Algemeen bv topic

@Pleun wrote:

Wat ik me nog wel afvroeg. Stel dat ik wél moet stoppen (…) zou ik dan weer met haar kunnen gaan voeden als Frits er is?? Of is ze het dan te erg verleerd??

Hangt er dus vanaf wanneer je stopt, hoeveel tijd er dan tussen zit…

Kan me voorstellen als je het langzaam zou afbouwen en nog een hele tijd 1 voeding per dag geeft, en dan de laatste weken niet meer, dat ze het niet verleerd is. Het kan alleen zijn dat er dus iets in de plaats komt van de BV en dat ze het daarom niet meer zou willen. Dat kan voeding zijn (dus 's ochtends lekker ontbijtje of 's avonds het toetje…) maar het kan ook een speciale manier van aandacht krijgen zijn (kroelen met papa, lekker bij mama en Frits liggen) Snap je wat ik bedoel?

Door dat kolven is het heel waarschijnlijk dat de pijn door de zwangerschap komt. Maar mij is altijd verteld dat dit in het derde trimester afneemt, dus misschien komt de LK ook met soortgelijke verhalen…

In elk geval is het vreselijk verdrietig dat je van jezelf weet dat je alles zou doen om de situatie te verbeteren, maar dat niemand je kan vertellen wát je dan zou kunnen doen…

Heb je goed gevoeld of er ook een pijn ín je borsten zit? Heb je al met de LK of de HA besproken of je voor de zekerheid amoxicilline mag slikken om iedere bacteriële infectie uit te sluiten?? Bij mij was dit achteraf de redding, alleen kwam het te laat, vandaar dat ik het altijd maar even noem.

Welke kolf gebruik jij trouwens? Je hebt ook kolven die je kunt bijstellen en zo misschien minder pijnlijk maken? Ik heb anders nog wel een Medela setje voor je. Die was voor mij een stuk prettiger dan de Avent…

Xanna, wat ben je toch een schat! Dat wilde ik even eerst gezegd hebben.

Dan… 1e alinea is klaar helder. En dat hou ik absoluut in mijn achterhoofd. Dat van het 3e trimester ga ik nog vragen aan haar, als dat zo is, dan ben ik daar toch al bijna… dan hou ik het wel vol! Geeft de burger weer moed! Dat van die amoxicilline ga ik ook nog vragen, wie weet inderdaad…

Ik heb de Ameda Lactina personel kolf. Die kan ik afstellen op snelheid en zuigkracht én hij is dubbel. Echt ideaal ding. Maar… hoe zacht ik m ook instel… die tsr is echt niet te harden en gaat net zo hard als anders…

Nogmaals dank!! :-* :-*

Pleun, ik heb niet van die goede tips als Xanna (is idd een enorme schat ja!) maar kan je wel vertellen dat ik met je meeleef en je erg moedig vind hoor! Kan me ook zó voorstellen dat je niet wilt stoppen!

Ninanien, hoe is het met Sara, heeft ze nog steeds zo’n kramp???

Lena, wat lekker dat het weer goed op gang is! :thumbup:

Oh, ik schrijf hier echt veel te weinig! EN als ik dan eens kom kijken, is er zoveel geschreven dat de moed me in de schoenen zinkt!

Maar hier gaat het nog steeds heel erg goed, ik heb echt NIETS te klagen!

Was van het weekend bij mijn ouders en mijn moeder en oma vonden dat Rinke nu maar eens moets gaan soorslapen 's nachts. 9 maanden al en nog steeds 's nachts komen?? :naughty: Zou ik ook wel willen, maar ja…Het is nu nog maar één keertje (ín de nacht dan, 's vonds ook nog 1 à 2 keer) dus ik vind het wel meevallen. En omdat Rinke daarna heerlijk weer gaat slapen (zelfs luid en duidelijk aangeeft dat ze weer naar haar eigen bedje wil), maak ik me niet zo’n zorgen (meer, ik weet het, dat deed ik eerder wel…maar door jullie hier niet meer).

groetjes!!

Vergeet ik een foto te plaatsen van een shirtje dat ik voor Rinke heb gemaakt. Wat vinden jullie ervan??

Hihi, leuk Rosa! :mrgreen: :thumbup:

Auwie, Wouter zette net zijn ene tand in mijn tepel :? :naughty: .

@rosa1975 wrote:

En omdat Rinke daarna heerlijk weer gaat slapen (zelfs luid en duidelijk aangeeft dat ze weer naar haar eigen bedje wil)

Wat goed. Is dat spontaan zo gekomen of heb je daar iets aan gedaan? Die wurm van mij wil namelijk overdag best in zijn eigen bed, maar 's nachts niet meer.

Hoi

Pleun wat erg dat het waarschijnlijk door de zwangerschap komt. DAn is er natuurlijk minder snel wat aan te doen :cry:.

Rosa leuk inderdaad. Hoe heb je dat gedaan?

Marion ik hoop dat Maaike voorlopig nog geen tandjes krijgt want dat lijkt me inderdaad rottig als ze dat gaan doen.

Als ik Maaike 's nachts niet meteen terug leg wil ze niet meer. Logisch maar ik moet dus zelf niet even in slaap vallen want dan ben ik de klos :mrgreen: .

Gisteren moest ik naar het CB (Hetzelfde CB als die van Nynke) en toen zei ik dat het kolven nog niet zo goed wilde en of ze tips had. Begint dat mens (die ik tot nu toe best aardig vond) meteen te vertellen dat er hele goeie flesvoeding is en dat ik het toch al 3 maanden heb gedaan… :?

Ik werd zo pissig dat ik heb gezegd dat ik anti-flesvoeding ben :mrgreen: (beetje kinderachtig maar dat krijg je er van). Het was wel het einde van het gesprek, geen kolftips meer gekregen.

De arts begon verbaast te doen over het feit dat Maaike overdag niet slaapt :doh:. Ze vroeg wat ik de hele dag met haar deed :!: :evil: .

Alsof ik haar probeer wakker te houden ofzo. Terwijl het halve CB hier al thuis is geweest om te helpen en ik er natuurlijk alles aan doe.

Maar uiteindelijk wel aan haar verstand gekregen. Maar de toon is dan niet zo leuk hè.

@Mamalien wrote:

Gisteren moest ik naar het CB (Hetzelfde CB als die van Nynke) en toen zei ik dat het kolven nog niet zo goed wilde en of ze tips had. Begint dat mens (die ik tot nu toe best aardig vond) meteen te vertellen dat er hele goeie flesvoeding is en dat ik het toch al 3 maanden heb gedaan… :?

Excuse me? :shock: :shock: Dat meen je niet… :wall: :wall:

Leuk CB hebben wij he :mrgreen: 8)

Pleun wat erg :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Rosa geweldig t-shirt :mrgreen: :thumbup:

Nou hier nog steeds aan het BV-en hihi ondanks dat het CB ons erg graag op hypoallergene fv over wil hebben. Ik wil de BV toch nog een kans geven en denk dat de mindere groei van Sara niet te wijten is aan het niet groeien maar aan het afvallen doordat ze het een paar periodes zwaar heeft gehad. De kinderarts mag er een oordeel over uit gaan spreken. in ieder geval was Sara vandaag weer 80 gram zwaarder dan afgelopen maandag :inlove: en komende maandag gaan we maar weer wegen. Kan bijna op het CB gaan wonen :wink:

Misschien is dat CB van jullie een goeie kandidaat voor die drie-minuten BV-actie? Wat lijkt me dat een ramp als je zo’n waardeloos CB hebt, dat ze je alleen maar de gordijnen injagen in plaats van te helpen :evil:

Pleun, ik hoop zo voor je dat het snel minder wordt als je in het derde trimester zit… Wat rottig dat je dit nu allemaal voor je kiezen krijgt. Gelukkig dat deze LK wel met je meedenkt.

Voor de kleine Sara een dikke knuffel en voor haar arme ouders ook…Zo zielig die krampjes… Kun je je voorstellen dat iemand een babietje heeft met krampjes en er toch vrolijk KV ingiet? Tja, als je er eenmaal voor gekozen hebt kun je niet meer terug natuurlijk. Maar bij mij heeft het wel geholpen om de BV vol te houden, dat ik wist dat de krampjes erger zouden worden met KV.

groetjes, Lena.

(hee Yo, waar ben je, hoe gaat het?)

Sara knuffelt terug :inlove: :-*

Lena das dus ook precies mijn standpunt…als ze al zo overstuur raakt van BV wat gaat KV dan wel niet bij haar doen…Bovendien groeit ze eeeeeeeeeeeeeeindelijk en ik wil dat wankele evenwicht niet verstoren. Daarvoor verschil ik dus van mening met het CB hihi, hoe bedoel je eigenwijs :roll: :silenced:

Pleun hoe gaat het nu???

Ik moet zeggen dat ik nu toe heel tevreden was over het CB. Ze hebben me heel goed geholpen toen ik het niet meer zag zitten. Maar deze keer heb ik me dus inderdaad boos gemaakt. We hebben trowens niet dezelfde verpleegkundige wel dezelfde arts.

Maaike is een beetje ziek :frowning: . Zal wel door het prikje van woensdag komen. Al weet ik dat ook niet zeker ze is namelijk misselijk (overgeven).

Dat is ze heel vaak. Op het CB zeiden ze dat ze daar tegenwoordig niks meer aan deden als ze wel groeiden :frowning: .

Vroeger gaven ze druppels maar die bleken bijwerkingen te hebben.

Weet iemand misschien iets homeopatisch ofzo?

Ik moet altijd uitleggen dat ze heus nog wel kramp kunnen krijgen met BV maar in iedergeval minder.

Hartstikke eigenwijs, die sufferds op het CB, hi hi.

Laat haar maar lekker mama’s slagroom drinken, daar kan niks tegenop.

Misschien dat die krampjes wel met het groeien te maken hebben? Ik roep maar wat hoor, maar misschien dat haar darmpjes nu pas goed aan het werk zijn geslagen en dat ze daardoor de voeding beter opneemt en groeit. En ook krampjes krijgt? Is misschien onzin, maar het zou kunnen.

Ze heeft maar geluk met zo’n lieve mama.

Allemaal tegelijk aan het posten geloof ik :mrgreen:

:inlove: :inlove: :inlove: :-

Ik hoop het maar!

Mamalien wat naar dat Maaike ziek is :frowning: :frowning: :frowning: Ik heb helaas geen tips behalve veel bv laten drinken. Dat is volgens mij het enige wat ze goed kan verdragen bij een buikgriepje. En buikgriep heerst vertelde mijn HA al :? Ik hoop dat ze snel weer beter is :-

hihihi ja en nu zal ik even moeder de koe spelen :mrgreen: Even kolven :wink:

Getsie Mamalien… dat is sneu he, als ze ziek zijn. Dikke beterschapszoen voor Maaike. En… had je nog wat aan de tips die ik gaf voor het kolven op je werk? Wat ga je doen? Heb je al overlegd?

Ik had net de LK aan de telefoon. Ze heeft met een aantal ervaren collega’s overlegd en zij denken allemaal dat het een reactie van mijn lichaam is op een té zware klus. De combinatie van ontzwangeren en zwanger zijn, maar ook het gebrek aan rust door het niet doorslapen van Bo, de onregelmatige baan van Franck (waardoor ik vaak tot 22.15 met Bo alleen ben), in t vrije weekend van Franck hebben we zijn 2 dochters hier én omdat ik zelf ook niet genoeg rust neem als het kan, maakt dat mijn lijf protesteert.

Advies was dus: zorgen voor rust! En proberen terug te gaan naar het minimum aan borstvoeding voor Bo (niet stoppen hoor!). En we gaan een proberen Bo meer structuur te bieden waardoor ze misschien wel vanaf 20.00 in bed kan liggen. Zij denkt dat dat ervoor kan zorgen dat de pijn minder wordt. Bovendien kan ik dan opladen voor de eerste tijd met het volgende kindje.

Ik zie er wel wat in. Was al aan het zoeken naar een soort van structuur met Bo (sinds het bijvoeden is het een beetje een rommeltje geworden) en dat ik meer rust nodig heb is mij ook meer dan duidelijk. Dus… met goede moed maar weer verder. Ik blijf voeden, dat voelt al heel goed. En er is een manier waardoor de pijn minder kan worden. (Xanna, heb nog gevraagd over die antibiotica, maar ze zei dat ik geen koorts had en dat andere dingen ook niet wezen op een bact. infectie)

Yolanda?? Waar ben je en hoe is het??

Pleun, fijn dat je weer goede moed hebt opgevat! Ik moet zeggen dat ik vaak met bewondering aan je denk. Ik vind dat ene babietje al zo zwaar en dan meteen weer zwanger zijn, terwijl Franck ook niet al te ruim in zijn tijd zit… Knap dat je het allemaal redt hoor :thumbup: :clap: . En dan moet je er ook nog bij KOKken… :wink:

Goed dat je gaat proberen wat rustiger aan te doen, je lijf heeft het blijkbaar wel nodig.

Gezellig, allemaal tegelijk. Alleen kletsen we een beetje door elkaar. We moesten verhuizen naar de chat :mrgreen:

Mooi Pleun. Dit is een antwoord waar je denk ik wel wat mee kan of niet?

Was leuk geweest als je dat eerder had geweten maar ja…

Manlief moet dus gewoon eerder thuiskomen :mrgreen:

En in het weekend ook eens alleen met de meiden op stap ofzo.

Ik heb het op mijn werk nog niet over de kolftijden gehad omdat ik nu nog in de ziektewet zit. 15 maart een gesprek met de arbo. En dan moet ik denk ik voor een paar uren per dag weer beginnen. Dus dan moet ik dat ook maar aankaarten. ALs het goed is heb ik dan de eerste weken ook nog geen probleem dus dan kunnen ze nog wel wat regelen voor ik weer volledig terugkom. Ik vind het ook moeilijk om het te eisen. Maar ik ga het wel doen.

En nu maar veel oefenen :mrgreen: (laatst 150 uit 2 borsten) is al weer wat meer. Maar nog niet genoeg.

150 ml is echt al heel goed hoor Mamalien!! Ik heb wel eens mee gekolfd, maar hier was ik al heeeel gelukkig mee hoor!