Algemeen bv topic

Hier een foto van mijn sneue meisje!

En oh ja, ben idd ongesteld geworden!!! En zere tepels is ook bijna over. Gek zeg, dat was de eerste keer dat ik dat had.

Moet toch eens beter bij gaan houden wanneer ik ongesteld ben en moet worden… :think:

Ah gossie :frowning:

jeeeeeeee Rosa wat een schrik!!! Ik ben blij dat het toch nog goed is afgelopen :-

karien zet em op met kolven he!!! Ik heb zelf op mijn mobiel een video-opnametje van een huilende sara, werkt goed als ik op het werk in “mijn” kolfhol zit (een meurende douche naast een dweil/polijstmachine :mrgreen: ).

Bianca ik hoop dat Anyk snel geen last meer van het doorkomende tandje heeft!!! En ik duim voor aaaaaaaaaaaalle nachten doorslapen :mrgreen:

over zere tepels gesproken…dat heb ik dus ook momenteel, ook met kolven. Ik heb eerst een maand de pil geslikt en toen ongesteld geworden en toen pil toch maar weer aan de kant gekeild en daarna nog niet ongesteld geweest. Heb wel een eisprong gevoeld (dag buikpijn) en voel me al dagen alsof ik ongesteld moet worden maar t gebeurt niet. Ben zeeeeeeeeeeer benieuwd of het er bij mij ook mee te maken heeft.

Trouwens 180cc per kant wauw! Dat haal ik never nooit niet hihi. 's Morgens als ze overstromen haal ik ongeveer 90cc. Hebben jouw borsten dan meer opslagcapaciteit of kolf ik niet goed (klinkt als domme vraag :mrgreen: maar is serieus bedoeld hihi). Ik stroom s morgens letterlijk over en dan kolf ik 90cc :think:

Maandag weer wegen op het CB. De oppas en wij hebben het idee dat ze zwaarder is geworden :dance: Ze kan tenminste nu eindelijk in maatje 62 :inlove: (zit nog wel wat ruim haha, maar toch, rompertjes mt 56 zijn te klein). Dus ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd.

Verder hier een hele nare financiële crisis waar ik koppijn van heb. We dachten nog 2 maanden en dan ist klaar…maar t wordt alleen maar erger :cry: Gelukkig begint manlief per 1 april weer in zijn 2e baan, in mei vakantiegeld, juni winstuitkering en dan belastingteruggave. Dus tot die tijd even uitzingen maar ik heb er slapeloze nachten van.

Even voor de duidelijkheid we zijn niet van die big spenders maar na 3 aanrijdingen in 1 jaar zijn we onze no-claim kwijt en betalen ons letterlijk scheel aan autoverzekering. Daarnaast nog een paar onverwacht hoge rekeningen gehad en sindsdien lopen we achter de feiten aan :?

GENOEG GEKLAAGD :mrgreen: Moest even zeuren hoor, sorry.

Toedelsssssss :-

@bianca68 wrote:

Ik was zo moe dat ik tegen de muur opliep :oops: . Dan heb ik toch de pest in als ze huilt (erg hè

Heel erg ja… erg herkenbaar… :wink: Ben weleens bang dat ik van de trap zal vallen met Lara in mijn armen omdat ik loop te wankelen van vermoeidheid. Dan kan toch niemand van je verlangen dat je dat nog leuk vindt?

Rosa: wat een schrik zeg!!! Gelukkig gaat het weer met de kleine meid. Geef haar een dikke knuffel :-* .

Lara sliep door sinds ze 5/6 weken was. Sinds een paar weken wordt ze telkens wakker 's nachts en nu wil ze zelfs weer eten 's nachts :frowning: Ik ben echt niet blij en doodop. Het zal wel weer een fase zijn, maar ik hoop dat hij niet lang duurt. Kan de verleiding van de rijstebloem goed begrijpen hoor :oops:

Hebben jullie kids dat ook gehad, dat ze na een tijd te hebben doorgeslapen in ene weer willen eten 's nachts? Of moet ik blij zijn dat ze überhaupt ooit doorgeslapen heeft?

Jeetje Rosa, wat is dat goed afgelopen :pray: !

En wat ziet ze er zielig uit :frowning: ! Heeft ze nog veel last?

Oh Rosa wat schrikken!! Is altijd mijn grote angst. Alles goed nu?

Karien het moet wennen hoor dat kolven. Ik dacht ook dat wordt niks maar nu weet ik helaas dat ik gewoon niet een hele voeding kolf en er dus meer moeite voor moet doen.

Nynke al weer aan he werk? Wanneer ben je begonnen? Hoe gaat dat?

Ik heb mijn kleine meisje vanmiddag voor het eerst weggebracht :frowning: . Poeh das best moeilijk hoor. Ik moet naar de tandarts zo dus ik dacht dan moet Maaike maar even proefdraaien bij Beppe (mijn schoonmoeder). Ik heb een instructiebrief van 2 A4tjes geschreven :mrgreen: erg hè.

Ik moet weg, doooeeeii. (duim maar even voor me).

Lief van jullie berichtjes!

Het gaat nu wel weer goed met mijn meisje! Ze is lekker vrolijk en speelt er op los!

Haar oog is nu aan de onderkant blauw, dus de zwelling zakt telkens een stukje.

En hoe ging het mamalien?

Mamalien hoe ging het???/ En hoe vond Maaike het?

Ja ik ben weer aan het werk. Zolang ik me maar goed op mijn werk concentreer dan gaat het goed…en ik bel elke keer ook even met de oppas :oops: :mrgreen:

.Nou het ging heel goed. Ze heeft zelfs geslapen :shock:. Ze moest +/- 3 uur eten en om 16.30 hebben ze haar maar wakker gemaakt voor een flesje. En ze dronk zo 200cc op. Gelukkig maar. Ik wist niet hoeveel ze uit een flesje zou drinken want ik gaf er anders altijd nog borst achteraan. 's avonds heeft ze weer 200cc gedronken. Kan ik er nu vanuit gaan dat ze dat drinkt? Kolven zonder Maaike ging minder. 2x 80 terwijl ze dus 2x 200 dronk. Kan nog leuk worden dus. Hebben jullie vaste extra kolfmomenten? Want ik kan me zo voorstellen dat als je dat te pas en te onpas gaat doen je tieten uit je bh gaan knallen. Iemand ervaring?

Ik moet zeggen dat het me meeviel. Even lekker de stad in enzo was ook wel leuk. De tandarts was minder. Mijn tandvlees is in mijn hele mond ontstoken en dat moeten ze nu schoon gaan maken :shock:.

Yo, you’re a charm… :-*

hallo lieve allemaal…ik ga jullie verlaten… mijn meis drinkt namelijk opeens uit de fles. we zijn naar het cb geweest en ze bleek al twee keer niet genoeg gegroeid. Maud is toen in het grote overleg met artsen en verpleegkundigen besproken (spannende dag en nacht voor papa en mama, wachtend op de uitslag). Ze wisten eigenlijk niet wat we moesten doen, Maud was toch wel een geval apart. We moesten maar blijven proberen en maandag (aanstaaande) terug komen… Maud is volgens mij net zo geschrokken als wij, want sindsdien drinkt ze kunstvoeding uit de fles… Na ruim 2 maanden oefenen, DRAMA’S en veel gehuil (zowel zij als ik) en alle mogelijke varianten, tips, trucs verder… was ze opeens zo slim om het gewooon te drinken!!! Ik wist niet wat me overkwam en zat te huilen van geluk!

Ze drinkt nu ongveer 80cc per keer en vult dan nog even aan met bv, maar ik verwacht dat ze snel helemaal een fles zal drinken. Ze lijkt nu zelfs wat in de war steeds (‘wat wil je nou, met ik de fles of je tiet…’)…

Allemaal ontzettend bedankt voor de (kolf)tips en meelevende woorden. Ik zal hier zeker blijven lezen en promoten, want elke bv-mama moet hier van weten, dit helpt zo! Jullie helpen zo!!

Nogmaals ontzettend bedankt voor alles

Dikke zoen

Karien en Maud

Jammer Karien :cry: . Maar mooi dat ze drinkt. Een hele zorg minder. Ik vond het hier al zo rustig. Nou was het topic verplaatst en dat had ik eerst niet door :doh: was even zoeken.

Dat truitje had Maaike ook trouwens (past niet meer). Leuke foto.

Veel plezier en succes met de fles.

Jammer Karien, mar fijn dat ze uit de fles drinkt. :dance:

Hier niet zo heel veel bijzonderheden eigenlijk. Ik heb het heel druk op mijn werk. Werk sinds deze maand weer 28 uur en dat valt me best tegen. Daarnaast is Anyk lekker aan het spoken 's nachts, dus ik ben moe moe en nog eens moe. Gelukkig drinkt ze nog goed en het kolven op het werk gaat redelijk goed. Ik krijg er dan wel niet zo heel veel uit, maar de bv loopt nog niet terug. Dat is al een hele zorg minder.

Tot later, want ik ga zo eerst aan het werk. Lees later wel even bij.

Bianca

Zo, dus Maud heeft de slag te pakken? Wat een opluchting hè… Betekent dit nu ook dat je gaat stoppen met borstvoeding? Ga je helemaal over op kunstvoeding?

Lara maakt ook weer drama’s tijdens het eten. Heb ik zo’n hekel aan :oops: . Ze drinkt eerst gewoon en dan in ene zet ze een enorme keel op. En dat dan telkens weer. Weer proberen, weer 10 cc, weer krijsen… Zo zijn wel soms een uur bezig. Ik word d’r gek van :frowning:

Had ook niet door dat we sticky geworden waren :mrgreen: . Dacht juist dat we doodgebloed waren ofzo.

Had zo te doen met mijn collega. Die is ook helemaal pro-BV. Ze heeft behoorlijk wat pijn moeten overwinnen in het begin, maar heeft zich er dapper doorheen geslagen. Haar dochtertje zat onder de groeicurve, maar het CB maakte er geen punt van zolang ze maar groeide. Maar nu gaat het met haar eigen gezondheid slecht. Ze heeft een ijzertekort en allemaal andere verkeerde bloedwaardes, waaronder een gebrek aan witte bloedlichaampjes. Volgens de arts kwam dat door de BV en de medicijnen die je daarvoor bestaan, mag ze niet vanwege de BV. Maar ze zette dapper door. Nu was ze wéér ziek (dat is ze vaak, vanwege die witte bloedlichaampjes) en nu was haar dochtertje drie weken afgevallen. Dus moet ze nu toch KV gaan bijvoeden… Ze baalt zo, al die moeite en dan is het nóg niet goed genoeg :frowning: Als haar dochtertje deze week weer bijkomt, stopt ze weer met de flesjes en gaat ze weer volledig BV geven. Hopelijk lukt het. Ik duim voor haar :pray:

groetjes, lena.

hmmm… geloof dat we toch een beetje doodgebloed zijn hè? Jammer.

ik bloed nog door hoor! :mrgreen:

Karien wat een prachtige foto van Maud! :inlove: Ik ben blij dat Maud nu goed uit de fles drinkt!!! Wel jammer dat je ons gaat verlaten :frowning: Ik hoop dat je nog wel komt buurten hier? :-*

Gister heb ik een lactatiekundige hier gehad om naar een voeding van Sara te kijken. Sara drinkt namelijk nogal onrustig. Nou ik blijk dus geen toeschietreflex te hebben :silenced: en Sara is zo ongeduldig dat ze zodra ze de tepel raakt begint te drinken waardoor de tepel dus niet ver genoeg in haar mond komt. Overigens gaat dit beter als ik liggend voed. Nu de spray besteld bij de dokter en als dat nog niet voldoende is mss even met haar naar logopedist voor wat oefeningen.

Maaaaaaaaar ze is wel weer keurig 260 gram gegroeid de afgelopen 10 dagen bleek gister op het cb :inlove:

Wat overigens wel grappig is :mrgreen: Sara sabbelt mijn tepel dus in een puntje. Volgens de lactatiekundige was het een wonder dat ik geen gigalast van mijn tepels heb :mrgreen: Ik heb blijkbaar eelt gekweekt? Want heb echt nergens last van…Alleen toen ze 2 dagen oud was een minikloofje gehad hihi.

Maar ff een vraagje. Momenteel gebeurt het me als ik liggend voed dat de andere borst begint te lekken als ze drinkt. Is dat dan toch een soort van een toeschietreflex? :think:

Is niet helemaal hetzelfde geloof ik. Als ik in bed lig wil het zaakje ook nog weleens lekken. Maar een TSR voelt toch echt anders, meer een soort ‘trekken’ in je borst. Ken je dat gevoel als je je haar de hele dag in een paardestaart hebt gehad en je maakt het dan los? Zo’n soort gevoel is het.

Ik heb ook vaak geen TSR trouwens. Melk kan blijkbaar ook stromen zonder.

Kun je Sara leren om je tepel beter in de mond te nemen denk je? Goed trouwens dat je die LK hebt ingeschakeld!

Ja dat gevoel ken ik :mrgreen: maar dat heb ik dus inderdaad niet meer. In het begin wel dan had ik bij de eerste slokken even kromme tenen…

Ik ga het wel proberen…kreeg de tip om haar hoofdje wat naar achteren te doen zodat haar mond verder open gaat en om vaak van borst te wisselen. Ik hoop maar dat het lukt. Maar blijkbaar haalt ze het toch wel uit mijn borst…gek he :think: Moet wel zeggen dat we vrij lange (minimaal half uur) drinksessies hebben, maar dat vind ik geen probleem.

misschien dat ze beter hapt als ze minder hongerig is?

Ach, als jullie er allebei geen last van hebben, dan is het ook niet zo’n probleem hè?