en ze zeurt wat door ok maar als ze er gewoon uit moet vind ik dat je dat gewoon moet doen. Mijn vriend is daar dan ook wat trager in. Of ik zit in bad en hij zou een oefenflesje geven zeg maar en dan hoor ik haar huilen en dan zit ik me op te vreten zo van ‘geef # nou dat flesje’ (zat het al lang in de flessenwarmer maar goed). Maar je blijft de enige die haar uiteindelijk geeft wat ze wil namelijk Mamamelk! Dus daar moet je gewoon trots oop zijn en inderdaad proberen echt een bijzonder moment van te maken.