Algemeen bv topic

Hihi das waar en als ze zo blijft doorgroeien gaat het prima :mrgreen:

Hoi ik weet niet hoeveel tijd ik heb (maaike ligt wakker in de bak). Maar inderdaad jammer dat er zo weinig wordt gereageert. Nou ik heb heel heel veel te vertellen maar ik weet niet of dat nu gaat lukken. Anders vanavond nog maar even.

Wat raar nynke. Hoe zag ze dat dan? Ik vraag me dat bij mij dus ook af. Ik moest vandaag naar de dokter vanwege sexprobleempje (nog steeds last van sinds de bevalling). Nu zalf gekregen, bleek ontstoken en open. Komt wel weer goed gelukkig. Ik heb ook naar die neusspray gevraagd en zonder probleem gekregen. Dus straks maar eens proberen.

Ik moet zeggen dat ik de laaste paar dagen een beetje depri was…

Te depri om hier om hulp te vragen.

Ik was ongesteld geworden vorig weekend en nadien een productiedip. Ik had niet meer genoeg dus huilen aan de borst. Ik werd daar heel verdrietig van. Mijn vriezervoorraad is ook niet zo geweldig omdat kolven dus niet opschiet. Nu ik ongesteld was al helemaal niet (20 cc ofzo) en ze drinkt 200 cc uit een flesje.

En had was hier schijt4daagse ofzo. Ze is verder niet ziek maar de poep loopt aan alle kanten uit de luiers. Ook op mij :wall: . En als je dan hele dagen hier zo thuis zit…

En ik moest naar de arbo. Maak me al weken druk over het feit dat ze me waarschijnlijk weer aan het wwerk willen hebben bellen ze een half uur van te voren af… Mijn vriend had al vrij genomen een paar uur om er met mij heen omdat ik er anders niet kan komen. En nu moet afwachten wanneer ik nu weer moet. Dus dat was ook niet leuk. En de pedagoog was hier nog weer en die probeert dan heel positief te zijn (wat er allemaal wel niet is verbeterd) maar ze wilde toch weer langskomen omdat het nog niet goed was. Waarschijnlijk ook omdat ik zei dat ik haar nu soms wel even (15 min) kon laten huilen omdat ik eigenlijk boos werd. Zo van nou weet ik het ook even niet meer hoor. Waarschijnlijk zijn ze nu bang dat ik haar wat aan wil doen ofzo. Want ze zou niet meer langskomen. Maar zo is het helemaal niet. Alleen als alles dan zo tegen zit en mijn eigen lichaam ook niet meewerkt wordt ik een beetje verdrietig.

Gisteren moest ik huilen toen ik haar zou voeden voor de nacht en toen kreeg ze de slappe lach :inlove: . Je zou haar toch wat :mrgreen: . Waar dat vandaan kwam, echt hardop. En vervolgens heeft ze van 22.00 tot 07.00 geslapen :dance: . Doet ze nooit ( doorslapen). Dus vandaag ben ik wel weer blij. Slaap doet wonderen.

Gisteren ben ik op het kdv wezen kijken waar ze heen gaat. Eigenlijk schrok ik een beetje. Maar ik weet niet wat normaal is wanneer ik overdreven ben maar daar open ik nog even een topic over. In iedergeval hadden ze dekbedjes en in bijna alle groepen waren de kindjes(+1jr) op dat moment chips aan het eten en nog wat van die dingen.

Ik zei daar later tegen een andere crecheleidster wat van en die zei ‘het is zeker je eerste’. Tuurlijk wordt je met een 2e makkelijker maar of dat nou ook beter is weet ik niet hoor.

Maar goed ik hou eerst even op. Zal even bijlezen (ook al 2 dagen niet gedaan) en hier een topic over openen.

Groetjes. En jullie moeten wel doorschrijven hoor!! Ook de oude garde zeg maar.

Oh ja van de huisarts moest ik stoppen met BV omdat zij vond dat het teveel van mijn lichaam vroeg op dit moment. En ik moest er geen halszaak van maken :think: .

@Mamalien wrote:

Gisteren ben ik op het kdv wezen kijken waar ze heen gaat. Eigenlijk schrok ik een beetje. Maar ik weet niet wat normaal is wanneer ik overdreven ben maar daar open ik nog even een topic over. In iedergeval hadden ze dekbedjes en in bijna alle groepen waren de kindjes(+1jr) op dat moment chips aan het eten en nog wat van die dingen.

:shock: Dekbedjes…?? De GGD verbiedt die dingen onder de twee jaar hoor…!! Dus als ze daar voor iedereen dekbedjes gebruiken (bij de peutergroepen >2 jaar mag het dus wel) zou ik er niet heen gaan… Als ze bji zoiets belangrijks al zulke risico’s nemen, wil ik dus echt niet weten wat ze daar nog meer doen…

Wat de chips betreft, heb je ook gelijk… Ik vind het niet normaal… Bij ons worden er door kinderen ook wel eens chips uitgedeeld (kun je het je voorstellen, in de babygroep < 2 jaar…?? :roll:), maar de groepsleidsters bewaren het, zodat je als ouder ZELF kan beslissen of je het geeft…

Het enige “gekke” wat ze bij ons wel eens doen, is popcorn eten… Ongezouten en ongezoet, gewoon zo uit het handje… Daar zie ik het probleem niet van, mais is gezond… Maakt mij dan niet uit of ie het als korrel krijgt, of in ontplofte vorm… :mrgreen:

@Mamalien wrote:

Ik zei daar later tegen een andere crecheleidster wat van en die zei ‘het is zeker je eerste’. Tuurlijk wordt je met een 2e makkelijker maar of dat nou ook beter is weet ik niet hoor.

voldoende reden om niet te gaan lijkt mij......
wat een domme reactie zeg!!!!!

en chips?!!! waar slaat dat op!!!

ik hoorde laatst dat de peuters bij mijn kdv "iets" op de rijstewafel krijgen, omdat dat zo lekker is.... (jam, appelstroop of leverworst.. iech).
diëtiste had toen ook zoiets van : zijn jullie gek!!! nergens voor nodig...

brrrrrrrrrrrr

@Mamalien wrote:

Oh ja van de huisarts moest ik stoppen met BV omdat zij vond dat het teveel van mijn lichaam vroeg op dit moment. En ik moest er geen halszaak van maken :think: .
Ik heb niet je hele verhaal gelezen maar ik heb dit advies tot 2x toe gehad. Nadat ik in een paar maanden tijd bijna 20 kilo ben afgevallen ben ik uitgedroogd en uitgeput op een huisartsenpost beland. M’n organen hadden hier flink onder te lijden (om nog maar niet te spreken van mijn mentale toestand) en eigenlijk was het enige wat nog een beetje normaal functioneerde de bv… ik heb toch 2x doorgezet en tot 7,5 maand nog bv gegeven. De 3e dreigende uitputting heb ik pas besloten af te bouwen omdat ik twijfelde of ik een 3e keer wel aan zou kunnen. Wil hiermee alleen maar zeggen: geloof niet alles wat een ha zegt, want als je je zinnen zet op doorgaan, dan kan het écht. Maar het is jouw beslissing natuurlijk, maar dit alleen even ter info. Misschien ook voor de rest een opstekertje.

Ik ben ook nog niet doodgebloed hoor :mrgreen: Hier even een hele heftige tijd gehad, ik had niet zoveel behoefte om te schrijven. We hebben problemen bij Yoni op school. Of anders gezegd, Yoni heeft problemen. We hadden wel door dat het niet zo erg goed ging, maar dat het gewoon zo slecht ging hadden wij ook niet in de gaten. Ze had het niet meer naar haar zin, wilde niet meer op school. Na een gesprek kwamen we er achter dat ze ontzettend aan het onderpresteren is en van een vrolijke spontane kleuter op school een angstig vogeltje is geworden. Daar zijn we erg van geschrokken. We hebben er zelf flink vaart achter gezet, al een paar gesprekken gehad. Ook een met de directeur erbij. Zorgplatform is ingeschakeld en we hebben ‘afgedwongen’ dat we overal bij betrokken worden. In eerste instantie werden we zo’n beetje buiten spel gezet. Terwijl wij de problemen gesignaleerd hebben, belachelijk. Maar het balletje is aan het rollen. We zijn ondertussen wel aan het kijken naar scholen in de buurt, maar dat is gelijk een eind rijden en dus ook weer belastend. Maar dan hebben we wel wat achter de hand als dit toch niet gaat lukken op deze school. Yoni is al weer een stuk blijer. Met een beetje geluk mag ze straks naar groep 3 en anders gaat ze naar een andere soort school (ander soort onderwijs). Effe offtopic, maar we hebben er heel wat slapeloze nachten van gehad.

Oh, wat groeit Sarah goed zeg. Vervelend dat je geen tsr hebt. Als Anyk heel onrustig is (die kan er ook wat van), ga ik samen met haar op bed liggen en haar over haar bolletje aaien. Dat helpt vaak. Vanavond duurde het haar ook te lang voordat de melk ging lopen (na 1 slokje kwam er nog niks :doh: ), boos. Wel lachwekkend hoor. Ze zal toch echt een paar slokjes meer moeten nemen.

Dat gevoel herken ik Mamalien. Ik heb laatst op een nacht de babyfoon zacht gezet en de deur dicht. Ik kon het even niet meer aan. Anyk had denk ik last van haar tandjes en ik was er al voor de zoveelste keer uit geweest. De nacht ervoor ook al. Ik had de meest vreselijke gedachten, die ik natuurlijk niet zal uitvoeren. Maar dan ben je zo moe… En ik heb haar een hele tijd laten huilen. Ach, ze is in slaap gevallen en werd de volgende ochtend zo vrolijk als wat wakker. En afgelopen nacht kon ik er weer volop tegen.

Wat raar van dat kdv. Wij zijn hier best makkelijk, maar ik zou het niet leuk vinden als ze zo maar chips zou krijgen. Zo jong al! Thuis kreeg Yoni het soms en zal Anyk het ook krijgen. Maar dan is het echt een paar stukjes en zeker niet regelmatig. Ik erger me er al aan als ze bij vriendinnetjes te veel snoep krijgt :? En wat maakt het uit dat het je eerste is? Je wordt ook wat makkelijker bij de tweede omdat je al een ouder kind hebt rondlopen. Maar dat wil niet zeggen dat jouw mening en jouw ideeën dan overdreven zijn of zo. Ik heb altijd al een hekel gehad aan zulk soort ‘betweterige’ opmerkingen. :sick:

Anyk is wakker, 't is ook bedtijd. Moet er morgen weer vroeg uit.

Groetjes

Arme mamalien…

Wat betreft de pedagoog: ik ken die mensen en het zijn echt schatten. Maar ze kunnen niet loslaten. Ze blijven je willen helpen, ook al kun je het inmiddels best zelf. Dat ze nog eens komt zou ik dus niet zien als een teken dat het niet goed gaat, maar gewoon als een teken dat ze je vreselijk graag wil helpen.

Ik kan mheel goed voorstellen dat je Maaike af en toe laat huilen omdat je het gewoon niet meer ziet zitten. Of omdat je boos bent en niet tegen haar wil gaan schreeuwen ofzo. Als je boos wordt, dat werkt alleen maar averechts. Ik heb ook wel eens gestampvoet of gevloekt als ik Lara niet stil kreeg, met als enige resultaat dat ze harder ging huilen :oops: . Gelukkig maar 2x gebeurd, maar als ze zoveel zou huilen, gebeurde het vast vaker. Gisteren wilde ze weer niet drinken. Ik had net al 2,5 liter moedermelk weg moeten gooien omdat het niet meer goed was en toen gedroeg zij zich ook nog eens alsof het gif was! Toen ik moest huilen, moest zij ook lachen, dus blijkbaar vinden ze dat gekke gezicht leuk ofzo. Weer geprobeerd met de fles, maar ze liet de melk luid krijsend uit haar mondje lopen. Toen werd ik ook zo boos dat ik haar heb laten liggen en naar beneden ben gegaan. Mijn man ging toen naar haar toe. Ik vind het een heel natuurlijke reactie om soms boos te worden, ook al weet je dat het onredelijk is (die pedagoog heeft zelf zeker geen kinderen).

Ik snap ook niet dat ze daarvan schrok, want hele volksstammen laten hun kinderen huilen, vaak nog wel langer dan 15 minuten. Dat je dat normaal niet doet, is al hartstikke mooi. Maaike heeft geluk met ouders die zo stug volhouden om te proberen haar te troosten.

Al die HA’s die BV afraden, je wordt er stapelgek van :evil: .

Bij dat KDV zijn ze ook niet goed bij hun hoofd. Chips eten??!! En dat je geen dekbedje wil lijkt me ook heel normaal. Misschien kun je Maaike een slaapzakje meegeven? Zo’n opmerking “het is zeker je eerste” slaat ook helemaal nergens op. Geeft je geen gerust idee dat ze je serieus nemen en zich aan afspraken zullen houden. Ik zou me kunnen voorstellen als je een ander KDV zocht. Maar als dat niet kan, of je wil het niet, denk dan maar dat Maaike het er toch naar haar zin zal hebben, als ze maar lief zijn.

Ik hoop dat je je snel weer wat fijner zult voelen. Je krijgt ook wel veel voor je kiezen. En dat depri buien erbij horen, daar heb je ook niks aan als je erin zit.

Hee bianca, hoop dat Yoni zich snel weer beter thuis zal voelen op school. Raar dat de school niet zelf eerder aan de bel heeft getrokken. Wat voor soort onderwijs overweeg je? Montessori? Jenaplan?

Mamalien, komt misschien omdat ik zwanger ben, maar ik snap niet alles wat je schrijft. Wat wel duidelijk overkomt is je gevoel van wanhoop en wat kan ik me dat goed voorstellen!! Bij tijd en wijlen overvalt me dat gevoel ook en pas achteraf kan ik het allemaal goed relativeren. Het klinkt als een dooddoener, maar dat komt voor jou ook, echt!

Zo’n huisarts zou je wat doen he?! :evil: En die pedagoog: luister: jij bent de baas he?! Als jij denkt dat het genoeg is, dan is het genoeg. Wat je vertelt over het kdv vind ik echt onvoorstelbaar!!! Dekbedjes zijn gevaarlijk! En chips eten!!! :doh: Belachelijk!! Zo’n opmerking “tis zeker je eerste”… nou… ik zou mezelf met veel moeite moeten beheersen om niet een schandalige ruzie te gaan beginnen!!!

En als je je dan al niet zo stevig in je schoenen voelt staan (en dat doen de meesten van ons niet, zo vlak na de bevalling hoor!!) dan komen al die opmerkingen veel te hard binnen. Meis… ik wens je sterkte. Kan helaas weinig meer voor je doen. Zet m op!!

Bianca, wat een verhaal over Yoni… gossie wat sneu!!! Zou de vrije school wat voor haar zijn? Als je tóch moet rijden… Erg toch he… je moet je kindje op een gegeven moment uit handen geven aan mensen waar je toch op moet kunnen vertrouwen dat ze het net zo goed met haar voorhebben als jij… En dan blijkt dat niet zo te zijn… Erg hoor!!

We zijn bij een montessorie school geweest en gaan nog kijken bij jenaplan. Op school doen ze wel heel erg hun best voor haar, maar het lukt gewoon niet. Ze blijven haar onderschatten en zien het probleem niet zo. Maar ze kennen Yoni ook niet zoals wij haar kennen. Wij zien haar 180 graden draaien als ze op school komt. Onze pogingen om er haast achter te zetten lukt niet echt. ‘We moeten afwachten’. Niet dus. Ik heb zonet zelf contact gezocht met onze oude arts van het cb. Die zal én bellen met degene die Yoni zal gaan observeren en dwingend adviseren óók te testen, én bellen met de schoolarts (kan die er ook nog een keer achteraan :smiley: ) én met de ggz (of ggd?). Die zullen dan contact met ons opnemen om te overleggen over een andere schoolkeuze. Even een dikke pluim voor het cb :thumbup:

Raar he, dat ze altijd aanraden om te stoppen met bv. Heb ik gelukkig nog nooit gehad. Zowel de ha als het cb zeer pro bv. Toen het heel slecht met mij ging is me wel eens gezegd dat ik zou kunnen overwegen om te stoppen. Onder het mom, als je er zelf aan onder doorgaat. Maar toen ik aangaf bv te willen blijven geven werd dat alleen maar toegejuichd.

Ik had nog iets leuks (heeft niks met bv te maken): Yoni is zaterdag naar de selectie van praatjesmakers geweest. We horen binnen 5 weken of ze mee mag doen. Maar het was heel goed gegaan, ik ben benieuwd. En anders heeft ze een hele leuke dag gehad.

Anyk gaat steeds beter slapen, wat een heerlijkheid. Ze komt nog wel 1x op een nacht, maar slaapt daarna door tot een uur of 8. Ze gaat ook steeds meer ‘gewoon’ eten en dus minder bij mij drinken. Nog steeds een keer of 5 op een dag, maar dat is al heel wat minder dan geweest. Ik merk wel dat de bv nu terugloopt. Als ik werk krijg ik met moeite voldoende voor de voedingen. Gelukkig zit de vriezer nog vol en nog even dan krijgt ze overdag niet zo veel meer. En voor de live voedingen heb ik nog altijd genoeg.

Ik zal aan het werk. Er komt me vandaag niks uit handen. Dat is niet handig, want ik heb maar 2 vrije dagen en het is hier een puinhoop :? .

Hoe is het met de rest???

hoi meiden

sorry ben tijdje niet geweest

mn schoonma in het ziekenhuis toen mn schoonpa

toen heel heftig de griep hier in huis

en ben inmiddels al 2 keer bij de kinderpsycholoog voor dave geweest

omdat ze voor zn vervolgonderwijs graag willen weten wat zn "handicap"is

dit was de voorwaarde om hem naar het opdc te krijgen

kan dan weer zo boos op zn biologische moeder worden omdat zij hem zo verwaarloost heeft heeft hij nu de probleempjes

de psycholoog benadruktte weer eens(wat ik al wist) dat in de zwangerschap en de eerste jaren van je kind je kind het meest leert qua emotioneel en zo

dat is bepalend voor je rest van je leven

en zij kijkt bijna niet naar hem om omdat die zogezegd zo moeilijk is

terwijl ze zelf het probleem heeft gecreerd

dus weet heel goed wat je voelt met Yoni Bianca

jij wilt het beste voor je kind en hang maar ook flink aan de bel

want die organisaties zijn meestal niet zo snel

zo dit was ff off topic

de borstvoeding gaat nog steeds uitstekend

geef al weer 4 maanden wat gaat de tijd snel

gisteren is ze naar het cb geweest ze weegt 7785 gr en is 66 cm

en niet gehuild bij dr prikje

was zo trots op dr

leuk zeg pleun een jongen

je zal zien dat is zo anders dan een meid

en voor mama zijn ze altijd zo lief als baby en peuter

en niet zo spinnenkoppig als meiden

als ik zeker wist dat we nog een jongen kregen

was ik morgen al weer zwanger

hihi

maar aangezien daar geen garantie op is houden we het maar op 4 kids

jeetje mamalien wat een kdv nou dit is mijn 4e maar heeft ook gene dekbed

en chips en snoep is voor ook voorlopig uit den boze

en wat een stom advies van de ha

mij vergt het ook een hoop de bv en weet dat de fles dan misschien wat gemakkelijker is

maar zon tevreden meisje aan de borst is mijn moeiheid waard

zeker nu ik van de kinderpsycholoog hoor hoe belangrijk wamrte genegenheid en aandacht voor je kind in het verdere verloop voor zn leven is

had nog een vraagje aan jullie over voeden

heb wel is als ik een borst geeft 2 keer tsr heeft ze dan de borst leeggedronken en gaat ze gewoon door en had ze de andere borst al moeten hebben

of hebben meer dit

ik moet ook hier poetsen want het is een rommel maar ben behoorlijk moe dus ga denk ik uurtje voor mama houden

kids zijn op school

eline slaapt

dikke kus voor jullie allemaal en het lucht zo ff op om je verhaal hier kwijt te kunnen

moet er gewoon tijd voor maken om vaker ff berichtje te plaatsen

Groetjes Sophia

mama van Dave,Rosanna,Fabienne en Eline

Sophia ik kan je niet helpen. Ik voel al sinds de kraamweek geen tsr meer.

Ik heb net die neusspray (syntocinon) uitgeprobeerd. Nou geweldig hoor: 40 cc ipv 20 cc als Maaike niet naast me zit. :clap: :frowning:

Morgen maar weer eens proberen…

Maar Nynke ik snap je helemaal. Is ook mijn angst al de hele tijd. Mijn borsten voelen echt lege theezakjes. En ik weet dat slap niks zegt maar je hebt slap en dit… voor mijn gevoel.

Ik baal hiervan. Toch echt maar een dag met haar in bed blijven. Maar mevrouw wil niet liggen als ze wakker is dat ik weet niet of dat wat wordt.

En ik moet morgen om 8.30 al bij de tandarts zijn dus Maaike weg brengen, lekkere behandeling van een uur, en weer ophalen dus de dag begint morgen al weer niet echt relaxt.

Is iedereen gestopt met BV ofzo? Waar zijn de die hards?

Die zijn druk hun kids aan het voeden… Hahahaha… Nee, ik ben me aan het bedenken of (en zo ja) wat ik moet doen aan de betreurenswaardig lage bv-deelname als je hier en daar eens in de verschillende maand-mama-topics kijkt… :frowning: En wat ik moet doen aan de foto’s van patat en danoontjes vretende kids in de rapley gallery… :roll: Of kinders die met 10 maanden voor het eerst een hele banaan krijgen… En dat de moeders dan denken dat dat Rapley is… Dan is het dus hoog tijd voor wat extra info of oorlogsvoering denk ik… hahaha…

OOh wat erg zeg.

Ik hoop dat je die foto niet toelaat hoor :snooty: . Ik ben ze in iedergeval nog niet tegen gekomen. Zou inderdaad een beetje een verkeerd beeld geven. Maar het viel mij ook al op dat veel mensen hier zo reageerden van ‘oh maar dan doe ik dus ook rapley’.

Volgens mij zijn er ook weinig mensen die echt volledig voor Rapley gaan. Heel veel doen een combi of beter gezegd niks en geven af en toe iets heel omdat het makkelijk is en noemen het dan Rapley volgens mij.

Ik ben trouwens zowiezo heel erg anti chips, patat en danoontjes enz.

Om nog maar even terug te komen op mijn creche verhaal. Ik ben vandaag op een andere wezen kijken. Die zit dicht bij mijn werk ipv huis. En die was echt een stuk beter. Snoep en chips gaven ze mee naar huis als er op werd getrakteerd en ze hadden het zelf niet en zoetigheid op brood mochten ze bij het 2e broodje als ze dat nog op konden.

En overal hekjes en deurkrukken op 1.70 m hoogte. Voeding gaf je zelf mee. En mooi ruim, schoon en met een beetje visie voor mijn gevoel. Het dochtertje van een ex-collega zit er ook en die waren ook positief.

Dus ik ben wel opgelucht en denk dat ze daar maar heen moet.

@Yolanda wrote:

Nee, ik ben me aan het bedenken of (en zo ja) wat ik moet doen aan de betreurenswaardig lage bv-deelname als je hier en daar eens in de verschillende maand-mama-topics kijkt… :frowning: En wat ik moet doen aan de foto’s van patat en danoontjes vretende kids in de rapley gallery… :roll: Of kinders die met 10 maanden voor het eerst een hele banaan krijgen… En dat de moeders dan denken dat dat Rapley is… Dan is het dus hoog tijd voor wat extra info of oorlogsvoering denk ik… hahaha…

Het is echt erg hè Yo? En overal ook foto’s van babies die de fles krijgen. Wij hadden 1 foto waar Lara een flesje krijgt en ik heb ernstig zitten twijfelen of ik die weg zou gooien :oops: . Stom hè… Heb hem toch maar gehouden. Het hoort erbij.

O, en dan de Nutricia voedingsruimte op de 9-maandenbeurs. Op de reclamefoto zit ook allemaal moeders met flesjes.

Danoontje is niet goed? Is dat niet gewoon een kleine portie yoghurt? (ik koop dat spul nooit).

Ik weet het ook nog niet met die Rapley. Ik denk inderdaad dat het een combi wordt en dus niet “echt” Rapley. Ik geloof haar wel hoor, ik kan die hele redenering volgen. En ik ben dus ook zeker van plan om Lara de gelegenheid te geven “echt” eten zelf te eten (als ik haar d’r gang liet gaan, dan deed ze dat al :mrgreen: :inlove: ). Alleen kan ik er niet uit opmaken dat het slécht is om je kind ook gepureerd eten te geven. Dit onderwerp hoort natuurlijk bij bijvoeding… :oops:

Ja Yo een informatieoorlog zou niet slecht zijn. Weet je wat we kunnen doen: bij de moeders die nog kiezen moeten een link zetten naar Xanna’s topic (info & misverstanden). Dit dus bij de 9-maandenmama’s die nog niet zo heel lang zwanger zijn. Die zitten misschien nog niet zo vastgeroest in hun keuze. Moeders die eenmaal aan het kunstvoeden geslagen zijn, daar heeft het toch geen zin meer.

Of een reclametopic voor het BV-forum in het zwanger-forum zetten?

Veel zwangere vrouwen zijn nauwelijks geïnformeerd. Als ze de voordelen van BV kennen, dan kunnen ze ten minste écht kiezen.

Wat fijn mamalien dat er ook een beter KDV in de buurt is. Lijkt me wel slim om Maaike daarheen te sturen.

groetjes, Lena

Hoi hoi,

Wat een gezellig topic is dit! Myrthe en ik genieten ook voorlopig nog van de borstvoeding. Om me heen begin ik nu toch wel verbaasde gezichten te krijgen en gelukkig ook een paar mensen die het langvoeden alleen maar als positief zien. De meeste verbaasde mensen weten trouwens gewoon te weinig over BV: “Heb je nog steeds :shock: melk dan?!” :wink: Als ik dan wat informatie geef, staan ze er toch wel voor open hoor.

Ik blijf ook stug doorvoeden in het openbaar als Myrthe honger heeft. Ik laat me niet wegkijken en wil er aan bijdragen dat mensen het vaker gaan zien zodat ze het over een tijdje niet meer kunnen wegdenken uit het hollandse straatbeeld :mrgreen:

:-*

Sanne

Zoooooooooo ik ben er ook weer. Mamalien gaat Maaike nu naar het andere KDV straks? Wanneer moet je weer werken? Wat een opmerking zeg van je HA :twisted:

Pleun? Waar ben je? Hoe gaat het nu met je?

Ik heb de rest wel gelezen hoor maar ik ben ff TE druk :?

Sara is nu dik 3 maanden en ik krijg ook raaaaaaaaare reacties als ik zeg dat ik voorlopig nog door wil gaan. Wel weer een grappig gebeuren gehad vandaag op het werk. Aan het einde van de dag haal ik de flesjes melk uit de koeling en stop ze in mijn tas. Collega’s zagen dat en vroegen: Is dat??? :mrgreen: Ja dus hahaha. Allemaal geïnteresseerde blikken en ook verbaasde blikken toen ik zei dat ik nog minimaal door wil gaan tot ze 6 maanden is :lol:

4 maanden BV :dance:. Oh ik hoop echt dat ik dat ga redden met kolven straks want ik wil echt niet aan de KV voor de 6 maanden grens. Het is nu een halszaak geworden (wat niet mocht van de HA :mrgreen: :snooty: ).

Iedereen is hier heel lief geweest met tips maar het wil gewoon nog steeds niet en ik heb het toch echt even nodig om hier te zeuren hoor.

(dus laat mij maar even).

Ik ga gewoon niet eerder aan het werk :mrgreen:. Maar de arbo beslist helaas (donderdag).

Nynke jij werkt nu 5 dagen toch? Lijkt me echt moeilijk.

Lena danoontje is heel erg gezoet. Ik wil niet dat ze daar aan went.

Pleun heb jij nou nog steeds zo’n pijn dan?

Wat fijn mamalien dat er nog een andere kdv in de buurt is. Maakt niet uit dat die juist dicht bij je werk is toch? Kan maaike daar terecht?

Hmmm, ik heb ook een foto waarop Anyk één patatje aan het eten is. Leek wel heel lief, ze had hem van Yoni gekregen. En dat is het voordeel als je kinderen al vanaf heel klein aan stukjes voedsel went, als ze wat in de handen gedrukt krijgen knabbelen ze dat heel lekker op. 'k zal hem niet opsturen naar de Rapley gallerie hoor :smiley:

Ik ben niet anti-chips en patat, maar wel met beleid.

Hier gelukkig geen vreemde reacties omdat ik nog bv geef. Wel eens mensen verbaasd, maar uiteindelijk zijn ze dan toch positief. Meer in de zin van ‘wat knap’. Terwijl ik het eerste half jaar best pittig heb gevonden en het nu juist makkelijk begin te vinden. Als ik straks niet meer hoef te kolven op mijn werk zou het helemaal makkelijk worden. Maar voorlopig krijgt ze overdag nog te veel voeding, dus is het kolven nog wel nodig. Daar wordt gelukkig totaal niet moeilijk over gedaan.

Wat ik me vandaag afvroeg. Anyk krijgt 's middags vaak een bekertje drinken. Als ik haar bij het brood drinken wil geven kan ik haar dan ook gewoon koude bv geven in een bekertje. Nu krijgt ze altijd nog een flesje na. Maar ze vindt het prachtig om uit een bekertje te drinken.

Zo, ik zal me even met de dames bezig gaan houden. Er is een vriendinnetje van Yoni over de vloer en het gaat er nogal wild aan toe. Op zich niet zo’n probleem, maar Yoni is niet sterk genoeg en ik hoor haar steeds zeggen dat ze het niet leuk vindt. Maar even iets met ze gaan doen denk ik.

hoi hoi, daar ben ik nog even… gisteren op de 9 maanden beurs heb ik namelijk een fotosessie gedaan met Maud tijdens bv! Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten, maar het was erg leuk… ruim een kwartier heeft een proffesionele fotograaf foto’s geklikt van Maudje terwijl ze lag te drinken… leuk voor later!!!

groetjes Noui