Pleun, als zalfjes smeren aan de buitenkant niet helpt omdat de schimmelinfectie ook binnen in je borst zit, kun je ook vragen om Fluconazol (Diflucan). Dat is een middel wat je moet slikken en niet smeren, het werkt dus van binnenuit. Het wordt o.a. ook voorgeschreven bij hardnekkige vaginale schimmelinfecties die met cremetjes niet overgaan, en dat wordt door dezelfde schimmel veroorzaakt (Candida Albicans). De meeste artsen zijn er niet al te happig op om dit voor te schrijven bij BV, maar volgens het handboek van de LLL kan het in hardnekkige gevallen wel (ik werk in het ziekenhuis op de kraam…)
Succes!
Ai, Pleun, helemaal vergeten dat je zwanger bent…dan mag het weer niet. Heb ik je blij gemaakt met een dooie mus, 1000 excuses :oops: !
Maar voor anderen met hardnekkige spruwklachten: het kan een oplossing zijn.
Jeuj, Pleun, een jongetje! Jongetjes zijn leuk hoor! :mrgreen:
Balen, al dat ge-emmer met je spruw. Pfff, het zou nou wel eens over mogen zijn hè?
Ninanien, goed gedaan, geen gaatjes :mrgreen: :thumbup: ! En Sara is goed gegroeid! :thumbup:
[quote="preggie
maarruh… 320 cc… met 2 x kolven… das 160 per keer… is toch niet zoooo slecht???
preggie[/quote]
Jawel… ik kolfde 400 per keer. En dat moet ook want Lara heeft 1000 cc per dag nodig (ze drinkt niet ‘live’). Ik heb ruim drie maanden fulltime gekolfd en was nu juist gaan afbouwen omdat ik toch zo’n overproduktie had en een enorme voorraad in de vriezer. Ik dacht dat ik het met minder vaak kolven ook zou redden, maar helaas. Nou moet ik zeggen, ik ben weer gaan werken, werd meteen flink verkouden en kreeg er ook nog eens een buikgriep bij. Dus misschien herstelt het wel weer als ik weer beter ben?
Pleun: gefeliciteerd met je jochie !!!
Ik denk niet dat iemand scheef zal kijken als je zou afbouwen of stoppen hoor. Je hebt al zóveel doorstaan, ik kan me voorstellen dat je grens een keer bereikt is. Hopelijk kunnen ze je helpen en anders heeft Bo toch maar mooi al die maanden van mama’s slagroom mogen genieten :thumbup:
Paultje, ik had er ook om gevraagd bij de huisarts, maar hij las voor wat er bij stond als je zwanger bent en het slikt… dat willen we niet… Maar dank voor het meedenken. Het compliceert de boel enorm als je zwanger bent. Maar er móet toch wat zijn??? En waarom moet ik nou zalfje 3 proberen… hoe lang moet je zoiets volhouden??
Fluconazol:
Zwangerschap/Lactatie
Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn meldingen van meervoudige aangeboren afwijkingen bij langdurig (> 3 maanden) gebruik van hoge doseringen; de relatie met fluconazol is niet duidelijk. In dierproeven is het middel schadelijk gebleken. Bij voorkeur niet gebruiken tijdens zwangerschap.
Fluconazol gaat over in de moedermelk. Na eenmalige toepassing kan de borstvoeding worden gecontinueerd. Langdurend gebruik tijdens de lactatie wordt niet aanbevolen.
Bron: farmacotherapeutisch kompas
Doe maar niet dus… :?
Wanneer heb je voor het laatst contact gehad met de LK…? En dat ie niet in haar mondje hoefde te kijken is natuurlijk echt kul… Met spruw kun je elkaar steeds weer blijven besmetten… Dus bij bv moeten moeder en kind behandeld worden… Mijn hart breekt echt als ik zie dat jij zo graag wilt, maar geen medewerking krijgt…
@Yolanda wrote:
Fluconazol:
Doe maar niet dus… :?
Of doe maar wel, als het heel kort kan? Alleen bij langdurig gebruik is het schadelijk, dus als je er met een paar daagjes vanaf kunt zijn, loont het misschien? Je zult die dagen dat geen BV kunnen geven, maar dat is altijd nog beter dan helemaal moeten stoppen.
Ik weet het niet hoor, maar ik zie nog wel wat ruimte...
Hoi,
Vaak hoef je van fluconazol maar 1 tabl te slikken… Ikke althans wel voor schimmelinfectie…2 dagen later was het dan over…
Ik mag het nu echt niet hebben omdat ik zwanger ben… Ook niet toen we aan het proberen waren zwanger te worden…
Ik denk ook niet dat het geven van bv het probleem is maar eerder dat Pleun zwanger is…
Ik zou het niet durven in ieder geval…
Succes met je spruw…
groetjes babylover
Nee, dat doen we maar niet inderdaad… De LK ga ik zometeen weer bellen. Weetje… ik zie door de bomen het bos niet meer. Komt ook door zwangerschap hoor… ben zo warrig, kan helemaal gek worden van mezelf. Doe dan 10 dingen tegelijk en vergeet dan nóg het belangrijkste… Jammer dat niemand hier even het voortouw kan nemen.
Ik vind het zo’n stomme reden om te stoppen… Want ik weet dat het binnen een paar dagen over kan zijn. Maar ondertussen loop ik er dus al wéken mee. En nu 8 dagen mét medicatie… nu wéér een nieuw zalfje… :? Weet iemand hier het antwoord op: stel dat ik wél zou stoppen… hoe zit het dán met de spruw? Gaat ie dan vanzelf over ofzo?? Stoppen… ojee… daar ben ik echt nog niet aan toe… Vind dat echt zo erg… Had bedacht dat het óf Bo’s óf mijn beslissing moest zijn, gewoon uit gevoel, niet opgelegd door pijn…
En Yolanda, (sorry hoor, maar jij weet zoveel…) dus Bo gewoon blijven behandelen met de Daktarin he?! Ff voor de zekerheid. Want over Daktarin zegt ook de apotheek, de huisarts en zelfs de vk dat het niet goed is voor kindjes… Toch lees ik het wel overal en Franck heeft met zijn 2 andere dochters niet anders gedaan…
Ik ben Yolanda wel niet ( mocht ik willen ), maar volgens mij moet je Bo echt blijven behandelen. Anders besmet je elkaar telkens opnieuw. Alleen: als de Daktarin bij jou niet helpt, helpt het bij haar misschien ook wel niet? Misschien moet zij ook iets anders dan? Wat een lul-de-behanger is zo’n huisarts ook hè, om niet eens even te willen kijken in haar mondje… grr… heb je je nieuwe al gesproken?
Kan me voorstellen dat je niet wil dat dit de reden moet zijn om te stoppen. Zeker niet omdat je toch moet afbouwen en wie weet is het over tegen de tijd dat je daarmee klaar bent. Maar ja, dit is ook geen doen natuurlijk… arme Pleun. Wie weet helpt het zalfje, ik hoop het heel erg voor je
Volgens mij gaat de spruw niet vanzelf over als je stopt. Ik weet het niet zeker hoor, maar het is dezelfde infectie als een schimmelinfectie in je vagina en dat gaat meestal ook niet vanzelf over (soms wel).
Pleun, heb je trouwens wel al alle suikerrijke produkten uit je dieet geschrapt…?? Schimmels tieren welig op suikers namelijk…!! Daarom blijft het zo lang ook in Bo’s mond zitten, omdat jouw melk natuurlijk ook suikers (lactose) bevat…
En inderdaad, Bo blijven behandelen vanwege kruisbesmetting… Of dat met Daktarin moet blijven gebeuren, kan de LK je veel beter antwoord op geven… Je zou ook de alternatieve hoek in kunnen duiken… Over Pau d’Arco thee bijvoorbeeld hoor je nog wel eens goede verhalen… Of Gentiaan-Violet… (verkrijgbaar via LK)… Beau is nog een beetje te jong om met sinaasappelsap in de weer te gaan helaas… (de zuren daarin tasten de schimmels aan namelijk…)
Meis, ik moet echt de hele dag zo aan je denken… Ik hoop de hele dag op een Eureka-moment waarmee ik in 1 keer al je problemen op kan lossen… Ik vind je zooo’n kanjer…!!!
Sjonge Pleun…het zit je ook niet mee he?! Meid…wat rot vind ik dit voor je!
Ik weet dat je er weinig aan hebt, maar ik wil je toch even een dikke :-* geven…dat je het al zooooo lang vol heb gehouden met de spruw zegt toch heel veel over je hoor! Al zo lang met pijn voeden…en toch doorgaan! Echt petje af hoor! Ik heb echt respect voor je!
Ik hoop dat het snel beter gaat, en als je het besluit neemt om toch te stoppen is dat gewoon het beste! Het is in ieder geval niet zo dat je het niet geprobeerd hebt!!!
:-* :-*
Jullie leven wel heel erg met me mee zeg, wat doet me dat goed! Ben er zo verdrietig onder. Heeel erg fijn om dan dit soort dingen te lezen. Heeeeel erg bedankt allemaal!!
Net weer gevoed, 3e keer vandaag. Nu met nieuwe zalf. LK was niet aanwezig vandaag, ik ga morgen weer proberen, wellicht heeft er 1tje dienst in het ziekenhuis.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe kwaaier dat ik op mijn huisarts word! In de bijsluiter van deze zalf staat dat er na 2 weken wel wat verbetering moet zijn. 2 WEKEN!!! :shock: :shock: :shock: Do I need to say more??
Sorry hoor, ben even helemaal met mezelf bezig. Ik beloof dat ik er straks weer voor jullie ben. Heel veel liefs! :-*
Pleun.
misschien een heel onbenullige gedachte maar je dochterje een poosje voeden met behulp van een tepelhoedje, zodat jullie elkaar niet BLIJVEN besmetten. Tepelhoedjes kun na elke voeding grondig uit koken??
Ik weet het ook niet hoor, ik zat gewoon even hard op ( mee ) te denken.
Succes en sterkte, HOU VOL… Jullie kunnen het.
Pleun gefeliciteerd :dance:
Wat rottig zeg van die spruw. Is het nou wel zeker dat dat het is eigenlijk?
Lena dat gaat hard dan zeg. Ga je nu weer vaker kolven of laat je het zo?
Ninanien nog gefeliciteerd met je minimijlpaal. Het voelt toch goed hè. Ik zit volgende week op 3 maanden vind eigenlijk ook wel leuk hoor.
Heeft er nog iemand een zinnig antwoord op mijn kolfvraag?
Ik zit er eigenlijk wel mee want ik moet straks wel iets aan gaan geven.
Ik vind 2 keer onder lestijd eisen te kolven wel moeilijk hoor. Dan krijgen al die kinderen kutroosters. Dus kan ik echt niet 1 uur eisen tussen 9.30 en 12.30? Na drieen heb ik geen les meer dus dan kan ik kolven wat ik wil (die vergaderingen maak ik me niet druk om).
Kun je niet dan een keer vaker kolven of schop je dan toch de hele productie in de war.
Ik werk 3 dagen van 7.50 uur tot 16.00 soms 17.00 uur. Maar één dag heb ik na 10.30 geen lessen meer dus dat moet dan geen probleem zijn.
ben een tijdje niet geweest hier en verder haast niet op kok, maar wil even een heel dikke zoen geven aan Pleun!!! Hoop zó voor jou dat er een oplossing komt!!! EN vind je een kanjer omdat je zoveel moed hebt.
Heel erg gefelici met je boy trouwens! Gaaf zeg!
voor alle andere lieve meiden hier ook dikke zoen!
Rosa
Jeetje Pleun, wat een hardnekkige spruw!
Ik hoop dat je niet 2 weken hoeft te wachten voordat het aanslaat.
Lis kreeg aldoor nog de vroege ochtendvoeding de borst, maar vannacht kwam ze na het flesje van 19.00 pas om 04.00 en heeft ze toen het nachtflesje gehad (normaal rond 01.00). Daarna sliep ze door tot 08.30 en heeft ze rijstebloempap gehad. Geen borst vandaag dus.
Aan de ene kant vind ik het wel goed zo, ik wist dat er een einde aan zou komen, maar aan de andere kant is de laatste keer borst ongemerkt voorbij gegaan, ik wilde er nog foto’s van maken enzo. Maar misschien morgenochtend weer…
Pleun, ik hoop dat je mijn berichtje niet verkeerd heb begrepen. Ik bedoelde dat ALS je de keuze maakt om te stoppen…dat dat dan waarschijnlijk het beste zou zijn…dus niet om het stoppen te ‘steunen’ maar meer dat als je zou stoppen dat ik het heeeeeel begrijpelijk zou vinden! (snappie’m nog )
2 WEKEN??? :shock: :evil: belachelijk!!! Was er niet iets anders???
Rhodé, ik ken je nou toch al wel wat langer… Weet toch dat je het niet rot bedoelt!! Ik ga maandag de LK weer bellen en dan hoop ik dat die een oplossing weet die uiteraard sneller moet werken dan 2 weken… Even dit weekend door… :-*
Carola, je lijkt er vrede mee te hebben, wat fijn voor je!
@Pleun wrote:
Carola, je lijkt er vrede mee te hebben, wat fijn voor je!
Klinkt een beetje raar, maar ik ken je al een beetje dus ik neem aan dat je het anders bedoelt dan ik in eerste instantie begreep.
Vanochtend kwam ze weer niet, dus het is echt over. Ik heb er vrede mee (zag het al een maand aankomen) met een treurig tintje !
@SeeSeeEm wrote:
Klinkt een beetje raar, maar ik ken je al een beetje dus ik neem aan dat je het anders bedoelt dan ik in eerste instantie begreep.
Moppie, ik heb zoo met je meegeleefd toen je begon met werken en hoe dat nou moest met de fles enzo. Ik bedoel het echt echt echt heel erg goed. Ik moet misschien ook gaan toewerken naar zo’n punt dat het een keer stopt en misschien wel veel sneller dan ik wilde, ik zie daar als een giga berg tegenop. En vind het daarom oprecht heel fijn voor je dat jij daar nu heel goed mee omgaat. Je hebt het zoooo goed gedaan de afgelopen tijd, daar mag je heel trots op zijn. Ik hoop gewoon dat het bij mij ook “een triest tintje” wordt… klinkt ook gek, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel! :-* :-* :-*