Ik ging er ook vanuit dat je het goed bedoelde, Pleun.
Heb nu wel volle stevige borsten, terwijl ik anders nooit aan mijn borsten kon voelen of ze vol waren. Aan de ene kant denk ik nu ‘zal ik haar nog ff aanleggen?’ aan de andere kant weet ik dat het anders over een paar weken, hooguit een maand zal stoppen.
Dat dat beetje borstvoeding dat ik nog gaf me zo in tegenstrijd kan brengen.
SSM, pas je wel op dat je geen borstontsteking krijg?
:-*
Pleun ik ben ff aan het zoeken voor je geweest ivm spruw
Heb je al eens aan teatree olie gedacht om je spruw te behandelen?
Dit kan je vermengen met aleo vera gel en dan voeg je daar een aantal druppels teatree aan toe.
Dit werkt schimmel en bacterieen dodend en werkt super bij heeeel veel klachten maar kan ook bij spruw gebruikt worden.
Het heeft wel een uitgesproken geur (menthol achtig) en dus zal je van te voren je tepel ff moeten schoonmaken anders kan het misschien zijn dat je je kleintje het te vreemd vind ruiken.
Niek! wat lief van je!! :-* Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik heb geloof ik nog wel ergens teatree in huis. Ga nu wel eerst alleen deze zalf gebruiken. Het is nog maar de vraag of het een schimmel is waar ik last van heb, kan ook een gistinfectie zijn, zei de huisarts. Maar ik heb geen idee of dat dan ook zo pijnlijk is (en de huisarts, mag duidelijk zijn inmiddels, ook niet…). Ik ga maandag meteen de LK bellen en dan moet er accuut een oplossing komen. Wat dan ook maar…
Mamalien: Ik heb niet zoveel verstand van kolven tijdens werktijd, dus mss heb je niet zoveel aan mijn antwoord… Maar volgens mij is het best mogelijk om flexibele kolftijden aan te houden. Het kan dan zijn dat je op de dagen dat je thuis bent, wat vaker moet voeden om de productie op peil te houden, maar als je de eerste weken steeds op verzoek hebt gevoed, dan zijn je borsten wel wat gewend. Het gaat er vooral om dat je tijdens de kolftijd voldoende ontspannen bent en als jij je rot voelt, krijg je er toch niet genoeg uit… Dus ik zou het gewoon erop wagen en dan kun je het altijd opnieuw bespreken als het toch niet werkt… Succes! :-
Pleun: Wat jij nu doormaakt, is altijd mijn grootste frustratie geweest. Dan wil je alles doen om de BV vol te kunnen houden, maar dan ben je afhankelijk van anderen die met verkeerde adviezen en middelen komen en lijken uren opeens weken. Niet dat je hier veel aan hebt, maar misschien sterkt het je dat ik je boosheid en teleurstelling begrijp… Hopelijk kom je dit weekend een beetje door en komt er een SNELLE oplossing!! :-
Carola: : Het lijkt tegenstrijdig, maar ik kan me zo goed voorstellen dat júist dat laatste stukje het moeilijkst is om los te laten! Het is toch nog een deel van dat intieme onderonsje wat je samen met Lis hebt gehad en wat niet meer terugkomt. Hopelijk kun je er ook van genieten dat je nu de knoop hebt doorgehakt en dat jullie samen een nieuwe fase in gaan…
Rosa: Waar heb jij het zo druk mee? We kunnen je hier niet missen hoor!! :-*
Eventjes wat nieuws in de groep gooien, waarmee ik mss mensen voor het hoofd ga stoten, maar ik moet het echt even spuien… Ik word zo beroerd van al die topics over afbouwen, vooral wanneer het een kwestie is van doorbijten en realistisch zijn wbt het moederschap. Situaties waarin de BV nog niet eens een kans heeft gekregen… Jullie snappen vast wat ik bedoel. Ik kan daar dus echt niet tegen!!
Yolanda: Waar ben je?? Toch niet stiekum ondergedoken? :roll:
En oja, wat ik ook nog graag wilde delen… Ik ben altijd benieuwd geweest hoe een dreumes het borstvoeden gaat benaderen. Je hoort vaak dat ze met woordjes gaan aangeven dat ze willen drinken of je shirt in het bijzijn van visite omhoog gaan trekken.
Nou doet Kars weinig moeite om zich verstaanbaar te maken, maar hij heeft er sinds kort een nieuw woordje bij, waarmee hij aangeeft dat hij wil drinken: MAMA. Eerst dacht ik dat hij mij bedoelde, maar nee… mama, betekent een slokje borst :inlove:
Ben het met je eens Xanna. Heb ook niet altijd zin om te reageren, of sterker nog, soms stuit het me echt tegen de borst. Soms lijkt er nog wat te redden, maar als het dan mislukt dan vind ik dat altijd weer een teleurstelling. Kan ook niet oprecht helpen met oplossing voor afbouwen bijvoorbeeld. Dat moeten anderen maar doen.
En AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!! WAT LIEF!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Die Kars zeg, wat zal jij verliefd zijn!!!
@Xanna! wrote:
… Ik word zo beroerd van al die topics over afbouwen, vooral wanneer het een kwestie is van doorbijten en realistisch zijn wbt het moederschap. Situaties waarin de BV nog niet eens een kans heeft gekregen… Jullie snappen vast wat ik bedoel. Ik kan daar dus echt niet tegen!!
Hartstikke snap ik wat je bedoeld... hier nog 1... moeders die na 11 of 16 dagen al roepen "ik wil langer dan 2 uur wegkunnen".... HOE KOM JE EROP!!! sorry.. is even mijn gevoel ook..... Ik kan me dat niet voorstellen dat ik dat al in de eerste maanden zou hebben.
En tjsa.. dan treffen ze die "fantastische" cb's.. die ook niets anders kunnen uitkramen dan "dan maar de fles" of "doe maar om en om"... nou ja... dan is er toch een legitieme reden om "af te bouwen" hoewel.. je stopt gewoon want er is nog niets opgebouwd.
Tjsa.. weet je.. er zijn zoveel moeders die het heeeeel graag willen of die superveel moeite hebben met het instand houden... en dan zijn er die dus in de eerste maand al roepen "ik wil weg kunnen"... gek contrast hoor...
:think: is dit een beetje wat je bedoeld??? :think:
preggie
ben zelf ook iemand die het eigenlijk te gemakkelijk heeft opgegeven, maar ik besef me dat wel terdege en verschuil me niet achter zinnen als ‘beter een blijde moeder aan de fles dan gestressed de borst geven’ waar ik kriebels van krijg
net als dat ze doorroken tijdens een zwangerschap, mocht van dokter want de stress van het stoppen zou niet goed voor de baby zijn. nooit bewezen terwijl wel bewezen is dat roken niet goed is!
Helleuw Helleuw, Marite heeft eindelijk dit onderdeel ontdekt (eureka!).
@Marite wrote:
Helleuw Helleuw, Marite heeft eindelijk dit onderdeel ontdekt (eureka!).
nog even 34 pagina’s doorlezen dus :mrgreen:
Hallo. Tis wat met al die mensen die moeten stoppen of problemen hebben. Ik wordt er gewoon een beetje verdrietig van. Ik hoop dat dat bij mij nog lang niet aan de orde is. Ik was nooit van plan om heel lang te voeden. Ik dacht ik zie wel hoe het gaat. Maar ik moet zeggen dat ik het heel leuk en intiem vind nu en door dit forum toch wel erg pro begin te worden :mrgreen: had ik nooit gedacht eigenlijk.
Het lijkt me nu zo moeilijk om te stoppen ik kan bijvoorbaat wel janken. Gelukkig hoeft dat ook niet (als kolven goed gaat binnenkort).
Xanna ik ben beniewd hoe hij jou dan straks gaat noemen 'borstje :mrgreen: :?: '.
Ik had gisteren de nagym van de zwangerschapscursus en op één na gaf iedereen nog borstvoeding. Eén niet in verband met medicijngebruik. Ik vond dit best positief eigenlijk.
IK hoorde van de week nog een raar verhaal van mijn buurvrouw. We hebben dezelfde huisarts en zei vertelde dat ze destijds naar hem toe was gegaan met een borstontsteking. De kleine was toen net iets meer als een jaar. Zijn reactie was zoiets van ‘wat wil je ook als je nu nog voed, dat is zoviezo meer iets voor derde wereld landen’.
Ik schrok hier best van. DIT iS OOK MIJN HUISARTS. en ik vond de beste man tot nu toe best aardig (heb em al 13 jaar). Maar ik vind dit echt een belachelijke opmerking. Kan dus leuk worden als ik wat krijg.
@Mamalien wrote:
‘wat wil je ook als je nu nog voed, dat is zoviezo meer iets voor derde wereld landen’.
.
en hij hoort zeker thuis op jupiter???
wat een L*l
Xanna geweldig! :inlove: :inlove: :inlove:
Eerlijk gezegd wat ik vantevoren van plan om kort BV te geven. Ik wilde af gaan bouwen als ik weer zou gaan werken. Ik wist ook niet eens of ik wel bv mocht geven vanwege medicijngebruik.
Maar nu ik eenmaal bezig ben wil ik niet meer afbouwen. Heel apart want word eigenlijk steeds vastberadener om te blijven volhouden. Maar goed idd krijg soms het idee dat ze je een idioot vinden als je BV volhoudt. Voor het CB is de fles mss makkelijker want dan kan je precies vertellen hoeveel cc erin is gegaan, maar ik ben toch echt niet van plan om naar hun pijpen te gaan dansen. Maar je moet wel errug stevig in je schoenen staan soms om niet overstag te gaan na al het ge-emmer van het CB… :?
Ik was van plan om mijn record van 7 maanden te verbeteren… Als ik de laatste weken dat ik nog maar 1 voeding per dag gaf mee mag rekenen, heb ik de 7 maanden wel zo goed als behaald, maar niet verbeterd.
…het CB, de huisarts, de apotheek, domme mensen uit de buurt… Je moet inderdaad stevig in je schoenen staan. Hoewel ik er ook wel mijn kracht uithaal op een vreemde manier.
carola ik vind 7 maanden een flinke prestatie (als ik dat zo even brutaal mag zeggen :mrgreen: ) :-* :thumbup: Maar kan me voorstellen dat je graag je record had willen verbeteren
Pleun ik merk dat ik er alleen maar “fanatieker” door wordt :lol: 8)
hoe gaat het nu met je Pleun???
helemaal vergeten: Marite welkommmmmmmmmmm ben je al bijgelezen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@Pleun wrote:
…het CB, de huisarts, de apotheek, domme mensen uit de buurt…
je eigen man
mannen :silenced: zucht…soms :wall: :wall: :wall: