na 5 wk volledig kolven, neemt meneer ineens de borst
ik ben :inlove:
JOEPIE!!! Heksje!!! Wat geweldig voor je!!! :dance:
Wauwwwwwwwww Heksje gefeliciteerd!!! :inlove:
Jarreau fijn dat het weer de goede kant op gaat met Vienna! Ik wist idd niet dat ze in het ziekenhuis lag :shock:
Heksje fijn gevoel he
In het begin denk je het komt er nooit van aan de borst. Je wilt net als andere moeders gewoon live voeden ,maar als het dan ook daad werkelijk lukt ben je extra trots. :thumbup:
groetje jarreau
@Pleun wrote:
Nou heb ik toch verdorie tóch spruw!!! En dus al een maand!!! Heb de lactatiekundige in alle wanhoop gebeld en die zei dat dus. Wat voel ik me stom zeg!! Nou kan ik een zalf halen en binnen 2 dagen is het dan over. KLUNS!!! Al die pijn voor niks!!!
Oooooow, da’s frustrerend. Was dat denk je ook een (mede-)oorzaak voor Bo d’r onrust?
Nou, beterschap ermee!
Auwie, ik heb weer stuwing en formaatje bowlingbal (en da’s niet fijn voor iemand met normaal gesproken een bescheiden maatje mandarijn). :wall: :wall: :wall:
Sprongetje en afstelfase Marion?? Auwie!!
Nou, ik heb er net 3 kwartier :shock: over gedaan (bij de apotheek) om te krijgen waar ik voor kwam. De huisarts had een recept gefaxt voor spruw in de mond :wall: !! Blijkt dat hij die hele term Lactatiekundige helemaal niet kent!!! :wall: :wall: En wat blijkt… de apotheek ook niet!!! :doh: Ik ga dus een andere huisarts zoeken! BELACHELIJK!!! Doe dit niet met een zwangere vrouw, ik ben een lopend mijnengebied momenteel!!! :twisted:
Pleun wat belachelijk inderdaad.
Ik ben op dit moment ook weer een beetje ongerust. Misschien weten jullie raad. Maaike drinkt de laatste 5 weken al de meeste voedingen heel onrustig (vooral 's avonds). Maar nu wil ze al een paar dagen helemaal niet meer soms. Dan is het echt krijsen (zo hard heb ik in tijden niet gehoord). Maar ze zit dan nog wel op haar knuistjes ze zuigen. Ik heb dan echt het idee dat de houding haar niet bevalt. Maar ik heb al heel wat houdingen uitgeprobeert en zoms is het de voeding daarna wel weer goed. Ik dus afkolven vanavond; drinkt ze zo 150 cc op. Terwijl ze dus echt niet meer aan de borst wou. Wat moet ik hier nou mee?
Hallo allemaal,
hier ook twee bowlingballetjes… Met lillypadz + zoogcompressen hou ik het nét droog, hi hi. Heb besloten om nog maar 170 cc per kant per keer te kolven en zo langzaam af te bouwen. Uiteindelijk moet ik uitkomen op 800 cc per dag (ongeveer) in 2 keer. Dan is het kolven makkelijker en krijgt Lara minstens 6 maanden volledig BV. Mijn tietjes moeten duidelijk nog aan het idee wennen :mrgreen:
Karien: veel plezier op je feestje!
Nynke: welkom in het land der kolvenden . Dat melkkoeierige gaat er wel vanaf hoor, het went snel. Voor je het weet zit je al KOK-kend te kolven :mrgreen:
Pleun: beterschap!!!
Heksje: JOEPIEDEPOEPIE :thumbup: :thumbup: . Geef de kleine een knuffel van me! (en geef Lara zijn adres, ha ha)
Yolanda: wat kost zo’n kind je een tranen hè :-* Ik moet best mijn best doen af en toe om Lara’s weigering niet als een persoonlijke afwijzing op te vatten. Het is zo’n klein stapje van “ik wil jouw borst niet” naar “ik wil jou niet”. Met je verstand weet je heel goed dat het geen afwijzing is, maar juist een teken dat je hem alles gegeven hebt wat hij nodig had. Maar ja, overtuig daar je tverdrietige moederhart maar eens van… :? Het zal je vast lukken en over een tijdje kijk je terug op een geweldige BV-periode met mooie herinneringen. Wie weet worden zelfs de tranen bij het afscheid ooit nog een mooie herinnering? Of wie weet drinkt Chris straks weer gewoon en hou je hem nog tot zijn 16e aan de borst :mrgreen: :mrgreen:
Misschien moesten we een boekje aanleggen “van kleine kinderen, de dingen die voorbij gaan”, met al onze mooie herinneringen. Lekker snotteren
Hee mamalien, Lara heeft ook weleens zo’n periode. Ze zet het dan na een paar slokken al op een brullen en we krijgen er met moeite een halve portie is geperst. We hebben al 100 theorieën bedacht: andere houding, melk misschien vies, te koud, te warm, teveel honger, te weinig, krampjes, er komt teveel uit, er komt te weinig uit… geen idee dus eigenlijk. Ik kan je niet zoveel tips geven, alleen geruststellen dat het hier altijd vanzelf weer overgaat en dat ze er niet langzamer om groeit. De enige tip die hier weleens helpt is stoppen als ze niet wil. Wegleggen en 20 minuten later nog eens proberen. Succes!
groetjes, Lena
thanx lena…daat gaat lukken…
Nog even een vraagje…
ik heb me een rotje geoefend met de fles…ik schreef al dat melk met thee nu goed gaat…
maareh…hoe slecht of goed is thee nu? niet als vervanging van de bv, maar voor de leuk ernaast…ze vind het heeeeerlijk! net weer een 30cc rooibostheen gedronken en ze geniet echt en ik ook dat geef ik eerlijk toe…vind het leuk dat ze iets anders pikt…maar hoe erg is dat? ze is bijna 4 maanden…
iemand een idee?
groetjes Karien
Lena 800cc :shock: das bijna een liter :shock: :shock: :shock:
Hier moeder de koe weer :mrgreen: Maar ik ben kalfje hoor als ik de hoeveelheden van lena hoor heb gister trots mijn eerste ijsblokjes ingevroren :inlove: Vannocht kleine borstoverstroming dus toen kreeg ik er wel 80cc uit in 20 minuutjes. Vanmiddag is het weer stuuuuuuuuuukken minder. maar goed, geeft niet, heb nog 2 weken om een voorraadje op te bouwen en te oefenen. Vanavond gaat de volgende lichting ijsblokjes de vriezer in :mrgreen:
karien ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag :-*
Mamalien hoe gaat het nu met Maaike???
Hoi allemaal
Ik heb net met de osteo gesroken en die denkt dat Maaike te moe is om te drinken en eerljk gezegd denk ik dat ze gelijk heeft . Hoe later op de dag hoe moelijker het wordt namelijk. En ze slaapt de hele dag niet dus dat klinkt dan logisch. Nu net ook weer… helemaal over de rooie en in een flesje is het niet aan te voeren. Ik kan daar alleen nog niet tegen op kolven. Net dus met een hand een flesje en met de andere al weer kolven. En nu is vriendlief de vriezevoorraad maar aan het plunderen.
Maandag gaan we weer naar de osteopaat. Ik hoop dat zij wat voor ons kan betekenen. Ik zit hier ook al te janken. Het is ook zo zielig om te zien dat ze dus gewoon te moe is om te drinken. En ik moet dus echt hard mijn kolven verbeteren. Rechts lukt wel (100 cc) maar links krijg ik er maar 20 uit. Wat kan ik hier aan doen?
Karien ik weet ook niet of het slecht is. Staat dat niet ergns wat ze mogen hebben op die leeftijd?
Ik zal op houden want ze krijst alles bij elkaar en ontdooien gaat niet zo hard
Hè wat vervelend mamalien. Ik hoop voor jullie dat de osteopaat kan helpen, dit is zo vervelend en zielig. Ze kan inderdaad te moe zijn, daar heeft Anyk ook wel eens last van. Had moet ik eigenlijk zeggen. Dan was ze zelfs te moe voor de fles. We legden haar dan in bed en gaven haar liggend de fles, dat was de enige manier om er wat in te krijgen. Ik ben toen een tijdje liggend op bed gaan voeden. Anyk zo’n beetje op haar buik liggend bij mij drinken. Dat wilde op een gegeven moment wel. Gelukkig had ik een aardig voorraadje, waardoor ze ook met de fles kon krijgen. Maar…het is over gegaan. Ze weigert tegenwoordig soms zowel de borst als de fles. Vooral 's avonds heeft ze daar een handje van. Nog te veel te doen volgens mij. Pas als ze op bed ligt en het duidelijk wordt dat ze echt moet blijven liggen geeft ze zich over en gaat ze drinken. Kleine tuttebel :mrgreen:
Valt ze in slaap als je gaat wandelen? Dat werkt hier nog wel eens. Vooral bij Yoni pasten we dat wel eens toe, want die wilde niet slapen overdag. Dan legden we haar in de wandelwagen en gingen wandelen. Dan sliep ze tenminste.
Ik heb niet echt een tip hoe je er meer uit kan krijgen. Links ging bij mij ook nooit zo van harte. Dan kolfde ik een paar uur later gewoon weer. Eerst kwam er dan ook weer heel weinig uit. Na een paar dagen kon ik steeds meer kolven. Nu wil links soms beter dan rechts.
Enne…ik kolf vaak al kokkend :mrgreen: Vooral rond deze tijd.
Tja Yo, elke nieuwe stap is afscheid nemen. Yoni deed toentertijd hetzelfde. Na een paar slokken weer ophouden en een heel verhaal gaan vertellen. 't Was wel even moeilijk om te stoppen, maar ik had er toch vrede mee. Ze heeft ruim een jaar bv gehad tot grote tevredenheid van ons allebei. En er brak een nieuwe periode aan waar ze mij wat minder nodig had. En dat is dan even slikken. Maar wat je samen gehad hebt kunnen ze je niet meer afnemen.
Frustrerend zo’n apotheek. Die van hier is al niet veel beter :? Ik hoop voor je dat de spruw nu wel snel over is. Lijkt me pijnlijk.
Goed zo heksje :dance: . Fijn gevoel is dat. Anyk is voor het eerst een beetje gaan drinken toen ze 3 weken was. Ik kon wel janken van opluchting, was zo bang dat het niet meer zou lukken. Met Yoni vond ik het zo normaal dat ze aan de borst dronk, maar nu weet ik dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. En dan is het extra fijn als 't lukt. Wees maar trots op je kereltje (en op jezelf)
Ik wist niet dat Vienna ziek was geweest. Gelukkig dat het weer beter gaat met haar.
Het kolven op mijn werk ging de laatste dagen al wat beter. 't Is wel even uitkienen dat een collega het even van me kan overnemen. Maar dan heb ik wel mijn handen even vrij en ik kan rustig zitten. Anders zit ik toch de hele tijd te luisteren of het wel goed gaat en dat werkt niet bevorderlijk. Maar ja, soms is het even niet anders. Maar het wordt nu al wat makkelijker omdat Anyk tussen de middag pap krijgt. Dat scheelt me 1 x kolven op het werk. En doordat ik 's ochtends en 's avonds kolf en eventueel direct als ik thuis kom is er wel voldoende voeding voor haar. Ik moet altijd wat extra hebben staan, want mevrouw wil nog wel eens in slaap vallen tijdens een voeding. Of ze weigert de fles ineens. Daar had ze deze week wat last van. Had ze overdag bijna niet gedronken. Met het gevolg dat ik haar de halve avond aan de borst had. Grapjas.
@Ninanien wrote:
Lena 800cc :shock: das bijna een liter :shock: :shock: :shock:
Ha ha, ik weet het het. Ik zat op 1300 cc, da's bijna anderhalve liter :mrgreen: . Dat krijg je als je stug doorkolft. Maar jullie houden je allemaal keurig aan het vraag en aanbod principe met die live drinkende kindjes. Dan kolf je natuurlijk niet zo makkelijk effe een halve liter erbij.
Ik had dat ook trouwens, links veel minder dan rechts. Maar na een paar weken ging het weer gelijk op. Links heeft alleen wat langer nodig voor dezelfde hoeveelheid.
Mamalien, wat naar! Kan me voorstellen dat je erbij zit te huilen. Hopelijk zal Maaike snel wat beter gaan slapen. En anders heeft ze maar geluk met zo'n kei van een moeder die niet naar de Nutrilon grijpt maar dapper doorkolft :-* . Maaike is ook nog erg klein hè, je zult zien dat het binnenkort beter gaat. Het gaat zo snel met die kleintjes...
Heb gisteren het themanummer van VBN in de bus gekregen "moedermelk maar (nog) niet aan de borst". Stonden heel veel verhalen in van kinderen die naar aan de borst konden of wilden drinken. Wel prettig om te lezen. Alleen werd ik toch wel een beetje verdrietig dat het bij die andere moeders bijna altijd uiteindelijk wel lukte. Denk ik toch weer: wat heb ik verkeerd gedaan, hebben we het wel hard genoeg geprobeerd, waarom wil ze nou niet, zou er toch iets mis zijn, etc. etc. Ik moet het gewoon van me afzetten en het zo laten, maar dat lukt niet altijd :?
@lena3 wrote:
@Ninanien wrote:Lena 800cc :shock: das bijna een liter :shock: :shock: :shock:
Ha ha, ik weet het het. Ik zat op 1300 cc, da's bijna anderhalve liter :mrgreen: . Dat krijg je als je stug doorkolft. Maar jullie houden je allemaal keurig aan het vraag en aanbod principe met die live drinkende kindjes. Dan kolf je natuurlijk niet zo makkelijk effe een halve liter erbij.
Ik had dat ook trouwens, links veel minder dan rechts. Maar na een paar weken ging het weer gelijk op. Links heeft alleen wat langer nodig voor dezelfde hoeveelheid.
Mamalien, wat naar! Kan me voorstellen dat je erbij zit te huilen. Hopelijk zal Maaike snel wat beter gaan slapen. En anders heeft ze maar geluk met zo'n kei van een moeder die niet naar de Nutrilon grijpt maar dapper doorkolft :-* . Maaike is ook nog erg klein hè, je zult zien dat het binnenkort beter gaat. Het gaat zo snel met die kleintjes... Dat zeggen mijn man en ik ook altijd maar tegen elkaar als er weer een of ander probleem is: this too shall pass... Dat is zo'n beetje het enige wat we weten van babies nu: alles gaat weer voorbij.
Heb gisteren het themanummer van VBN in de bus gekregen "moedermelk maar (nog) niet aan de borst". Stonden heel veel verhalen in van kinderen die naar aan de borst konden of wilden drinken. Wel prettig om te lezen. Alleen werd ik toch wel een beetje verdrietig dat het bij die andere moeders bijna altijd uiteindelijk wel lukte. Denk ik toch weer: wat heb ik verkeerd gedaan, hebben we het wel hard genoeg geprobeerd, waarom wil ze nou niet, zou er toch iets mis zijn, etc. etc. Ik moet het gewoon van me afzetten en het zo laten, maar dat lukt niet altijd :?
Yolanda, hoe gaat het nou?? :-*
Yolanda ik las je verhaal nu pas en wil ook graag reageren.
Jij weet als geen ander hoe ik me voelde toen ik besloot om na 14 mnd voor mezelf te kiezen en de bv volledig af te bouwen.
Het verdriet over een afsluiting van een gevoel wat nooit meer zou terug komen, de twijfel of ik dit Luca wel mag ontnemen,…jij hebt me zo gesteund hierin,…
Jij hoeft gelukkig die beslissing niet te nemen, die neemt Chris voor jouw!!
Hij laat zien dat jij een geweldige basis hebt gelegd waarin hij zichzelf kan zijn, waarbij hij jouw fysieke steun niet meer altijd nodig heeft maar wel jouw goedkeuring, jouw gevoel van dat hij het goed doet op welke manier dan ook.
Dat hij dus kiest om niet meer te mama-tanken op de manier die jullie gewend zijn maar juist op een manier die Chris kiest, door jou op zijn manier te vertellen wat hij voelt, denkt en ziet op dat moment is toch schitterend,…daar mag je oprecht trots op zijn.
Mamalien hoe gaat het nu met jou en maaike???
Lena anderhalve liter goedemorgen zeg! En dan voel ik me met mijn 110cc al een melkkoe :lol: Maar inderdaad Sara drinkt aan de borst…Heb dus nu door het kolven accuut weer flinke overproductie :silenced:
Lena ik kan me voorstellen dat het $%^^&voelt…Ik heb wel enorme bewondering voor je dat je het zo hebt gedaan. Op deze manier heb je toch bv gegeven en ik denk dat het nog een graadje arbeidsintensiever is dan wat ik doe :shock: Maar goed ik vind het enorm goed van je! :-
Ik heb weer in het openbaar gevoed :mrgreen: Nee geen tepelflashen ik word wat handiger :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar in de auto gevoed op een parkeerterrein, in een lunchroom ennnnnnnnnnn als klap op de vuurpijl…midden in de Mac Donalds 8)
We zijn een dagje naar Groningen geweest. Had dringend een nieuwe broek nodig, want nog maar 1 goede :shifty: Meteen ook een shirtje gekocht in de uitverkoop (van 24.95 voor 7.50 :thumbup: ), nog een prachtig schots rokje voor Sara en een mooie fotolijst :mrgreen:
We hadden Sara gewoon met kinderwagen en al in de auto geladen. Geparkeerd bij de Ikea, daarna met de bus naar centrum (eerste keer met OV en kinderwagen :mrgreen: ). Heerlijk! :thumbup:
@Ninanien wrote:
nog een prachtig schots rokje voor Sara
Foto! Foto! Klinkt erg leuk!
Groningen, daar ben ik lang niet geweest… ik ben er naar school gegaan en heb er nog ene jaartje gestudeerd, maar nu ben ik er volgens mij al 4 jaar niet geweest. Is het erg veranderd?
nee eigenlijk niet. Ik vind het nog steeds een gezellig centrum. Nog steeds erg druk en nog steeds veel cafeetjes :mrgreen:
Het rokje is nu nog wat aan de grote kant hahaha maar zodra hij past komt ze op de foto :mrgreen: