Algemeen bv topic

Heej Sophia! Beterschap :-* :-* :-*

Ik mag bijna weer aan het werk en ben met mijn werkgever het kolfonderwerp aan het bespreken. Vooral de door mijn werkgever ter beschikking gestelde kolfruimte vind ik hilarisch: De Douche 8) Schijnbaar de enige ruimte die op slot kan?

Aangezien ik 32 uur werk en Sara om de 3 uur gevoed wordt, houdt dat in dat ik gemiddeld 3-4x per dag, 5 dagen per week in die douche ga bivakkeren :mrgreen: Iemand nog tips om het gezellig te maken daar :shock:

hoi Ninanien,

Dat hoef je niet te accepteren, je zou even bij vereniging borstvoeding natuurlijk kunnen navragen wat je mogelijkheden zijn.

Ik snap dat je het niet op de spits wilt drijven,maar kan je dan niet beter naar Sara toe gaan, of Sara naar jou laten brengen?

Of is dat te ver weg?

Een douche is niet de bedoeling, laat je werkgever anders even kijken op de borstvoedingssite om te laten zien waar het wettelijk aan MOET voldoen

koelkast, afgesloten ruimte, stromend water, electrische aansluiting, comfortabele stoel.

Als dat er niet is, mag je wettelijk volgens mij gewoon thuisblijven.

Zo’n ruimte is er bij ons op het werk niet. Niet te realiseren ook. Maar een rustig plekje met lekkere stoel is altijd voor elkaar te krijgen.

4 jaar geleden kolfde ik ook een paar keer per dag. Gelukkig kon ik tussen de middag naar huis, dat scheelde. Ik had me een slaapkamer van 1 van de bewoners toegeëigend. Daar stond een heerlijke stoel en onder het kolven zat ik een boekje te lezen. Dat was voor mij voldoende. Kopje koffie mee en ik redde me wel.

Hoe het nu gaat is me nog niet helemaal naar het zin. Mijn collega zag ook niet 123 een oplossing. Daar moeten we met elkaar nog maar even over nadenken. De andere collega’s met kinderen hebben ook bv gegeven en op het werk gekolfd. Maar de dagindeling is ondertussen veranderd, waardoor we wat nieuws moeten bedenken. Stom, want dat had ik natuurlijk al voor de bevalling moeten bedenken.

Thuis blijven is voor mij geen optie, ik heb lang genoeg thuis gezeten. Maar de eerste keren dat ik werk heb ik een dienst dat ik op de groep zelf blijf, dan is er geen probleem. Dus ik kan het nog ff 2 weken voor me uit schuiven.

Beterschap Sophia. Dat Eline vaak komt voor een voeding kan zijn dat jij even wat minder voeding hebt doordat je ziek bent. Dat heb ik ook gehad. We hebben Anyk toen ook een paar keer een flesje (uit de vriezer) gegeven. Ook om mij te ontlasten, ik voelde me al zo beroerd. Toen ik weer opknapte had ik ook vrij snel weer voldoende voeding.

Vandaag zijn we met Anyk naar de kinderarts geweest. 4990 gram, nét geen 5 kilo. Ze plaste vlak van te voren nog even, dat was die 10 gram :mrgreen: en 62,5 cm. Ze maakte nu wel een dip in haar groei, zei hij. Dan kan komen omdat ze ziek is geweest. Was op zich geen probleem, haar ontwikkeling was verder goed. Kon ook zijn dat ze toe was aan bijvoeding. En ze is (bijna) 6 maand dus lekker laten meeëten.

Oh, ze is wakker. Dat is vroeg :shock: Nou, zal haar voeden en dan duik ik mijn bedje ook in. Morgen is er weer een dag.

Wauw Anyk is al een flinke meid!!! :mrgreen:

Tsja over kolven in de doucheruimte…alle kamers in ons gebouw zitten vol en tis de enige kamer met stromend water die afsluitbaar is. Mijn chef heeft er zelf ook zitten kolven hihihi.

Kolven in de douche :mrgreen:, als ze er maar wel een fatsoenlijke stoel neerzetten dan. Ik moet het onderwerp ook aan gaan snijden. Ze hadden al serieus de bezemkast voorgesteld :shock: .

Sophia beterschap :thumbup: :thumbup:

-Mar- succes maandag en ik hoop dat je er snel achter komt wat het is. Het is verschrikkelijk vind ik als ze pijn hebben en je weet niet wat het is.

Vandaag is hier iemand van het CB geweest om Maaike te wegen. Dit omdat ze steeds maar 5 minuten wil drinken. Maar alles goed gelukkig ze was 5550 en is nu 3 weken later 6040 gram.

Ik heb alleen nog wel enorm zitten janken vanmiddag. Ik moest een nageltje knippen omdat die was ingescheurd en toen heb ik een stukje vel meegeknipt :oops: :oops: :frowning: . Het viel mee maar zij janken natuurlijk en ik ook want ik voelde me zo rot. Ik ga nooit meer nageltjes knippen en met zo’n kniptangetje en ik denk dat ik het gewoon maar lekker mijn vriend laat doen. Wat voel je je dan een slechte moeder zeg :frowning:

Ik denk dat ik morgenochtend de laatste voeding geef. Tot eergisteren gaf ik nog 2 voedingen per dag (5 uur 's middags en 5 uur 's ochtends) en gisteren had ik de middag overgeslagen. Vanochtend om 4 uur heeft ze twee borsten gehad om vervolgens 2 uur later al weer te komen en 180cc gretig op te drinken. Het is kennelijk op. Als ik er aan denk, neem ik het fototoestel mee, dan kan ik een ‘laatste keer borstvoeding’ foto maken. De laatste keer borstvoeding voor mijn dochter en de laatste keer borstvoeding voor mijzelf. Klinkt stom, maar ik was al aan het afbouwen omdat ik het gevecht moe was en ook al vind ik het best wel droevig, heb ik er ook wel vrede mee. Ze heeft 6 maanden grootendeels borstvoeding gehad en ik had er al 4 seriouse keren eerder mee kunnen stoppen, maar jullie sleepten me toch nog door de gewenste 6 maanden heen.

Iedereen bedankt voor de steun, tips, eigen succesverhalen!

Nou meid als jij hier vrede mee hebt kan ik je alleen maar complimenteren,…super dat je het zo volgehouden hebt en je kleintje 6 mnd het beste hebt gegeven wat je kon :thumbup:

Hee CCM, fijn dat je er vrede mee hebt. Je hebt Lis toch het beste gegeven al die tijd en 6 maanden is toch een mooie periode. Ze kan het nu veel beter zonder jouw melk. Je hebt iets moois om op terug te kijken, nietwaar? Alleen eh… dan mag je hier toch nog wel meekletsen?

Sophia: beterschap!!!

Ooo Carola… Moedig en moeilijk tegelijk hoor… Zorg er inderdaad voor dat je 100% achter het stoppen staat, dan krijg je achteraf ook geen rotgevoel erover… Lis heeft het hartstikke goed gedaan op jouw melk en dat pakt niemand haar (en jou) meer af…!!!

En we zouden het allemaal leuk vinden trouwens als je gewoon mee bleef kleppen hoor… Je bent en blijft een bv-mama…!!! :-*

Ninanien, hoe “bijna” moet je weer aan het werk? Sara is toch net 1,5 maand? De douche, hoe verzinnen ze het? Is het daar wel een beetje warm?

Sophia, voel je je al wat beter?

SeeSeeEm, phoe, moeilijk moment lijkt me… Sterkte ermee en geniet ervan.

Mamalien, aiaiai, ik ben ook altijd bang dat ik in een velletje knip. Maar hé, maak het jezelf niet te moeilijk hè, zoiets kan iedereen overkomen.

Bianca, tjemig, wat een klein meissie is Anyk nog! Maar wel super dat ze zich toch zo goed ontwikkelt!

Nou, ik heb ook weer wat nieuws ondernomen. Omdat die reus van mij op de arm alle kanten opspartelt, heb ik hem maar eens zittend (hij zelf dus zittend op mijn schoot) gevoed. Ging goed! Maar ik vond het er wel even raar uitzien, hihi!

Overmorgen gaan we trouwens naar de osteopaat. Ik hoor hier alleen maar jubelverhalen. Nou vroeg ik me af: hebben jullie ook wel eens van mindere ervaringen gehoord?

Ik sta er zelfs trouwens (uiteraard, anders zouden we niet gaan) positief tegenover. Zoeven zat Wouter ook weer als een plank in de wipper. Hij is zó gespannen. Maakt niet uit of ie heel de dag rust heeft gehad of juist iets heeft meegemaakt, altijd gespannen. Dus ik ben heel erg benieuwd.

Nou …knap hoor! En inderdaad, die 6 maanden pakt niemand jullie meer af. Veel sterkte hoor…want ook al heb je er vrede mee, het afscheid nemen is moeilijk! :clap: :clap: :clap: Groetjes,Monique.

@-Mar- wrote:

Ninanien, hoe “bijna” moet je weer aan het werk? Sara is toch net 1,5 maand? De douche, hoe verzinnen ze het? Is het daar wel een beetje warm?

Misschien moet ik de douche even aanzetten? :mrgreen: :roll: :mrgreen:

Over 3 weken zitten mijn 10 weken verlof erop :cry:

Carola heel knap dat je het 6 maanden hebt volgehouden!!! :clap: Ik hoop ook dat je gewoon mee blijft kletsen hier :-*

Carola… Lijkt me moeilijk als je Lis eenmaal echt de laatste voeding zal geven. Je hebt haar 6 maanden bv gegeven en dat pakt niemand meer van je af! Lis heeft de beste start gehad, petje af voor jullie beiden :thumbup:

Liefs,

Tamara

hoi dames

nou ben weer wat opgeknapt

maar die buikgriep is niet leuk

gisteren al aardig opgeknapt maar mn meissie Rosanna mocht proefafzwemmen en na 2 keer gezakt te zijn mag ze na as zaterdag afzwemmen

of het nou door de osteopaat komt weet ik niet

maar ze wordt met de dag zekerder

dus hier eigenlijk aleen maar goede ervaringen met de osteopaat

dus veel succes met wouter maandag daar ,rosanna komt er altijd heel loom vandaan dus probeerd er maar niks na te plennen

althans is mijn ervaring

goh mijn meisssie is met bijna 3 maanden 6kg en 60 cm

wel lief zon kleintje

al mijn kids zijn te groot

en het kleine babytje is er dan zo gelijk af

een na jongste was 8 pond bij de geboorte

leek wel een baby van 2 maanden

en de nageltjes knippen laat ik altijd papa doen

vind het zo zielig

wat goed van je carola een half jaar

die kan niemand van jullie samen afpakken

en wat eenr ampverhalen over op het werk kolven

mijn baas is mn man want doe zijn adminstratie

dus heb mazzel

want vind kolven helemaal niet leuk

en als je dan ook nog op een douche moet kolven en allemaal geluiden buiten

maar ben net mn bedje uit dus ga me is met de kids bemoeien

waren allemaal pas om half 10 wakker

was mama erg blij mee

en vanmiddag is met eline voor het eerst in het grote bad

ze vind namelijk der eigen badje zo leuk

dat ik is het grote bad ga proberen met der

allemaal fijne zondag met de kids en man

groetjes sophia

mama van dave,rosanna,fabienne,eline

Danique is te licht, was vrijdag 5,7 kilo, 64 cm lang. Geef nu dagelijks een flesje KV, wil wel doorgaan met bv tot minstens een half jaar…is super om te doen!!! :wink:

Carola! :clap: :clap: :clap: Je hebt het geweldig gedaan! En blijf gewoon lekker meekletsen inderdaad!! :-*

Carola, ik kan me het gevoel helemaal voorstellen hoor, jammer he! Maar idd, je hebt het al heel lang volgehouden joh, vooral omdat het niet altijd zo makkelijk ging!! :thumbup:

En het flesje geven is toch ook heel gezellig!

Je hebt het toch een half jaar volgehouden Carola. :thumbup:

Ik zit vandaag ook op precies een half jaar :smiley: Dat had ik een paar maanden geleden niet gedacht. Ze ligt nu naast me te krijsen. De hele dag al ‘opstandig’. Wilde niet uit het flesje drinken (ik was aan het werk) en bij de pap viel ze in slaap :wall: Die heeft nu dus berehonger, maar ook heel moe. Niet echt een goede combinatie. Maar om 1 of andere reden kan ze niet echt tot drinken komen. Ze heeft net wel even liggen drinken, maar ze kan zich er niet echt toe zetten. 't Is heel zielig, maar de enige manier is om haar dan een tijdje in haar sop te laten gaar koken. En dan maar beneden, want die oudste wil ook vanalles behalve slapen.

Zo’n kleintje is wel heel schattig, nu wel tenminste. De eerste tijd vond ik het maar niks. We hebben haar groter en vooral zwaarder gekeken. Nu is het wel grappig, iedereen schat haar jonger. Zelfs de kinderarts verkeek zich een maand :smiley: Ik krijg nu kleertjes van iemand uit de buurt. En haar dochter is 6 weken jonger.

De kinderarts raadde ons wel aan om haar, nu ze 6 maand is, ook een keer pap te geven. Waarschijnlijk krijgt zij uit mijn bv niet voldoende voedingsstoffen. Niet dat mijn bv niet goed is, maar niet voldoende afgestemd op haar achterstand. Eens kijken of dat werkt.

Nou, ik zal eerst eens proberen om Anyk op bed te krijgen. Dan zal ik nog even lezen. Als ik daar nog aan toe kom, want morgen moet ik ook weer werken.

Bedankt voor jullie lieve reakties!

Ik kom hier natuurlijk nog af en toe kijken, maar over recente borstvoedingsperikelen zal ik niets mee kunnen schrijven.

Vanochtend om 05.00 nog wel de borst gegeven waarop ze het nu wel weer tot 09.00 redde. Ik geef mezelf geen valse hoop dat ik die ene borstvoeding nog lang zal blijven kunnen geven, maar zolang ze niet doorslaapt is het wel net zo makkelijk om dan die voeding de borst te geven. Maar voor hetzelfde geval is het morgen weer een paar dagen pet achter elkaar en echt over.

Nou ik vind het toch knap vol gehouden Seeseeem! En misschien blijft die ene voeding nog wel even (wel makkelijker zo 's nachts).

En nog wel een foto maken hè :slight_smile: :slight_smile: