Oo meid, ik hoop zo dat je die laatste voeding nog heel lang kan blijven geven hoor…!!
Hier is het weer raak hoor… Meneer wil weer niet drinken… Deze keer wordt ie niet boos als we in bed liggen (ik voed al maaaaanden alleen maar liggend in bed, in het donker) maar gaat ie gewoon rechtop zitten en verhalen ophangen… :roll: Ik had mezelf zo voorgenomen om me er niet meer druk om te maken, maar stiekem doe ik dat dus toch wel… Het lijkt me vreeeeeselijk als dit het einde zou zijn…
Kan me wel voorstellen dat je je er toch zorgen om maakt hoor Yolanda. Maar het komt wel goed, positief blijven denken :-
Carola, ik hoop ook dat je die laatste voeding nog lang mag geven :-
Verder niet veel te melden hier kwa bv, het gaat hier nog steeds :thumbup: ! Beiden genieten er nog van…
huh Yolanda, ik dacht dat jij toch wel je leven lang zou borstvoeden?
beetje overdreven, maar ik heb er nooit bij nagedacht dat jij ook ooit zou moeten stoppen
ik hoop voor je dat het een tijdelijke tic van Chris is en dat jullie nog een tijdje doorgaan
Hahaha… Ik lig werkelijk onder de tafel van het lachen… Dankjewel…!! Had ik even nodig…!!
Maar zelfs ik zal een keertje moeten stoppen… Maar niet nu please… Ik weet het wel, ik heb al meerder periodes met hem zo meegemaakt, en ben telkens stug doorgegaan, maar heb de laatste keer (die rond zijn verjaardag) mezelf beloofd dat ik niet nog eens zo’n stress-balen-janken periode wilde… Dat trek ik gewoon echt niet meer…
he wat balen Yolanda
Lijkt me ook naar mater je voed je moeilijker kan stoppen
het zo in je dagritme
dat intieme moment met je kind
Ik had het over doorslapen
Nou vannacht elke uur voor dametje wakker geweest
Ze is verkouden
D’r uit eindelijk om 6 uur voieding er in gekregen
En nou ligt ze lief naast papa te slapen
Die hoeft pas gelukkig om 10 uur te werken bij een klant
Kan ik de meisjes naar school brengen
En Dave is al weg met het buisje
Die zit nl op het spec basis onderwijs
Doei meiden
tot laterz
Sophia
Lieve Yolanda, dat “niet nu” gevoel zal je altijd blijven houden vrees ik… Misschien is het wel nu? Ik schrijf later meer, hele dikke kus in ieder geval!!! :-*
Lieve Yo,
Het moment van stoppen, zal altijd moeilijk zijn. Of dat nu is, over een jaar, of als Chris naar de kleuterschool gaat… Vooral omdat je sinds zijn verjaardag hebt besloten dat je het aan hem over laat en zelf niet meer gaat sturen. En omdat je nooit helemaal zeker weet of hij niet later toch nog behoefte zal hebben aan zijn mamastation. Dat maakt het allemaal zo verdomde moeilijk om je er bij neer te leggen en te bedenken “het is goed zo”, want dat weet je dus nooit zeker…
Maar… als dit het moment is waarop Chris stopt, betekent dat natuurlijk niet dat jij opeens vervangbaar bent. Je blijft zijn veilige basis, nog meer dan ooit. Chris zal zelf de beslissing nemen of hij het nog nodig heeft om bij je te tanken, wat een rijkdom moet dat voor je kleine grote vent zijn! Je neemt hem niets af, je gééft hem juist zoveel en mocht dit het einde zijn, dan breekt er een nieuwe fase aan, maar de BV zal altijd de basis vormen voor jullie onverbrekelijke band!!
Maar goed, vervolgens besef ik dat geen enkel woord deze situatie makkelijker kan maken. Ik wil alleen dat je weet dat je allang goud hebt behaald met wat jij aan Chris hebt gegeven en dat niemand dat jullie nog af kan nemen! :-
Carola: Al zoveel momenten zijn er geweest dat de BV niet opleverde wat je er aan energie in investeerde. Dat je toch nog zover bent gekomen, vind ik echt bewonderenswaardig!!! En blijf vooral meekletsen, want jouw ervaring is ontzettend waardevol voor andere BV mama’s!! :-
Oeh… Xanna, wat zeg je dat goed zeg!! Zó is het inderdaad. Vooral het feit dat we altijd bvmoeders zullen blijven, ga ik goed onthouden voor als voor ons het moment aanbreekt. Thanx! :-*
Wel, net terug van de osteopaat. Tsja, het is een beetje een vaag gevoel, omdat er niet echt iets “gebeurt” tijdens de behandeling.
Maar het was wel een prettige vrouw, die goed uitlegde wat ze deed.
Ze heeft vooral veel aan Wouters schedel gevoeld. Volgens haar staat er vooral spanning op het hersenvlies in het midden van zijn hoofd, hetgeen waarschijnlijk veel te maken heeft met de verlossing met vacuümpomp.
Wouter ging trouwens op een gegeven moment even helemaal over de zeik, ik kon bijna geen contact meer maken. Maar toen ie gekalmeerd was, was ie wel heel erg gericht op die vrouw. Zat ie haar heel aandachtig aan te kijken. Ik ben altijd vrij nuchter in dit soort dingen, maar ik kreeg echt het gevoel dat hij wel voelde dat er iets gebeurde.
Nou, ben benieuwd of we iets gaan merken.
Ze vertelde trouwens dat borstvoeding niet alleen goed is voor de kaakontwikkeling, maar voor de juiste groei van de gehele schedel.
Nou mooi Mar dat je er niet echt een slecht gevoel over had. Ik ben ook één keer geweest en ik ben er ook eigenlijk een beetje te nuchter voor. Maar het viel mij ook alles mee. Het is wel raar inderdaad dat je eigenlijk niks ziet. En ik vond het ook wel moeilijk om iemand zo met mijn kind te laten klooien eigenlijk (ondanks dat ik haar wel vertrouwde).
Wel leuk die opmerking over de BV
Fijn Marion! En nou maar hopen dat het verschil maakt inderdaad! Moet je er nóg een keer naar toe, of was dit het?
Hoi meiden,
Ik zit toch wel erg met iets, en ik wil er eigenlijk niet een heel topic voor maken…hopelijk vinden jullie het niet erg als ik het hier even neerzet…
Rhodé weigert al een tijdje de fles (bv weigert ze, maar diksap niet) maar zolang ze gewoon bij mij dronk vond ik het op zich niet zo heel erg voor de korte tijd dat ik maar werkte…maaaarrrrrrr sinds gisteren weigert ze ook de borst. Ze neemt een flinke hap, en drinkt een paar minuutjes, en net op het punt dat ik denk “phoe…gelukkig…dit gaat goed” laat Rhodé los, en wilt gewoon niet meer.
Vanmorgen heeft ze ook heel weinig gedronken, en net had ze eigenlijk best honger moeten hebben, dus ik leg haar aan en na een paar minuutjes wilt ze gewoon niet meer
Ze krijgt nog 4 bv van me, en op zich ging dat goed, maar nu dus niet meer.
Misschien is het tandjes, maar dan drinkt ze toch ook geen diksap? Zou ze het gewoon opeens niet meer lekker vinden? Lijkt me zo gek…
Kan iemand mij helpen? Voel me echt een beetje verdrietig hieronder…
Jemig, ik heb eigenlijk geen idee wat er aan de hand kan zijn met Rhodé… Is ze niet ziek of zo? Lastig zeg!
Nou, gistermiddag naar de osteopaat geweest en:
Wouter heeft sinds gisteravond niks anders gedaan dan slapen! Alleen af en toe even wakker om wat te drinken en dan weer verder knorren. Van kwart voor 9 gisteravond tot half 10 vanochtend (tussendoor 3 keer wakker geweest). :shock:
Het is zo gek, want eerlijk gezegd verwachtte ik (hoewel ik er positief tegenover stond - anders waren we niet gegaan) er niet zoveel van. Het is toch een beetje vaag hè… :oops:
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de sprong genomen en is en dat toevallig samenvalt met het bezoekje aan de osteopaat. Maar toch, ik vind het wel heeeeeel bizar.
Over 2 weken “moeten” we in principe nog een keertje.
Yolanda, hoe gaat ermee? Wil Chris nog een beetje drinken of is het nog steeds tobben?
Rhodé, kan het zijn dat ze met diksap genoeg te drinken heeft gehad en dat ze “gewoon” geen dorst meer heeft? Ik heb gelezen dat je moet uitkijken als je je productie op peil wilt houden met het aanbieden van drinken. Tis maar een idee hoor… Sterkte!!
Ja! Yo! Hoe is het nou??
Eigenlijk geef ik pas diksap als ze de borst heeft geweigert, zodat ze toch wat binnen krijgt, maar misschien moet ik dat ook maar niet doen?
Maarja…ik ga gewoon door, en we zien wel. op zich kan ze ook wel wat hebben hoor…ze heeft een lekker speklaagje :inlove: maar het voelt gewoon niet lekker!
hoi dames, ik ben een tijdje weggeweest en zie nu 27pagina’s staan. Wow, da’s veel en ga ik niet helemaal lezen, ik zal het vanaf nu proberen bij te houden.
groetjes tejo
heej Tejo waar was je heen dan? :shock:
Marion fijn zeg dat Wouter goed heeft gereageerd op de Osteopaat en heel fijn dat hij zo lekker heeft geslapen!!!
Ik weet helaas ook geen tips voor je Rhode
Zo hier was gisteravond Sara over de rooie :silenced: Vanaf 21u tot ongeveer 6 uur vanmorgen was het huilen geblazen. Ze heeft wel 3 uren aan mijn borst gehangen te drinken. Nou ja, was meer drinken dan pauze met tussendoor hier en daar een slok en weer verder drinken. Ik kreeg de indruk dat ze haar rechterhand had ontdekt want die zat ze uitvoerig te bestuderen. Tot scheelkijken aan toe :mrgreen: Deed ik het licht uit dan begon ze weer te gillen, deed ik het weer aan dan ging ze verder met haar hand.
Ik geloof dat ze een temperamentje heeft? :roll:
Maar goed, uiteindelijk zijn we samen in slaap gevallen met mijn pink nog in haar mond en heb ik wel 2 hele uren mogen slapen :mrgreen: Sara haalt de schade vandaag overdag weer in hihihi.
Overigens heeft ze vandaag dus totaaaaaaaaaaaal geen interesse meer in haar hand :lol:
Wat is Sara snel dan zeg :shock: . Maaike heeft haar handen nog niet ontdekt. Maar wel haar voeten :inlove:. Dan kijkt ze met vandie xtc oogjes hoe haar voeten bewegen: ‘hoe kan dat nou’. :inlove: Wel heel leuk.
ze is het vandaag ook al vergeten hihi dus ik denk dat het een foutje van haar was? :roll: In ieder geval ligt ze KO te slapen in de kinderwagen nu :mrgreen: