Algemeen bv topic

Weet je waarom je eigenlijk nooit iemand ziet voeden? Omdat het meestal voor een ander helemaal niet opvalt. Ik voed bregje eigenlijk overal waar ik kan zitten. Het liefste in een rustig hoekje. Maar aangezien ik meestal nog meer kinderen in de gaten moet houden is de praktijk dat ik juist centraal in een speeltuin of speelveldje ga zitten, pal langs de rand van het zwembad etc. etc. Heel vaak krijg ik dan de opmerking; ach gossie ligt ze nu lekker te slapen. Hebben ze het dus nog niet eens in de gaten.

Als ik in de stad ben ga ik bij de hema of zo zitten (alhoewel ik op dit forum begrepen heb dat je daar niet altijd rustig kunt zitten), maar soms ook wel gewoon op een bankje in het overdekte gedeelte.

Maar ik voed ook gewoon in de wachtkamer van de huisarts of tandarts als het zo uitkomt, een keer tijdens een crematie en zelfs een keer tijdens een jaarvergadering. Ik krijg eigenlijk nooit negatieve opmerkingen dan. Volgens mij hebben de mensen het echt niet in de gaten of ze weten het in ieder geval goed te verbergen.

Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de eerste 3 maanden mijn plekjes wel naukeuriger uitkoos hoor. Maar dat vooral omdat ik toen nog zo druk in de weer was met aanleggen dat ik helemaal zenuwachtig werd bij het idee dat mensen me op de vingers keken.

hallo allemaal,

wat leuk marloes zo met zijn allen kletsen over bv.

ik ben ook helemaal voor bv, Jade is maandag een half jaar, en dot het nog steeds prima op de bv.

ze krijgt nu wel fruit en groente erbij , maar verder alleen bv.

:smiley:



delinah, Jade komt ook vaak nog 2 keer per nacht hoor, en dan heeft ze echt honger.

vannacht had ik geluk, maar 1 keer.

ik vind het helemaal niet erg, wel lief eigenlijk.

@fiep klophout wrote:

ik zie eigenlijk nooit ergens iemand voeden…
Ik heb meerdere keren gehad dat ik Saba voedde en dat er heel veel mensen langs kwamen gelopen die niks doorhadden, precies zoals Baukje zegt. Ik draag altijd zo’n voedingshempje waardoor mijn buik niet blootligt en ik leg eigenlijk overal aan… in een restaurant, op een stoeltje in een winkel terwijl een vriendin kleren staat te passen, in een café, bij de ha in de wachtkamer… en 9 van de 10 keer heeft niemand het door. Mensen denken “aaaahhh, die baby ligt lekker te slapen”, en als ze dan 's goed kijken zien ze pas dat er flink gegeten wordt :lol:. En je kunt hier 's kijken: http://www.voedenkanhier.nl

Ik vind het een goede vraag van Fiep want ik zit hier ook mee :mrgreen: Maar hoe doe je dat dan met het aanleggen ik bedoel je hengelt je borst uit de voedingsbh en dan is er toch pontificaal een tepel in beeld. Of zie ik dat verkeerd? :mrgreen:



Ik heb zelf een voedingsbh aan, daar overheen een hemd wat ik naar beneden kan schuiven onder de bh zodat ik geen blote buik heb en een shirt wat ik aan 1 kan omhoog manouvreer. Iemand nog tips om niet te gaan tepelflashen? :mrgreen:

Dat was ook de reden dat ik de eerste maanden mijn voedingsplekjes wat nauwkeuriger uitzocht. Maar op een gegeven moment ging het toehappen zo vanzelf en vlot dat iemand wel heel snel moet kijken en met zijn neus er boven op moet zitten om daadwerkelijk wat te zien. Bovendien zit het hoofdje van de kind er ook nog voor he.

Aan de andere kant denk ik dat je ook niet te panisch moet zijn voor het geval er wat zichtbaar mocht zijn. Ik hoor wel van mensen die een katoenen luier over hun schouder en het kind slaan. Nou dat gaat me te ver hoor. Bovendien trek je dan juist de aandacht.

Oke :mrgreen: :thumbup: Katoenenluier lijkt me inderdaad meer een soort witte vlag effect hebben dan dat het er voor zorgt dat mensen er niet op letten. Gewoon veel oefenen dus :wink:

En er zijn voorstanders van zgn. ringslings… draagdoeken die je om je schouder heen slaat. Aan het eind van die doek heb je nog een lel stof over die je over je borst en kind heen kunt slaan. Maar zoals Baukje zegt… na die 1e periode weten die beebs zelf al je t-shirt en bh aan de kant te graaien om toe te happen :mrgreen:.

@Ninanien wrote:

Iemand nog tips om niet te gaan tepelflashen? :mrgreen:




:mrgreen: :mrgreen:

@Ninanien wrote:

Oke :mrgreen: :thumbup: Katoenenluier lijkt me inderdaad meer een soort witte vlag effect hebben dan dat het er voor zorgt dat mensen er niet op letten. Gewoon veel oefenen dus :wink:




Oefen eens voor een spiegel en kijk eens wat je nu eigenlijk echt kan zien. Dat is erg weinig.



Verder is een vest fijn, dan kan je shirt omhoog en zien ze je buik en blote rug niet en heb je het ook niet koud.

Ik haalde altijd mijn shirt omhoog, nooit mijn hals naar beneden (als je snapt hoe ik het bedoel).



en verder kan heus wel eens een stuk borst te zien zijn, maar daar doe ik niet moeilijk over. Er is altijd nog minder vn mijn borst te zien als van een kind dat een fles krijgt. Ik zit gewoon mijn kind te voeden, is helemaal niets mis mee, dus ik doe dat gewoon, niets opvallend, niets wegstoppend, gewoon, ik doe het.



‘tejo’ die dus overal voedt.

Ik vind het ook geen probleem als mensen een deel van mijn borst zouden zien. Ga niet pontificaal ergens midden in het zicht zitten, maar vind wél dat ik mijn kindje te eten mag geven als ze honger heeft. Ik merk ook dat sinds ik er zelf geen probleem van maak dat ik eigenlijk nooit meer mee maak dat anderen er aanstoot aan geven. Of misschien komt dat omdat ik het gewoon niet meer in de gaten heb… :lol:



Ik heb ook vaak een vest aan. Ook voor mijn eigen gemak, zo’n hele trui omhoog rollen is een heel gedoe. En hij hangt dan voor een deel voor de rest van mij lijf. Volgens mij moet je echt je best doen om wat te zien. En wat dan nog: ik ben moeder en ik voed mijn kind.



Wij waren in de kerstvakantie in Ballorig voor het kinderfeestje van Ramses die 5 jaar werd. Het was er vreselijk druk en ik vroeg of er een rustig plekje was waar ik Delilah eventueel zou kunnen voeden, omdat ik me anders niet prettig zou voelen. Het meisje daar antwoordde vriendelijk dat ik wel in een aparte ruimte mocht zitten. En ze voegde er aan toe dat dat voor andere mensen ook prettiger was die zich er misschien aan zouden storen. Grrrrr… Hoe aardig ze ook was, ik flapte er heel kattig uit dat andere mensen me niets kunnen schelen als mijn kind honger heeft! Ik geloof dat mijn man zich een beetje voor me schaamde en ik heb hem later ook afgekat dat hij me niet genoeg steunde… :oops:



Ik heb ook vaak een vest aan, al is het alleen maar om lekker warm te blijven. Eventueel leg ik hem lekker om Anyk heen. Het maakt mij niet zoveel uit waar ik voed. Ik moet lekker kunnen zitten, het liefst met een steuntje onder mijn arm. Maar laatst waren we ergens waar geen stoelen waren. Ik ben op de rand van de zandbak gaan zitten. Kon ik ondertussen Yoni goed in de gaten houden. 'k Ben aardig handig geworden in het voeden zonder te ‘tepelflashen’ (leuk scrabblewoord). En als ze wel een stukje tepel zien zit ik er niet mee. Maar de mensen hebben het vaak niet eens in de gaten dat je zit te voeden. En ik heb ook bijna alleen maar positieve ervaringen. Mensen die elkaar vertederd aanstoten :inlove: . Maar 1 x een negatieve reactie. In het ziekenhuis nog wel :wall: Ik snap er niks van dat mensen zich er aan storen. Maar ja, dat is hun probleem niet van mij.



Anyk is een papa kindje, maar als het op eten aankomt… Laatst zat ze bij mijn vriend op de arm en huilde. Op het moment dat ze mij zag begon ze gelijk te lachen. :inlove:

In arnhem weet ik wel ongeveer waar ik wel of niet kan zitten voeden, maar in Nijmegen wist ik het laatst niet. toen ben ik naar de Prenatal gegaan in de hoop dat ze daar wisten of er ergens zo’n plek was die met zo’n bv sticker was aangegeven… helaas wisten ze dat niet, maar ze maakten direct een plekje voor me in de winkel… ik mocht daar voeden!!! :thumbup: Ze zeiden daar: als het ergens moet mogen… dan is het hier wel… welkom!!! ZOOO GOED!!!



nog wel even een volgende vraag…

het loopt echt niet lekker met mijn bv (zie pagina 1/2). Ik heb besloten de laatste voeding van 23.00 uur te gaan opgeven. Ik heb geprobeerd een paar dagen om de 2 uur aan te leggen, maar het blijft te weinig. Ikmoet er nu zoveel moeite voor doen en dat wilde ik van te voren niet en ik merk dat ik enorm gestressed raak door de voedingen, dus ik WIL nie meer ( voel me erg schuldig binnen dit forum eigenlijk, merk ik nu). Maaarr… de vraag… kan je poeder in een flesje met bv aanmengen?? of is dat flwauwekul… ik had bedacht dat het dan voor Maud wat voller is en toch de goede eigenschappen van bv… is dat waar? en kan het? iemand ervaring???



Noui

wat veel response op mijn vraag!



ik kan maar één conclusie trekken: ik moet er zelf makkelijk in worden en dan kan ik overal voeden!



Thanks

@noui wrote:

… kan je poeder in een flesje met bv aanmengen?? of is dat flwauwekul…
Hmmmm… nooit van gehoord eerlijk gezegd. Misschien dat iemand anders het weet, maar ik weet niet of het kan :think:.



V.w.b. dat voeden in het openbaar… was zojuist babyzwemmen en Saba bleek honger te hebben (graaien naar de borst :inlove:) dus ik leg haar in de kleedkamer aan… tussen allemaal mama’s met beebs van dezelfde leeftijd, maar voor het eerst had ik het idee dat ik iets heel bijzonders deed. De verbaasde blikken naar mij en naar elkaar toe verrasten met enorm… :think:. Net of ik iets deed wat echt niet door de beugel kon maar niemand durfde iets te zeggen. Terwijl ik alleen maar m’n bikini een stukje aan de kant deed. Heeeeeeeel vreemd was dat. Nou is Saba daar een van de weinigen die na 6 mnd. nog bv krijgt, maar die verbaasde blikken vond ik echt bijzonder.



Wat een stel trutten, zeg! (sorry, heb er geen ander woord voor…) :evil:

En dat zijn dan mede-moeders! Grrrrrrrrrrr!!! :doh:



Ha, ha die verbaasde blikken herken ik wel van een van de eerste lessen van de peutergym. Bregje was toen 19 maanden. Alle kindjes hadden drinken bij voor na de gym. Ik had het plan gehad om gelijk na de gym naar huis te fietsen en daar bregje te voeden. Maar toen iemand aan bregje vraagde of ze geen drinken bij had wilde ze drinken dus heb ik haar maar in de kleedkamer de borst gegeven. Het was nog nooit zo stil geweest in de kleedkamer.

Vreemd is dat hè… vinden die moeders het dan echt zo raar? Ik zou het toejuichen als een medemoeder naast me zou gaan zitten voeden :think:. Is het misschien… durf ik het te zeggen… een tikkie jaloezie? Of vooral onbegrip?



Nou moet ik eerlijk zeggen dat er 1 moeder is die zelf 6 mnd. bv heeft gegeven en die keek niet op of om. Die vond het (als enige!) heeeeel normaal.

Als je dan met een andere moeder zit te voeden, heb je daar meestal ook wel gelijk een “klik” mee… Ik weet nog dat toen Chris nog ieniemienie was, en voeden in het openbaar nog mogelijk (dus voordat hij om zich heen ging liggen kijken en tepelflashen onvermijdelijk werd :roll: ), ik vaak bij de V&D in Rijswijk zat… Op het pleintje (overdekt)… Ik heb daar heel toevallig drie weken achter elkaar op donderdag gezeten terwijl er nog een moeder zat te voeden… En dan even elkaar een blik van begrip en een knipoog over en weer… Dát is pas leuk… :inlove:

Hallo allemaal,



Ik moet toch effe reageren. Ik reageer eigenlijk niet zo vaak lees voornamelijk mee. Moet jullie eigenlijk bedanken voor de leuke verhalen en informatie. Ook al heb ik zelf 3 kinderen borst gevoed nog steeds lees ik veel nieuwe dingen, die ik niet wist.



Nu zit ik eigenlijk te lachen achter de computer om jullie verhaaltjes zo herkenbaar. Ik moest gelijk denken aan mijn schoonvader die een opmerking maakte die totaal niet kon. Toen ik net bevallen was kon ik er wel om janken maar nu moet ik erom lachen (wat is die man zielig). Bedankt dames …



Nu willen jullie weten wat hij zei.



Ik moest voor vienna kolven omdat ze niet kon drinken aan de borst. Toen we bezig waren met de voeding van vienna zei ie . Is dat flesvoeding of anders… ikke dacht huh… nee dat is borstvoeding dat kolf ik af. Oh zei ie, dan moet je zo in je tietjes knijpen… (ik was woest ) :twisted:



Zijn van die mensen die gelijk zeggen stop maar das allemaal te moeilijk geef maar gewoon flesvoeding .



groetjes jarreau