Algemeen bv topic

Noui, misschien is je kindje er toch nog niet helemaal aan toe om door te slapen tot 7 uur. Niet ieder kind slaapt al van 11 tot 7 op die leeftijd.

Ik zou dus om 5 uur voeden, dat langer slapen komt vanzelf wel.

Tejo, Bo is 7,5 maand en komt nog steeds 2 a 3 keer per nacht. We zijn haar overdag nou wat meer aan het bijvoeden, maar het mag nog niet baten. Klinkt dit ook bekend? Weet jij anders nog een tip?? Vind het echt rete zwaar nu!!

Ja, ik hoor het wel vaker, soms ook dat al sliepen ze allang door, dat ze dan toch weer gaan komen 's nachts. De wereld wordt groter en dan is mama de veilige thuishaven 's nachts. Vaak is het dus niet honger of dorst, maar veiligheid en geborgenheid zoeken.

Het kan soms helpen om overdag vaker aan te leggen. Soms helpt als er 's nachts een aai over het bolletjes wordt gegeven. Je kan ook aan samenslapen gaan doen, hoef je er niet iedere keer uit en kan je meteen anleggen. Wat ook helpt is de klok om te draaien, dus niet kijken hoe vaak, hoe lang, enz je kindje voeding wil. Erin meegaan dus, maar om die knop om te krijgen kan wel even moeilijk zijn.

Verder zijn er wel methodes van laten huilen en ook een no cry sleep solution, maar daar ben ik niet genoeg in thuis, dus daar kan ik je weinig over vertellen.



groetjes tejo

Maar ze heeft ook écht honger snachts… drinkt allebei mijn borsten gulzig leeg! Aai over de bol hebben we gedaan, maar kind blijft echt hard huilen tot ze eten krijgt. Maar tis wél zo dat Franck van alles kan geven, de borst moet er nog wel achteraan, dus puur alleen honger is het dan ook niet he… We proberen nu haar zoveel mogelijk te geven overdag, zodat ze wellicht wat minder hongerig is snachts, maar dat wil nog niet echt helpen.

En die klok… ik weet het… Ben er mee aan de slag gegaan toen Bo met 4 en 5 maanden nog steeds om de 2 a 3 uur kwam. Dat werkt inderdaad wel iets, maar sinds dat ik zwanger ben en daar de gevolgen van merk, is het gewoon te zwaar. Ik moet ook nog werken (al is het maar 16 uur) en op andere dagen natuurlijk voor Bo zorgen. Ben nou 2 keer ziek geweest, vlak achter elkaar en merk dat mijn weerstand enorm slecht is en niet zo makkelijk meer hersteld. De grens van mijn kunnen is bereikt. Kunstvoeding (deels!) is nog geen optie. Voor normale is ze allergisch en de hypo allergene hebben we pas net in huis en mevrouw blieft het nog niet… Moeilijk moeilijk…

Poehee, Pleun, dat lijkt me echt zwaar, zeker nu in combinatie met je zwangerschap. (Gaat het daarmee goed trouwens?)



Na 8 weken te hebben doorgeslapen, komt Wouter sinds een week of 5 (ik weet het niet eens meer :? ) ook weer een paar keer per nacht. Ik ga er gewoon in mee, maar vind het soms ook best zwaar hoor. Hij gaat na het drinken namelijk niet zomaar weer slapen.

Verbaas me erover dat ik overdag toch nog redelijk goed kan functioneren, ondanks het structurele slaapgebrek :wink: .

goh jeetje… dat had ik even niet verwacht zeg… ik dacht als ze eenmaal doorslaapt dat dat dan wel blijvend zou zijn… niet dus… jeetje… daar moet ik wel even van slikken… :shock:

Daar heb ik me ook regelmatig over verbaasd! Denk ook dat als iemand me vóór Bo zovaak had wakker gemaakt, zolang al, dat ik na een maand al finaal was ingestort… haha! Maar de grens is er nog steeds en ik voel m akelig dichtbij. Ben nu 2 keer in 3 weken tijd ziek geweest en kom er niet zomaar weer vanaf. En van t weekend had ik zo’n pijn in mijn buik dat ik de vk heb gebeld.



De zwangerschap gaat goed geloof ik. Heb dinsdag een afspraak met de vk en ben er eigenlijk ook wel een beetje zenuwachtig door na deze heftige dip en al die pijn. Ik ben gelukkig niet meer zo misselijk, maar dat het nu een makkie is… nee. Lief dat je er naar vraagt! :-*

Tja dat van die grote dorst na een tijdje herken ik wel. Dat had yannick ook rond de negen maanden, dus net toen ik niet meer kolfde op het werk.



Formeel had ik geen probleem bij het kolven, volgens de wet voldeed de kamer volledig aan de regels.

maar het was een koele, kille onpersoonlijke kamer die niet geisoleerd was.

naast de wcs dus gegiechel en opmerkingen in de gang “er zit weer een moeder te melken”.

Dus dat heb ik geprobeerd aan te pakken.

Bregje sliep met 5 maanden door (van plm 23 hr tot 6 uur). Maar zo rond het jaar kwam ze ineens weer voor een nachtvoeding. En dan was het naar mijn idee ook echte honger want dan lag ze echt gulzig te drinken. Nu is ze 23 maanden en komt gelukkig niet meer iedere nacht. Maar gemiddeld toch nog wel een keer of 3 per week 's nachts. Gelukkig valt ze daarna altijd gelijk in slaap (en ik meestal al tijdens het drinken- dan wordt ik wakker gemaakt dat ze ook nog de andere kant wil).

Mijn dochter (6 maanden) drinkt ook nog 3x per nacht en overdag vaak om de 2 uur. Als ze een flesje krijgt (als ik te werk ben), ook al is het maar 120cc, redt ze het wel 4 uur. Waarschijnlijk een klein maagje en alleen bij kunstvoeding voelt het voller?

Esri sliep vanaf een paar weken oud elke nacht door…

Tot ze bijna 6 maanden was… Toen kwam ze zo nu en dan voor een voeding… en inderdaad… niet een paar slokjes… maar flink doordrinken…

Nu nog komt ze elke nacht… soms 2x, soms 3x, maar soms ook wel eens om het uur…



Heb van de week trouwens een rare opmerking naar mijn hoofd gekregen…

Esri was niet lekker, had koorts, kreunde en stuipte af en toe…

Ik heb de huisartsenpost gebeld en de assistente uitgelegd over hoe en wat…

Dat was zo rond half 4 in de nacht… Esri had die avond en nacht nog niet gedronken en ik vertelde de assistent dat ik dat al zo raar vond omdat ze rond dat tijdstip op zijn minst al 2 of 3x gedronken zou moeten hebben.

Haar reactie was: -en de ondertoon was duidelijk merkbaar-

“10 maanden oud en dan nóg 3 nachtvoedingen??”

Ik zei “Ja, en?” Zij weer: “Nee, okee… het zal wel”…

Men… wat was ik pissed…

ik weet ook niet beter dat het niet ongewoon is dat een borstvoedingsbaby overdag nog om de 2 uur komt en 's nachts nog 2 tot 3 keer

en dat zeg ik niet omdat het bij mij zo is, maar omdat ik opgelet heb hoe het bij anderen gaat

Daarom ben ik blij dat er fora als deze bestaan waar andere moeders kunnen lezen dat ze niet gek zijn ofzo… want van sommige reacties uit je omgeving ga je het bijna geloven…

daar ben ik ook blij om

aan de ene kant hoor je verhalen dat het zus en zo kan, maar achteraf hoor je dan dat hun ook dit en dat hadden



dit forum is wat dat betreft veel eerlijker: ik moet bekennen dat ik het niet leuk vind om te lezen dat een kind van 9 maanden ook nog om de 2 uur kan komen, maar het stelt me wel gerust dat het niet abnormaal gesteld is met mijn borstvoeding (dit was een voorbeeldje, mijn dochter is 6 maanden hoor)

Tja… het is niet leuk nee… ik ben ook erg gesteld op mijn nachtrust en die is al maanden nergens te vinden…

Maar ik bedenk maar zo… het houdt ook wel een keer op die nachtvoedingen…

Vast wel als ze 18 zijn denk je niet?

Ik ga maar van het ergste uit… dan kan het altijd meevallen…

nou, ik zie mezelf niet als een langvoeder, eigenlijk heb ik 6 maanden als grens en dat is volgende week zover, maar ik kan om een of andere reden, zelfs terwijl mijn man zit te zeuren ‘je zou toch afbouwen’, niet minderen.

Wie weet hoelang ik het nog doe! maar als ik doorga, hen ik toch een maximum van 2 jaar in mijn hoofd hoor! Dan vind ik dat ze het beste wel hebben gehad en dat ik mijn nachtrust en mijn sexleven (want dat gaat eerlijk gezegd ten koste van alles omdat ik zo moe ben) terug wil!

SeeSeeEm, daar heb je ook wel een beetje gelijk in ja. Ik begin af te bouwen en sindsdien begint mijn lijf ook weer een beetje ‘mijn’ lijf te worden: menstruatie is terug, ik ben weer wat aangekomen, ik voel me iets fitter, minder snel ziek. Nu 1,5 week weer volledige bv en ik voel me direct weer moe en ziekjes. Het vreet energie… bij mij tenminste.



Maar van de andere kant… Saba is van haar ‘trekdropgedrag’ af en drinkt al dagen zo lief. Eerst haar handje zachtjes op mijn borst, dan mij met een brede glimlach aanstaren en dan heel zachtjes richting de tankdop :wink:. Ze pauzeert tussendoor, trekt niet meer, bijt niet meer… Dan is het wel even moeilijk om te beseffen dat het binnenkort misschien voorbij is.



En v.w.b. dit forum: dikke :thumbup: voor alle informatie die je hier kunt vinden. Al die ervaringen, al die meningen, al die kennis… dat houdt je aan het bv’en :mrgreen: !!! En zoals Delinah zegt; meestal is het een bevestiging dat je het echt wel goed doet en dat sommige situaties heel normaal zijn (zelfs al maakt een HAP of cb zo’n belachelijke opmerkingen :naughty:).

Toch heb ik zelf het idee dat borstvoeding op een gegeven moment niet meer echt energie kost. Eigenlijk vanaf een jaar op zo. Terwijl bregje op die leeftijd toch echt nog enkel en alleen op borstvoeding leefde.

Ik had eerst zo iets van als bregje een jaar is ga ik de voedingen wat reguleren wat tijden betreft. Maar toen bleken we daar allebij nog helemaal niet aan toe.

Daarna had ik zo iets van twee jaar als leeftijd waarop we de voedingen toch wat meer moesten gaan structureren.

Maar bregje heeft het heft zelf in handen genomen. Sinds een week of 2 zit ze op 4 voedingen (was 5 of 7) op vaste momenten van de dag. En af en toe 's nachts nog een extra voeding. Bovendien is ze na 23 maanden eindelijk aan het eten gegaan. En zoals het nu loopt lijkt het me toch wel heerlijk nog een jaartje door te gaan. Misschien op een gegeven moment 1 of 2 voedingen minder.

Maar met name 's ochtends vroeg de momenten dat mijn meisje bij mij in bed haar buikje vol drinkt. Haar lijfje dicht tegen me aan, haar voetjes op mijn knieen en met haar handen zit ze in de mouwen van mijn nachthemd te frutselen. Die momenten ga ik echt missen als de borstvoedingsperiode voorbij is.

Baukje

@baukje wrote:

Haar lijfje dicht tegen me aan, haar voetjes op mijn knieen en met haar handen zit ze in de mouwen van mijn nachthemd te frutselen.
Wat beschrijf je het prachtig :inlove:! Ik vind het sowieso helemaal geweldig van je om met 6 kinderen gewoon lekker bv te blijven geven :thumbup:.

hallo borstvoedingsdeskundigen,



hier even een kort vraagje van een beginnende…



ik was gisteren voor het eerst de stad in gegaan met mijn kleine man. Nou had ik het zo gepland dat het preices tussen twee voedingen in zou moeten passen. Maar uiteraard liep alles uit, en kreeg nano toch wel erge honger. NOu wist ik niet zo goed wat ik moest doen, ik had um graga willen voeden maar waar? Wat zijn nou plekken waar het niet heel gek is om je kind te voeden? Een antwoord als ‘je kunt overal voeden’ heb ik nog niet zo heel veel aan, omdat ik dat toch nog niet ‘durf’. Ik ben zelf alles behalve preuts, maar ik vraag me zo af wat ‘normaal’ is, ik zie eigenlijk nooit ergens iemand voeden…