Algemeen bv topic

Leuk is dat he, foto’s daarvan… Ik heb, toen Chris een paar weken oud was, een fotografe van de LLL over de vloer, voor eventuele foto’s in folder- of boekmateriaal van ze… Geen idee of ze er ooit in komen of gekomen zijn, maar IK heb iig mooie foto’s… Hahaha…

Enne Noui, super dat je nog voedt joh…!!

@S@nne wrote:

Hoi hoi,

Wat een gezellig topic is dit! Myrthe en ik genieten ook voorlopig nog van de borstvoeding. Om me heen begin ik nu toch wel verbaasde gezichten te krijgen en gelukkig ook een paar mensen die het langvoeden alleen maar als positief zien. De meeste verbaasde mensen weten trouwens gewoon te weinig over BV: “Heb je nog steeds :shock: melk dan?!” :wink: Als ik dan wat informatie geef, staan ze er toch wel voor open hoor.

Ik blijf ook stug doorvoeden in het openbaar als Myrthe honger heeft. Ik laat me niet wegkijken en wil er aan bijdragen dat mensen het vaker gaan zien zodat ze het over een tijdje niet meer kunnen wegdenken uit het hollandse straatbeeld :mrgreen:

:-*

Sanne

Lactie!! :mrgreen: Goed zo!

Hier ook steeds meer verbaasde (soms op het jakkie-achtige af :roll: ) reacties dat ik “nog steeds” bv geef.

Hè, heerlijk, zo’n forum waarop je lekker kunt mopperen op de onwetendheid van de buitenwereld. :wink:

Noui, Yolanda, lijkt me echt gaaf, die foto’s! (Gaan jullie ze ook nog een keertje showen?)

Ninanien, het is toch van de zotte hè, verbaasd zijn als je langer dan 3 maanden bv geeft… :wall: Maar good for you!

Nou, ik ben er dus ook nog en de bv “still going strong”. Heb wel een productiedipje gehad. Weet niet of het door de bijvoeding kwam (hij begon zowaar ineens te éten) of door de stress (hebben een nieuw huis gekocht :dance: ), of een combi van die twee. Maar het is weer goed gekomen, in ieder geval. Eerst dacht ik dat ik ongesteld ging worden (had ook pijnlijke tepels en zo), maar dat is uitgebleven. Ben nu al sinds november 2004 niet meer ongesteld geweest. Fijn!

O ja, nog een vraagje daaromtrent. Als je menstruatie na zwangerschap en bv terugkomt, kan het dan ook helemaal anders zijn dan voorheen?

Mamalien, je bent niet ana het zeuren hoor! We bieden graag een luisterend oor!

Het is vandaag 26 maart en Bo is op 26 mei geboren, dus ik vind dat ik vandaag 10maanden voed!!! En van de laatste 4 heb ik spierballen gekregen om de pijn weg te knijpen. Ook alweer 4 maanden! Wat kan een mens veel he! De pijn is nog net zo heftig, maar hij duurt niet meer een hele voeding, dus ik heb nog steeds een heel klein beetje hoop dat het wegzakt als ik volgende week mijn laatste trimester in ga. :pray:

Wat kijk ik er naar uit om straks weer gewóón te kunnen voeden!!! :dance:

Pleun, ik vind je een kanjer! Applaus!!!

Go Pleun!!! :dance: En gefeliciteerd met de 10 maanden!!! :thumbup:

Marion gefeliciteerd met het nieuwe huis! Vertel vertel! :mrgreen:

Hier alles ok. Heb dus voor het eerst regeldagen meegemaakt :shock: Oeps…Dat was even schrikken :? Nu wel een leuke kolfopbrengst hihi heb zelfs weer een zakje ijsblokjes in de vriezer liggen :dance: Sara had vanmorgen weer een kleef en plak en drink ochtend :inlove: Zit nu met het verschuiven van de tijd wel wat met haar ritme…Ze dronk altijd om 9-12-15-18 etc uur. Als ik mee zou gaan met de zomertijd zou dat 10-13-16 etc worden. Maar das problematisch met mijn werk…dan zou ze nl 3 flessen mee moeten hebben naar de oppas en zou ik dus 600cc per dag moeten kolven :think: Ik heb haar vanochtend dus goed laten drinken en haar heel bewust om 12 en 15 u aangelegd. Ze ligt nu te slapen dus om 18u krijgt ze weer. Hopelijk gaat dat goed :pray:

Sara begint trouwens slim te worden…de oppas vertelde het hihi. Dan ligt ze te huilen…oppas gaat kijken…Sara ziet haar en begint meteen te lachen :silenced: Oeps. Thuis blijkt ze het dus ook al heeeeeeeeeeeeel aardig in de gaten te hebben. Als ik huil komt iemand hihi. Toch wel goed van haar he! En ze kan nu brrrrr zeggen. Jaja :mrgreen:

Nienke, wil je verhaal niet onderuit halen, maar kindjes snappen pas met 6 maanden oorzaak en gevolg volgens mij. Dat ze gaat lachen heeft er denk ik meer mee te maken dat ze blij is dat ze iemand ziet. Sorry hoor… :? :-* Hee, en wat fijn dat je productie weer lekker loopt!!

Marion, helemaal overheen gelezen… :oops: Een nieuw huis!! Wat gaaf! Gefeliciteerd! Ga je ook naar een andere plaats? En waarom een verhuizing? Kan me de stress wel voorstellen ja… pffff… Maar, fijn dat het gelukt is!

Ja, we gaan naar Tilburg verhuizen. We wonen nu in Waardenburg. dat was mooi tussen mijn werk (Utrecht) en het werk van hubbie (Dongen) in. Maar nu ik niet meer in Utrecht werk (en we bovendien verder helemaal geen binding hebben met deze regio), vroegen we ons af wat we hier nog deden. Bovendien hebben we in dit huis maar 2 slaapkamers, dus we zouden de zolder moeten verbouwen als er nog een brusje zou komen (hoop ik wel). In de buurt van Tilburg wonen ook meer vrienden en familie, dus da’s wel “keigezellig” (ik oefen alvast even op het Tilburgs praten :wink: ). We hebben een nieuwbouwhuis gekocht (dat er overigens al staat) dat heerlijk licht is, veel ramen. Het is qua kubieke meters wel kleiner dan wat we nu hebben, maar de ruimte is praktischer ingedeeld.

Dus helemaal zin in!

Nynke, zohooo, “brrrr”… :thumbup: :mrgreen: Is het gelukt met het opschuiven van de voedingstijden?

Pleun, jeetje, wat ben je alweer ver in je zwangerschap? Je hebt vast alweer een flinke buik?

Hoe ga je dat straks eigenlijk doen als Bo’s broertje (toch?) er is? Krijgen ze dan allebei bv? kan dat eigenlijk? :think:

@Pleun wrote:

Nienke, wil je verhaal niet onderuit halen, maar kindjes snappen pas met 6 maanden oorzaak en gevolg volgens mij. Dat ze gaat lachen heeft er denk ik meer mee te maken dat ze blij is dat ze iemand ziet.

Ik ga ook altijd lachen als ik iemand zie die ik leuk vind :smiley: En soms roep ik iemand zodat hij komt en als hij dan komt, ben ik blij :smiley:

Hoe het ook komt dat ze lacht, laat je in ieder geval door niemand wijsmaken dat ze je probeert te manipuleren of ‘naar haar hand zetten’ en dat je daarom niet moet ‘toegeven’. Daar is ze echt nog te klein voor, dus als ze gewoon aandacht wil dan geef die lekker :mrgreen: .

Zo, dus tegenwoordig ben je al een langvoeder als je langer dan drie maanden voedt? Het moet niet gekker worden :evil:

Ik weet niet meer wie het zei, maar zeur maar lekker hoor. Daar zijn we voor. Kunnen we ook lekker ongegeneerd terugzeuren.

Over zeuren gesproken, Lara lijkt weer ‘back on track’ wat het drinken betreft. Dit weekend weer regelmatig een fles leeggedronken. Jippie jee! Alleen moet ik nu dus weer aan het rekenen slaan met mijn voorraad :think:

groetjes, Lena

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gelukkig bedoelde de oppas het niet als iets negatiefs hihi. Maar inderdaad ik laat haar echt niet huilen (behalve als ik net op de wc zit ofzo :lol: ).

Yo??? Sara past eindelijk in haar Yeautje :dance: :dance: :dance: Binnenkort foto’s!

Wij laten Lara ook niet huilen. Behalve inderdaad als het écht even niet anders kan. Sommige mensen zijn het daar geloof ik niet mee eens, maard at durven ze toch niet te zeggen :mrgreen:

Gisteren heb ik haar voor het eerst wel laten huilen… :cry: Ze was doodmoe maar helemaal wild van alle prikkels (net terug van een weekendje bij opa & oma). Ik legde haar in bed en eerst lag ze gewoon wat met mijn handen en de deken te spelen. Na een paar minuten begin ze te huilen. Steeds langer en harder. Over bolletje aaien e.d. hielp niks. Toch maar opgepakt om even mee rond te lopen. Hielp ook niet. Dus toen heb ik haar maar terug in bed gelegd en ben ik op de badkamer wat gaan frutselen. Durfde niet naar beneden want dan zou het bezoek weten dat ik haar liet huilen… Na 5 minuten hield ze op. Toen heeft ze nog een minuut of 10 af en toe wat geprotesteerd en toen sliep ze. Tot mijn grote opluchting… Als het zo werkt, zou ik het in eenzelfde situatie weer zo doen. Maar alleen dus als ze niet kan slapen van vermoeidheid en zich niet anders laat troosten.

@Ninanien wrote:

Yo??? Sara past eindelijk in haar Yeautje :dance: :dance: :dance: Binnenkort foto’s!

Waarom niet nu…?? :mrgreen:

Wat is een Yeautje??

Marion, dat kan zeker: 2 kindjes tegelijk voeden. In principe zijn we er zelfs op gebouwd om een tweeling te kunnen voeden. En Bo heeft natuurlijk niet meer het aantal voedingen nodig als “Frits”. Het schijnt juist ook heel goed te zijn voor de acceptatie van de tweede. Het lijkt me ook hartstikke leuk trouwens! Het enige waar ik nog een klein beetje bang voor ben is dat de pijn niet weggaat als Frits er eenmaal is… De LK zei dat dat niet nodig was, dat er meer kwaaltjes ineens verdwijnen als je eenmaal bevallen bent. Ik hoop het echt ontzettend!

En Tilburg is gaaf!!! Leuk man! Ik ben er geboren (na een paar jaar al verhuisd hoor) en ik heb er gestudeerd. Superleuke stad! Wanneer ga je verhuizen?

Een Yeautje is vast een prachtcreatie van een textiele soort gemaakt door Yolanda :wink: Verklap ik maar even stiekem…

@Rhiannon wrote:

Een Yeautje is vast een prachtcreatie van een textiele soort gemaakt door Yolanda :wink: Verklap ik maar even stiekem…

Dan wil ik ook NU een foto!!! :dance:

Euhm misschien Yo een PBtje sturen? Ik heb ze niet iig :wink: maar ben ook zeer benieuwd naar wat voor moois ze weer gemaakt heeft :stuck_out_tongue:

DIT is een voorbeeld van een Yeautje… :inlove:

De broek in close-up:

De digicam is overleden he… :cry: dus t moet op de ouderwetse manier…rolletje volschieten en laten ontwikkelen :mrgreen: Moet ff sparen voor een goeie digi :wink:

Maar had van Yo wel een foto van het setje dan moeten jullie sara er maar even indenken :mrgreen:

Whahahahaha tegelijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hahaha… Tegelijk…!! Nou ja, kan men extra van de Yeautjes genieten…

Oooo, heb jij nog een foto van de matching sloffies…???

Yeautjes zijn wel helemaal de hit hoor! :inlove: