Ik was van plan om een half jaar bv te geven en nu zie ik wel waar het schip strand, we genieten er nog allebei veels te veel van.
Ik begrijp je wel een beetje Xanna, ik kan me best wel voorstellen dat je daar de kriebes van krijg als moeders het na 11 dagen al opgeven. Ik zie dat nu ook bij mijn tante, ze is gister bevallen va een jongetje :inlove: en echt, al maanden riep ze dat ze ook bv ging geven en dat ze er echt voor zou vechten. Het moppie heeft gister na twee keer aanleggen een flesje gehad
Ach jaaa, daar zit je dan met je advies…
Groetes,
TaMa
@SeeSeeEm wrote:
@Pleun wrote:…het CB, de huisarts, de apotheek, domme mensen uit de buurt…
je eigen man
Dan is het helemaal een giga prestatie Carola!!! Echt, ik zou niet weten wat ik had gedaan als Franck niet zo ontzettend achter mij stond!! En 7 maanden is sowieso echt wel iets om heeel erg trots op te zijn hoor! Als we daar niet trots op mogen zijn, dan vallen er heeeeeeeeeel veel vrouwen af en dat vind ik TOTAAL onterecht!! :-* :-* :-*
@Pleun wrote:
…het CB, de huisarts, de apotheek, domme mensen uit de buurt… Je moet inderdaad stevig in je schoenen staan. Hoewel ik er ook wel mijn kracht uithaal op een vreemde manier.
Moeder en zus (die ook zwanger is en echt wel de fles gaat geven omdat ze is overgehaald door mijn moeder omdat die het maar niks vind bv)…
Ik lees niet voor niks al met jullie mee…
Groetjes babylover
Ja mannen, af en toe zou je ze…
Nou is die van mij gelukkig wel overtuigd lid van de bv-supportcommissie, maar sinds Wouter zo beroerd slaapt, vindt hij dat we het enige dat we nog niet hebben geprobeerd maar eens moeten proberen: laten huilen! Nu ben ik vrijwel altijd bereid tot compromissen, maar dit weiger ik dus pertinent!
En dan krijg je dus de fijne situatie waarin je tussen twee vuren zit: als je kiest voor het troosten van Wouter (waarvoor je natuurlijk kiest), kies je tegen (het voorstel van) je man. Beetje lastig.
Sorry, dit gaat eigenlijk niet over bv, maar ik heb gemerkt dat bv-moeders vaak ook een bepaalde manier van “opvoeden” hanteren, dus ik dacht dat jullie het wel zouden snappen.
Verder is ie heel lief hoor, trouwens. 8)
Xanna, wat schattig van Kars! (En mamma betekent toch ook melkklier? Slim ventje, die Kars! )
Pleun, ik kan je niet helpen met goede adviezen, maar wil je wel even een pluim geven voor je doorzettingsvermogen. :thumbup:
bij de feb.mama’s is een mama bevallen die ik een poosje volg (gewoon een stadsgenootje)…
meisje is nu 2 dagen oud… krijgt ze het advies om voor 's nachts flesvoeding te geven…!!! :doh: :doh:
ik wor daar echt niet goed van… en dat zijn dan kraamverzorgers… sorry hoor…
ik heb haar een pb-tje gestuurd met mijn idee daarover… (ook gezegd dat ze moet doen wat haar goed lijkt)… maar jemig… 2 dagen oud en dan al flesvoeding (omdat de bv nog niet op gang is)… ik heb ook gezegd dat wessel pas na 4 dagen “bijvoeding” moest…
de eerste dagen hebben ze toch “reserve”… zo was het toch???
oooowwww men… zo zonde he? als hierdoor haar borstvoeding naar de kl*ten gaat!!!
:evil:
Ja preggie, daar word je inderdaad niet goed van. Als ik naar mijn tante kijk, die ligt nu nog in het ziekenhuis en al die zusters hebben gezegd dat ze dan maar de fles moet gaan geven. Dat neemt ze dan ook maar klakkeloos aan want tja ik weet toch niet waar ik het over heb :evil:
Ik hou vanaf nu mijn mond ook maar want ze wil het toch niet van me aannemen. Ze denkt dat bij mij alles van een leien dakje ging, nou echt niet!
Hoi,
Die goed bedoelde adviezen :wall: … Bij mijn moeder aan de overkant is er 2 weken geleden een baby geboren en het komt nog steeds om de 3,5 uur voor bv… Om gek van te worden: dit zei mijn moeder…
Maar het is toch normaal dat die kleintjes toch zo vaak komen??? Of zit ik er nu naast…
Groetjes babylover
Om de 3,5 uur is juist heel netjes! :thumbup:
Samara die kwam met 2 weken om het uur en dat heeft ze zekere wel tot een maandje of drie gedaan hoor.
Een dreumes aan de borst: als Thomas nu borstje wil drinken komt hij naar me toe, zegt “tssiet” en probeerd mn trui/t-shirt/blouse omhoog te trekken :lol: . 's Ochtends zegt hij gewoon niks en trekt mn pyjama omhoog. :inlove:
Ik probeer Thomas mn borsten nu tietie te noemen, is toch iets vriendelijker en netter dan tiet… :roll: maar ok!
Hihi, wat grappig. Als Wouter nu wil drinken zegt mijn hubbie altijd: “Wil je even aan mama’s tietje?” ( :? :lol: ) Dus ik ben benieuwd wat ie straks gaat zeggen.
Die kraamverzorgsters/verpleegkundigen/huisartsen zouden eens een bijschollingscurcus borstvoeding moeten krijgen! :evil:
Kijk, nu ik wat meer over BV weet, en ik al een kind aan de borst heb, zou ik bij een 2e nog meer gemotiveerd zijn en nog meer mn best doen om de BV vanaf het begin helemaal te laten lukken!!!
Maar ik moet ook soms huilen van die moeders die na een paar dagen proberen direct overstappen op KV. Maar dan huil ik meer om de slechte begeleiding en de onkunde van de mensen die er eigelijk veel van zouden moeten afweten, dan om de moeder die deze keuze maakt. Want als ik niet toevallig een lactatiedeskundige aan mn bed had, dan had ik waarschijnlijk op den duur ook geluisterd naar mijn (lieve) kraamverzorgster en de verloskundigen… Soms hangt het er gewoon van af hoeveel geluk je hebt…
Oh ja… wat vinden jullie, is het eigelijk wel eerlijk om mezelf bij de langvoedsters te rekenen? Want ik heb de 1e 10 maanden naast BV ook nog KV gegeven en daarna kreeg hij natuurlijk al zijn fruit, groente en thee en sapjes… Met andere woorden, ik vind dat mama’s zoals Yolanda echte BV-mama’s zijn omdat zij de 1e maanden alleen maar BV hebben gegeven en ik niet. Ik voel bij mezelf namelijk altijd een “maar”. Want ik geef nu wel 20 maanden BV, maar ik heb nooit alleen BV gegeven. :think:
Marite… In mijn ogen ben je ook een bv-mama hoor!
Ik zie jou wel als een echte bv mama Marite :inlove:
Ik heb het gelezen Preggie…Erg he Vind het zo sneu…
Ik had een kraamverzorgster die erg probv was en me ook goed heeft geholpen. Sara heeft ook wel een paar dagen wat kv erbij gekregen omdat ze bijna het maximum was afgevallen, maar daarna weer heel snel alleen BV. En ik snap dus ook niet waarom mensen het zo abnormaal vinden dat een heel jonge baby niet doorslaapt…ik krijg daar af en toe zeeeeeeeeeer gevoelige nekharen van :wall:
Even off-onderwerp…
Ik durf het bijna niet te geloven, maar het lijkt wel of de pijn minder is geworden!!! Het was afgelopen nacht al in 1 borst minder, maar vanochtend in 2!!! OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO… echt… als dit toch waar is!!!
Een voorzichtig:
JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Ik “jippie” voorzichtig mee. Duimduimduim dat het van nu af aan beter gaat!
hier ook een voorzichtige jippie voor Pleun en Bo (en Franck).
jippie
en natuurlijk is Marite BV-moeder…
Marite, ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens!
Enneh… rechts lijkt wat beter te gaan, maar links is nog wel heel pijnlijk… Ben nog steeds voorzichtig blij…
van mij ook:
joehoe! :thumbup: :dance:
Pleun, hier ook een voorzichtige hoera!
Ik heb vanochtend weer lekker de borst gegeven na 2 dagen niets, vind ik toch wel erg om te :dance: .