haha, heb net ook ff een beetje de lavtavist uitgehangen in een topic van iemand die na 2,5 week stopt omdat de borstvoeding niet op gang komt en bij de fles alles langs de mond loopt (inkoppertje door Yvonne Z. maar goed wie weet helpt).
Gelukkig dat het wat beter gaat Pleun…zou die 2 weken gewoon als uiterste gesteld zijn? Hopelijk komt er vanaf nu alleen maar verbetering in beide borsten!
Mijn productie gaat erg achteruit. Ik had het idee dat Rhodé ook echt geen zin meer had, maar vanmorgen dronk ze zowaar beide borsten lekker leeg. En wat een genieten is dat zeg!!!
Om eerlijk te zijn zie ik wel waar het schip strandt. Ik had me voorgenomen om de eerste 6 maanden volledig te geven, en daarna te stoppen, maar inmiddels is ze 7,5 maand en hoop ik stiekem toch de 9 maanden te halen…(had dit nooit gedacht van mezelf) Na die negen maanden stop ik denk ik, want dan willen we graag weer voor een 2e gaan, en eerst helemaal ontzwangert (wat een gek woord haha) en ‘ont-bv’ zijn…ik zie het persoonlijk niet zitten om bv te geven en zwanger te zijn.
Even een vraagje; Ik ben al 2 keer na 28 dagen ongesteld geworden. Nu moest ik vorige week zaterdag eigenlijk ongesteld worden…dit kan toch gewoon? Op een gegeven moment ga je gewoon twijfel…misschien zwanger??? Maar ik ga ervan uit dat het kan omdat ik nog bv geef toch??
Volgens mij kan he best even duren voordat je weer een helemaal regelmatige cyclus hebt hoor. Dat het twee keer keurig 28 dagen was, wil niet zeggen dat het meteen zo blijft.
Pleun: voorzichtig juichje ook hier :**: :dance:
Bij mij beginnen mensen nu ook wel te vinden dat het mooi geweest is met die BV. In het begin kreeg ik veel steun en vond iedereen het reuzeknap, maar nu we de drie maanden gepasseerd zijn, geloof ik dat mensen het een beetje overdreven beginnen te vinden dat ik mezelf nog steeds 'kwel" met dat stomme gekolf. Mijn schoonmoeder vond in ieder geval dat ik er maar eens mee moest ophouden, omdat ik zo moe ben. Toen ik van de week opperde dat ik misschien maar weer meer moest gaan kolven, riep mijn moeder meteen “lijkt me geen goed idee!” Die vindt het sowieso enorm zielig voor me (wat ook voordelen heeft ). Ze hebben me enorm geholpen allebei en vonden me echt een kei, maar ik geloof niet dat ze snappen waarom ik zo nodig door wil gaan. Snap ik ook wel, toen wij drie maanden waren kregen we liga met sinaasappelsap en dan zou hun kleindochter 6 maanden lang echt nÃks anders dan BV mogen?! :shock:
Maar ja, ik heb eens zitten rekenen dit weekend: als ik mijn produktie op 600 cc kan houden (het lijkt te lukken ), dan kan ik met de voorraad die ik nu heb 25 weken en 1 dag volledig BV geven. Ha ha!! Nu de magische 6-maanden-grens zo dichtbij is gekomen, wil ik het ook volmaken ook :mrgreen: Dus: als de produktie terugloopt of als Lara méér gaat drinken, dan ga ik gewoon weer een keertje extra kolven. Ik maak er nu een erezaak van: 26 weken lang niks anders dan mama’s slagroom. (En als ze zes maanden en 1 dag is, gooi ik er meteen een avondvoeding rijstebloem pap in: en nou slapen jij!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Tja, al die vrouwen die zo snel al stoppen… Ik wil er niks van zeggen, want wie ben ik om te bepalen hoeveel pijn / ongemak iemand verdragen kan… Maar ik vind het ZOOOOOO jammer dat die vrouwen niet goed geholpen worden. Bij ons volgden alle kraamhulpen minstens 1 keer per jaar een opfriscursus BV, reken maar dat dat helpt. En alle VK’s in deze regio lopen met de telefoonnummers van de LK’s op zak. Ik denk echt dat als vrouwen beter voorbereid waren en sneller begeleiding zouden krijgen, het enorm veel zou schelen. je hoort zo vaak van vrouwen die geen idee hebben wat ze overkomt als er problemen zijn en dan een hele tijd stug doorzetten, maar dan toch stoppen zonder ooit hulp gehad te hebben. Als je vraagt: “wat zei de lactatiekundige?”, dan zeggen ze “de lactawat?!”
En nou hou ik op met dat geklets. Fijne week iedereen :thumbup:
Hoi allemaal
Maaike slaapt (naast mij) :shock: :shock: dus ik moet heel zachtjes typen want daar wordt ze normaal al wakker van.
Marion hoe is het met Wouter? Ik ken het probleem ook al is maaike natuurlijk veel jonger. Manlief wil dat ook weer eens uitproberen. Maar zodra het echt krijsen wordt kan ik dat niet meer en heeft het ook geen zin volgens mij. Alsof ze dan zal gaan slapen :doh: .
Fannie Fannie waar ben je en hoe is het nu???
Carola heb je nog wel een foto gemaakt?
Lena ik kan me voorstellen dat je dat dan ook wil halen (met zo’n vriezervoorraad :shock:). Ik blijf het knap vinden trouwens.
Rhode minder
Hopen dat de dip door de aankomende ongi komt. Leuk trouwens dat jullie er weer voor willen gaan.
Pleun ik hoop voor je dat het nu eindelijk beter wordt.
Maaike is weer wakker (30 min geslapen) dat doet ze nu steeds, als ze gaat slapen.
Ik hoorde gisteren van mijn tante dat mijn neef en vrouw de borstvoeding ook na 2 weken al hadden ‘afgebouwd’ omdat ze er achterkwam dat ze links niks had :? en ze het ook niet zo leuk meer vond :? .
Ik zei dat Maaike heel erg last van krampjes had gehad (heeft) en zij zei:‘wat wil je ook met borstvoeding’.
Ook hadden ze het over hoe stom het was dat van die kinderen maar te pas en te onpas aan de borst hingen (terwijl ik aan het voeden was :think: ). En dat er van die lui op het werk een luxe kolfruimte hadden gekregen en nou wilden ze een andere ruimte omdat het naast de koffiehoek was en dat was te rumoerig en ze wilden een andere stoel.
Ik heb ze geprobeert het een en ander uit te leggen maar eigenlijk heb ik daar dan geen eens zin in. Ik maak me wel heel boos dan daarom spui ik het hier maar even.
(ik had ze 13 jaar niet gezien dus ik wilde niet meteen ruzie maken maar eigenlijk had ik er meer van moeten zeggen).
Jezus wat een domme eikels zeg!!! Je zou er toch agressief van worden? Wees maar blij dat je maar 1 keer in de 13 jaar met die mensen in 1 ruimte hoeft te zitten
ÃŒk kom me er even tegenaan bemoeien hiero :mrgreen: :mrgreen: als het mag, maar jullie moeten als fanatieke bv-ers nu toch wel eraan gewend zijn dat iedereen maar commentaar heeft als je bv geeft. Ene oor in, andere weer heel snel eruit…
is moeilijk hoor :mrgreen:
Ik haak pas laat in, dus nog even terugkomend op iets wat ik een paar pagina’s terug las, maar mijn man is dus wel pro-bv. Hij zei laatst zelfs dat wij zo in het promotieteam van VBN kunnen :mrgreen: . Een aantal vriendinnen is ook bezig met zwanger worden of zijn het inmiddels en die krijgen gelijk een hele preek van mijn man waarom ze bv moeten geven .
Hoihoi allemaal,
Rhode, ik denk ook dat je verlengde cyclus gewoon door de bv kan komen.
Pleun, hoe gaat ie?
Lena en Mamalien, stom hè, dat je commentaar krijgt op het geven van bv?
Iedereen in mijn omgeving vond het tot nu toe hel logisch, maar nu we de 6 maanden gepasseerd zijn, begint men het ineens vreemd te vinden. Op zich snap ik nog wel dat mensen die zich er niet in verdiept hebben er vanuit gaan dat je na 6 mnd stopt. Dat is toch immers wat veel vrouwen doen. Maar als ze er vies bij gaan kijken…
En mijn familie denkt geloof ik dat ik mallotig ben geworden, nu ik met Rapley ben begonnen. :lol: Daar snappen ze echt helemaal niks van. Tsja, onbekend maakt onbemind hè?
Nou, hubbie en ik hebben het er gisteren nog even over gehad en het blijkt dat het bij zijn advies om Wouter maar te laten huilen vooral zijn bedoeling was om mij te ontlasten. Het was dus geen kritiek op mij. (Lekkere communicatie hiero hè?) Hij vindt nog steeds dat het niet erg is om Wouter te laten huilen, maar vindt het niet erg als ik hem wel ga troosten. Hij vindt het wel belangrijk dat we hard blijven werken aan een ritme, maar dat vind ik ook wel. We hebben elkaar dus weer gevonden.
Phoe, je kijkt er soms toch van op over hoeveel nieuwe dingen je het oneens kunt zijn als er een kind bijkomt. Je moet dan toch een nieuw ritme vinden samen en bij sommige stellen gaat dat wat gemakkelijker dan bij anderen. En aangezien wij allebei (of eigenlijk alledrie, hihi) nogal koppig en stronteigenwijs zijn, kost het bij ons soms wat meer moeite.
Maar goed, we zijn er dus uit!
Gelukkig maar marion.
Hier gaat de discussie nog even door :mrgreen:. Vriendlief heeft nou besloten dat pedagoogje (komt morgen) maar moet zeggen wat goed is. Ik zei: ‘nou alleen als ik het daar mee eens ben, ik zit de hele dag met haar.’ En dat er wat moet veranderen is duidelijk maar hoe :think: .
Vanmiddag kon ik weer een hele tijd niet zitten door mijn BI en dan kom je er toch wel achter dat de hele dag een kind op schoot toch ook wel lastig is. WAnt ze wil dus niet met mij liggen . Volgens de osteo is ze waarschijnlijk steeds misselijk moeten we van haar woensdag bij het CB checken (voor zover dat mogelijk is natuurlijk). Maar dit is eigenlijk allemaal of-topic. Als dit hier niet mag moeten jullie het maar zeggen.
Volgens mij kan alles hier Mamalien! Sterkte vanmiddag!!
Even het vervolg op het spruwdrama… Morgenavond om 19.15 heb ik een afspraak bij de lactatiekundige. In de tussentijd gaat zij zo veel mogelijk info verzamelen over spruw en zwanger zijn. Het doet nog steeds ongelooflijk veel pijn. Ik twijfel of het minder is (heb wel af en toe een goed moment, dat was voorheen niet zo, best gek eigenlijk he…) Denk nu ook wel eens dat ik aan de pijn begin te wennen en dat mijn grens is verlegd. Hoe dan ook… meer of minder, het is nog steeds teveel. Wellicht dus morgenavond meer.
Pfffffff Pleun ik hoop toch zo dat er een oplossing voor je is meid! Wat een ellende
Dikke pluim voor je doorzettingsvermogen!!! Heb veel bewondering voor je :-*
Dank Nynke, maar ik weet niet of het doorzettingsvermogen is… Heb gewoon geen alternatief voor mijn gevoel. Ben nu terug gegaan naar 4 voedingen per dag en ik blijf stug geloven dat er een oplossing is voor de pijn.
En zoals gisterenavond… Bo zat bij Franck op schoot, maar iedere vezel in haar lijf wilde naar mij en mijn borsten. Dus de beslissing is dan snel gemaakt he… Het enthousiasme als mijn t-shirt omhoog gaat, ze wil al bijna dwars door mijn bh gaan drinken. En de totale gelukzaligheid als ze dan eenmaal ligt te drinken… Geen alternatief dus… snappie?! Wat ik wél ook heel erg vind is dat ze me soms zo verschrikt en met grote ogen bekijkt als mijn gezicht vertrekt van de pijn… Ik draai weg, zoveel en zover mogelijk, maar soms zie ik haar kijken…
Ik snap het pleun.
Oef zo klein als ze is heeft ze het al in de gaten he
Hier een Sara met flinke kramp :?
Is het nog niks beter dan Pleun?
Ik ben blij dat mijn man en ik het eigenlijk altijd wel eens zijn over hoe we het aan moeten pakken met Lara. Meestal hebben we gewoon allebei geen flauw benul, ha ha :mrgreen: Nee, ons basisprincipe is: we doen wat haar gelukkig maakt. Als je het daarover eens bent, dan ben je al een heel eind op weg.
Hoorde gisteren wel dat hij en mijn moeder achter mijn rug om hadden zitten kletsen over dat gekolf van mij, dat ik toch meer had gedaan dan “redelijk was om te verwachten”. Vat dat maar op als een compliment
Het is trouwens weer helemaal ti-ti-a-go-go hier, gisteren 785 cc! Ben ook weer ouderwets hongerig en moe, dus we zitten blijkbaar weer in de race :mrgreen:
Dikke kunffel voor arme Sara :-*
Hallooooooo, is daar iemand?
Hihi, Lena, ti-ti-a-go-go :lol: :mrgreen:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???
Dank Lena. Helaas vandaag niks beter…ze heeft weer uren gegild en gekrijst van de pijn En ik zat er zelf bij te janken van onmacht…
Nynke… wat erg zeg! Ben je trouwens ook al een keer bij een osteopaat geweest?
Ik ben net bij de LK geweest. Het zou toch kunnen zijn dat het komt door de combinatie van factoren: veranderende tsr met 6 maanden, veranderende zuurgraad in mond Bo door tandjes en toch ook echt omdat ik zwanger ben. Ik ga nog wel door met de medicatie en de LK gaat voor mij rondvragen of er nog andere tips zijn dan die ze mij heeft gegeven: borsten warmhouden tijdens voeden en wellicht voor 2 voedingen eerst een paracetamol. En ze kent wat mensen die ook zwanger hebben gevoed en ze wil hun ervaringen ook horen. Ik heb zelf gelezen dat in het nieuwste boek over borstvoeding staat dat de pijn intens kan zijn als je zwanger voedt. Er schijnen zelfs vrouwen te zijn die dit hebben als ze niet zwanger zijn…
Poeh… ik moest wel even slikken. Het kan dus zo zijn dat ik moet beslissen of ik dit nog 4 maanden trek… Misschien dan teruggaan naar 3 voedingen? En is dat dan vol te houden? (aan stoppen wil ik echt nog even niet denken, begon daar al te huilen bij het idee…)
Ik hoor dus nog van haar. Ik hoop snel, hoewel ik langzaam maar aan het idee moet wennen dat snelheid nu niet meer belangrijk is misschien…
Even snel voor Pleun… Kars stapt hier ondertussen in zijn blote ondergepoepte billen rond… Wat zijn dreumessen toch leuk! :inlove: :inlove:
Eh… sorry…
Maar Pleun, waar ik meteen aan moest denken bij je verhaal. Dan zou kolven toch iets minder pijnlijk moeten zijn? Omdat je dan geen tandenspeeksel hebt??
Probeer creatief te blijven… (nóg creatiever, kan dat??) Je zou ook kunnen besluiten om een flinke voorraad te kolven, Bo lekker te laten spelen met tuitbekers, rietjesbekers etc., zodat ze daar met veel plezier uit drinkt en dan de laatste 2 maanden van de zwangerschap stoppen?? Gewoon uit je voorraad halen en als Frits er is, opnieuw kijken? Dan zou je kunnen tandemen als Bo nog wil en anders af en toe wat melk kolven voor Bo… Ik zeg ook maar wat hoor, misschien brengt dit je humeur nog verder naar beneden :oops: Maar meid, wat krijg je veel voor je kiezen!! Ik zou willen dat ik de gouden tip voor je had… :-*
Maar kolven doet ook hartstikke pijn… Zij zei ook dat ze daarom twijfelde aan spruw, omdat dan kolven ook minder pijn zou doen. En bij kolven doet het dus heel erg pijn en dan heb je niet eens meteen ook nog “de bevrediging” van een kindje aan de borst…
Wat ik me nog wel afvroeg. Stel dat ik wél moet stoppen (…) zou ik dan weer met haar kunnen gaan voeden als Frits er is?? Of is ze het dan te erg verleerd??
En wat lief by the way, dat je eerst mij schrijft en daarna pas je zoon poetst… :inlove: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dank aan Kars!! :-*