Algemeen bv topic

@lena3 wrote:

Gefeliciteerd Marion :thumbup: :clap:

Hè wat rot Pleun, en je weet wel zeker dat je spruw hebt? Misschien dat het vanwege je zwangerschap zo moeilijk weggaat?

Was niet zo blij vanochtend, het kolven leverde maar 320 cc op :cry: . Zo gaat mijn voorraad er wel snel doorheen natuurlijk… Is 2 keer per dag dan toch te weinig om de produktie op peil te houden? Ik hoop dat het niet nog minder wordt :pray: :pray: :pray:

Ik heb ook vaak begrepen dat het zinvoller is om vaker (en korter) te kolven dan minder vaak lang.

Leuke Avatar heb je trouwens! :smiley:

Pleun, wat vervelend dat je zo’n last van die spruw hebt. Gaat het al wat beter. Ik las je topic, wat een gedoe zeg met die ha assistente. :wall:

Niet wanhopen Lena. Ik heb ook wel eens dagen dat ik er ineens veel minder uithaal. Maar tot nu toe is het steeds weer op ‘normaal’ peil gekomen. Het is wel eens nodig geweest dat ik een paar dagen een keer extra moest kolven. Gelukkig werk ik niet full-time. Als het op een werkdag niet goed lukt is er geen man over boord.

Wat een vervelende situatie Sophia. Moeilijk te snappen dat een moeder zich niet bekommert om haar eigen kind. Vooral als je met zulke problemen zit. Maar ja. Ik heb zo’n vader die het niet helemaal begrepen heeft :shock: Mijn (stief)vader kon zich daar ook heel druk om maken.

Hopelijk komen jullie er uit zo met die scholen. Ik zou in elk geval niet rustig wachten tot die nieuwe vergadering. Trek zelf aan de bel, wees maar heel vervelend. Mijn zus heeft ook zoiets aan de hand gehad met haar zoon. Weet niet meer precies hoe of wat, maar ze is er zelf flink mee bezig geweest. Steeds naar school, allerlei instanties bellen. En uiteindelijk is het zo gegaan zo als zij wou.

Wij zijn vandaag bij het cb geweest. In vergelijking met 2 weken geleden is ze niet veel gegroeid. Ze is nu 5050. Maar wel 2 verschillende weegschalen natuurlijk. 't Voordeel is dat we al bij de kinderarts lopen, dus op het cb zeggen ze er verder niets van. 't Is gewoon een klein kindje. Maar ze zijn daar wel dol op haar :inlove: Toen we er de eerste keer kwamen (Anyk was toen bijna 2 maanden) waren ze helemaal in de wolken. Ze was toen nog geen 50 cm en nog nét geen 6 pond. Zo klein zagen ze de kindjes nooit :mrgreen: Toen ik vertelde dat Anyk nog heel vaak voor een voeding kwam en 's nachts nog minimaal 1 x reageerde ze niet eens afwijzend. Meer van ‘dan heeft ze dat nog nodig’. Kijk, met zo iemand kan ik praten :thumbup:

Anyk heeft ook weer iets nieuws. Als ze meer wil eten slaakt ze 1 harde, hoge gil. Tijdens het warme eten vanavond na elke hap. Ze had vanavond een potje en dat kon ze zo doorslikken. Hoewel ze wel driftig aan het kauwen was, want normaal eet ze met de pot mee. Ik kon er niet tegenop geven. Tijdens het drinken deed ze het later ook. Klokklokklok - even loslaten - een gil en verder drinken :inlove: Wel heel grappig. Ze heeft ook zoveel gedronken vandaag. 't Leek wel of ze uitgehongerd was.

Mar gefeliciteerd met je eerste half jaar :dance: :dance: :dance: Deze mijlpaal vind ik al heel stoer hoor (ik ben hem zelf ook net gepasseerd :stuck_out_tongue: )

Hoi allemaal.

Marion gefeliciteerd :thumbup: :dance: :dance: . Ik vind het heel stoer hoor een half jaar. Ik hoop dat mij dat ook lukt.

Bianca ik woon ook in Leeuwarden, grappig.

Nynke; Maaike doet dat nu ook (lachen en drinken). Vandaag was erg: een tijdje aan de linkerborst (ze drinkt altijd aan één borst) en toen ging ze moeilijk doen (was nog niet op) maar ik eens kijken of ze de rechter wel wilde, en ja hoor metteen drinken even drinken loslaten big smile en weer verder drinken. Ze weet het wel te regelen.

Sophia ik werk op het VMBO en ik kan je wel zeggen dat is ook niet alles. Kinderen die wat extra begeleiding nodig hebben verzuipen daar snel (ook met rugzakje). Er is toch weinig tijd.

Pleun kan je niet andere krijgen ofzo? WAt een gedoe zeg.

Ik vroeg mezelf nog af hoe vaak ik straks op mijn werk moet gaan kolven. Ze drinkt nu om de 3 uren +/-. Als ik haar dan om 6.30 ga voeden (moet om 7.30 de deur uit) dan zou ik om 9.30 en 12.30 en 15.30 moeten kolven. Of komt dat niet zo precies? Ik ben leraar dus dn zouden ze er echt lesuren voor uit moeten roosteren en kan je nu al zeggen dat ze daar niet vrolijk van gaan worden.

Kan ik ook één keer tussen 9.30 en 12.30 gaan kolven en dan weer om een uur of 3? Dan hoeven ze maar één lesuur uit te roosteren. Of loopt je productie dan heel erg terug zoals Lena ook al schrijft?

Oei mamalien, ik begrijp je probleem, heb ook in het onderwijs gewerkt. Maar… voor de productie is het inderdaad heel belangrijk om om de 3 uur te kolven. Kolven is sowieso al niet zo effectief als je kindje aan de borst, als je dan ook nog gaat tornen aan de tijden dan kan het zijn dat dat niet goed gaat. Het ligt er ook wel aan hoeveel dagen je werkt en of je het er misschien voor over hebt dat je kindje de boel weer gaat regelen zodat je genoeg produceert (komt ze vaker). Dit wordt overigens wel makkelijker hoor, het is niet zo dat het zo blijft. Ik merk nu dat ik de tijden wel iets ruimer kan nemen.

Ze zouden het voor je moeten oplossen op school. Het is niet jouw probleem eigenlijk, iedere vrouw heeft het recht op het geven van borstvoeding (ieder kind heeft recht op borstvoeding, de maatschappij heeft recht op zoveel mogelijk kindjes die borstvoeding krijgen, het belang van de werkgever is daar dus allemaal ondergeschikt aan!!!). Maar het is maar hoe hoog je het wilt/ moet/ kunt spelen natuurlijk als ze moeilijk gaan doen. Wellicht kan er een pauze fungeren als kolfmoment? Hebben ze wél een ruimte voor je?? En zorg dat je sowieso aan genoeg rust komt he. Totaan dat je kindje een half jaar is heb je recht op een uur extra pauze (betaald door werkgever!) en dus ook nog een vierde van je werktijd voor het kolven, óók betaald!! Het is dus eigenlijk niet eens een uur uitroosteren, ze roosteren je uren in dat je geen les geeft, maar die je wel moet krijgen volgens het rooster! Succes!!

@Mamalien wrote:

Ik ben leraar dus dn zouden ze er echt lesuren voor uit moeten roosteren en kan je nu al zeggen dat ze daar niet vrolijk van gaan worden.

maar dat hoeft ook niet toch???

als ze het maar doen!

Kan ik ook één keer tussen 9.30 en 12.30 gaan kolven en dan weer om een uur of 3? Dan hoeven ze maar één lesuur uit te roosteren. Of loopt je productie dan heel erg terug zoals Lena ook al schrijft?

ja tuurlijk zou dat kunnen, maar het is helemaal afhankelijk van hoe het gaat met kolven, en hoeveel je nodig hebt.. heb je een goede plek daar?
lukt het ook direct? (ik had echt ff een paar weekjes nodig voordat het op gang kwam met kolven op het werk). De werkdruk kan ook ff een produktie-dip veroorzaken.

Ik zou gaan voor 3 x per dag... dan kun je later altijd nog terug naar 2 als het kan... Van 2 naar 3 zal veel lastiger worden voor ze.

ff snel want moet zo naar de tandarts :?

hier een minimijlpaal :mrgreen: 2mnd bv :dance:

en ik moet vanmiddag ook weer naar het cb om te wegen. duimen jullie??? :pray:

ja tuurlijk duimen we…

ik “moet” ook … vanmiddag om 15.30 uur…

Hier word ook hard voor je geduimd

Ik moet maandag naar het cb

Maar hier denk ik eerder commentaar dat ze te dik is

overal vetrolletjes nl zelfs een dubbele in der nek

hihihi

maar ze slaapt door

en dat geeft ik dan als argument

ze mag zoveel bij mama overdag drinken als ze wilt want ze slaapt door

Sprek net mn buuffie waar ik goed mee omga

Zij heeft ook alle 4 bv gegeven

Komt ze gisteren bij dr nichtje die zaterdag bevallen is gaat ze die kleine verschonen en hij zoekt

Dus zij zegt leg hem maar aan

Ja mag niet want hij moet om de 3 uur :wall: van het cb en kraamverzorgster

Toen heeft mn buuf gezegd daar moet je niet naar luisteren en gewoon geven :dance:

En ja hoor hij ging gelijk drinken

Ik ga ff mn senseo op drinken en dan boodschappen bij de plus doen

die bezorgen nl gratis

Aangezien Rob pas vanavond om 8 uur thuis is

En ik morgen op kraamvisite ga :inlove:

En is een stapel was opvouwen :cry:

groetjes Sophiq

Tis off topic natuurlijk, maar ik wil het jullie ook laten weten: wij krijgen een jongetje!!! Ik had vandaag de echo. Alles was goed én er zat een piemeltje aan!!! SUPER HE!!! Franck heeft al 2 meiden uit een vorig huwelijk, en wij hebben samen ook een meisje. En daar komt dus nu een jochie bij!! Ik ben zoooooo blij!!! :dance:

wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd :dance: :dance: :dance: :dance: :inlove:

ik had geen gaatjes bij de tandarts en sara is vanaf mmandag 140 gr gegroeid :inlove:

Heeeeeee pleun, Gefeliciteerd!!!

Een jongetje!! Echt super!!!

Hoe gaat het met je spruw?

@rhode wrote:

Hoe gaat het met je spruw?

Nog steeds niet goed… Ben aan het proberen of we terug kunnen naar 5 voedingen en daarna naar 4. Werd me aangeraden door de lactatiekundige, om mijn lijf en mijn tepels een beetje te ontzien. Morgen ga ik naar de huisarts. Én om te zeggen dat ik nooit meer kom én om misschien als laatste actie nog wat anders te krijgen voor die rottige spruw (anders doe ik dat bij die andere huisarts). Vind het niet leuk!!! Lief dat je het vraagt!

Jiehaaa… Een gozer…!!! :inlove: Wauwie hee, echt een koningskoppel…!! Jongens zijn leuk hoor…!! :inlove: :mrgreen: :inlove: :mrgreen: :inlove:

Ben benieuwd hoor, morgen bij de huisarts… Is toch altijd een beetje een maf idee om je huisarts “op te zeggen”… (ik probeer al twee jaar weg te gaan bij mijn tandarts… :shifty: )… Ik hoop iig wel dat die zaadstengel wel nog even iets heeft dat wél helpt tegen de spruw lieffie…!! Want dit is ook geen doen zo he…??

Dikke kus van mij…!!

:-*

Een jongentje :inlove: :inlove: , leuk Pleun :mrgreen:

Wat balen dat die spruw maar niet over wil. Hebben ze nou niks anders voor je wat wél werkt? 't Valt ook niet mee, en dan ook nog zwanger. Maar wel van een jochie :mrgreen:

Groot gelijk dat je een andere dokter zoekt. Het vertrouwen is nu wel helemaal weg hè?

Pleun, een jochie! Wat leuk! Toch een Fritsje dus :mrgreen: !

Kunnen ze dat zo vroeg al zien?

@SeeSeeEm wrote:

Kunnen ze dat zo vroeg al zien?

Zo! Echt wel!! En niet alleen zij, wij ook!! :mrgreen: Piepklein, maar zonder twijfel een echt piemeltje!!!

En over die spruw… de wanhoop slaat nu echt toe… Ik bel om 8.00 de huisarts voor een afspraak en kan nou niet meer slapen omdat ik na de laatste voeding (5.15) zooooo BOOS ben! Ik wil geholpen worden verdomme!! Ik wil het echt niet missen het voeden, tis zó fijn… :cry: Maar dit is geen doen… Er moet toch inderdaad nog wat anders zijn? :pray:

nog 2 minuten Pleun! ik hoop dat hij nu echt actie gaat ondernemen!!! :-*

Je bent lief Nynke!

Heb om 9.10 een afspraak… duim je voor me? :-*

ik begin alvast met duimen!!! ga je ook je ontevredenheid over de manier waarop je behandeld bent duidelijk maken?

Weeeeer een ander zalfje… Deze is ook voor een aantal gistinfecties, dat zou het ook nog kunnen zijn namelijk. Veel middelen tegen dit soort dingen mag je niet gebruiken als je zwanger bent, dat compliceert het allemaal behoorlijk schijnbaar. Hij heeft niet bij Bo in haar mondje gekeken en zei ook nog dat doorgaan met haar behandelen niet nodig is… Yo, help me, dit is toch gewoon onzin, of niet??? Hij maakte me ook nog eens heel erg duidelijk dat “spruw” niet de benaming is voor een infectie aan je tepel, alleen maar in de mond. :think:

En per maandag heb ik een andere huisarts. Ben het hele gesprek niet aangegaan, heb gewoon gezegd dat die dichterbij zit. Had er geen zin meer in. Was prima! Klaar dus!

Ik ga dit weekend dit zalfje proberen. En dan moet er echt verbetering komen. Denk dat ik maandag nog wel die andere huisarts probeer, maar als die niet komt met iets dat ZEKER helpt… ik vrees het ergste meiden… ik trek het niet meer… Vind het heeeeeeeeeeeeeeeel erg!!! :cry: