Woon je vlak bij Groningen Nynke? Wij wonen er niet zo ver vanaf. Tegenwoordig komen we er alleen nog maar als we naar het ziekenhuis moeten. Als ik de stad in ga loop ik ook vaak vanaf de ikea, is best te doen. 't Is zo’n gedoe met die grote wandelwagen in de bus.
Goed zo, in het openbaar gevoed. Nog even en je draait je hand er niet meer voor om. :thumbup:
Morgen wordt een zware dag. Ik had vrij gevraagd omdat mijn vriend de hele dag weg moet. Alleen nu zijn er 3 ziek. Voor Yoni was snel wat geregeld en Anyk kan met papa mee. Maar ik ga om 7 uur de deur uit en Anyk en papa zijn vast niet voor zevenen 's avonds terug Dat wordt heel veel kolven. Aan de andere kant heb ik 's middags lekker tijd voor Yoni. Kunnen we poffertjes bakken :dance:
Ja Yo, hoe gaat het ermee?
Nou, het is gelukt hoor! Ik hoef nog maar twee keer per dag te kolven (de eerste keer kan onder werktijd 's ochtends) en dat levert me een dikke 800 cc op. Goed voor vier voedingen. Dan nog eentje uit de vriezer en zo gaan we de zes maanden wel halen. Noooooit gedacht… :dance:
En nu maar hopen dat mijn produktie niet terug gaat lopen
Alleen is mijn arme meissie verkouden nu. Dat geeft dus een hoop gedonder aan de fles. Telkens kleine beetjes drinken en dan brullen. Zo doet ze gerust anderhalf uur over een flesje. En dan hebben we dus geen idee wanneer ze weer zal willen, zucht.
Bianca ik woon in leeuwarden, dus redelijk dichtbij. Vind Groningen een stuk gezelliger om te winkelen dan Leeuwarden hihi.
Wauw Lena fijn dat het gelukt is!!!
Hier alles wat minder. Sara aan de diaree en weer 40 gram lichter dan vorige week heb er maar een topic voor aangemaakt weet het nu ook ff niet meer
Haaiiii, daar is ik weer even… Ben bekaf, zal er niet lang zijn vermoed ik… Hele dag training gehad bij Exact, voor Globe 2003… :? Redelijk pittig moet ik zeggen…
Chris drinkt gematigd enthousiast… 1 borst gaat er nog wel in, maar voor de tweede heeft hij geen geduld… Het duurt ook zo verrekte lang voor ik bij de tweede borst een tsr krijg… :evil: Gisteravond gaf hij het na 8 minuten op, en ik kan het hem niet kwalijk nemen… 8 minuten en nog geen tsr… Dat slaat toch ook nergens op… En probeer dan maar eens je hoofd leeg te maken en te ontspannen, als je weet dat ie elk moment kan beslissen om de handdoek in de ring te gooien… :roll: Ik probeer heel geforceerd aan iets anders te denken op dat moment, maar het lukt niet… Mooie mannen, zonnige stranden… het helpt niet… :shifty: Nou ja, met tweemaal per dag 1 borst komen we ook een heel eind…
Pffffffffff drukke dag dus!!!
Ik hoop dat je nog een heeeeeeeeele tijd zo vol kunt houden Yolanda :-*
zo na een pittige week hier heb ik ook weer ff tijd om te reageren
nou ja tijd moet eignelijk boodschappen doen en mn huishouden
maar heb ff mama tijd genomen
de week was zo pittig omdat rob werkt op dit moment 10 tot 12 uur
er moet een klus af
rosanna moest afzwemmen wat ze gelukkig heeft gehaald
en eline had regeldagen
plus de normale dingen die in een huishouden gebeuren met 4 kids
en eindelijk bijna de boekhouding af
kan dat volgende week naar de boekhouder
en keek gister in de agenda,kwam ik er achter dat ik afgelopen zondag eline 3 maanden voed :mrgreen:
langer dan wat bij de andere kids is gelukt
nou op naar de volgende 3 maanden
en daarna zolang eline zelf wilt
bij jou dus ook pittige dagen yolanda
ik heb ut vaak bij de avondvoeding probeer ik me te ontspannen maar dna gaat de boodschappenlijst door mn hoofd
of de kids nog wat mee moeten voor school
of als klanten nog niet betaald hebben
maar wel stapel rekningen liggen :think:
wou dat het zomer was
lekker in de tuin eten en zitten
savonds met de kids en hond naar de oostvaardersplassen
nog ff geduld
allemaal een dikke knuf
en probeer weer snel ff langs te cyberen
groetjes sophia
Pffff Sophia, word al bijna moe van het lezen!!! :mrgreen: Kalm aan he! En gefeliciteerd met je eerste 3 maanden!!
Yolanda, wat fijn dat het niet helemaal is gestopt. Ik snap ook dat ie het na 8 minuten opgeeft. Wat gek zo’n verschil in borsten! Maar goed, wat je zegt, als het zo nog even goed gaat dan is alles meegenomen he?! En met ieder moment dat je in de stress schiet omdat je denkt dat “het moment” is gekomen, wen je er misschien ietsje aan dat het een keer echt gaat gebeuren. Doe maar dag voor dag. Dikke kus voor jou en Chris!!
Gefeliciteerd met je 3 maanden Sophia :dance:
Goed Yo, dat het toch nog lukt. Kun je het afscheid nog even uitstellen
Ik heb ook in Leeuwarden gewoont én gestudeerd. Al weer 10 jaar geleden :think: Leeuwarden vond ik ook nooit echt leuk om te winkelen. Wij gingen toen ook regelmatig naar Groningen.
Anyk had vandaag een mamadag. Gisteren natuurlijk de hele dag (op de ochtend en avondvoeding na) uit de fles gehad. Vandaag kwam ze zeer regelmatig. Vaak alleen voor een slokje. Dan dronk ze even, keek mij aan en begon dan met de tepel in de mond te lachen :inlove:
Nu ze steeds meer ‘gewone’ dingen gaat eten merk ik wel dat ze minder voedingen nodig heeft. Aan de ene kant wel lekker, want ze zat nog op minimaal 6, soms 8 voedingen op een dag. Aan de andere kant mis ik het ook. Nog een paar maandjes en overdag drinkt ze al bijna niet meer bij mij :? Maar, ze vindt het fantastisch om in haar stoeltje te zitten en dan samen met ons te mogen eten. En dat is ook wel weer heel leuk. 't Is wel een dubbel gevoel. Bij Yoni heb ik dat nooit gehad. Komt misschien wel omdat we samen zo’n moeilijke start hebben gehad met heel veel stres. En nu loopt het net lekker. Maar, voorlopig zitten we nog op minimaal 4 voedingen, dus ik zal niet meer treuren :mrgreen:
dank je wel voor de felicitatie
maar ik voel me vandaag niet zo happy
rob zn zoon woont al 10 jaar bij ons
dus bescouw het als mn zoon
hji gaat heel goed op het spec basis onderwijs
ondanks zn dyslexie en lichte vorm van adhd
we waren het met de leraar eens en met de st gewoon anders
dat is een rugzakje voor extra begeleiding dat we hem naar het beschermd vmbo laten gaan dat heet pdoc
nou kreeg ik gisteren telefoon van school
de pcl(dat is een stichting die een beschikking moet afgeven voor dave,voor plaatsing)
zat te twijfelen en dachten aan zmok :twisted:
terwijl die leraar in de vergadering zich zo hard voor dave heeft gemaakt
dat mesn van pcl werkt niet met dave moet alleen beschiking afgeven
nou komt er een volgende vergadering begin maart
maar je hebt maar tot 1 maart de tijd om ze in te schrijven op het vervolg onderwijs
en vind zmok zon stempel
plus daarbij daar zitten extremere kinderen
waar hij alleen maar "slechtere"ideeen van krijgt
en zn biologische moeder
tja kan op dit moment ff niet met der door een deur
probeer al 10 jaar een goed contact voor dave op te bouwen
maar ze belde nieuwjaarsdag ja kom hem op halen
ze moet nog komen
sorry voor mn beklag maar heb halve nacht liggne piekeren
en weet het even niet meer
vind het zo erg dat hun over mn kind beslissen
en jij hebt niks te zeggen
door al het gezeur gisteren een borrel en sigaret gepakjt na de laatste voeding
en kon der niet eens door slapen
en nu doodop
maar ja het huishouden roept weer
allemaal dikke knuf
Sophia
Vergeleken bij die stoere mijlpalen van velen van jullie stelt het misschien niet veel voor, maar toch:
Vandaag is Wouter een half jaar en dat betekent dat ik nu ene half jaar volledige bv heb gegeven. :dance: :dance: :dance:
Ik hoop er in ieder geval nog een half jaar aan te plakken en daarna zien we wel.
Pfff, jeetje Sophia, dat is idd niet niks. Sterkte! Moeilijke situatie…
Sterkte Sophia! :-* :-* :-*
Marion gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:
Hier heeft Sara weer een nieuwe truuc: lachen terwijl ze aan het drinken is :mrgreen: Dan hoor ik ineens Guuh. Als ik kijk zie ik 2 straaaaaaaaaalende ogen en een smile van oor tot oor met de tepel nog in haar mond :inlove: :inlove: :inlove:
Gister Sara voor het eerst trouwens zelf een fles (met BV erin overigens) gegeven na de borst…dit vanwege het ziekzijn en het afvallen. Ze keek me heeeeeeeeeeel verbaasd aan maar gelukkig ging het goed. Ze dronk de fles leeg en wilde bij de volgende voeding ook gewoon aan de borst drinken. En ik zat bij het flesje even een traantje weg te pinken :?
lachen he ninanientje
eline heeft ook iets nieuws
als ze moet poepen gaat dat nog wel is met geluid
dus dan gaat ze van de borst af poepen en dan dubbel van het lachen liggen
of ff tegen me aan brabbelen en dan maar door drinken
net maar mailtje naar dave zn meester gestuurd dat we toch het liefst hem naar dat beschermde vmbo willen hebben
en dat we aan alles mee willen werken
en dat met zn biologische moeder is niet nieuw
dit is de 3e keer sinds dat hij bij ons woont ze geen contact meer op neemt
hij heeft voor het laatst vorig jaar zomervakantie bij dr gelogeerd
bij jullie allemaal ook zon slecht weer
net mn man gebeld en gezegd doe pas boodschappen als jij thuis bent
geen zin om met 4 kids door de stromende regen te gaan
wil hier een dametje niet gaan slapen
zal ff tover truc toe passen
ff aan mama dr borst :inlove:
groetjes sophia
oeps vergeten marion heel erg gefeliciteerd :dance: :dance: :dance: :dance:
groetjes sophia
Marion!!! Elke mijlpaal is stoer!! Gefeliciteerd!!!
Sophia, wat een gedoe. Ik heb op een school gewerkt en weet dat het niet overal gaat zoals het zou moeten gaan. Er is teveel vrijblijvendheid op dit gebied en soms te weinig bereidheid van de directie om docenten dan ook echt meer ruimte te geven, helaas!! Hou vol!
En wat betreft de moeder van Dave. Ik snap dat het je kwaad maakt, maar je moet het er mee doen. Het enige wat je in de hand hebt is je eigen gedrag. Je kan Dave helpen door er voor hem te zijn. Wij hebben hier ook te maken met een ex, kids wonen helaas bij haar. Ik heb ook heel erg moeten leren om haar los te laten en mijn leven er niet (al teveel) door haar te laten bepalen. KEImoeilijk!!! Maar noodzakelijk voor mijn eigen welbevinden. Succes!!
Bianca, ja, lief is dat he, dat lachen… Bo doet dat ook. En soms liggen we dan samen te stikken van het lachen. :inlove:
Mijn spruw is nog niet over. Weet niet meer of het nou minder is (de pijn) dan een poosje terug. Doe het nog 1 dag (smeren met voetschimmelzalf) en ga dan weer aan de bel trekken.
Voetschimmelzalf? :shock: Pleun wat ontzettend balen dat de spruw niet weg wil
Sophia wat een toestand zeg :? Eline is trouwens wel errug grappig hihi je omschrijft het heel leuk zie het helemaal voor me :inlove:
je heb helemaal gelijk over die ex pleun
probeer het ook
maar als je zo loopt te strijden met scholen
en zij bekommert dr niet over dr kind
en idd dave staat voorop
we hebben een goede band
maar ja kreeg hem dan ook als kereltje van 2
hij noemt me mama
maakt ruzie met me zoals een puber met zn moeder doet
hoop dat die spruw snel bij je weg is
zwanger ook je beslommeringen en dan nog pijn met voeden
eline slaapt ze hoefde maar paar minuutjes te drinken en vertrokken was ze
meiden liggne op de bank tv te kijken
en dave komt over half uurtje
dus ga nog ff verder in huize jan steen
groetjes sophia
p.s. allemaal bedankt dat jullie zo mee leven gaat hier eigenlijk over bv
en niet over schoolproblemen met pubers :oops:
Gefeliciteerd Marion :thumbup:
Hè wat rot Pleun, en je weet wel zeker dat je spruw hebt? Misschien dat het vanwege je zwangerschap zo moeilijk weggaat?
Was niet zo blij vanochtend, het kolven leverde maar 320 cc op . Zo gaat mijn voorraad er wel snel doorheen natuurlijk… Is 2 keer per dag dan toch te weinig om de produktie op peil te houden? Ik hoop dat het niet nog minder wordt
@-Mar- wrote:
Vergeleken bij die stoere mijlpalen van velen van jullie stelt het misschien niet veel voor, maar toch:
gekkie... een half jaar vind ik ook heel stoer hoor!!!! en het stelt hartstikke veel voor... 6 maanden!!!!
gefeliciteerd!!!
@lena3 wrote:
Was niet zo blij vanochtend, het kolven leverde maar 320 cc op . Zo gaat mijn voorraad er wel snel doorheen natuurlijk… Is 2 keer per dag dan toch te weinig om de produktie op peil te houden? Ik hoop dat het niet nog minder wordt
als je productie minder wordt met kolven is het inderdaad misschien handig om vaker en dan korter te gaan kolven.
Ik kolfde 3 x op mijn werk.
De eerste keer was de opbrengst ongeveer 200 en de twee keer daarna maar 120 tot 150 cc.
En wat blijkt??? het is ongeveer net zoveel als dat Wessel drinkt… De voeding van 11.00 uur 's morgens drinkt ie altijd het meest.
Goed systeem he?
maarruh… 320 cc… met 2 x kolven… das 160 per keer… is toch niet zoooo slecht???
preggie