Algemeen bv topic

:thumbup: Zo hoort het :thumbup: :mrgreen: Hier wat gesputter. Ik moet de hele tijd één hand in de wagen hebben :doh: smiegtje. :inlove:

Maaike is errug slim geloof ik!! 8) :inlove:

Pffff, heb hetzelfde als jij Tjo, ben je er ff niet…(ik was er wel, maar ff niet hier) durfde al bijna niet meer terug te komen…

Rhodé, dat hele korte drinken heeft Rinke ook gehad. Ik ging toen naar 3x op de dag bv ('s morgens, 's middags en 's avonds) en dat heeft wel gewerkt. En het ging eigenlijk vanzelf weer over…ze nam gewoon de rust niet denk ik. Daarentegen dronk / drinkt ze dan nog wel 2x op de avond en minimaal 1x 's nachts. Doet Rhodé dat ook?

En wat Pleun zegt over dat drinken…dat is wel zo ja…

Hee Rosa,

Rhodé drinkt 's nachts niet, en krijgt dus (tenminste…als ze drinkt) 4 voedingen. Maar omdat ze nu niet drinkt krijgt ze natuurlijk veel te weinig melk binnen toch? Ze moet toch ongeveer 600ml melkproducten binnen krijgen met 7mnd?

Het is dus lastig om een voeding te minderen zeg maar, want dan krijgt ze volgens mij te weinig.

Of zou ze dan uit zichzelf ongeveer 200ml per keer drinken :think: Mmmm lastig hoor als je een dochtertje hebt die niet aan geeft dat ze honger heeft. Op deze manier moet ik telkens maar verzinnen wanneer ze drinken of eten moet krijgen…

Rinke geeft het overdag ook niet aan, maar 's avonds en 's nachts wel hoor! :lol:

Och, vooral druk met dagelijkse bezigheden en even geen tijd in de pc gestoken. je weet wel, druk, druk druk.

Ja ik ken het hihihihihi :wink:

Welkom terug alle dames die weg waren :wink:

Yo: hoe is het nu? Verdrietig kun je daarvan worden hè, een kind dat niet wil…

Jij doet het natuurlijk zoals het “eigenlijk” hoort: wachten totdat het kind zelf aangeeft dat hij geen BV meer hoeft. Maar dat levert je dus ook automatisch de pijn van de afwijzing op. Want of je kind nu anderhalf uur of anderhalf jaar oud is, het blijft pijnlijk als ze niet willen. Van de positieve kant bekeken kun je het ook zien als een teken dat Chris nu zo stevig in zijn schoenen staat en zo zeker is van jouw liefde en zorg, dat hij geen zuiguurtje / troosttiet / hoe je het noemen wil, meer nodig heeft. “Losmaking-zonder-affectieve-breuk,” noemen de pedagogelaars dat, en dat is natuurlijk wel waar je uiteindelijk heen wil met je kind. Maar het blijft verdrietig, zo’n weigeraartje :frowning:

Ik ben sinds vorige week aan het afbouwen met kolven. Ben van vier keer terug gegaan naar drie keer. En guess what: geen druppel minder!! Ik heb nu gewoon 400 cc per keer, aaarghh… Op zich hardstikke mooi natuurlijk, maar ik wil ook nog terug naar twee keer kolven per dag. Ik kan toch zeker geen 600 cc per keer gaan kolven!!! Ik probeer nu wat korter te kolven, maar ik ben zo bang voor een ontsteking :frowning: Bovendien wil ik Lara natuurlijk ook de vette achtermelk geven…

Nog iemand bij wie het afbouwen niet goed lukte?

groet, Lena.

Ook even terug van weggeweest, heb het de laatste dagen ook zo druk. Maar lees altijd wel dit topic alleen van reageren komt niet veel.

Ik heb nu al dikke twee dagen pijn in mijn tepels, ze zijn ook een beetje rood. Wat zou dat zijn, mischien van het bijten wat Samara af en toe doet?

nou alsof het heerst…ook al een tijdje niet geweest, maar ben er weer… en guess what… Maud heeft net voor het eerst 100cc uit de fles gedronken… ik ben zo blij!!! Nu kan ze toch logeren zaterdag en dus kan ik naar een feestje!!! Ik zag het erg somber in, want het het werd steeds erger om de fles aan te bieden, maar nu heeft Oma bedacht om er thee in te doen en dat wilde ze zowaar erg graag!! Ik heb haar nog nooit zo tevreden met de fles gezien! Want het was elke keer kokhalsen en rillen als ze een slokje had genomen…nu slokte ze achter elkaar door… nog geen hele fles leeg gekregen, maar het begin is er…en omdat het gaat om ’ een keer logeren’ kan het mij niet schelen dat ze geen pure melk krijgt! Ze is nu 4 maanden dus echt bang voor gevolgen van bijvoeding ben ik ook niet! Ik ben zo trots op mijn kind en op oma…

Ik ga nu gauw bijlezen over hoe het met jullie gaat!

Knuffie Noui

Hallo,

Rhode kan het niet zijn dat je ongesteld moet worden of bent. Toen ik voor het eerst bij melody ongesteld werd weigerde ze de borst ook. Staat me iets bij dat dan de smaak veranderd.

groetjes Jarreau

Ik ben vanaf vandaag officieel gepromoveerd tot melkkoe :mrgreen: Met dank aan Yo nu een kolf te leen :-* en vandaag maar even geoefend :mrgreen: Voel me nu dus echt uierig :mrgreen: maar toch 40cc eruit weten te persen :lol: 8)

@Xanna! wrote:

Het moment van stoppen, zal altijd moeilijk zijn. Of dat nu is, over een jaar, of als Chris naar de kleuterschool gaat… Vooral omdat je sinds zijn verjaardag hebt besloten dat je het aan hem over laat en zelf niet meer gaat sturen. En omdat je nooit helemaal zeker weet of hij niet later toch nog behoefte zal hebben aan zijn mamastation. Dat maakt het allemaal zo verdomde moeilijk om je er bij neer te leggen en te bedenken “het is goed zo”, want dat weet je dus nooit zeker…Maar… Als dit het moment is waarop Chris stopt, betekent dat natuurlijk niet dat jij opeens vervangbaar bent. Je blijft zijn veilige basis, nog meer dan ooit. Chris zal zelf de beslissing nemen of hij het nog nodig heeft om bij je te tanken, wat een rijkdom moet dat voor je kleine grote vent zijn! Je neemt hem niets af, je gééft hem juist zoveel en mocht dit het einde zijn, dan breekt er een nieuwe fase aan, maar de BV zal altijd de basis vormen voor jullie onverbrekelijke band!!Maar goed, vervolgens besef ik dat geen enkel woord deze situatie makkelijker kan maken. Ik wil alleen dat je weet dat je allang goud hebt behaald met wat jij aan Chris hebt gegeven en dat niemand dat jullie nog af kan nemen!

Okeeee dan… Sluizen ooooopen… Ik las het al eerder, maar kon er eerder niet op reageren… Ik was zo geroerd door je woorden… Damn, wat komt dit aan zeg…!! Ik zeg het zo vaak, maar wat kan jij altijd precies de goede woorden vinden…!! Door jou voel ik me ontzettend trots…!! Dank je…!! Door jouw woorden durf ik straks misschien inderdaad wel te denken dat hij door mij straks het zelfvertrouwen heeft om zelf deze beslissing te nemen, hoe pijnlijk die ook voor mij zal zijn… Houden van is loslaten, maar damn, dat valt niet mee… :cry:

@Lena3 wrote:
Verdrietig kun je daarvan worden hè, een kind dat niet wil…Jij doet het natuurlijk zoals het “eigenlijk” hoort: wachten totdat het kind zelf aangeeft dat hij geen BV meer hoeft. Maar dat levert je dus ook automatisch de pijn van de afwijzing op. Want of je kind nu anderhalf uur of anderhalf jaar oud is, het blijft pijnlijk als ze niet willen. Van de positieve kant bekeken kun je het ook zien als een teken dat Chris nu zo stevig in zijn schoenen staat en zo zeker is van jouw liefde en zorg, dat hij geen zuiguurtje / troosttiet / hoe je het noemen wil, meer nodig heeft. Losmaking-zonder-affectieve-breuk," noemen de pedagogelaars dat, en dat is natuurlijk wel waar je uiteindelijk heen wil met je kind. Maar het blijft verdrietig, zo’n weigeraartje

Jij ook bedankt voor je lieve woorden, ze doen me goed…!! Dat van die afwijzing is precies hoe ik me op sommige momenten voel en gevoeld heb tijdens zijn eerdere (soms zelfs langdurige) weigerperiodes… Ik weet ergens diep van binnen heus wel dat hij me helemaal niet afwijst… En dat het gewoon een extravert, epressief mannetje is… Hij praat gewoon graag, en niet tegen iedereen, maar vooral tegen mij… Hij wijst me dus beslist niet af… Hij lijkt er alleen voor te kiezen om zijn afsluiting en begin van de dag anders in te delen… Hoe moeilijk ik het daar ook mee heb, ik zal het toch moeten gaan accepteren. En respecteren… Maar liever niet nu… :shifty:

Hoe het drinken nu gaat… Vanmorgen, gisteravond, gisterochtend en de avond ervoor, was het draamaaaa…Vanavond ging het redelijk… Hij was lekker moe en loom na in bad te zijn geweest… Dan is hij sowieso wat meer bereid om mee te werken… :mrgreen: Maar zodra de TSR komt, drinkt hij drie slokken, gaat rechtop zitten en druk gebarend met zijn handen een verhaal vertellen… Ontzettend lief, schattig en aandoenlijk, maar diep van binnen breekt mijn hart… Dan denk ik alleen maar:“Drink nou alsjeblieft…” Drink nou, want je hebt het nog zo hard nodig… Als ik het allemaal weer positief benader, realiseer ik me dat ik al op 300% van mijn target zit (namelijk eerste mijlpaal 6 maanden…)… Anderzijds, als ik uitga van 2 jaar, dan zit ik “pas” op 75%… Ik moet ook gewoon stoppen met denken en piekeren geloof ik… Go with the flow en zo…

En wie weet besluit hij overmorgen ineens dat ie weer gigantische trek heeft in een volle buik met melk… Je weet het maar nooit met die kanjer van mij… :inlove:

@Jarreau wrote:

Rhode kan het niet zijn dat je ongesteld moet worden of bent. Toen ik voor het eerst bij melody ongesteld werd weigerde ze de borst ook. Staat me iets bij dat dan de smaak veranderd.

Heee daar zeg je me wat! Ik moet (als het goed is) a.s zondag weer ongesteld worden…zou het dat kunnen zijn?

Ooooh wat ben ik blij met jou antwoord! Ik voel me meteen een stuk beter, want op de een of andere manier word ik er altijd wel onzeker en verdrietig van hoor als ze zo doet…terwijl ik eigenlijk met 6 maanden wilde stoppen met bv…moet ik er nu niet aan denken om toch tegaan stoppen!

boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ninanien… welkom in het land der kolvenden… het gaat wennen hoor… absoluut… op naar een maximale produktie…

Yolanda: Moeilijk he… loslaten… en je weet het allemaal zooooo goed… maar het voelt zoooooo anders… jemig… wat hebben die wurmpjes toch een boel losgemaakt he? emoties waarvan ik nooit had gedacht ze te hebben…

en natuurlijk wijst Chris je niet af… maar zegt ie eigenlijk “mam… het is zoooooo lekker… ik bewaar nog wat”… hihi…

hey jarreau, ik zie nu de geboortedatum van Vienna al…scheelt niet veel maar toch nog wel wat dus…hihi…

leuk je ook hier te zien!!

geeft wer een band he? :wink: WIJ-Bv moeders hahaha

groetjes Noui/Karien

@preggie wrote:

boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ninanien… welkom in het land der kolvenden… het gaat wennen hoor… absoluut… op naar een maximale produktie…

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou heb ik toch verdorie tóch spruw!!! En dus al een maand!!! Heb de lactatiekundige in alle wanhoop gebeld en die zei dat dus. Wat voel ik me stom zeg!! Nou kan ik een zalf halen en binnen 2 dagen is het dan over. KLUNS!!! Al die pijn voor niks!!!

he jakkes :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

hoe kwam zij erachter?

Das minder Pleun, soms heb je het niet in de gaten… Heb die gel standaard in de koelkast liggen. Als je een recept krijgt gelijk bij de apotheek doosje inleveren (herhaling recept is de verpakking). heb je 2 tubes.

Nou hier ook zo iets grappigs. Vienna wil eigenlijk niet meer uit de fles drinken. Terwijl ze dat eerst liever wel deed. Kwam uit het ziekenhuis en wilde daar al naar die zonde niet meer uit de fles drinken.

(voor de gene die het niet wisten.Vienna heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen i.v.m overgeven)

Nu wel fles blijven proberen want was zo handig, maar ze gaat met de speen spelen dus dan maar niet. Heel soms wel als ze hele erge honger heeft. Ze is er tevreden op zon 3 uurtjes dus eigenlijk wel prima zo. Heb der vanochtend gewogen en ze is in 2 weken 400gram aan gekomen. ( Ze weegt nu 5310 gram.)

gelukkig weer de goeie kant op…

groetjes Jarreau