Algemeen bv topic

Oh Yolanda! Gelukkig heb je het zelf al door…loop jezelf niet voorbij hè?! dikke zoen voor jou terug! :-* :-*

En wat heerlijk :inlove: dat Chris weer goed drinkt! Weer een sprong? Hoop voor je dat het niet te lang duurt…maar ja, is ook wel weer gezellig, lekker klef doen! :mrgreen:

Wat herkenbaar Bianca, als ze het overdag zo druk hebben dat ze dan minder tijd hebben om te drinken en 's nachts weer komen!!

Had ik al verteld btw dat Rinke nu al 5 (!) nachten heeft doorgeslapen?? Oké oké ze komt 's avonds laat nog één keer, maar daarna niet meer!! :mrgreen:

@rosa1975 wrote:

Had ik al verteld btw dat Rinke nu al 5 (!) nachten heeft doorgeslapen?? Oké oké ze komt 's avonds laat nog één keer, maar daarna niet meer!! :mrgreen: [/color]

Klop je dat wel gelijk af…?? :shifty: :mrgreen:

@rosa1975 wrote:

Bij mij doet het voeden ook zeer de laatste week! Hoe zou dat nu komen? ik heb geen kloofjes en ook geen spruw volgens mij. Het doet vooral zeer direct aan het begin. Heb ook weer onwijs snel last van zere borsten als ze koud worden. Had ik in de zwangerschap ook veel last van! Aaah, zou toch nie zwanger zijn? Nee, kan nie, heb spiraaltje…maar het is wél lastig.

Nu, da’s ook sterk, ik heb ook ineens (onverklaarbaar) zere tepels, sinds een week of zo. Ik ben begonnen met bijvoeden, dus het zou best kunnen dat ik ongesteld ga worden (blèèèh :thumbdown: ). Misschien is dat dan toch de verklaring… heb momenteel ook niet zo’n denderende productie, dus… (Hihi, ik dacht ook al: toch niet zwanger :shock: Ik heb namelijk steeds bloedneuzen. En dat had ik voor het laatst toen ik zwanger was. Maar nee, ik denk dat ongesteld worden meer plausibel is.)

Pleun, ik kan niks zinnigs meer zeggen, maar je bent ene bikkel!

Yolanda, jemig, wel op tijd op de rem gaan staan hè? Valt niet mee voor strebers (ben jij volgens mij wel), maar wel doen hoor! Fijn dat Chris weer lekker drinkt!

Knuffel terug Yolanda :-* Fijn dat Chris weer lekker drinkt. Bedenk wel dat nee zeggen geen teken van zwakte is. Simpel gezegd, want ik heb er zelf ook moeite mee. Maar tegen een ander zeggen is altijd makkelijk :smiley: Ik heb ook de neiging om door te gaan tot ik er bij neer val.

Anyk heeft vanacht doorgeslapen. Ik niet, ben een paar keer wezen kijken. Dan schrik ik wakker, helemaal bang dat ik haar niet gehoord heb. Maar ze lag steeds nog heerlijk te slapen :inlove:

Doorzetten Rinke! Heerlijk dat ze al 5 nachten heeft doorgeslapen. Wat een luxe is een nacht doorslapen dan ineens hè?

Vandaag was zo kostelijk. Ze had net gedronken (mama wordt nog altijd boven een bordje pap verkozen) en ik zat een broodje te eten. Deed tenminste een poging, want voor ik een hap kon nemen had Anyk het brood in haar knuistjes. Brak er een stuk af en stopte het in haar mond. Wij allebei onder de appelstroop, maar het was wel heel leuk :mrgreen: Natuurlijk geen fototoestel bij de hand, dat zul je altijd zien. Laatst hebben we wel een foto gemaakt dat ze uit een bekertje aan het drinken was. Vindt ze fantastisch.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Anyk is aan het rapley-en? :mrgreen:

Die foto is gewéldig…!! Die grote heldere kijkers boven die beker uit… :inlove:

Die zere tepels trouwens… Die heb ik altijd rond mijn eisprong… Ongeveer een dag of vier a vijf… Rosa, ben jij al een keer ongesteld geweest sinds de bevalling van super-Rinke-die-al-5-nachten-door-heeft-geslapen…???

Yo pas je wel op dat je je niet over de kop werkt? Een goeie werknemer kan ook haar grenzen bewaken, daar heb je veel meer aan dan iemand die teveel doet en dan ziek wordt of alles moet afraffelen omdat ze geen tijd heeft (weet ik uit de tijd dat ik nog ergens mevrouw de manager uit liep te hangen :mrgreen: )

Fijn dat Chris gewoon weer drinkt. Blijkbaar heeft hij af en toe zo’n weigerperiode nodig?

Mijn produktie is weer ingezakt. En ik wil echt niet onder de 600 komen. Dus nu heb ik de kolf maar weer meegesleept naar het werk. Ga denk ik toch maar weer vaker kolven, zucht.

Slaap Rinke slaap… :smiley:

Hoi ik reageer straks even uitgebreider wil eerst even deze foto plaatsen voor ze wakker wordt. Lief hè. Heeft Noui (karien) gemaakt. Vond het zo grappig.

ha ha, schattig hoor.

HUH, dat heb ik ook Rosa!!! wat raaar… ook inderdaad sinds een paar dagen. En kolven… 20 cc hooguit… wat raaaaaaaaaaaar… is dat soms een borstvoeding staking van onze (.)(.)?? hahaha

Mamalien… smelterdesmelt, wat een mooie foto, ik zet hem meteen op mijn site! liefie man!!! :inlove:

verder gaat de bv nog maar steeds door en wil madammeke nog steeds niet aan de kv… helaas geen logeerpartijen voor mama dus!

Nu bij het cb tip gekregen om het te vermengen met wortelsap zodat het wat zoeter is… tot op heden (3 keer geprobeerd) heeft ook dat geen resultaat. En mengen met bv lukt gewoonweg niet omdat ik niets kan kolven… drama hoor… maar ja… ik denk dat tegen de tijd van een boterham ik wel es langer dan 4 uur wegkan… :roll: :wink:

groetjes allemaal

Noui (karien)

Lastig hoor noui. Mengen met wortelsap vind ik een gekke tip… Drinkt ze wel water? Misschien zou je haar water kunnen gevenmet een klein beetje kv en zo de hoeveelheid steeds opvoeren.

Kolven lukt niet? Da’s wel heel vervelend… Ben je het al lang aan het proberen? Vaak duurt het een tijd voordat het beter lukken wil. Verder alleen de bekende tips: foto van je kindje erbij, zorgen dat je het lekker warm hebt, eventueel warme compressen op je borst, voorover zitten bij het kolven (steun bijvoorbeeld met je hoofd op tafel), kolf kopen / huren met ‘aanzuigstand’ voor goede TSR, beter vaker kolven dan langer… Vast allemaal al geprobeerd en anders helpt het misschien.

succes :thumbup:

@Yolanda wrote:

Ben wel op het forum geweest, maar voornamelijk om te moderaten,

is dat veel werk eigenlijk? wat moet je dan eigenlijk doen? gewoon effe nieuwsgierig hè… :wink:

Nou, alle topics die 26 keer op het forum voorkomen (jaja, dat bestaat, sommigen zetten hun vraag werkelijk overal neer) wegdoen en zo, babyvragen die in de huiskamer gesteld worden, naar babyvraagjes verplaatsen… Boefjes die hun onderschrift volplempem met 3 banners en 7 regels tekst daarop wijzen… Checken of mensen niet stiekem een dubbel account hebben… Zomaar een greep uit de werkzaamheden…

Als je niet lekker in je vel zit, best veel werk… Daarom dus alleen dan gedaan, en weinig geschreven…

hmmm… dus als wij ons nou gewoon gedragen zouden, dan zou jij er geen werk aan hebben? Of beroven we je dan van je brood? Nee… zal wel liefdewerk-oud papier zijn hè? Laat ik dan maar netjes on-topic blijven :wink:

De enige beloning is de dankbaarheid (:roll:) van de gebruikers van het forum… :wink:

We love you Yo… eeuwige dankbaarheid all yours :-* :thumbup: :mrgreen: En we zullen ons gedragen de komende tijd :smiley:

Hier van mij ook dankbaarheid alom!!! :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ga me even misdragen, sorry Yo…en aan crossposting doen! Moet nl echt iets kwijt!

We zijn ons gisteren he-le-maal lam geschrokken!!!

Rinke is van de trap gevallen, zo van boven naar beneden 14 traptreden hoog (wij wonen in een drive-in woning). Mijn man had haar net haar jasje uit gedaan en liep éven naar de keuken en daar lag ze ineens.

Hij mij gebeld op mijn werk en naar de dokter gegaan (eerst naar de buuv die in het ziekenhuis werkt en die heeft pupillen gecobtroleerd) en bij de dokter kwam ik ook aan, ik vond haar echt heel bleek en suf en er zat een flinke blauwe buil op haar voorhoofd. Dus we moesten toch naar de SEH in het ziekenhuis. Daar gecontroleerd, een scan gehad, alles met haar hersenen oké (gelukkkig! ) maar wel een scheurtje in het bot. Ze moest blijven ter observatie en 's nachts wekservice. Ik heb er naast geslapen. Niet zo heel lekker natuurlijk.

Vanmorgen is Bart weer gekomen en de kinderarts was geweest en de neuroloog. Van de neuroloog mochten we vanmorgen al naar huis maar van de kinderarts vanmiddag pas. Dus Bart en ik hebben de tijd gedood met lezen en scrabbelen.

Maar met ons lieve meisje is alles gelukkig goed, ik ben zo blij en dankbaar! Dit had zó anders kunnen aflopen!!! We moeten over 4 weken nog een keertje terug ter controle.

Kom ik vamiddag om 14.15 in de gang, zie ik een collega van mij! Is haar zoontje ook donderdag opgenomen (met uitdrogingsverschijnselen) in de kamer naast die van ons!!! En daar kwamen we vandaag dus pas achter!! Maf hè?!

En nog iets: Ik werd uit de vergadering weggebeld en iets eerder was er al een andere collega ook weggebeld omdat haar moeder onwel was geworden, ook naar het ziekenhuis.

Pffffff, wat een dag, wat een week!

En idd Yo, ze heeft alweer 2 nachten NIET doorgeslapen en stel me er maar op in dat dat nog wel even zo blijft…

(je bedoelde het toch niet sarcastisch hè? Super Rinke enz…)

jeeeeeetje wat een verhaal Rosa!!! Hele dikke kus voor je meisje!!! En voor jou en Bart 1 voor de schrik!

Liefs Karien

enne lena… ehm… NIETS van dat alles geprobeerd… ik heb alles opgeschreven en ga driftig… (nou nee das niet waar… de zin is minimaal…maar oke…) oefenen!!

Liefs Noui

Oh Rosa, wat een schrik. Ik krijg het er koud van. Gelukkig dat het goed is afgelopen. Daar moet je niet te lang over nadenken :?

Wat vervelend Noui dat het kolven niet lukt. Hier lukt het ook niet altijd even best. De eerste maanden kolfde ik zo 180 per kant, maar dat red ik lang niet meer. Gelukkig nog wel altijd genoeg en anders staat de vriezer nog vol. Ach, Anyk eet nu ook al een broodje mee en als ik er niet ben krijgt ze een bordje pap. Dus ze komt niet tekort. Maar balen is het wel. En er zit genoeg in dat is 't niet. Volgens mij zijn ze dat gekolf zat :wink: .

Vandaag had ze vreselijk last van een tandje en van de ontlasting. Steeds een heel klein beetje, harde poep. Wel een grappig gezicht hoe ze - altijd onder het eten - met een rood hoofd in haar stoel zit. En die opluchting als het gelukt is. Vanavond wilde ze extra drinken bij mij dus ik hoop dat het straks weer wat dunner is.

Anyk had laatst een nacht doorgeslapen, helaas bleef het bij 1. De nacht erna gelijk 2 maal present. Ik was zo moe dat ik tegen de muur opliep :oops: . Gelukkig had Anyk zich geen pijn gedaan. Zal straks ook op bed, moet 't weekend werken. Lange dagen ook nog :x En Anyk heeft de gewoonte om juist die nachten te gaan spoken. Dan heb ik toch de pest in als ze huilt (erg hè?), maar als ze dan lekker drinkt en met rossige wangentjes bij me in slaap valt smelt ik weer :inlove: :inlove: :inlove:

Oh ja:

Wat een prachtige foto. Je zou d’r zo willen kopen :wink: